Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat wil jij ons nog mee geven?

+8
Mamasapje
Juul
TNMN
Burn
Pien
Sweety
Susan
Toet
12 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Mamasapje wo 20 apr 2011 - 2:19

Reva schreef:Dat jullie niet zo massaal op de zon en een zongebruinde huid moeten kicken. Je hebt nou eenmaal de huidskleur die je hebt en het is zoveel slechter voor je dan veel mensen denken. Ook witte benen zijn mooi onder een rokje. Waarom die lol van een paar weken een zongebruinde huid.

Ik geef zelfs licht in het donker..Mn papa zei vroeger grappend als we gingen kamperen altijd "een zaklamp hoeven we niet mee, we hebben .... mee . Nu zie je mij niet snel onder een zonnebank, puur omdat ik door niets bruin word, dus ook dat werkt niet . Ik kom ook altijd net zo wit thuis van vakantie als dat ik heen ging. Ik snap je standpunt van dat het ongezond is etc, maar ik had toch echt liever bruinere benen.

Verder geef ik mee:

Ga nooit heen zonder te groeten
ga nooit heen zonder een zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
kan het morgen niet meer doen
Ga nooit heen zonder te praten
dat doet soms een hart zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn .

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Burn wo 20 apr 2011 - 2:35

Mamasapje schreef:

Verder geef ik mee:

Ga nooit heen zonder te groeten
ga nooit heen zonder een zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
kan het morgen niet meer doen
Ga nooit heen zonder te praten
dat doet soms een hart zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn .


Heel erg mee eens!
Moet vaak aan dit gedichtje denken, sinds mijn vader een hartstilstand heeft gehad. Gelukkig kan ik hem nog steeds groeten!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Melis_je wo 20 apr 2011 - 3:08

Realistisch nadenken over welke kledingmaat normaal is. En eens kijken of je een kleine maat echt mooi vindt. Kleding bv is altijd 'alleen goed bij een maatje 36'. Skinnyjeans, jumpsuits, chino's, hemdjes enzovoorts, ieder jaar komen er weer tig topics voorbij (met name op andere fora) over hoe dikke (en dat gaat dan over, zeg, maat 42) mensen zich vre-se-lijk kleden. En wat voor kleding toch alléén kan als je slank bent. Ik erger me er ontzettend aan. Mogen gemiddelde vrouwen niet opvallen? Mogen alleen rechte pijpen en basic shirts? Het merendeel van de samenleving heeft níet maat 36 en die mensen moeten ook hun warmte kwijt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 3:10

Melis_je schreef:Realistisch nadenken over welke kledingmaat normaal is. En eens kijken of je een kleine maat echt mooi vindt. Kleding bv is altijd 'alleen goed bij een maatje 36'. Skinnyjeans, jumpsuits, chino's, hemdjes enzovoorts, ieder jaar komen er weer tig topics voorbij (met name op andere fora) over hoe dikke (en dat gaat dan over, zeg, maat 42) mensen zich vre-se-lijk kleden. En wat voor kleding toch alléén kan als je slank bent. Ik erger me er ontzettend aan. Mogen gemiddelde vrouwen niet opvallen? Mogen alleen rechte pijpen en basic shirts? Het merendeel van de samenleving heeft níet maat 36 en die mensen moeten ook hun warmte kwijt.
Waar is het respect of like knopje als je het nodig hebt?!

bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Susan wo 20 apr 2011 - 3:53

Melis_je schreef:Realistisch nadenken over welke kledingmaat normaal is. En eens kijken of je een kleine maat echt mooi vindt. Kleding bv is altijd 'alleen goed bij een maatje 36'. Skinnyjeans, jumpsuits, chino's, hemdjes enzovoorts, ieder jaar komen er weer tig topics voorbij (met name op andere fora) over hoe dikke (en dat gaat dan over, zeg, maat 42) mensen zich vre-se-lijk kleden. En wat voor kleding toch alléén kan als je slank bent. Ik erger me er ontzettend aan. Mogen gemiddelde vrouwen niet opvallen? Mogen alleen rechte pijpen en basic shirts? Het merendeel van de samenleving heeft níet maat 36 en die mensen moeten ook hun warmte kwijt.

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 4:07

Dat je alle kleine dingen ook moet waarderen, want het is niet vanzelfsprekend. Wie het kleine niet eert..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 4:59

Ik heb helemaal niks met clichés als 'leef elke dag alsof het je laatste is'. Je kunt niet elke dag blij en gelukkig zijn en uit elke dag alles halen. Lijkt me persoonlijk ook doodvermoeiend. Het leven is nou eenmaal niet altijd even makkelijk en je kut voelen kan soms ook heel verhelderend zijn.

Mooi hoor, voor op een tegeltje ofzo. Maar verder slaat het nergens op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:03

Dat je nooit te snel moet oordelen over een ander, omdat je niet weet hoe iemand tot een bepaalde daad is gekomen en welk verhaal erachter kan zitten. In plaats van te oordelen kun je ook in gedachte diegene een beter leven gunnen, of hopen dat iemand zal leren van zijn fouten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:09

Fauve schreef:"Dance like nobody's watching;
love like you've never been hurt.
Sing like nobody's listening;
live like it's heaven on earth."

Oh en dit is mijn persoonlijke favoriet:
"It is a truth universally acknowledged that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."

Uit Pride and Prejudice. Ik heb 'm gebruikt in mijn scriptie en de ironie is gewoon geniaal. Maar goed, die is misschien niet zo leuk voor op canvas omdat niet iedereen het snapt :P
Ik snap 'm niet... bedoelen ze dat iedere single man met een groot vermogen (qua geld) eigenlijk (ook) een vrouw wil? En wat vindt je daar zo geweldig aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:10

Noa schreef:Dat je nooit te snel moet oordelen over een ander, omdat je niet weet hoe iemand tot een bepaalde daad is gekomen en welk verhaal erachter kan zitten. In plaats van te oordelen kun je ook in gedachte diegene een beter leven gunnen, of hopen dat iemand zal leren van zijn fouten.

Dat lijkt me best moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:16

Giacomo schreef:Ik heb helemaal niks met clichés als 'leef elke dag alsof het je laatste is'. Je kunt niet elke dag blij en gelukkig zijn en uit elke dag alles halen. Lijkt me persoonlijk ook doodvermoeiend. Het leven is nou eenmaal niet altijd even makkelijk en je kut voelen kan soms ook heel verhelderend zijn.

Mooi hoor, voor op een tegeltje ofzo. Maar verder slaat het nergens op.

Dat is wat jij ons mee wilt geven? Dat het nergens op slaat om op een bepaalde manier naar dingen te kijken? Dat wil niet zeggen dat je elke dag leeft zoals het 'op een tegeltje' staat. Maar kan best opbeurend zijn als je je 'kut' voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Susan wo 20 apr 2011 - 5:22

Giacomo schreef:Ik heb helemaal niks met clichés als 'leef elke dag alsof het je laatste is'. Je kunt niet elke dag blij en gelukkig zijn en uit elke dag alles halen. Lijkt me persoonlijk ook doodvermoeiend. Het leven is nou eenmaal niet altijd even makkelijk en je kut voelen kan soms ook heel verhelderend zijn.

Mooi hoor, voor op een tegeltje ofzo. Maar verder slaat het nergens op.

Eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:36

Noa schreef:
Fauve schreef:"Dance like nobody's watching;
love like you've never been hurt.
Sing like nobody's listening;
live like it's heaven on earth."

Oh en dit is mijn persoonlijke favoriet:
"It is a truth universally acknowledged that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."

Uit Pride and Prejudice. Ik heb 'm gebruikt in mijn scriptie en de ironie is gewoon geniaal. Maar goed, die is misschien niet zo leuk voor op canvas omdat niet iedereen het snapt :P
Ik snap 'm niet... bedoelen ze dat iedere single man met een groot vermogen (qua geld) eigenlijk (ook) een vrouw wil? En wat vindt je daar zo geweldig aan?

Het is ironisch bedoeld. Uiteindelijk blijkt dat het juist andersom is, dat elke vrouw in de roman een rijke man aan de haak wil slaan en dat hun hele leven daarom draait. Bovendien is het helemaal geniaal als er aan het eind twee huwelijken plaatsvinden die niemand had verwacht. Maar ja, ik vind die zin geweldig, omdat het de subtiele ironische toon die Jane Austen zo goed beheerst laat zien. Maar ik denk dat je je een beetje in het boek moet hebben verdiept voordat je het ziet, ik zag het ook niet de eerste keer dat ik het las smile

Edit: hmm misschien was ie dan ook niet zo geschikt voor dit topic bedacht ik me ineens haha, maar het is mijn favoriete literaire quote Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:42

Giacomo schreef:Ik heb helemaal niks met clichés als 'leef elke dag alsof het je laatste is'. Je kunt niet elke dag blij en gelukkig zijn en uit elke dag alles halen. Lijkt me persoonlijk ook doodvermoeiend. Het leven is nou eenmaal niet altijd even makkelijk en je kut voelen kan soms ook heel verhelderend zijn.

Mooi hoor, voor op een tegeltje ofzo. Maar verder slaat het nergens op.
Ook eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:53

Eens met Giacomo. En ook met Melisje trouwens.

@Dolcis: sommige motto's kunnen we verhelderend zijn, maar vaak zijn het cliché's die niet eens helemaal kloppen. Ik kan daar ook niet zo tegen, ze zijn vaak een beetje te Amerikaans, te optimitisch, te alles-komt-goed-zonder-erkennig-van-de-kuttigheid-van-een-situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 6:50

Dolcis_ schreef:
Giacomo schreef:Ik heb helemaal niks met clichés als 'leef elke dag alsof het je laatste is'. Je kunt niet elke dag blij en gelukkig zijn en uit elke dag alles halen. Lijkt me persoonlijk ook doodvermoeiend. Het leven is nou eenmaal niet altijd even makkelijk en je kut voelen kan soms ook heel verhelderend zijn.

Mooi hoor, voor op een tegeltje ofzo. Maar verder slaat het nergens op.

Dat is wat jij ons mee wilt geven? Dat het nergens op slaat om op een bepaalde manier naar dingen te kijken? Dat wil niet zeggen dat je elke dag leeft zoals het 'op een tegeltje' staat. Maar kan best opbeurend zijn als je je 'kut' voelt.

Nee, ik zeg dat ik er helemaal niks mee heb. Gewoon een reactie in het topic dus smile

Je kunt elkaar zoveel willen meegeven in het leven, maar in the end moet je het toch allemaal zelf ervaren wil je er echt de waarde van inzien. Volgens mij heb jij net een ingrijpende gebeurtenis mee gemaakt (je vader?) waarbij je leven op de kop staat. Voor jou klopt die wijsheid als een bus, maar voor een ander zal het waarschijnlijk pas écht wat zeggen als diegene in een soortgelijke situatie zit.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  SuperGrover wo 20 apr 2011 - 7:14

Verspil je tijd niet met totaal kansloze dingen als eten en gewicht wanneer dat niet nodig is. Gewicht is een getal op de weegschaal. Net zoals je postcode gewoon 4 cijfers en 2 letters is. Niet iets om je halve leven mee bezig te zijn. Het is het niet waard, je wordt niet gelukkig van een fantastisch figuur, maar wel ongelukkig van altijd met eten en gewicht bezig zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 7:22

Blijf hoe dan ook altijd leven, zelfs als het leven tegen gaat zitten.
Het is nooit zo donker dat het nooit meer licht wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  SuperGrover wo 20 apr 2011 - 7:25

Francaise, daar ben ik het niet mee eens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Juul wo 20 apr 2011 - 7:27

Giacomo schreef:
Dolcis_ schreef:
Giacomo schreef:Ik heb helemaal niks met clichés als 'leef elke dag alsof het je laatste is'. Je kunt niet elke dag blij en gelukkig zijn en uit elke dag alles halen. Lijkt me persoonlijk ook doodvermoeiend. Het leven is nou eenmaal niet altijd even makkelijk en je kut voelen kan soms ook heel verhelderend zijn.

Mooi hoor, voor op een tegeltje ofzo. Maar verder slaat het nergens op.

Dat is wat jij ons mee wilt geven? Dat het nergens op slaat om op een bepaalde manier naar dingen te kijken? Dat wil niet zeggen dat je elke dag leeft zoals het 'op een tegeltje' staat. Maar kan best opbeurend zijn als je je 'kut' voelt.

Nee, ik zeg dat ik er helemaal niks mee heb. Gewoon een reactie in het topic dus smile

Je kunt elkaar zoveel willen meegeven in het leven, maar in the end moet je het toch allemaal zelf ervaren wil je er echt de waarde van inzien. Volgens mij heb jij net een ingrijpende gebeurtenis mee gemaakt (je vader?) waarbij je leven op de kop staat. Voor jou klopt die wijsheid als een bus, maar voor een ander zal het waarschijnlijk pas écht wat zeggen als diegene in een soortgelijke situatie zit.


Met het dikgedrukte ben ik het wel eens.
En als voor iemand een 'cliché' wel werk en goed doet, dan is dat voor diegene fijn.
Voor mij werkt het wel om te genieten van de dingen van nu. Wink
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 7:28

SuperGrover schreef:Francaise, daar ben ik het niet mee eens.
Ik ook niet, eigenlijk. Je weet dat nooit zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 7:35

Storm schreef:
SuperGrover schreef:Francaise, daar ben ik het niet mee eens.
Ik ook niet, eigenlijk. Je weet dat nooit zeker.

Ik wel. Ik heb kanker gehad en mijn grote liefde nooit meer naast mij en deze gedachte geeft mij troost. Als ik er maar hard genoeg in geloof zal ik daarvoor blijven vechten. Ik hoef ook niet meer gelukkig te worden maar het zal echt altijd beter worden dan het zwartste moment in je leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  SuperGrover wo 20 apr 2011 - 7:37

Dat het voor jou, en voor veel mensen geldt, geloof ik best. Maar het is niet een algemene waarheid. Voor sommige mensen is het wél zo donker dat het onmogelijk ooit weer licht kan worden. Dat ontkennen voelt behoorlijk verkeerd voor mij, als het verloochenen van het enorme verdriet / de pijn van die mensen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Burn wo 20 apr 2011 - 7:40

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 7:46

SuperGrover schreef:Dat het voor jou, en voor veel mensen geldt, geloof ik best. Maar het is niet een algemene waarheid. Voor sommige mensen is het wél zo donker dat het onmogelijk ooit weer licht kan worden. Dat ontkennen voelt behoorlijk verkeerd voor mij, als het verloochenen van het enorme verdriet / de pijn van die mensen.
Zoek je iets te zeiken? De rest van dit topic is wel de algemene waarheid? Ik geef het mensen mee omdat je juist niet in dingen moet blijven hangen. Ooit is de wereld zwart maar je moet altijd ooit ergens weer iets positiefs uit kunnen proberen te halen ook al duurt het 60 jaren. Het hoeft niet helderwit te worden maar het blijft nooit zo zwart als het zwart blijft. En daarmee verloochen ik helemaal niemand zijn verdriet/pijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? - Pagina 3 Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum