Geopende pakken sap / melk
+10
blondje1313
Flower_L
PapillonRose
moepie
Flip Fluitketel
Thunder
Jazzlyn
ekjir@M
duckie
Printje
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Geopende pakken sap / melk
Vandaag op het werk hadden we een 'discussie' over geopende pakken sap (zoals vruchtensap en Dubbelfris) en melk. Ik bleek de enige te zijn die het sap en de melk niet drie dagen na opening weggooit als het niet op is. Volgens de rest van mijn collega's zijn die dranken beperkt houdbaar na opening en mogen ze zelfs gekoeld echt niet langer dan drie dagen staan, al helemaal niet als je zwanger bent, voegde een van mijn collega's er nog aan toe. Ik had er zelf nog nooit van gehoord dat daar zo'n strakke grens in is. Ik schrok er ook een beetje van, omdat ik al zo ongelooflijk goed oplet met eten en drinken vanwege mijn zwangerschap en nu heb ik toch blijkbaar iets fout gedaan?
Hoe doen jullie dit, inderdaad strak na drie dagen weggooien of wat langer laten staan?
Hoe doen jullie dit, inderdaad strak na drie dagen weggooien of wat langer laten staan?
Gast- Gast
Re: Geopende pakken sap / melk
Ik heb daar ook nog nooit over gehoord hoor. Hier staat ook alles vaak langer open, volgens mij is dit weer zo'n fabeltje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
hmm ik let daar eigenlijk nooit op hoelang iets open staat...melk drink ik niet maar mn man wel maar die let meer op de datum die boven aan het pak staat
pakken sap staan hier vaak ook langer open als 3 dagen...
pakken sap staan hier vaak ook langer open als 3 dagen...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik gooi het ook niet weg hoor. Er staat hier nog een pak dubbelfriss van vorige week. Heb ik vanmiddag nog uitgedronken. Je ziet het vanzelf als het niet goed is in je glas. Melk drink ik zelfs nog wel eens als het een dag over de datum is. Zolang het niet zuur of raar smaakt kan je het gewoon drinken denk ik...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
De melk drink ik niet meer als het langer als een dag of 1,5 openstaat. Sappen staan hier soms wel een week open. Nog nooit wat van gekregen!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
ekjir@M schreef:Ik gooi het ook niet weg hoor. Er staat hier nog een pak dubbelfriss van vorige week. Heb ik vanmiddag nog uitgedronken. Je ziet het vanzelf als het niet goed is in je glas. Melk drink ik zelfs nog wel eens als het een dag over de datum is. Zolang het niet zuur of raar smaakt kan je het gewoon drinken denk ik...
Ja zo doen wij het ook!
Gast- Gast
Jazzlyn schreef:De melk drink ik niet meer als het langer als een dag of 1,5 openstaat. Sappen staan hier soms wel een week open. Nog nooit wat van gekregen!
Waarom drink je het dan niet meer? Wij hebben hier altijd van die cans vd Campina 2,4? Liter geloof ik, die staat wel wat langer open dan een dag.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik weet wel dat het geopend beperkt houdbaar is, maar ik gebruik het ook gewoon altijd nog hoor. Tenzij het echt niet meer fris ruikt of een rare kleur heeft.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Printje schreef:Jazzlyn schreef:De melk drink ik niet meer als het langer als een dag of 1,5 openstaat. Sappen staan hier soms wel een week open. Nog nooit wat van gekregen!
Waarom drink je het dan niet meer? Wij hebben hier altijd van die cans vd Campina 2,4? Liter geloof ik, die staat wel wat langer open dan een dag.
Tot mijn 16de lustte ik echt geen melk. Daarna beperkt en alleen halfvolle melk. En op 1 of andere manier durf ik niet te proeven of hij nog goed is (wordt al misselijk als ik daaraan denk). En als ik hem wel drink.. Dan merk ik er altijd iets aan.. Zit gewoon tussen mijn oren dus Ik heb hier trouwens literpakken.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
hahahha maar van dat proeven snap ik wel. Ik heb een keertje zure melk gepakt en sindsdien durf ik ook niet meer te proeven, als ik twijfel doe ik het weg.
Ben wel een enorme miep met de tht data van producten. Ik eet niets meer als het over de tht is (koekjes ofzo wel maar echt eten niet)
Ben wel een enorme miep met de tht data van producten. Ik eet niets meer als het over de tht is (koekjes ofzo wel maar echt eten niet)
Printje- Lady Post-a-lot
Eigenlijk let ik daar niet op. Nu drinken wij ook niet echt veel sap en staat de sap bijv. na een verjaardag nog een paar weken in de koelkast dan gooien we het weg omdat het toch niet opgedronken is en wordt door ons. Melk drinken we erg veel en is binnen een dag een pak op.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier staan pakken ook langer open dan 3 dagen hoor. Melk dan waarschijnlijk niet, dat gaat hier nog wel redelijk snel op. Maar soms ook wel hoor.
Ik kijk altijd naar de houdbaarheidsdatum op het pak.
Sap staat hier rustig een week geopend.
Ik kijk altijd naar de houdbaarheidsdatum op het pak.
Sap staat hier rustig een week geopend.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben daar wel heel erg van. Al komt het ook weleens voor dat ik een pak ook wat langer open heb en er nog van drink. Maar over het algemeen probeer ik het binnen 3 dagen op te maken. Staat er dan nog een restje gaat het weg.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Melk wat langer dan drie dagen in koelkast staat, laat ik mijn vriend opdrinken
Aan L. geef ik het liever niet, en ik houd niet zo van melk, dus drink het sporadisch.
Sap blijft bij ons max 5 dagen open staan. Sowieso drinken wij doordeweek weinig sap 's avonds.
Aan L. geef ik het liever niet, en ik houd niet zo van melk, dus drink het sporadisch.
Sap blijft bij ons max 5 dagen open staan. Sowieso drinken wij doordeweek weinig sap 's avonds.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Pakken sap gooi ik na een week weg. Melk meestal na 5 dagen. Helzelfde met kwark en smeerkaas die gaan ook na 5 dagen in de prullenbak
Gast- Gast
Smeerkaas gaat de prullenbak in als er schimmel op staat.
Melk drink ik niet, maar mijn man wel en hij doet wel een week over een pak van 1,5 liter.
Zelf drink ik optimel, dat staat ook vlot een week open en drink ik ook op en over de houdbaarheidsdatum.
Pakken sap kunnen gerust een week of twee open staan.
Goh, ik ben wel heer onverantwoord als ik dit zo zie....
Melk drink ik niet, maar mijn man wel en hij doet wel een week over een pak van 1,5 liter.
Zelf drink ik optimel, dat staat ook vlot een week open en drink ik ook op en over de houdbaarheidsdatum.
Pakken sap kunnen gerust een week of twee open staan.
Goh, ik ben wel heer onverantwoord als ik dit zo zie....
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Geen zwangere hier, maar een pak sap staat rustig een week in de koelkast en melk 3 dagen.
Dat is altijd nog gewoon goed hoor.
Dat is altijd nog gewoon goed hoor.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik drink sap gerust na een week nog hoor, en als je het in het glas schenkt dan zie je toch of het nog goed is ( en eventueel proeven) maar na een week is het meeste nog prima hoor.
Zonde om alles na 3 dagen al weg te gooien, dan zou hier bijna alles weggegooid worden.
Zonde om alles na 3 dagen al weg te gooien, dan zou hier bijna alles weggegooid worden.
Gast- Gast
Ja, dan zouden we de helft wel weggooien. Ik drink veel thee en dat ene glas sap wat m`n vriend drinkt op een avond schiet ook niet op.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik hou de 3 dagen grens aan en gebruik het daarna niet meer. Mijn vriend vindt het onzin en maakt het dan vaak op.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
melk staat hier maximaal 3 dagen open. Ik lust geen melk en proef dus ook niet of het goed is, daarom gaat het na 3 dagen voor de zekerheid weg. Maar meestal staat een pakje melk hier geen 3 dagen open. Pakken sap staan hier wel langer open, maximaal een week denk ik, maar veel langer redden we ook niet, dan is het al wel op.
Gast- Gast
Veel dranken zijn na opening beperkt houdbaar, dat staat er vaak wel op en anders kun je het zien op de Bewaarwijzer van het Voedingscentrum. Het zal niet op een dag aankomen, maar ik zou persoonlijk niet iets drinken wat al weken open in de koelkast staat.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik drink nooit sap of melk. Ik heb van die kleine pakjes (200 ml) sap voor de visite anders blijf ik pakken weggooien die niet meer goed zijn. Als ik een keer melk in huis heb gebruik ik dat tot de datum die op het pak staat.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» van Friso melk naar gewone melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Welke maat pakken?
» Oke...hoe dit aan te pakken?
» Hoe dit aan te pakken?
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Welke maat pakken?