Krukken huren...?
+3
Penélope
TukTuk
Niekske
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krukken huren...?
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe regel ik zoiets? Over twee weken wordt eindelijk mijn knie-blessure behandeld en dan zal ik een paar dagen krukken nodig hebben. Mijn ouders (die in L.imburg wonen) zijn lid van het groene kruis of zoiets en kunnen ze via die instantie gewoon huren. Als ik zoek in mijn woonplaats (in B.rabant) kom ik alleen maar bij thuiszorgwinkels uit waar je ze moet kopen. Iemand ervaring ermee? En kun je ze gratis huren, via je verzekering ofzo of betaal je toch huur erover? Alvast bedankt!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Krukken huren...?
Volgens mij krijg je die gewoon vanuit het ziekenhuis mee ? Dat lijkt me iig t meest logische..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Toen ik mijn operatie aan mijn voet had, kreeg ik geen krukken mee vanuit ziekenhuis. Ik kon ze lenen bij de thuiszorgwinkel. Misschien dat die bij jou ook in de buurt is?
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Banaantje schreef:Toen ik mijn operatie aan mijn voet had, kreeg ik geen krukken mee vanuit ziekenhuis. Ik kon ze lenen bij de thuiszorgwinkel. Misschien dat die bij jou ook in de buurt is?
Daar zocht ik dus op, maar ik vind alleen maar thuiszorgwinkels waar je artikelen kan kopen :S zat er bij jou dan zo'n winkel in het ziekenhuis?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
In N-B kun je ook dingen als krukken e.d. huren. Ehmm... volgens is dat wel de thuiszorgwinkel eigenlijk. Anders vragen in het ziekenhuis, daar zullen ze het ook wel weten waar je dat kan doen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
of een thuiszorgwinkel bellen en vragen of je ook spullen kunt huren/lenen... Zou wel moeten kunnen volgens mij...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
dat is geregeld via de AWBZ, daar kun je een half jaar (of 3 maanden ben de termijn ff kwijt) ze gratis lenen. Daarna moet je ze aanvragen bij de zorgverzekering mocht je ze nog langer nodig hebben.
Dus zou ff contact opnemen met het zorgcontact van jouw gemeente!
Dus zou ff contact opnemen met het zorgcontact van jouw gemeente!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Klopt, krukken/rolstoel/etc lenen is gratis bij de thuiszorgwinkel.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Niekske schreef:Banaantje schreef:Toen ik mijn operatie aan mijn voet had, kreeg ik geen krukken mee vanuit ziekenhuis. Ik kon ze lenen bij de thuiszorgwinkel. Misschien dat die bij jou ook in de buurt is?
Daar zocht ik dus op, maar ik vind alleen maar thuiszorgwinkels waar je artikelen kan kopen :S zat er bij jou dan zo'n winkel in het ziekenhuis?
Nee zat niet bij het ziekenhuis.Ziekenhuis had me wel het adres gegeven ervan. Misschien kan je eens in het ziekenhuis vragen?
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
SuperGrover schreef:Klopt, krukken/rolstoel/etc lenen is gratis bij de thuiszorgwinkel.
Inderdaad, je kan ze gewoon halen bij de thuiszorgwinkel.
Weet niet waar in B.rabant je woont maar je kunt op veel plaatsen terecht, in E.indhoven zit een grote winkel.
Succes!
Gast- Gast
Mijn man kon zijn krukken drie maanden gratis lenen bij de thuiszorgwinkel, pas na die drie maanden zou hij huur moeten betalen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: