Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werken via uitzendbureau

+2
SleepingBeauty
Krullebol
6 plaatsers

Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol ma 23 jul 2012 - 22:07

Ik ben hard opzoek naar een baan. Al veel brieven gestuurd en jammer genoeg nog maar 1 gesprek gehad waar ik het niet geworden ben. Per 1 augustus loopt mijn contract af en ben ik dus werkloos.
Nu heb ik een uitzendbureau gebeld om te vragen naar vacatures in mijn sector ( sph, zorg). Die hadden ze wel en heb ik vrijdag gesprek. Hij vertelde dat hij met verschillende organisaties samenwerkt en ik dan overal als invalkracht ingezet kan worden. Lijkt me leuk voor de ervaring, en ook handig om wel te werken.

Heeft 1 van jullie ervaring hiermee? Hoe werkt dit en bevalt het?
Ik ben ondertussen nog wel bezig met solliciteren. Als ik mij daar inschrijf, kan ik dan nog wel, mocht ik ander werk vinden, daar weg gaan? Of lig ik dan vast..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 22:20

ik heb een tijdje via een uitzendbureau gewerkt, een tijdelijke baan van een paar maanden voor één werkgever. Ondertussen heb ik een andere vaste baan gevonden (niet via uitzendbureau) en kon ik gewoon ontslag nemen bij het uitzendbureau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol ma 23 jul 2012 - 22:44

Oke, ja met name dat dan 'gewoon ontslag' nemen zat me ff niet lekker. Want ik wil wel voor een vaste baan gaan. Maar dat moet dan wel gewoon kunnen, ook wel logisch want het is een uitzendbureau. smile Heb je miss nog dingen waar ik op moet letten omdat ik via uitzendbureau werk?

Vrijdag gesprek ben benieuwd..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  SleepingBeauty ma 23 jul 2012 - 23:54

Hoi Krullebol,

Ik werk ook via het uitzendbureau, alleen dan voor de zorg.
Het is opzich fijn dat als je nog geen vaste baan hebt je wel invalwerk kunt doen. Ook kun je op deze manier bij verschillende organisaties kijken.
Het kan ook zijn dat je voor een bepaalde tijd gevraagd wordt om er gens een functie te vervullen. Dan werk je daar via het uitzendbureau.

Waar ik wel even rekening mee zou houden is dat je niet beperkt wordt in het solliciteren, bij mijn uitzendbureau mag ik namelijk niet solliciteren naar instellingen waar ik via het uitzendbureau voor gewerkt heb.
Het kan wel maar vaak moet de instelling daar dan geld voor betalen, (flink wat)
Dat is ervoor dat ze niet zomaar alle goede mensen kwijtraken..

Verder kan je je contract zo opzeggen via het uitzendbureau, ik werk er in ieder geval op een 0-uren contract basis en werk daarnaast 20u in een instelling. (Ik werk bij uitzendbureau om wat ernaast te doen, meer uren te maken.)
Bij sommige uitzendbureaus kun je ook op basis van detachering werken. (dan wordt je voor zoveel uur aangenomen, door hun en hun verzorgen je dan werk) Dan heb je wel te maken met een maand opzeg termijn enz. Net als dat je gewoon een baan hebt. Het nadeel heb ik ervaren is dat je stel dat je bij een leuk bedrijf komt en je wil daar vast gaan werken, dat je dan eerst je uren voor het uitzendbureau moet maken, voordat je over kan. Of er moet een flinke som geld betaald worden. Het uitzendbureau verdiend namelijk ook aan je door jou uit te zenden.

Verder bevalt het mij prima. Bij de ene instelling is het beter geregeld als bij de ander, bij de een wordt je meer begeleid als bij de andere instelling. Maar dat is meer hoe men met de uitzendkrachten om gaat.



Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol di 24 jul 2012 - 0:02

Thanks voor je antwoord Sleepingbeauty, zo heb ik weer een wat beter beeld erbij.

Dat detachering is niet verplicht? Daar kun je voor kiezen? Want op zich lijkt mij vast aantal uur werken wel ideaal, maar ik wil wel weg kunnen zodra ik een baan gevonden heb. Zal ik ff naar vragen dan.
Het idee dat ik nu bijna werk heb ( nog langer niet, ik weet) maar dat is al zo fijn! Ook gewoon kwa inkomsten, want die heb ik nu hard nodig..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Bimbam di 24 jul 2012 - 1:05

Het is afhankelijk van wat het bedrijf wil waar je komt te werken, of je een detacheringscontract krijgt of een gewoon uitzendcontract. De opzegtermijn van een detacheringscontract is ook niet per definitie een maand, ik heb zelf een detacheringscontract met een opzegtermijn van 10 werkdagen.

Ik heb een vast aantal uren op contract (20 tot 40 uur per week, in de praktijk betekent dit voor mij gemiddeld 35 uur per week). Dat is wel fijn, maar verder is het heel onzeker vind ik. Zo moet mijn contract elke 3 maanden verlengd worden en is het elke week weer de vraag hoeveel ik werk. Maar goed, ik was allang blij dat ik eindelijk werk had, dus ik klaag verder niet hoor!

Succes met je gesprek vrijdag, ik hoop dat ze wat voor je hebben. En mocht je zelf iets anders vinden, dan heb je het voordeel dat je opzegtermijn meestal niet zo lang is.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Shisha di 24 jul 2012 - 1:18

Kun je dan niet beter via een flexpool bij een instelling gaan werken? Mijn ervaring is namelijk dat er soms helemaal geen werk is via het uitzendbureau omdat de meeste instellingen zelf een flexpool hebben. Pas als diensten daar niet opgelost worden gaat het naar het uitzendbureau.
Nu met de zomervakantie zal er zat werk zijn maar ik ken ook periodes van maar 2 diensten per maand en dus niet kunnen solliciteren omdat je daar als eens gewerkt hebt enje aan het uitzendbureau vast zit. En wanneer je bij het uitzendbureau stopt moet je nog iets 3 maanden wachten voordat je bij instellingen waar je via het uitzendbureau hebt gewerkt mag solliciteren. En mijn ervaring is dat ze je echt overal een keer heen sturen zodat je dus niet kunt solliciteren.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Blond di 24 jul 2012 - 1:42

Ik heb via R.andstad twee keer voor een langere tijd bij een bedrijf gewerkt (zelfde bedrijf, tussen de eerste en tweede periode zaten een paar maanden).
Het enige voordeel vond ik dat ik zodra ik mijn huidige baan vond, meteen op kon zeggen. Maar verder was het niet echt mijn ding. Voor mij de grootste nadelen:
- Je kan van de ene op de andere dag worden ontslagen
- wachtdagen bij het ziek zijn (dwz, pas de 3e zieke dag betaald krijgen)
- laag uurloon

Het was prima omdat ik niets anders kon vinden, maar daar houdt het ook mee op.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 3:58

Ik heb bij UZB's altijd gevraagd naar vacatures met kans op langer. Natuurlijk willen ze je graag inzetten voor invalwerk maar als ze dat andere ook hebben is dat weer gunstiger voor jou. Uiteindelijk ben ik op die manier het meest terecht gekomen bij de bedrijven waar ik voor langere tijd heb gewerkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol di 24 jul 2012 - 10:52

Thanks voor jullie reacties!
Sisha, ik solliciteer me rot smile en voornamelijk voor flexpool maar hier hoor ik nog niets van. Is wel balen dat als je dan via uitzendbureau werkt je daar niet meer kan solliciteren. Geld dit ook als ik bijv werk via uitzendbureau en ondertussen uitnodiging krijg voor een bepaalde instelling? Hm.. in ieder geval genoeg vragen voor vrijdag:)
Alle nadelen zijn wel mee te leven, ik zoek echt iets voor 1 of heel misschien 2 maanden, want ik wil gewoon een vaste baan maar heb geld nodig smile
Ik denk dat ik wel goed moet opletten met contract,uren,detacheren en dat solliciteren enzo. Komt vast goed.. smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Shisha di 24 jul 2012 - 11:35

Nou ja het kan wel maar dan moeten ze je dus uitkopen en dat doen de meeste instellingen niet. Te duur. Werken via uitzendbureau 561177
Maar wel raar dat je niks hoort van de flexpools, bij ons staan ze echt te springen om mensen!
Maar als je echt iets zoekt voor maar 2 maanden dan zou ik dit niet met een nul uren contract bij het uitzendbureau doen want dan zul je net zien dat je daardoor bij de meeste instellingen in de buurt een dagje moet werken en dan kun je daar dus niet meer aangenomen worden zonder uitgekocht te worden.
Dan zou ik eerder 2 maanden wat anders gaan doen, callcenterwerk ofzo.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol di 24 jul 2012 - 19:40

Altijd te duur he smile Maar ik zie dat je (ook) in Gelderland woont, zou je willen pm-en waar je werkt? Miss kan ik daar nog ff proberen als het niet tever is?! Laughing
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Linda di 24 jul 2012 - 21:21

Ik weet niet of zorgwerk bij jou in de buurt zit, anders zou je daar ook even kunnen kijken.

Ik werk via randstad. Maar bij mij is het andersom gegaan. Ik had een gesprek bij m'n werkgever en toen zei hij dat ze me in dienst wilden hebben, maar dan wel via het uitzendbureau. Ik heb verder dezelfde cao voorwaarden als m'n collega's.
En een jaarcontract met een vast aantal uur.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Shisha di 24 jul 2012 - 22:40

Krullebol schreef:Altijd te duur he Werken via uitzendbureau 561177 Maar ik zie dat je (ook) in Gelderland woont, zou je willen pm-en waar je werkt? Miss kan ik daar nog ff proberen als het niet tever is?! Laughing

PM!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol wo 25 jul 2012 - 10:49

Thanks! smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  SleepingBeauty zo 29 jul 2012 - 2:35

En hoe was het gesprek?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Krullebol ma 30 jul 2012 - 0:26

Twas een prettig gesprek! Aardig man die ook echt naar mijn werkervaring keek en op die manier naar mogelijkheden. Hij heeft mijn CV doorgestuurd naar een organisatie waar mijn voorkeur naar uit gaat. Zo kan ik hopelijk daar voor 'vast' invallen. Dit zou ik ergg leuk vinden! Verder is het nu wachten op invaldiensten smile
Het is wel zo dat als ik werk bij bepaalde instellingen ik daar niet kan solliciteren meer, maar gelukkig hebben ze veel andere dan waar ik gesolliciteerd heb, dus dat is gunstig.
Nu afwachten smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Werken via uitzendbureau Empty Re: Werken via uitzendbureau

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum