Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lenzen

+9
Lies
applestar
Blond
SoGood
Dennenappel
Dikkie Dik
Jerry
Lejow
_Lacey_
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Lenzen Empty Lenzen

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 6:26

Ik wil graag overstappen van een bril naar lenzen en heb daarom wat vragen.

Wat voor soort lenzen heb je?
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)?
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het?
Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  _Lacey_ vr 22 apr 2011 - 6:32

Wat voor soort lenzen heb je? Harde lenzen
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? Voor de lenzen was ik rond de 190 euro kwijt. Verder iedere 1,5 maand vloeistof á € 14,00. Ik doe zo'n 4 jaar met mijn lenzen.
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? Ik zit bij een eenmanszaak bij mij in de buurt, dus niet van een keten. Bevalt me uitstekend! Veel persoonlijke service en aandacht. Heb het idee dat je bij zo'n grote keten toch meer een nummer bent, maar dat kan ik ook helemaal mis hebben hoor.
Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft?

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow vr 22 apr 2011 - 6:36

Megara schreef:Ik wil graag overstappen van een bril naar lenzen en heb daarom wat vragen.

Wat voor soort lenzen heb je? Zachte siliconen lenzen
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? 240 euro

Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? Pearl, goed.
Ik zat altijd bij Hans Anders en daar was ik zeer zeer tevreden.. Tot de zaak werd overgenomen door iemand anders. Toen was het met de goede service ook gelijk gedaan. Ik zag niet goed meer, maar zij wilden er niets aan doen want volgens die meneer zag ik 100 % (toch raar dat ik niet scherp zag). Vervolgens naar Pearl gegaan en daar zit ik nu nog.

Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft?
Je mag je lenzen niet te lang inhouden, dat is niet goed voor je ogen. Max zo'n 7 / 8 uur per dag. En zorg dat je ze goed schoonmaakt, en als je ze in het bakje doet kijk dan uit dat ze niet tussen het schroefstuk van het dekseltje komen. En het zal in het begin flink oefenen zijn met ze in doen. Het ging bij mij niet gelijk goed (had ook de verkeerde vloeistof). Ik pak nu mijn lens, leg hem op mijn wijsvinger en druk hem dan in mijn oog. Ik 'druk' zo ver, tot ik met mijn vinger op mijn oog zit (met mijn lens ertussen) de lens 'zuigt' zichzelf dan vast. Meestal wiebel ik hem nog wat heen en weer, en dan zittie goed.

Oh ja, als je lenzen krijgt met cilinder, zal daar een 'streepje' in zitten ergens op het randje. Dit is de cilinder. Deze moet naar beneden wijzen, om op de juiste wijze te kunnen kijken. Ik wist dit dus niet en heb een poos rondgelopen met lenzen waarbij ik niet goed kon kijken als ik ze net in had. Omdat het vanzelf naar beneden zakt, zag ik op den duur dus wel goed. Tot iemand me vertelde dat dat streepje beneden hoort te zitten (zo klinkt het wel heel vaag haha)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Jerry vr 22 apr 2011 - 7:08

ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 7:15

Megara schreef:
Wat voor soort lenzen heb je? harde lenzen
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? 360 euro per 2 jaar
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? ik zit bij een opticien in het ziekenhuis (Vissers contactlenzen)
Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft? make-up remover gebruiken voor lenzendragers (bijv. die van L'Oreal) Anders krijg je op ten duur een vettig laagje op je lens en dat is niet prettig


Laatst aangepast door Razz_ op vr 22 apr 2011 - 7:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 7:15

Wat voor soort lenzen heb je?
Ben begonnen met harde lenzen, daarna zachte jaarlenzen, half jaar, maandlenzen en nu voor 2 weken (al heb ik ze meestal wel wat langer dan 2 weken in).
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)?
€120.00 per half jaar (ik kreeg korting omdat ik bij CZ verzekerd ben), dit is excl. vloeistof.
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het?
Ik zat eerst bij een opticien hier in de buurt, die was ineens met de noorderzon vertrokken.
Had daarvoor allemaal al leveringsproblemen enzo, toen was ik al naar een andere op zoek.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Pearle. Tot nu toe erg tevreden, als je iets wilt wat ze niet standaard hebben staan bestellen ze het voor je.

Edit: oude opticien is 12-04 failliet verklaard heb ik net gevonden


Laatst aangepast door Birgit op vr 22 apr 2011 - 7:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 7:18

Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

Wel mee uitkijken hoor, je hoeft juist niet alles te merken of last van te hebben. Dus zelf niks voelen of merken, zegt niet alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 7:20

Ik doe ze door de week om 07.15 uur in en ze gaan rond 23.00 uur pas weer uit.
In het weekend vaak korter omdat ik dan later uit bed kom.

Mijn oude opticien heeft nooit gezegd dat je ze niet te lang in mag, alleen dat je langzaam op moest bouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow vr 22 apr 2011 - 7:20

Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

Dat deed ik ook, tot ik zo verschrikkelijk op mijn kop kreeg van mijn lenzenboer en hij me liet zien wat er met mijn ogen aan de hand is. Ik weet niet meer hoe het heet, maar door te weinig zuurstof worden mijn ogen rood, als ik zo door zou zijn gegaan wordt dat rood steeds erger en kan het zelfs zo zijn dat je in de toekomst je zicht minder wordt (en dan niet als in sterkte, maar als in zwarte vlekken voor je beeld).
Dus neuh, ik hou me er nu wel aan..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow vr 22 apr 2011 - 7:20

Ik voelde dus ook niets..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Dikkie Dik vr 22 apr 2011 - 7:23

Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

+1..draag ze met gemak een uurtje of 16 per dag...
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Dennenappel vr 22 apr 2011 - 7:28

Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

Deed een vriendin van mij ook en nu heeft ze blijvende schade aan haar ogen...
Toch belangrijk om wel te doen!


@ Leo weet je of alle cillinderlenzen dit hebben? Ik zie namelijk de laatste maand af en toe niet zo scherp meer en heb geen idee waardoor het komt (op moeheid na).

Laat ik zelf ook nog reageren op de vragen, helemaal vergeten;

Zachte maandlenzen, 150,- ongeveer per half jaar dacht ik. Ik heb mijn lenzen nu bijna zes maanden en het bevalt goed. In het begin inderdaad even wennen met indoen, maar daarna snel gewend. Zelf zit ik bij Specsavers, prima service vind ik. Tip; ga er niet mee slapen! Dat voelt niet echt bepaald fijn en is ook niet goed voor je ogen. Ook handig is om te kijken hoe droog je werkomgeving is, bij ons is de lucht érg droog, waardoor veel mensen met lenzen daar last van krijgen. De lenzen schuren dan in je ogen, druppelen helpt wel iets maar niet voldoende.


Laatst aangepast door Dennenappel op vr 22 apr 2011 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow vr 22 apr 2011 - 7:30

Dennenappel schreef:
Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

Deed een vriendin van mij ook en nu heeft ze blijvende schade aan haar ogen...
Toch belangrijk om wel te doen!


@ Leo weet je of alle cillinderlenzen dit hebben? Ik zie namelijk de laatste maand af en toe niet zo scherp meer en heb geen idee waardoor het komt (op moeheid na).

Laat ik zelf ook nog reageren op de vragen, helemaal vergeten;

Zachte maandlenzen, 150,- ongeveer per half jaar dacht ik. Ik heb mijn lenzen nu bijna zes maanden en het bevalt goed. In het begin inderdaad even wennen met indoen, maar daarna snel gewend. Zelf zit ik bij Specsavers, prima service vind ik. Tip; ga er niet mee slapen! Dat voelt niet echt bepaald fijn en is ook niet goed voor je ogen.

Dat zei ik hier boven dus ook Dennenappel.. Bij mij is er nu ook al schade, alleen nog goddank niet zo ernstig dat het mijn zicht beinvloedt..

Nee, niet alle lenzen hebben cilinder! Zijn ze goed schoon?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Dennenappel vr 22 apr 2011 - 7:32

Lejow schreef:
Dennenappel schreef:
Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

Deed een vriendin van mij ook en nu heeft ze blijvende schade aan haar ogen...
Toch belangrijk om wel te doen!


@ Leo weet je of alle cillinderlenzen dit hebben? Ik zie namelijk de laatste maand af en toe niet zo scherp meer en heb geen idee waardoor het komt (op moeheid na).

Laat ik zelf ook nog reageren op de vragen, helemaal vergeten;

Zachte maandlenzen, 150,- ongeveer per half jaar dacht ik. Ik heb mijn lenzen nu bijna zes maanden en het bevalt goed. In het begin inderdaad even wennen met indoen, maar daarna snel gewend. Zelf zit ik bij Specsavers, prima service vind ik. Tip; ga er niet mee slapen! Dat voelt niet echt bepaald fijn en is ook niet goed voor je ogen.

Dat zei ik hier boven dus ook Dennenappel.. Bij mij is er nu ook al schade, alleen nog goddank niet zo ernstig dat het mijn zicht beinvloedt..

Nee, niet alle lenzen hebben cilinder! Zijn ze goed schoon?
Ik was al aan het typen toen je gepost had. Ik was nogal traag.

Zelf heb ik wel cillinder, ik bedoel of alle lenzen met cillinder zo een streepje hebben. Volgens mij heeft die van mij dat wel, maar nooit geweten dat hij daarvoor is.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  SoGood vr 22 apr 2011 - 7:36

Megara schreef:Ik wil graag overstappen van een bril naar lenzen en heb daarom wat vragen.

Wat voor soort lenzen heb je? Harde maandlenzen

Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? Ongeveer 20 euro.

Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? Specsavers, bevalt wel oke maar in het begin vond ik ze erg onprofessioneel omdat ik daar op afspraak kwam, meteen mijn lenzen uit moest doen en iemand me daarna wel even zou komen halen. Leuk en aardig maar dat duurde behoorlijk lang en ondertussen zag ik nauwelijks wat. Ook stonden ze erop dat ik mijn gehoor liet testen. Dat leek mij nogal onnodig omdat ik héél goed hoor, soms iets te goed zelfs. Dat had ik al aangegeven maar toch wilden ze graag dat ik zo'n test onderging, waaruit bleek dat mijn gehoor 100% is. Ja dat wist ik ook wel, ik kwam voor mijn ogen.

Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft? Slapen/douchen kan wel, maar is niet echt prettig omdat je lenzen sneller op kunnen drogen en dat is ongemakkelijk, verder vind ik de combinatie met airconditioning niet geweldig. Hygiene is heel belangrijk maar dat spreekt voor zich denk ik.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  SoGood vr 22 apr 2011 - 7:39

Birgit schreef:Ik doe ze door de week om 07.15 uur in en ze gaan rond 23.00 uur pas weer uit.
.
Me too!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow vr 22 apr 2011 - 20:59

Dennenappel schreef:
Lejow schreef:
Dennenappel schreef:
Jerry schreef:ik hou ze altijd veel langer in als 7/8 uur per dag en wissel ook niet iedere maand (heb maandlenzen), wat ben ik een slechte lenzendraagster :P
maar heb nooit ergens last van verder smile

Deed een vriendin van mij ook en nu heeft ze blijvende schade aan haar ogen...
Toch belangrijk om wel te doen!


@ Leo weet je of alle cillinderlenzen dit hebben? Ik zie namelijk de laatste maand af en toe niet zo scherp meer en heb geen idee waardoor het komt (op moeheid na).

Laat ik zelf ook nog reageren op de vragen, helemaal vergeten;

Zachte maandlenzen, 150,- ongeveer per half jaar dacht ik. Ik heb mijn lenzen nu bijna zes maanden en het bevalt goed. In het begin inderdaad even wennen met indoen, maar daarna snel gewend. Zelf zit ik bij Specsavers, prima service vind ik. Tip; ga er niet mee slapen! Dat voelt niet echt bepaald fijn en is ook niet goed voor je ogen.

Dat zei ik hier boven dus ook Dennenappel.. Bij mij is er nu ook al schade, alleen nog goddank niet zo ernstig dat het mijn zicht beinvloedt..

Nee, niet alle lenzen hebben cilinder! Zijn ze goed schoon?
Ik was al aan het typen toen je gepost had. Ik was nogal traag.

Zelf heb ik wel cillinder, ik bedoel of alle lenzen met cillinder zo een streepje hebben. Volgens mij heeft die van mij dat wel, maar nooit geweten dat hij daarvoor is.

Ja volgens mij wel!!!
Ik wist het dus ook niet...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Gast vr 22 apr 2011 - 22:12

Wat fijn zoveel reacties! Ik ga ze straks nog eens op mijn gemak doorlezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Blond za 23 apr 2011 - 3:06

Wat voor soort lenzen heb je? Ik heb maandlenzen van Pearle, de meest eenvoudige die er bestaan.
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? 58 euro per halfjaar, dus 116 euro per jaar. Dat is inclusief 2 flessen lenzenvloeistof.
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? Pearle, heel erg goed.
Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft?.Ja, laat de bolling van je ogen meeten. Ik zat eerst bij Hans Anders, en had steeds het gevoel dat er lucht onder mn lenzen kwam. Ik bleek lenzen te hebben die gericht waren op mensen met vrij bolle ogen, terwijl mijn bolling vrij plat was. Nu heb ik lenzen die geschikt zijn voor wat plattere ogen, en nooit meer lucht eronder.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  applestar za 23 apr 2011 - 8:26



Wat voor soort lenzen heb je? zachte lenzen
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? 90 euro per half jaar. en dan krijg ik mijn lenzenvloeistof krijg ik er gratis bij
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? bij Het Huis en bevalt prima! goede service kan altijd langkomen ect.
Zijn er verder nog aanraders/afraders wat het aanschaffen/dragen van lenzen betreft? ik zou je bril wel houden voor erbij, ik had in het begin nog wel last van mijn ogen en ik kon mijn lenzen niet hele dagen in dus een bril erbij was wel handig. en ik kreeg het voor elkaar om altijd een lens kwijt te raken van mijn laatste setje dus dan moest ik mijn bril wel op.
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lies zo 24 apr 2011 - 7:45

Wat voor soort lenzen heb je? zachte maand lenzen
Hoeveel geld ben je er aan kwijt (per maand of op jaarbasis)? 65 euro per half jaar, incl 2 grote flessen en 1 klein flesje vloeistof
Bij welke opticien zit je en hoe bevalt het? Pearle. Bevalt prima!
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Marie zo 24 apr 2011 - 8:29

Ik heb bijna drie jaar zachte 2-weken lenzen gehad van Eyewish. Heerlijke lenzen waren dat, maar nogal prijzig. (200 euro/half jaar)

Ik had er ook cilinder in zitten, maar hier zat geen streepje in. Deze lenzen hadden op een bepaald punt een zwaartepunt erin zitten en dus 'zakte' de cilinder vanzelf op de goede plek.

Deze zomer heb ik lopen klungelen met sterktes en heeft de oogarts zachte lenzen afgeraden.
Nu heb ik harde lenzen, ook van de eyewish. Ik zie er echt super scherp mee, scherper dan met zachte lenzen. Maar mijn ogen worden ze na een uurtje of 4 zo moe van die lenzen dat ik ze uit moet doen. Dus ben er nog niet helemaal gelukkig mee..
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow zo 24 apr 2011 - 9:22

Marie schreef:Ik heb bijna drie jaar zachte 2-weken lenzen gehad van Eyewish. Heerlijke lenzen waren dat, maar nogal prijzig. (200 euro/half jaar)

Ik had er ook cilinder in zitten, maar hier zat geen streepje in. Deze lenzen hadden op een bepaald punt een zwaartepunt erin zitten en dus 'zakte' de cilinder vanzelf op de goede plek.

Deze zomer heb ik lopen klungelen met sterktes en heeft de oogarts zachte lenzen afgeraden.
Nu heb ik harde lenzen, ook van de eyewish. Ik zie er echt super scherp mee, scherper dan met zachte lenzen. Maar mijn ogen worden ze na een uurtje of 4 zo moe van die lenzen dat ik ze uit moet doen. Dus ben er nog niet helemaal gelukkig mee..

Dat is bij mij dus dat 'streepje'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Marie zo 24 apr 2011 - 21:17

Lejow schreef:
Marie schreef:Ik heb bijna drie jaar zachte 2-weken lenzen gehad van Eyewish. Heerlijke lenzen waren dat, maar nogal prijzig. (200 euro/half jaar)

Ik had er ook cilinder in zitten, maar hier zat geen streepje in. Deze lenzen hadden op een bepaald punt een zwaartepunt erin zitten en dus 'zakte' de cilinder vanzelf op de goede plek.

Deze zomer heb ik lopen klungelen met sterktes en heeft de oogarts zachte lenzen afgeraden.
Nu heb ik harde lenzen, ook van de eyewish. Ik zie er echt super scherp mee, scherper dan met zachte lenzen. Maar mijn ogen worden ze na een uurtje of 4 zo moe van die lenzen dat ik ze uit moet doen. Dus ben er nog niet helemaal gelukkig mee..

Dat is bij mij dus dat 'streepje'

Ja maar daar hoef ik dus niet speciaal op te letten bij het inzetten. Die zakken vanzelf op de goede plek.
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Lejow zo 24 apr 2011 - 21:57

Marie schreef:
Lejow schreef:
Marie schreef:Ik heb bijna drie jaar zachte 2-weken lenzen gehad van Eyewish. Heerlijke lenzen waren dat, maar nogal prijzig. (200 euro/half jaar)

Ik had er ook cilinder in zitten, maar hier zat geen streepje in. Deze lenzen hadden op een bepaald punt een zwaartepunt erin zitten en dus 'zakte' de cilinder vanzelf op de goede plek.

Deze zomer heb ik lopen klungelen met sterktes en heeft de oogarts zachte lenzen afgeraden.
Nu heb ik harde lenzen, ook van de eyewish. Ik zie er echt super scherp mee, scherper dan met zachte lenzen. Maar mijn ogen worden ze na een uurtje of 4 zo moe van die lenzen dat ik ze uit moet doen. Dus ben er nog niet helemaal gelukkig mee..

Dat is bij mij dus dat 'streepje'

Ja maar daar hoef ik dus niet speciaal op te letten bij het inzetten. Die zakken vanzelf op de goede plek.

Klopt, dat doen ze bij mij ook, maar als ik ze niet inzet met het streepje naar beneden, zie ik niet goed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lenzen Empty Re: Lenzen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum