Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Planten en bloemen?

+8
NoName88
Lejow
Raindrop
kwak
Gizmo
Sjaantje
rapa nui
Niki
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 9:17

Hoi,

Over een week woon ik precies drie jaar op mezelf. In het begin van mijn 'grote avontuur' had ik helemaal niets met planten en bloemen. Hier kwam verandering in toen ik 'verslaafd' werd aan een mooie bos tulpen op mijn eetkamertafel. Omdat ik de tulpen heel lang goed kon houden, durfde ik me ook nergens anders aan te wagen.

Vorig jaar heb ik toch mijn eerste plantjes gekocht bij de Ikea. Goedkope plantjes, gewoon als proef. Maar ze deden en doen het ontzettend goed en zijn nu volwaardige planten geworden. Elke keer als er een nieuw blad ontstaat of een nieuwe bloem, dan ben ik toch wel ontzettend trots dat ik iets in leven kan houden.

Sinds vandaag hebben de planten een vriendje gekregen, een Amaryllis. Ik ben zo benieuwd hoe het met deze plant gaat. En of ik hem kan behouden. Ik begin er lol in te krijgen en het staat natuurlijk ontzettend huiselijk.

Hoe zit het met jullie en planten en bloemen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 9:21

Je moet planten nemen die bij je passen zeggen ze. Die van mij zijn allemaal nep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Niki di 8 nov 2011 - 9:21

Ja, ik heb precies hetzelfde als jij.
Ik ben sowieso gek op bloemen, maar heb ook een goedkoop plantje gekocht bij Ikea en die doet het fantastisch!!

Had afgelopen weekend ook een amaryllis gekregen van mijn moeder. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!!

Ja, planten zijn leuk. Ik heb een huis met geen zonlicht. Het is onwijs donker, dus daar moet ik ook planten voor zoeken. Soms is dat best moeilijk.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  rapa nui di 8 nov 2011 - 10:08

Ik ben stomgenoeg ook best wel gehecht aan sommige planten gewoon omdat ik er eigenlijk wel een beetje trots op ben dat ze het bij mij al 2 1/2 jaar doen. Ik vind het ook net wat extra sfeer geven. Het maakt een kamer wat levendiger en voel me er dan meer thuis. Ik heb ook helemaal geen dure en grote planten maar ben er wel wijs mee. Op mijn slaapkamer heb ik trouwens wel 2 nepplantjes van de Ikea omdat echte planten het daar niet goed doen. Ik heb eigenlijk ook altijd wel een bos bloemen staan, inderdaad tulpen als het de tijd is, nu een bos chrysanten met eigenblad in mooie herfstkleuren. Vaak roosjes of andere mooie bloemen. Ik heb vanavond een bloemstukje gemaakt bij een cursus van mijn werk. Ik ben absoluut niet creatief maar vind het nu erg mooi nu het op mijn eigen tafel thuis staat.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Sjaantje di 8 nov 2011 - 10:15

Reva schreef:Je moet planten nemen die bij je passen zeggen ze. Die van mij zijn allemaal nep.
+1 Very Happy
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 11:28

Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 11:31

Weetjewel schreef:Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!

Owja, die heb ik zelfs doodgekregen. :P (Had ik hem niet verzopen? :shock: )

Maar kennelijk heb ik mijn leven gebeterd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 12:32

Maura schreef:
Weetjewel schreef:Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!

Owja, die heb ik zelfs doodgekregen. :P (Had ik hem niet verzopen? :shock: )

Maar kennelijk heb ik mijn leven gebeterd.

Ik wil straks in het nieuwe huis ook mooie planten. Dit huis voelt voor mij ook als niet eigen waar we nu in zitten, misschien scheelt dat ook. Ik wil het straks gewoon eigen maken smile En ik heb nu al zin om de sleutel te krijgen en te gaan klussen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 12:48

Weetjewel schreef:
Maura schreef:
Weetjewel schreef:Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!

Owja, die heb ik zelfs doodgekregen. :P (Had ik hem niet verzopen? :shock: )

Maar kennelijk heb ik mijn leven gebeterd.

Ik wil straks in het nieuwe huis ook mooie planten. Dit huis voelt voor mij ook als niet eigen waar we nu in zitten, misschien scheelt dat ook. Ik wil het straks gewoon eigen maken smile En ik heb nu al zin om de sleutel te krijgen en te gaan klussen!

Kan ik me heel erg goed voorstellen! Misschien dat het dan ook anders voelt om een cactus niet dood te laten gaan. smile Ik weet het niet, want het is allemaal van mij (voelt zo'n cruella the ville moment opkomen). Maar na de cactus is het beter gegaan. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 19:28

Ik heb zowel voor als achter op de vensterbank potten met planten staan. Ook heb ik regelmatig bloemen op tafel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 20:47

Ik heb zo goed als nooit planten in huis, alleen als ik ze cadeau krijg. En dan zijn ze geheid binnen twee weken dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gizmo di 8 nov 2011 - 21:01

Bij mij gaat ook vrijwel alles dood :S En als het mij niet lukt, dan hangen de katten er wel in om ze af te maken....
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Sjaantje di 8 nov 2011 - 23:37

Weetjewel schreef:Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!
Wederom +1!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  kwak wo 9 nov 2011 - 0:37

Weetjewel schreef:Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!

haha, ik ook al! sterker nog ik heb er al 3 dood gekregen!
nu heb ik 2 vetplanten die echt niet dood te krijgen zijn en nog 3 andere planten en die zijn zo merkwaardig, als ze bijna dood gaan en iedereen zegt dat ik ze weg moet doen, dan geef ik ze weer water en een dag later zijn ze weer helemaal levend!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Raindrop wo 9 nov 2011 - 0:51

Ik heb een orchidee en die is al voor de derde keer uitgekomen Very Happy Daarvoor had ik ook een orchidee en die is dood gegaan maar die kreeg niet genoeg licht.
Verder heb ik vooral nep planten in huis staan.
Ik zou graag wat meer echte bloemen en planten willen neerzetten maar ik ben bang dat mijn kat er van gaat eten..
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 1:58

voor de mensen hier waarvan hun planten altijd doodgaan, ik denk dat jullie ze gewoon teveel water geven. 1 keer per week is voor heel veel planten al teveel. Wij vergeten ze hier en als hun blaadjes gaan hangen geven we ze ff flink wat en een paar uur later zijn ze weer helemaal levend smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 3:09

Oow wij zijn erg slecht met planten...vergeet ze ook water te geven Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Lejow wo 9 nov 2011 - 4:16

Weetjewel schreef:Ik heb geen bloemen en planten meer, ik krijg zelfs een cactus dood!

+ 1 Hier gaan de plastic planten zelfs hangen...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 5:45

Reva schreef:Je moet planten nemen die bij je passen zeggen ze. Die van mij zijn allemaal nep.

lol!



Ik moet gewoon planten hebben die hun bladeren laten hangen zodra ze water nodig hebben en wanneer ze water hebben gehad, weer netjes rechtop gaan staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  NoName88 wo 9 nov 2011 - 9:45

Zijden bloemen en planten; wat een uitkomst smile in mijn vensterbanken staan allemaal bloempotten met zijden bloemen en planten.
Ik vindt het wel erg leuk om verse snijbloemen op tafel te hebben, maar heb dat niet altijd hoor!

Ik ga waarschijnlijk aankomend weekend nieuwe bloempotten halen voor één raam en die wil ik zelf proberen te vullen met zijden bloemen/planten.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Yaelynn za 12 nov 2011 - 11:12

Ooo met bloemen en planten moet je bij mij echt niet aankomen! Ik help zelfs een cactus om zeep! :P (Oke is geen grapje want het gebeurde me echt! :o !!!)

Mijn moeder adviseerde mij om een orchidee neer te zetten, want die zijn "makkelijk in de omgang". Ik twijfel nog want ik heb hier een heel leuk klein rood poezekitty die planten als een walhalla van dingen ziet! 🐱

Ik heb hier een plantje staan die het al 2 jaar goed doet en ik weet niet eens hoe het heet. Het heeft groene bladeren met gele stippen erop, ik vind die zo mooi!! Dit is dan ook mijn enige plant he Wink Die staat bovenop de buffetkast :P

XxX



Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  PapillonRose za 12 nov 2011 - 11:37

Ik help over het algemeen ook de meeste planten om zeep. Maar het gaat al beter, ik begin het te leren. Bij mij komt het meestal omdat ik ze teveel water geef, zo heb ik een keer binnen een week een vetplant verdronken laughcry Sindsdien gaat het aardig, maar ik moet echt opletten met water geven. Teveel water geven gebeurt nu niet meer zo snel sinds ik toch echt merkte dat de meeste planten niet onbeperkt water aankunnen Laughing Dus nu is het de kunst de planten niet te vergeten, en ze zo nu en dan een beetje water te geven.

Ik ben niet echt een plantenwonder dus. Maar ik heb al kalanchoë's (of hoe je het schrijven mag) gehad die het lang hebben uitgehouden, gerbera's in pot, een orchidee, tuinkruiden.. Nu heb ik een amaryllis in een pot staan die langzaam begint te groeien (yes, hij doet het nog!!) en ook een pot met hyacinten die prima groeien smile Sinds ik planten een beetje redelijk in leven weet te houden vind ik het ook leuker om planten te hebben, en het staat wel gezellig. Al heb ik nooit veel planten tegelijk, dat hoeft ook weer niet. En een bosje bloemen op z'n tijd blijf ik ook gezellig vinden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Lady4 za 12 nov 2011 - 12:05

Slechte combi.. Ik wil heel graag, maar op de een of andere manier lukt het niet.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Yaelynn zo 13 nov 2011 - 1:29

Lady4 schreef:Slechte combi.. Ik wil heel graag, maar op de een of andere manier lukt het niet.

Mja, soms denk ik dat ook weleens... Ze zijn zo mooooiiii... bounce
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Highway zo 13 nov 2011 - 8:09

Ik ben ook erg slecht met planten, er is maar 1 soort die ik levend kan houden en dat is de spathiphyllum, een luchtzuiverende plant. Ik heb zo een jaren terug van een vriendin gehad en hij hoeft maar af en toe water. Soms hangen de bladeren volledig en dan geef je hem weer een wat water en een paar uur laten staat alles weer fier omhoog! Ik vind de plant ook leuk om te zien dus ik hou me mooi bij deze soort. Echt een aanrader!
Planten en bloemen?  Spathiphyllum
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten en bloemen?  Empty Re: Planten en bloemen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum