Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
+11
loesje
Ugly Betty
Annemie
Catwoman79
Slakje
Printje
Jezzie
kwak
*Lookie*
mickey
LDJ
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
Vanaf wanneer kun je je het beste bezig gaan houden met geboortekaartjes?
Via internet of via een drukker? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Via internet of via een drukker? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
de eerste keer hadden we 't vlak na de 20 weken al allemaal geregeld. Proefdruk ontvangen en al. Die hebben we toen via internet besteld (babyboefjes), geld al overgemaakt, zodat we alleen de laatste gegevens nog door hoefden te mailen na de geboorte. Onze dochter is woensdag geboren, donderdag hadden wij de kaartjes, diezelfde dag nog op de post gedaan en vrijdag had iedereen 'm in de bus.
Dit keer hebben we met hulp van een vriend de kaartjes zelf ontworpen, maar we hebben er nu een stuk minder haast mee. De buitenkant is nu klaar, alleen de binnenkant moet nog ontworpen worden. We laten 'm via een drukker drukken, dus dit keer kost 't ons alleen drukkosten.
Dit keer hebben we met hulp van een vriend de kaartjes zelf ontworpen, maar we hebben er nu een stuk minder haast mee. De buitenkant is nu klaar, alleen de binnenkant moet nog ontworpen worden. We laten 'm via een drukker drukken, dus dit keer kost 't ons alleen drukkosten.
Gast- Gast
Ik heb heeeeeeeeeel lang gezocht op internet, maar mn vriend en ik vonden elkaars favorieten niet leuk. Heb hem toen zelf ontworpen bij hipdesign.nl. Daar toen proefkaartjes van besteld en die bevielen goed. Wel nog een kleine aanpassing gedaan en toen heeft mijn vriend ze besteld na de geboorte. F is woensdag geboren, donderdag heeft mijn vriend ze besteld, want we wilden graag de lengte erop, en het meten deden ze één dag na de geboorte pas in het ziekenhuis. Vrijdag hadden we ze binnen. Helaas door de drukte met de kerstkaarten (F is van begin december) duurde het verzenden best lang. Sommige mensen kregen een week later pas de kaart.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb wel heel veel op internet gekeken maar wilde toch grag ook het paper etc kunnen voelen en goed bekijken dus heb uiteindelijk bij de drukker heel veel boeken gehaald en daar zat wel bij wat we zochten.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Bij D. hadden we een heel mooi maar heel duur kaartje gezien, mijn man heeft het nagemaakt met een eigen draai er aan en dat laten drukken bij een vriend van een vriend, koste ons 1 euro incl envelop per kaart.
Woensdag is D. geboren en donderdag heeft die vriend de kaartjes bij de bevriende drukker opgehaald want hij kwam er toch langs na zijn werk.
Nu gaan we ook weer zelf de kaartjes ontwerpen, we wachten even af wat het is en dan gaan we wat bedenken.
Waarschijnlijk word het net als bij D. in het thema van het kamertje.
Onze trouwkaart was ook zelf ontworpen door mijn man.
Hij ontwerpt soms wel meer dingen, best handig.
Woensdag is D. geboren en donderdag heeft die vriend de kaartjes bij de bevriende drukker opgehaald want hij kwam er toch langs na zijn werk.
Nu gaan we ook weer zelf de kaartjes ontwerpen, we wachten even af wat het is en dan gaan we wat bedenken.
Waarschijnlijk word het net als bij D. in het thema van het kamertje.
Onze trouwkaart was ook zelf ontworpen door mijn man.
Hij ontwerpt soms wel meer dingen, best handig.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb twee kaartjes klaarstaan bij hipdisign. Een jongens- en een meisjeskaartje. Als de baby er is, is het een kwestie van foto invoegen en gegevens datum enzo erop. Naam staat er al op. En dan bestellen.
De enveloppen wil ik binnenkort alvast van te voren bestellen. Zodat ik ze alvast kan adresseren en de postzegels er op kan plakken.
Dan hoeven de kaartjes alleen nog maar in de enveloppen gedaan te worden.
De enveloppen wil ik binnenkort alvast van te voren bestellen. Zodat ik ze alvast kan adresseren en de postzegels er op kan plakken.
Dan hoeven de kaartjes alleen nog maar in de enveloppen gedaan te worden.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Wij hadden overigens ook twee varianten klaar staan, want we wisten het geslacht niet. Ik wilde wel graag matchende enveloppen erbij, dus konden ze niet vooraf laten bezorgen. In plaats daarvan hebben we besloten om etiketten te printen, stuk sneller en makkelijker. En die lijst konden we een week later weer gebruiken voor de kerstkaarten
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Wij hebben zelf een kaartje ontworpen, aangezien we al wisten dat het een jongetje was en de naam hadden we ook al dus dat stond allemaal al in het kaartje. Achteraf hebben wij alleen maar de datum erbij hoeven te zetten. En dit was maar goed ook omdat manlief ernstig ziek was en ik geen idee had hoe ik het anders had moeten maken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Vrij snel omdat wij beide keren de kaartjes zelf ontworpen hebben.
Gast- Gast
Ik had het kaartje snel zelf in elkaar gestoken toen ik thuis zat van de vruchtwaterpunctie. Dus het moest gewoon even naar drukker.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Via internet eerst rondgekeken, ook om te zien wat mijn man mooi zou vinden.
Daarna bij de drukker boeken opgehaald, en heb ik een soort van top 5 gemaakt.
Mijn man heeft die 5 bekeken en vond 1 ook erg mooi, dat is hem geworden.
Hier bij de drukker kregen we toen 10% korting, via de verloskundige.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Catwoman79 schreef:Via internet eerst rondgekeken, ook om te zien wat mijn man mooi zou vinden.
+1 Hier precies hetzelfde,alleen hadden wij ieders apart een top vijf gemaakt en we hadden bijna dezelfde top 5.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zit al op internet te kijken en heb van de week 2 boeken gehaald bij de drukker. Maar wij willen iets wat je niet zo vaak ziet, dus waarschijnlijk moet ik hem via internet ontwerpen, ik denk dat ik voor geboortekaartje.nl ga. Ik wil wel vooraf een proefdruk hebben zodat ik ook goed de kleuren en het papier kan zien.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Wij hebben zelf een ontwerp gemaakt en gister bij de drukker afgegeven en die drukt ze af zodra ik bevallen ben. De envelloppen hebben we nog niet gehaalt.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik heb hét kaartje gevonden voor de 20-weken echo. We hebben gewacht tot na de echo omdat we eerst zeker wilden weten dat alles goed was met het kindje. Daarna het kaartje besteld en meteen betaald. Wij moesten minimaal 6 weken voor de datum alles geregeld hebben, omdat ons kaartje met de hand werd gemaakt. We hadden alles dus vrij snel gereed.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Bij Y. in een boek gevonden en nu heb ik via internet wat leuke kaartjes besteld, die komen deze week binnen.
Gast- Gast
Ik heb nog geen idee hoe we dat gaan aanpakken.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik heb echt tientallen sites afgespeurd, kon echt helemaal niets vinden waarvan mijn vriend en ik allebei 100 % tevreden waren.
Bij het ene kaartje ontbrak dit, bij de volgende weer dat.
Uiteindelijk op Hipdesign terecht gekomen en daar zelf aan het ontwerpen gegaan.
Achtergrondje hier, streepje zus, lettertype zo, en toen kwam er een kaartje naar wens uit.
Die we goddank rond de 24 weken al af hadden...
Bij het ene kaartje ontbrak dit, bij de volgende weer dat.
Uiteindelijk op Hipdesign terecht gekomen en daar zelf aan het ontwerpen gegaan.
Achtergrondje hier, streepje zus, lettertype zo, en toen kwam er een kaartje naar wens uit.
Die we goddank rond de 24 weken al af hadden...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de boeken bij de drukker gehaald en gisteren hebben we een kaartje uitgezocht. Ik heb ook meteen de tekst samengesteld en ga dit komende week aan de drukker doorgeven om de kaartjes te bestellen en een proefdruk te maken.
Ik ben nu 26 weken zwanger.
Ik ben nu 26 weken zwanger.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Oke...hoe dit aan te pakken?
» Hoe dit aan te pakken?
» lay out aanpassen op geboortekaartjes.nl
» Geopende pakken sap / melk
» Welke maat pakken?