Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan de dames met lenzen...

+11
Puggle
Carra
Suus
Blond
Lejow
silly-one
Natural
Pompoen
sanne-84
June
JD
15 plaatsers

Ga naar beneden

Aan de dames met lenzen... Empty Aan de dames met lenzen...

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 10:10

Bij welke opticien halen jullie je lenzen?
Wat betalen jullie per maand?
Zijn jullie tevreden over de service en kwaliteit?

Ik zit sinds een paar jaar bij Hans Anders, maar ben de laatste maanden niet zo tevreden meer.
Mijn ogen zijn achteruit gegaan, nu is ze gaan klooien met cillinders enzo, en nu zie ik gewoon echt niet goed meer.
Ben al 3x terug geweest en ze zegt simpelweg "beter kan ik het niet maken, dus hier moet je het mee doen".

Dus ik wil toch eens gaan kijken wat een andere opticien voor me kan betekenen, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de dames met lenzen... Empty Re: Aan de dames met lenzen...

Bericht  June ma 4 jun 2012 - 10:12

Ik zit nog steeds bij een opticien in het dorp waar mijn ouders wonen. Mijn stiefbroer zat voorheen ook bij Hans Anders, maar is nu overgestapt op lenzen van 'Het Huis'. Zelf ben ik heel tevreden over mijn opticien. Hij is kundig, vriendelijk, neemt de tijd en denkt met me mee. Alle mensen in mijn omgeving die ooit lenzen van Hans Anders hadden, zijn inmiddels overgestapt wegens klachten.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 10:32

Ik heb mijn ogen laten controleren bij EyeWish en bestel dezelfde lenzen die zij hebben op LensWay.nl. Dezelfde kwaliteit en een stuk goedkoper. Ik betaal ongeveer 25 euro per 12 weken voor 2 wekelijkse lenzen en krijg dit volledig vergoed via mijn verzekering.

Hiervoor heb ik bij Pearle en een andere opticien mijn lenzen gehaald, maar deze lenzen waren net zo slecht en wazig als de lenzen die ze bij de Kruidvat verkopen.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 4 jun 2012 - 10:41

Ik ben van t huis naar hans anders overgestapt, vanwege de prijs. Echt klachten heb ik niet. Nss zou ik die anders ook bij andere hebben.
Deze 2 zitten bij ons int dorp. Mn man haalt ze bij specsavers, maar die zit in de stad dus dat zie ik eigenlijk niet zitten (hoewel de winkel me "wel meer aanstaat bedenk ik me nu)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen ma 4 jun 2012 - 11:13

TiramisuSweet schreef:Ik heb mijn ogen laten controleren bij EyeWish en bestel dezelfde lenzen die zij hebben op LensWay.nl. Dezelfde kwaliteit en een stuk goedkoper. Ik betaal ongeveer 25 euro per 12 weken voor 2 wekelijkse lenzen en krijg dit volledig vergoed via mijn verzekering.

Hiervoor heb ik bij Pearle en een andere opticien mijn lenzen gehaald, maar deze lenzen waren net zo slecht en wazig als de lenzen die ze bij de Kruidvat verkopen.

Hoe doe je dit dan? Ga je dan tussendoor voor oogcontrole bij EyeWish? En betaal je daar dan iets voor?

Ik heb zelf een bril bij EyeWish Groeneveld gekocht en zit nu te overwegen om lenzen te nemen. Maar ik wil hierover graag goed advies en ik weet verder ook niet of het que meting nog uitmaakt of het over brilsterkte gaat of lenssterkte zeg maar. Anyway, ik zou het wel een beetje 'raar' vinden om hun het werk te laten doen en ergens anders te bestellen zeg maar. Hoe doe jij dat dan?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 11:15

тыквашка schreef:
TiramisuSweet schreef:Ik heb mijn ogen laten controleren bij EyeWish en bestel dezelfde lenzen die zij hebben op LensWay.nl. Dezelfde kwaliteit en een stuk goedkoper. Ik betaal ongeveer 25 euro per 12 weken voor 2 wekelijkse lenzen en krijg dit volledig vergoed via mijn verzekering.

Hoe doe je dit dan? Ga je dan tussendoor voor oogcontrole bij EyeWish? En betaal je daar dan iets voor?

Ik heb zelf een bril bij EyeWish Groeneveld gekocht en zit nu te overwegen om lenzen te nemen. Maar ik wil hierover graag goed advies en ik weet verder ook niet of het que meting nog uitmaakt of het over brilsterkte gaat of lenssterkte zeg maar. Anyway, ik zou het wel een beetje 'raar' vinden om hun het werk te laten doen en ergens anders te bestellen zeg maar. Hoe doe jij dat dan?

hier ben ik ook wel erg benieuwd naar...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 18:15

Ik ben van Hans Anders overgestapt naar Het Huis.
Veel betere service en betere kwaliteit, heb nu silliconen lenzen. Voel je niks van en veel beter voor je ogen.

Gast
Gast

Bericht  Natural ma 4 jun 2012 - 18:20

Ik ging jaren geleden ook naar Hans Anders en had hetzelfde probleem.
Mij werd ook verteld dat ik wat slechter zag door de cilinder en dat ze het niet beter konden maken. Ik kon geen borden lezen in het verkeer en was een gevaar op de weg!

Nu ben ik al lange tijd bij Specsavers. Ik heb hier een goed gevoel over. Ze denken met me mee, passen mijn sterkte aan waar nodig en ik kan altijd kostenloos een extra lens bestellen als er één sneuvelt.
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  silly-one ma 4 jun 2012 - 18:33

Ik zit bij een kleine opticien bij mijn ouders in het dorp. Ik zit hier al vanaf mijn 8ste en ben heel tevreden over hun. Ik heb wel harde lenzen omdat dat voor mij echt een stuk goedkoper is. Ik doe namelijk behoorlijk lang met mijn lenzen omdat mijn ogensterkte niet veel veranderd.
Ik loop wel eens ergens anders binnen om mijn bril o.i.d. recht te laten zetten, maar toch voelt dat minder fijn. Tevens kan ik ook geen andere opticien vinden die de lenzen vloeistof verkoopt die ik graag wil.

O ja, mocht je harde lenzen overwegen. Ik betaal 100 euro per lens en iets van 15 euro per kwartaal aan lenzen vloeistof. Mijn huidige lenzen heb ik al weer 6 jaar, dus reken maar uit wat ik per maand betaal. Weinig haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Lejow ma 4 jun 2012 - 18:35

Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik heb dat dus ook met Hans Anders!
JARENlang tevreden geweest en ineens zag ik niet scherp meer met mijn lenzen. En die vent bleef maar volhouden: U ziet 100%! Nee sukkel, dat zie ik niet, ik zie niet scherp. Mevrouw, wat wilt u dat ik voor u doe, uw zicht is 100%... DAAAT IISSS HEEET NIEEETTTTTTT :nopompom: Evil or Very Mad

Toen overgegaan naar Pearle, waar ik wel scherp zie met de lenzen, alleen die zijn zo bagger duur.
Geloof 140 euro per half jaar ofzo (bij HA was het iets van de helft, of zelfs nog minder).
En aangezien ik voor lenzen crap verzekerd ben krijg ik ook niet veel terug.
De service is verder wel goed.

Ach, over 2 maanden hoop ik gelaserde ogen te hebben en dan hoef ik nooit meer lenzen in :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 19:06

Ik heb maandlenzen van Specsavers. Het kost me 14 euro per maand.

Ben erg tevreden over de service. Als je lens stuk is, krijg je gratis een nieuwe. Als je vloeistof op is, krijg je ook zo nieuwe mee.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 4 jun 2012 - 19:50

Ik heb maandlenzen van Pearle. Kost me 58 euro per halfjaar, incl. vloeistof. Ik ben heel tevreden smile
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Suus ma 4 jun 2012 - 20:48

Ik zit wel bij Hans Anders, al 15 jaar, en bevalt me eigenlijk prima. Ik word altijd vriendelijk geholpen, de opticien denkt met me mee en hij heeft nog nooit gezegd dat ik 100% zag als dit niet het geval was. Ik betaal 9 euro per maand inclusief vloeistof voor maandlenzen. Ik doe mee aan het lens-totaalplan, hoewel de lenzen die ik nu heb eigenlijk een stuk duurder zijn. Maar omdat ik al mee deed aan het plan, mag ik het voort die prijs blijven doen.
Ook als ik het zou willen, zou ik niet kunnen overstappen, want meer kan ik op dit moment echt niet missen. Laseren lijkt me ook wel ideaal, maar helaas, ook veel te duur.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Carra ma 4 jun 2012 - 21:10

Ik zit bij Specsavers en vind het daar prima. Ik betaal € 17,50 per maand inclusief vloeistof en controle wanneer ik wil.

Elk half jaar wordt een nieuw pakket met lenzen toegestuurd. Vorig jaar had ik net een nieuw pakket dat vanwege een brand in huis niet meer bruikbaar was. Een telefoontje en ik had binnen een dag vloeistof en binnen een week voor een nieuw half jaar lenzen. Top service! Aan de dames met lenzen... 281626781
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Puggle ma 4 jun 2012 - 21:48

Zit al jaren bij Hans anders. Heb nu sinds een jaar een nieuwe lens van hun. Een hydro sillecone gel lens. Bevalt prima en kost me 75,- voor een half jaar. Het zijn maandlenzen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Niekske ma 4 jun 2012 - 22:44

Puggle schreef:Zit al jaren bij Hans anders. Heb nu sinds een jaar een nieuwe lens van hun. Een hydro sillecone gel lens. Bevalt prima en kost me 75,- voor een half jaar. Het zijn maandlenzen.

+1, nooit problemen gehad bij de Hans Anders. Ook als er een keer een lens stuk gaat als ik em nog geen maand draag, krijg ik gratis een nieuw setje. Ik ben er heel tevreden over. Ik doe overigens ook mee met het lenstotaalplan, betaal 9 euro per maand en ik moet per half jaar ongeveer 25 euro bijbetalen (incl vloeistof)
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Didi ma 4 jun 2012 - 23:03

Ik ben overgestapt van Hans Anders naar Eyewish. Heb nu dag en nacht lenzen die ik 2 weken in kan houden. Ideaal, en ik heb nergens last van. Ik betaal 24,- per maand en krijg dan 2 paar opgestuurd.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Pompoen di 5 jun 2012 - 9:35

Zijn er ook mensen die wel lenzen van Eyewish hebben en wat betalen jullie?

ik heb in het verleden lenzen geprobeerd, maar heb hier toen heel erg last van gehad. Dit is echter al heel erg lang geleden 15 jaar ofzo) en ik heb begrepen dat de technologie enorm vooruit gegaan is. Toch wil ik als ik nu lenzen zou nemen niet zo maar ergens lenzen nemen en goede service krijgen. Ook veranderen mijn ogen helaas nog steeds, niet heel snel, maar wel steeds een klein beetje slechter. Ik zal dus ook met enige regelmaat mijn ogen moeten laten checken.
Ik ben wel erg tevreden over de service van Eyewish Groeneveld, maar kan nergens vinden wat voor prijzen ze rekenen voor de lenzen dus kan het niet vergelijken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 0:53

JaneDoe schreef:
тыквашка schreef:

hier ben ik ook wel erg benieuwd naar...

Ik krijg bij EyeWish altijd een gratis oogcontrole. Dat doe ik 1 keer per jaar en ik ga altijd 1 keer per jaar langs de oogarts. Zodra EyeWish die oogcontrole heeft gedaan, ontvang ik van hun een proefpakketje lenzen, waar je dus wel voor betaald, en daarna is het aan jezelf de keus of je de volgende lenzen bij EyeWish wilt halen of dezelfde lenzen een stuk goedkoper bij de concurrent wilt halen. Het is jammer dat LensWay.nl geen 'fysieke' opticien is, maar anders was ik wel direct naar hun toe gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Verona wo 6 jun 2012 - 1:06

Ik heb lenzen van Eyewish, eigenlijk meer omdat mijn zusje er werkt. Ik heb alleen harde lenzen en die gaan 5 jaar mee. Ik heb er vorige keer 300 euro voor betaald, dat was met korting. En ik zie perfect!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Sushi wo 6 jun 2012 - 6:28

Ik ga naar de opticien in het dorp waar ik hiervoor heb gewoond. Is een hele fijne opticien die de tijd neemt voor je. Elk half jaar krijg ik een uitgebreide controle. Ik betaal € 26,00 per maand en ik vind dat een prima prijs.
Mijn lenzen zijn goed, ik heb er zelden last van. Laatst was mijn lenzenvloeistof eerder op (zit in het pakket dat ik elk half jaar bij ze ophaal) en ik wilde een nieuwe fles gaan kopen. Ik mocht hem zo meenemen van de opticien.
Verder zijn ze erg vriendelijk, ik kom er graag en zou dus absoluut niet naar een Pearle of Hans Anders gaan, ook al is het wellicht voordeliger.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Suus wo 6 jun 2012 - 6:34

Puggle schreef:Zit al jaren bij Hans anders. Heb nu sinds een jaar een nieuwe lens van hun. Een hydro sillecone gel lens. Bevalt prima en kost me 75,- voor een half jaar. Het zijn maandlenzen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de vorige keer hadden ze die nog niet in mijn sterkte, hopelijk binnenkort wel Aan de dames met lenzen... 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:41

Ik heb echt een trauma opgelopen bij Hans Anders. Ze hadden mij totaal verkeerde lenzen aangesmeerd, die qua grootte of bolling ofzo niet in mijn oog pasten. Gevolg: beschadiging op mijn hoornvlies. Ik heb een half jaar geen lenzen in kunnen hebben en zelfs door mijn bril heen keek ik heel troebel. Toen ik dat bij de Hans Anders aangaf zeiden ze: Dan moet je je lenzen maar niet dag en nacht inhouden. Eehh..? Dat doe ik ook helemaal niet!

Ik was toen zo boos dat ik de Hans Anders boycot! Aan de dames met lenzen... 1270000679

Gast
Gast

Bericht  Puggle wo 6 jun 2012 - 10:01

Suus schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de vorige keer hadden ze die nog niet in mijn sterkte, hopelijk binnenkort wel Aan de dames met lenzen... 561177

Het is een lime groen doosje en ben er erg tevreden over. Ik had altijd de standaard lenzen, maar zit nu op -8,50 en het is dan toch beter om het extra zuurstofdoorlatend te hebben ivm vaatgroei enz. Ik heb ze overigens echt van 's ochtends tot 's avonds in.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: