Hoe dit aan te pakken
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe dit aan te pakken
Ik heb een leuke baan, iets wat ik altijd al heb willen doen, bij een bedrijf waar ik altijd al wilde werken. Maar ik heb een contract voor 4 uur per week, over het algemeen werk ik veel meer, maar er zijn maanden dat het minimaal is. Dit wist ik natuurlijk van te voren en er is ook (nog) geen probleem, want ik heb er nog werk naast. Op zich heb ik het prima naar mijn zin zo, maar ik heb dus geen vastigheid.
Nu is er een interne vacature. Voor een functie die mij ook altijd erg leuk heeft geleken. Stel ik krijg die baan, dan krijg ik waarschijnlijk een jaarcontract (heb ik nu ook) voor 32 uur. Salaris verwacht ik dat het ook hoger is dan wat ik nu heb. Leuke kans dus, maar ik twijfel of ik zal solliciteren.
Dit heeft voornamelijk te maken met dat ik twijfel of ik het wel kan en met de mensen waar ik dan mee te maken krijg. Het is een wat meer commercieel en representatievere functie (voorganger liep altijd in pak) dan ik gewend ben. Vooral de leidinggevende heb ik twijfels over, neem hem op het moment niet zo serieus, maar moet zeggen dat ik heb ook niet goed ken als leidinggevende en ik dus misschien een verkeerd oordeel heb.
Maar met deze functie heb ik dus wel meer vastigheid het hele jaar door en ga ik op mijn opleidingsniveau werken (doe nu een MBO functie en dit is een HBO functie).
Wat zouden jullie doen?
Ik ben sowieso van plan om zowel met m'n huidige leidinggevende als met m'n eventuele toekomstige leidinggevende te praten over de functie. Als het namelijk met 18 of 24 uur kan, dan is er misschien nog wel een combinatiefunctie mogelijk.
Eigenlijk hoop ik dat mijn huidige leidinggevende mij meer vaste uren kan bieden, want dan hoef ik niet meer te kiezen. Maar ik heb nooit zulke onderhandelingsgesprekjes gevoerd.
Hoe zouden jullie het aanpakken?
(sorry als het een warrig verhaal is, maar ik wil geen functies benoemen ivm herkenbaarheid)
Nu is er een interne vacature. Voor een functie die mij ook altijd erg leuk heeft geleken. Stel ik krijg die baan, dan krijg ik waarschijnlijk een jaarcontract (heb ik nu ook) voor 32 uur. Salaris verwacht ik dat het ook hoger is dan wat ik nu heb. Leuke kans dus, maar ik twijfel of ik zal solliciteren.
Dit heeft voornamelijk te maken met dat ik twijfel of ik het wel kan en met de mensen waar ik dan mee te maken krijg. Het is een wat meer commercieel en representatievere functie (voorganger liep altijd in pak) dan ik gewend ben. Vooral de leidinggevende heb ik twijfels over, neem hem op het moment niet zo serieus, maar moet zeggen dat ik heb ook niet goed ken als leidinggevende en ik dus misschien een verkeerd oordeel heb.
Maar met deze functie heb ik dus wel meer vastigheid het hele jaar door en ga ik op mijn opleidingsniveau werken (doe nu een MBO functie en dit is een HBO functie).
Wat zouden jullie doen?
Ik ben sowieso van plan om zowel met m'n huidige leidinggevende als met m'n eventuele toekomstige leidinggevende te praten over de functie. Als het namelijk met 18 of 24 uur kan, dan is er misschien nog wel een combinatiefunctie mogelijk.
Eigenlijk hoop ik dat mijn huidige leidinggevende mij meer vaste uren kan bieden, want dan hoef ik niet meer te kiezen. Maar ik heb nooit zulke onderhandelingsgesprekjes gevoerd.
Hoe zouden jullie het aanpakken?
(sorry als het een warrig verhaal is, maar ik wil geen functies benoemen ivm herkenbaarheid)
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Hoe dit aan te pakken
Moeilijk! Ik zou eerst een gesprek aangaan met je huidige leidinggevende. Geef gewoon eerlijk aan wat je hier beschrijft. Dat dit werk je zo goed bevalt, maar dat je nu toch serieuzer wilt gaan nadenken over meer uren etc. Je kunt prima ook vertellen over de interne vacature, dat je overweegt om daarop in te gaan (als ze je niet meer uren of vastigheid kunnen geven). Je mag dat best vertellen, een beetje bluffen... Daarnaast, of daarna zou ik toch ingaan op de interne vacature. Als je reageert, en je komt verder, dan wil dat natuurlijk nog steeds niet zeggen dat je móet. Je kunt gesprekken aangaan, kijken hoe de functie overkomt, hoe de mensen overkomen. Mocht je de functie aangeboden krijgen, dan ben je nog steeds niet verplicht, maar heb je je wel meer kunnen verdiepen. Op het moment heb je niets te verliezen volgens mij
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Oke...hoe dit aan te pakken?
» Hoe dit aan te pakken?
» Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
» Geopende pakken sap / melk
» Welke maat pakken?
» Hoe dit aan te pakken?
» Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?