Hoe dit aan te pakken?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe dit aan te pakken?
Sinds dat S. niet meer in de Puckababy ligt (sinds 3 weken) is het slapen s'avonds echt een ramp. Overdag slaapt hij hardstikke goed maar s'avonds wordt hij 9 van de 10 keer tussen 21.00 en 23.00 wakker en dan krijgen we 'm niet meer binnen 2 uur op bed. Hij wordt dan huilend wakker en niks is goed. We pakken hem dan er uit en het enige wat hij dan wil is rondgedragen worden en daarna wil hij spelen. Zelf bij ons in bed wil hij niet. Zodra we hem weer in z'n bedje leggen gaat alles weer van voren af aan en uiteindelijk na 2 uur (meestal ook na een flesje) is de rust weer weder gekeerd en kunnen we allemaal gaan slapen. En dan slaapt hij wel tot de volgende dag. Voorheen in zijn Puckababy sliep hij het klokje helemaal rond zonder een kik te geven. Nu ligt hij met z'n armpjes eruit met een sokje eromheen en bijna iedere nacht is het dus drama. Ik vind het vooral niet leuk voor hem dat hij zo huilend en overstuur wakker wordt terwijl hij overdag lekker rustig wakker wordt en begint te brabbelen. Net of hij naar droomt of ergens van is geschrokken. Het CB vertelde me hem gewoon in zijn bedje te troosten en heb zeker in zijn bedje te laten liggen maar daar raakt hij alleen maar erger van overstuur.
Herkenbaar voor moeders met een kindje die ingebakerd lagen? En heeft er iemand nog een tip?
Herkenbaar voor moeders met een kindje die ingebakerd lagen? En heeft er iemand nog een tip?
Gast- Gast
Re: Hoe dit aan te pakken?
Ja, herkenbaar. Soms was hij wel te troosten in bed, dan legde ik mijn hand op z'n rug en dan duurde het wel een tijdje maar dan viel hij inslaap en kon ik zachtjes weg lopen. Als dat niet werkte dan haalde we hem eruit en lieten hem bij ons in slaap vallen en dan legden we hem terug. Dat doen we nu nog zo trouwens.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dit is zoooo herkenbaar!! Wij zijn bijna al met al 2 maanden bezig geweest om af te bouwen. Ook eerst 1 armpje los en dat was dikke drama. Dit hebben we 3 weken volgehouden en toen kon ik niet meer!!! Altijd huilen en niet slapen. Toen heb ik het even een poosje gelaten. Toen zijn we weer begonnen met 1 armpje los en weer begon alles van voor af aan opnieuw..... Z. was 's avonds ook wakker en wou absoluut niet meer slapen. Wat ik toen deed is mijn hand op haar voorhoofd leggen zodat ze een veilig gevoel krijgt ( deze tip heb ik gekregen van mijn tante, die werkt met kleine baby's) Ik weet niet of je kleine gewoon op de rug ligt? En ik hield haar armpjes vast zodat ze die niet goed kon bewegen, na een tijdje viel ze in slaap.
Onze kleine ligt namelijk op de zij. Toen heb ik op een gegeven moment handdoeken om haar heen gelegd om haar een veilig gevoel te geven. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar hierdoor ging het iets beter maar nog niet helemaal zo als het hoort. Later ging het goed met 1 armpje gelukkig. Toen zijn mijn man en ik een weekend naar berlijn geweest en pastte mijn ouders op Z. Die hebben geprobeerd om haar gewoon in een slaapzakje te laten slapen ( allebeide armpjes los ) en weliswaar ging dat goed. Tja baby's, ik snap er soms niets van. Misschien kun jij het ook zo proberen? Ik hoop dat je er iets aan hebt want ik weet precies hoe je je voelt!!
Onze kleine ligt namelijk op de zij. Toen heb ik op een gegeven moment handdoeken om haar heen gelegd om haar een veilig gevoel te geven. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar hierdoor ging het iets beter maar nog niet helemaal zo als het hoort. Later ging het goed met 1 armpje gelukkig. Toen zijn mijn man en ik een weekend naar berlijn geweest en pastte mijn ouders op Z. Die hebben geprobeerd om haar gewoon in een slaapzakje te laten slapen ( allebeide armpjes los ) en weliswaar ging dat goed. Tja baby's, ik snap er soms niets van. Misschien kun jij het ook zo proberen? Ik hoop dat je er iets aan hebt want ik weet precies hoe je je voelt!!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hier hetzelfde probleem, alleen dan overdag.
Eerst sliep ze overdag minimaal 1,5 uur per keer, nu is ze elke keer na 45 minuten al wakker en niet meer in slaap te krijgen. Wel is ze dan de hele tijd ontzettend chagrijnig omdat ze dus eigenlijk te kort geslapen heeft.
's nachts gaat het wel goed, maar dat is waarschijnlijk ook doordat ze dan zo moe is van het weinige slapen overdag.
Ik heb dus helaas geen tips!
Eerst sliep ze overdag minimaal 1,5 uur per keer, nu is ze elke keer na 45 minuten al wakker en niet meer in slaap te krijgen. Wel is ze dan de hele tijd ontzettend chagrijnig omdat ze dus eigenlijk te kort geslapen heeft.
's nachts gaat het wel goed, maar dat is waarschijnlijk ook doordat ze dan zo moe is van het weinige slapen overdag.
Ik heb dus helaas geen tips!
Gast- Gast
Toen ik gestopt was met inbakeren deed ik een hydrofielluier om de armpjes van mijn dochter heen. Ik zorgde er dan voor dat de luier niet overlapte onder haar, zodat als ze zich om zou draaien, ze gelijk weer los kwam te liggen.
Gast- Gast
Ik heb totaal geen verstand van pukababy's etc, maar ik denk dat het vooral een kwestie van geduld en wennen is. Sowieso is het voor hem heel anders nu en dat heeft voor hem ook tijd nodig om eraan te wennen en dan vind ik 3 weken niet zo veel.
Ik denk ook dat jullie een beetje verwend zijn met zijn doorslapen in de tijd dat hij nog wel met puckababy sliep en dat je hier gewoon eventjes doorheen moet.
Misschien heeft hij ook wel gewoon last van doorkomende tandjes of honger.
Overstuur in bed laten liggen zou ik nooit doen, ik vertik het echt om mijn kinderen overstuur in bed te laten liggen, dat heeft zo'n 7 maanden (alleen de eerste 3 maanden wilden ze in hun bedje/wagenbak slapen) bloed, zweet en tranen gekost en hele avonden met kinderen op de armom, maar dat heb ik allemaal liever dan een kind of kinderen die overstuur in bed liggen.
Ik heb ze ook vaak genoeg tot een uurtje laten spelen 's avonds als ze daar rustig van werden.
Ik denk ook dat jullie een beetje verwend zijn met zijn doorslapen in de tijd dat hij nog wel met puckababy sliep en dat je hier gewoon eventjes doorheen moet.
Misschien heeft hij ook wel gewoon last van doorkomende tandjes of honger.
Overstuur in bed laten liggen zou ik nooit doen, ik vertik het echt om mijn kinderen overstuur in bed te laten liggen, dat heeft zo'n 7 maanden (alleen de eerste 3 maanden wilden ze in hun bedje/wagenbak slapen) bloed, zweet en tranen gekost en hele avonden met kinderen op de armom, maar dat heb ik allemaal liever dan een kind of kinderen die overstuur in bed liggen.
Ik heb ze ook vaak genoeg tot een uurtje laten spelen 's avonds als ze daar rustig van werden.
Gast- Gast
Wat vervelend dat het met het afbouwen van de puckababy nog steeds niet goed gaat. Hier was het echt een kwestie van de lange adem. Ze had echt de tijd nodig om te wennen aan het los slapen. Ze is altijd bij één van ons op de arm in slaap gevallen en om daarna weg gelegd te worden. Zodra ze wakker was haalden we haar eruit of kreeg ze een beetje dunne melk om weer in te kunnen slapen. Ze begon steeds langer te slapen tot ze uiteindelijk weer de nachten goed ging slapen. Overdag heeft het nog iets langer geduurt voor ze weer goed ging slapen, maar uiteindelijk ging dat ook steeds beter. Ik weet alleen helemaal niet meer hoe lang het gekost heeft..
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe dit aan te pakken
» Oke...hoe dit aan te pakken?
» Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
» Geopende pakken sap / melk
» Welke maat pakken?
» Oke...hoe dit aan te pakken?
» Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
» Geopende pakken sap / melk
» Welke maat pakken?
Pagina 1 van 1