Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ver ga je voor een auto?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Darius vr 3 feb 2012 - 4:34

Gister pech gehad met mijn peugeot 106. Remcilinder oid is kapot, het kost me 200 euro.

Valt aan de ene kant wel mee, aan de andere kant: hoe ver ga je? In juni heb ik ook al 350 euro uitgegeven aan banden en APK. Zoveel is de auto niet meer waard, maar aan de andere kant: hij is verder wel goedkoop in brandstof, wegenbelasting en verzekering. Bleh.....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Rush vr 3 feb 2012 - 4:35

Banden en APK is onderhoud, dat is nodig. Wat je nu hebt kan je niet voorspellen, en is gewoon pech.

Maar als je bij iedere dure rekening een andere auto koopt, ben je ook duur uit :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Blond vr 3 feb 2012 - 4:39

Dat zou ik er nog wel aan uitgeven.

Een vriendin van me kon haar 17 jaar oude Nissan Micra laten oplappen voor 2000 euro, wilde ze hem door de keuring krijgen. Dat zou ik dan weer niet doen Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Rush vr 3 feb 2012 - 4:39

_Chance schreef:Dat zou ik er nog wel aan uitgeven.

Een vriendin van me kon haar 17 jaar oude Nissan Micra laten oplappen voor 2000 euro, wilde ze hem door de keuring krijgen. Dat zou ik dan weer niet doen Wink
Hahahahaha, dat is belachelijk inderdaad!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Darius vr 3 feb 2012 - 4:40

mwahhh, om het hele verhaal te vertellen:

Gistermiddag reed ik dus weg in mijn auto, en merkte dat de remmen het niet goed meer deden. Ik snel weer omgedraaid, mijn man was toch thuis. Dus ik snel zijn auto gepakt. Een VW Passat uit 2006. Ik rij weer 500 meter, en opeens valt de oliedruk weg. Ik kon m nog net aan de kant zetten. Auto is opgehaald, en kregen net een telefoontje: kost wel 3000 euro.

Het zure aan het VW verhaal is: na wat googlen levert het op dat veel 2006 modellen precies dezelfde akkefietjes hebben: er wordt olie in de brandstof gesproeid. VW komt niet tegemoet, hoewel het duidelijk een 'productiefout' is.

Dus nu zitten we met twee auto's in de prak, daarbij een derde op komst, dus er moet toch iets gaan veranderen aan de auto's. Mijn man heeft per 1 maart een sabbatical, en heeft dus eigenlijk geen auto meer nodig. Dus dikke kans dat we straks toch twee auto's wegdoen en er eentje weer terugkopen....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Rush vr 3 feb 2012 - 4:44

Zoiets komt een automerk inderdaad nooit tegemoet. Maarja, als je toch al voor €3000 in de soep zit, kan die €200 er ook nog wel bij, denk ik dan maar. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Polly vr 3 feb 2012 - 4:49

Wat een ellende... Dat is inderdaad altijd de afweging "Is ie het nog waard of niet" - daar heb je geen garantie op.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Darius vr 3 feb 2012 - 4:55

Rush schreef:Zoiets komt een automerk inderdaad nooit tegemoet. Maarja, als je toch al voor €3000 in de soep zit, kan die €200 er ook nog wel bij, denk ik dan maar. Hoe ver ga je voor een auto? 394967



tja das waar....Hoe ver ga je voor een auto? 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Blond vr 3 feb 2012 - 5:44

Die 3000 euro is wel erg zuur. Gewoon pech gehad dus met die auto. Ik zou nu zeker je Peugeotje laten maken. 200 euro valt dan nog mee, en dan heb je weer een auto die rijdt en waar jij, je man en je twee kids in kunnen (of kunnen daar geen twee kinderzitjes achterin?).

Die VW, hoeveel krijg je daarvoor terug als je hem naar de dealer doet? Of is hij in dat geval voor de sloop bestemd? En wat is de kans dat hetzelfde probleem terugkomt?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Blond vr 3 feb 2012 - 5:45

Rush schreef:
_Chance schreef:Dat zou ik er nog wel aan uitgeven.

Een vriendin van me kon haar 17 jaar oude Nissan Micra laten oplappen voor 2000 euro, wilde ze hem door de keuring krijgen. Dat zou ik dan weer niet doen Wink
Hahahahaha, dat is belachelijk inderdaad!

En het mooie van het verhaal, ze is toen nog naar een beunhaas gegaan en die heeft hem voor 50 euro goedgekeurd.
Ik zit toch niet echt meer veilig naast haar...
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Rush vr 3 feb 2012 - 6:46

_Chance schreef:
Rush schreef:
_Chance schreef:Dat zou ik er nog wel aan uitgeven.

Een vriendin van me kon haar 17 jaar oude Nissan Micra laten oplappen voor 2000 euro, wilde ze hem door de keuring krijgen. Dat zou ik dan weer niet doen Wink
Hahahahaha, dat is belachelijk inderdaad!

En het mooie van het verhaal, ze is toen nog naar een beunhaas gegaan en die heeft hem voor 50 euro goedgekeurd.
Ik zit toch niet echt meer veilig naast haar...
Ja, dat is altijd het vreemde. Vrouwen worden bij garages ook heel vaak opgelicht hoor. Wie weet hebben ze maar vanalles verzonnen, de meeste dames hebben er geen verstand van en geloven het redelijk snel. Sommige mannen ook natuurlijk. Maar over het algemeen proberen ze vrouwen wel een poot uit te draaien!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Darius vr 3 feb 2012 - 7:41

_Chance schreef:Die 3000 euro is wel erg zuur. Gewoon pech gehad dus met die auto. Ik zou nu zeker je Peugeotje laten maken. 200 euro valt dan nog mee, en dan heb je weer een auto die rijdt en waar jij, je man en je twee kids in kunnen (of kunnen daar geen twee kinderzitjes achterin?).

Die VW, hoeveel krijg je daarvoor terug als je hem naar de dealer doet? Of is hij in dat geval voor de sloop bestemd? En wat is de kans dat hetzelfde probleem terugkomt?

Peugeot is gemaakt.....ik kan ook niet anders. Ik heb een auto nodig voor mijn werk, ik rij van de ene naar de andere leerling, en krijg daarvoor 0,19 cent per km. En gezien de huidige brandstofprijzen....moet ik deze auto wel afrijden.

Net nog even wat rondgebeld over de VW: men gaat kijken of daar een coulanceregeling op zit. Dat zit namelijk ook op de VW Touran van 2001. Horen we maandag meer van.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ver ga je voor een auto? Empty Re: Hoe ver ga je voor een auto?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum