Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oke...hoe dit aan te pakken?

+2
Pompoen
PiP
6 plaatsers

Ga naar beneden

Oke...hoe dit aan te pakken? Empty Oke...hoe dit aan te pakken?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 1:54

We hebben er echt op gelet maar het is een aantal keer per ongeluk voorgekomen dat we een scheldwoordje hebben gebruikt als we iets lieten vallen of ons pijn deden enz namelijk het woordje kut Embarassed

En je raad het al. Onze kleine papegaai kopieerd alles na dus ook dat woordje. En niet 1x per dag maar wel zo'n 10 keer op een dag. Ik schaam me echt dood en ik vind het écht niet tof! Maar hoe leer ik het af? Ik heb nu verschillende mensen gesproken en die hebben allemaal een andere oplossing. Maar wat is nu de juiste en wat zouden jullie doen?

Dingen die ik al heb gehoord zijn :

1) Overdreven een ander woord roepen als je bijv. iets laat vallen en dan bijv. hard OEPS roepen en als ons kindje zelf iets laat vallen ook OEPS roepen

2) Boos worden en uitleggen waarom het niet gezegd mag worden. En desnoods straffen door bijv. in de hoek zetten.

3) Of gewoonweg negeren.

Wat is volgens jullie de beste oplossing of heeft er iemand anders nog een idee?
Ons kindje is 2 jaar.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Oke...hoe dit aan te pakken? Empty Re: Oke...hoe dit aan te pakken?

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 1:54

Het eerste. Dat hebben wij ook gedaan en werkte hier erg goed.

Gast
Gast

Bericht  PiP di 30 okt 2012 - 1:56

Ik zou niet boos worden, dat zou wel raar zijn als je het zelf ook soms per ongeluk zegt.
Denk dat optie 1 het beste zal werken. Ik gebruik nu wel eens dorrie en mevrouw zegt het nu ook, haha.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pompoen di 30 okt 2012 - 1:57

Ik denk dat boos worden sowieso geen zin heeft, het is kopieergedrag, het is iets wat van jullie word overgenomen en het zou nogal scheef en waarschijnlijk vrij onbegrijpelijk voor je kindje zijn als het dan straf krijgt. Ik zou ook het eerste doen, gewoon om te zorgen dat hij dát gaat kopiëren.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania di 30 okt 2012 - 2:00

Mijn zoontje dat dat ook sinds kort. Ik zeg dan "wat zeg je?" Dan zegt hij "kut" en dan zeg ik "nee joh je bedoelt kat!" En dan zegt hij "ooh jaa." Laughing
Dus nu zegt hij vaak kat als hij kut bedoelt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan di 30 okt 2012 - 2:01

Iets zeggen wat erop lijkt en het daarnaar ombuigen. Yrsa had een hele tijd terug een keer GVD opgevangen en riep de hele tijd 'domme!', dan zei ik: 'Ja, dat is dom, hè?' Dat hielp ook. Maar als je het niet meer gebruikt en er geen aandacht aan besteedt dan verdwijnt zo'n woordje volgens mij ook wel weer gewoon, dan vergeten ze het wel weer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 2:05

Zelf had ik ook het beste gevoel bij optie 1. Ik hoop echt dat het woordje snel vergeten wordt. Laatst stond ik op de parkeerplaats van de supermarkt wordt er ineens 'kut auto' vanuit de buggy geroepen. En dat was best wel uh ja...een beetje beschamend haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 2:36

Susan schreef:Iets zeggen wat erop lijkt en het daarnaar ombuigen. Yrsa had een hele tijd terug een keer GVD opgevangen en riep de hele tijd 'domme!', dan zei ik: 'Ja, dat is dom, hè?' Dat hielp ook. Maar als je het niet meer gebruikt en er geen aandacht aan besteedt dan verdwijnt zo'n woordje volgens mij ook wel weer gewoon, dan vergeten ze het wel weer.

Hier precies zo ja! Als hij boos was riep hij steeds: oh domme.. En dan zeiden we ook wat Susan zegt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 30 okt 2012 - 2:52

wij maakten er een spelletje van. Dat mag ik niet zeggen dus als ik vloekte riep hij heel hard: oooh mama dat mag jij niet zeggen. En dan zei ik heel schuldbewust 'oh sorry ik zal het niet meer doen.' Daardoor gaf ik het voorbeeld hoe ik het wilde en hij doet nu eigenlijk altijd precies hetzelfde. Als hij iets zegt wat niet mag en ik zeg: oh dat mag je niet zeggen, dan zegt hij eigenlijk meteen sorry.

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ di 30 okt 2012 - 2:56

Dat had ik hier laatst elke keer met F*ck.Embarassed

Toch maar elke keer uitgelegd dat mama dat ook niet mag zeggen, en dat het geen net woord was voor nette meisjes. Inmiddels begrijpt ze het.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Parel di 30 okt 2012 - 7:37

En als je ipv oeps een leuk apart woord verzint?
Mijn vader zei altijd aratsjabarra, ik zeg potvolflippers.
Ook zijn 'dommeriken' bij mij een olifant ipv een oliebol.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: