Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitchecken OV-chipkaart

Ga naar beneden

Uitchecken OV-chipkaart Empty Uitchecken OV-chipkaart

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 5:00

Wie weet hoe lang je de tijd hebt om uit te checken bij Arriva? (En misschien geldt dat ook voor NS?).
In mijn transactie-overzicht staat niet dat ik zaterdagochtend ben uitgecheckt. 's Avonds ben ik wel weer teruggegaan naar mijn woonplaats (dus met in- en uitchecken).
Ik vraag me nu dus af of ik inderdaad vergeten ben uit te checken. Dat was 's ochtends rond acht uur. Als ik dezelfde avond de OV-chipkaart weer voor die paal houd, moet 'ie dan niet alsnog "uitgecheckt" aangeven, of of kan uitchecken slechts binnen bijvoorbeeld vier uur ofzo?
Ik heb voor de zekerheid een restitutieformulier ingevuld; dan gaan zij het bij Arriva ook vast wel na. Ben in twijfel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitchecken OV-chipkaart Empty Re: Uitchecken OV-chipkaart

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 5:20

Het niet-uitchecken (een incomplete transactie) gebeurt bij tussen de 1,5 en 4 procent van alle transacties, afhankelijk van het vervoersmiddel en de vervoerder.[29]. De kosten van de reis worden dan gesteld op 4 euro in tram, metro en bus en 10 of 20 euro in de trein.

Als men het uitchecken in het voertuig vergeet en het voertuig is inmiddels vertrokken dan kan men dit niet meer corrigeren, want men kan niet in een ander voertuig uitchecken. Bij de metro zijn er vaak gesloten poortjes, waardoor men het uitchecken niet kan vergeten. Bij de treinstations, de metrostations Station Amsterdam Amstel, station Duivendrecht en station Amsterdam Bijlmer ArenA, en de haltes van RandstadRail lijn E en de Utrechtse sneltram, kan men vergeten uit te checken, maar dan kan men nog wel terug gaan om het alsnog te doen. Dit moet binnen een bepaalde tijd, voor de NS zie boven, en soms kan het niet als men inmiddels met dezelfde kaart ergens opnieuw heeft ingecheckt.

(wikipedia)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum