Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, vraagjes over ov chipkaart...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Help, vraagjes over ov chipkaart...  Empty Help, vraagjes over ov chipkaart...

Bericht  Miss Lady do 21 apr 2011 - 7:29

Morgen ga ik met de trein naar Amsterdam, en vanaf daar verder met de metro. Ik had nog geen ov chipkaart, dus vandaag dan toch een gekocht (een anonieme) en er E 15,00 opgezet.

Nu heb ik wat vragen:
Klopt het dat je voor het reizen met de trein het reisproduct 'reizen op saldo' aan moet vragen, maar dat dat voor reizen met de metro, bus en tram, niet nodig is?

Als je wel met de ov-kaart reist in de trein, moet je dan altijd minimaal E 20,00 op je kaart hebben staan?? En iedere keer zorgen dat het daarboven blijft? Lijkt me zo zonde...

Klopt het dat als je meereis korting hebt (meereizen met een student), dat dat dan niet kan? Ik begrijp dat ik dan alsnog weer een papieren kaartje moet kopen?

Pfff.... Snap er niks van!

Miss Lady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 24
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, vraagjes over ov chipkaart...  Empty Re: Help, vraagjes over ov chipkaart...

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 7:45

Miss Lady schreef:
Morgen ga ik met de trein naar Amsterdam, en vanaf daar verder met de metro. Ik had nog geen ov chipkaart, dus vandaag dan toch een gekocht (een anonieme) en er E 15,00 opgezet.

Nu heb ik wat vragen:
Klopt het dat je voor het reizen met de trein het reisproduct 'reizen op saldo' aan moet vragen, maar dat dat voor reizen met de metro, bus en tram, niet nodig is? Klopt, dat aanvragen kan gewoon via internet/de kaartautomaat

Als je wel met de ov-kaart reist in de trein, moet je dan altijd minimaal E 20,00 op je kaart hebben staan?? En iedere keer zorgen dat het daarboven blijft? Lijkt me zo zonde... Klopt ook, ivm vergeten uit te checken

Klopt het dat als je meereis korting hebt (meereizen met een student), dat dat dan niet kan? Ik begrijp dat ik dan alsnog weer een papieren kaartje moet kopen? Klopt omdat de kaart anoniem is

Pfff.... Snap er niks van!

Gast
Gast

Help, vraagjes over ov chipkaart...  Empty Re: Help, vraagjes over ov chipkaart...

Bericht  Roxi3 do 21 apr 2011 - 7:53

Voor het reizen met de trein moet je idd een apart reisproduct aanvragen. Ik weet niet zeker of je 20 euro op je kaart moet hebben, ik reis zelf veel met de bus & metro en daar kun je met een ov chipkaart in de min (dan kun je dus met 5 cent op je kaart nog inchecken). Van de meereiskorting kun je alleen nog gebruik maken met een papieren kaartje.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Miss Lady do 21 apr 2011 - 7:58

Aah, thanx!

Dus het saldo wat ik er nu op heb staan is alleen geldig in bus en metro, en kan ik pas bij de NS gebruiken als ik dat reisproduct aanvraag?

Vind het tot nu toe maar een onding....

Miss Lady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 24
Registratiedatum : 10-02-11

Bericht  minoessepoes do 21 apr 2011 - 19:16

Voor de trein moet je inderdaad een apart reisproduct aanvragen, volgens mij heb ik dat gewoon via de site van de NS gedaan en dat vervolgens via de kaart automaat erop gezet. Gewoon even op de site van de NS kijken.

Je kan inderdaad niet met korting met de trein reizen op je ov-chip als je zelf geen korting hebt, dus dan kan je beter gewoon een treinkaartje kopen. Het minimum bedrag wat je op je kaart moet hebben staan wil je met de trein kunnen reizen is 4 euro. Voor de metro, bus, tram is dat 1 cent. Je kan dus in de min gaan.

Ik vind het op zich een prima systeem, het enige nadeel vind ik dat sommige dingen duurder zijn geworden. Maar of ik nou een strippenkaart koop of geld op dat ding zet, dat maakt me vrij weinig uit!

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: