Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat wil jij ons nog mee geven?

+8
Mamasapje
Juul
TNMN
Burn
Pien
Sweety
Susan
Toet
12 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:02

Welke boodschap wil jij nog aan ons mee geven?

Door omstandigheden heb ik mijn verstand weer terug gekregen. En besef ik weer wat echt belangrijk is in het leven. Spijtig dat ik er nu pas achter kom, maar goed, beter laat dan nooit.

Wat ik dus aan jullie wil mee geven is: vergeet niet wat er echt belangrijk is in je leven. En laat de mensen om je heen merken dat je om ze geeft. Zo vanzelfsprekend is het namelijk niet dat ze er altijd zijn. Geniet van de kleine dingen van het leven. Een mens hoeft niet heel veel te hebben om gelukkig te zijn. Het echte geluk zit hem vaak in de meest kleine dingetjes, waar je vaak niet bij stil staat. Tenminste, ik stond er de afgelopen tijd niet bij stil, omdat ik te druk was met 'leven'.

Klinkt misschien zweverig haha! Maar moest het echt even kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:09

Dat jullie niet zo massaal op de zon en een zongebruinde huid moeten kicken. Je hebt nou eenmaal de huidskleur die je hebt en het is zoveel slechter voor je dan veel mensen denken. Ook witte benen zijn mooi onder een rokje. Waarom die lol van een paar weken een zongebruinde huid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:11

Nou, mijn benen waren zo wit dat ze gewoon reflecteerde in de zon.. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Toet wo 20 apr 2011 - 0:27

Reva schreef:Dat jullie niet zo massaal op de zon en een zongebruinde huid moeten kicken. Je hebt nou eenmaal de huidskleur die je hebt en het is zoveel slechter voor je dan veel mensen denken. Ook witte benen zijn mooi onder een rokje. Waarom die lol van een paar weken een zongebruinde huid.

+1.

Bij sommige lijkt het wel een wedstrijdje, vooral allemaal niet insmeren met zonnebrand, maar wel met een dikke laag olie uren in de zon liggen koeken om een paar tintjes bruiner te worden.

Ik erger me sowieso steeds meer aan het schoonheidsideaal in mijn omgeving, pas had een vriendin zelfs haar armen geschoren! (en ze is echt niet overbehaard.)

Maargoed, dit is geloof ik niet helemaal waar je heen wil met dit topic..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:35

Geeft niet hoor. Ik bedoel gewoon iets wat je mee wilt geven. Waar anderen niet bij stil staan terwijl het misschien wel belangrijk is om er wel even bij stil te staan.

Zoals bruin worden vind ik ook wel fijn Embarassed Ik smeer me dan wel in aangezien ik anders verbrand. Maar ben wel blij als ik een bruiner huidje heb. Juist omdat ik anders echt reflecteer in de zon en mij hier niet prettig bij voel.
Dat wedstrijd gevoel heb ik voor mezelf niet. Want kan toch niet winnen Wink Aangezien ik geen huid heb die echt bruin word.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Susan wo 20 apr 2011 - 0:39

Nou, ik voel me in ieder geval niet aangesproken, ik heb veel te weinig geduld om te zonnen. Ben jaloers op mijn dochter, die heeft van nature een mooi tintje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Toet wo 20 apr 2011 - 0:40

Ik vind het ook leuk en mooi om bruin te worden. Maar ik ben er niet dusdanig mee bezig dat het wel een levensbehoefte lijkt. Dat is meer wat ik wil zeggen, en zo vind ik dat met heel veel schoonheidsidealen, het lijkt soms wel alsof een leven erdoor beheerst wordt.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:44

toetje_ schreef:Ik vind het ook leuk en mooi om bruin te worden. Maar ik ben er niet dusdanig mee bezig dat het wel een levensbehoefte lijkt. Dat is meer wat ik wil zeggen, en zo vind ik dat met heel veel schoonheidsidealen, het lijkt soms wel alsof een leven erdoor beheerst wordt.

Aan welke idealen denk je nog meer dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:44

toetje_ schreef:Ik erger me sowieso steeds meer aan het schoonheidsideaal in mijn omgeving, pas had een vriendin zelfs haar armen geschoren! (en ze is echt niet overbehaard.)
Ja, dat vind ik nou ook. Ik ben voor een schoonheidsrevolutie. Vrouwen zijn steeds ehm... gepolijster! Alles moet maar kloppen, glad zijn, zonder vlekjes, plekjes en trekjes. Ik word daar niet goed van. Vroeger hè, toen vond ik mezelf onwijs stoer dat ik donkere haren op mijn armen en stevige bovenbenen had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Sweety wo 20 apr 2011 - 0:46

Ik wil mee geven dat als je echt iets wil dat je er zelf achteraan moet gaan. Het komt je niet aanwaaien, het wordt niet op je deurmat gegooid enz. Besef wat je wil en ga ervoor.

( ik probeer dit ook elke dag tegen mezelf te zeggen )

toetje_ schreef:
Ik erger me sowieso steeds meer aan het schoonheidsideaal in mijn omgeving, pas had een vriendin zelfs haar armen geschoren! (en ze is echt niet overbehaard.)
Ik scheer ook mijn armen. Al vanaf mijn 13de maar dat komt omdat ik net zo behaard was als een man en mijn haren zijn donker dus ik schaamde me rot. Maar als het niet erg is dan zou ik het niet doen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:48

Gloria schreef:
toetje_ schreef:Ik erger me sowieso steeds meer aan het schoonheidsideaal in mijn omgeving, pas had een vriendin zelfs haar armen geschoren! (en ze is echt niet overbehaard.)
Ja, dat vind ik nou ook. Ik ben voor een schoonheidsrevolutie. Vrouwen zijn steeds ehm... gepolijster! Alles moet maar kloppen, glad zijn, zonder vlekjes, plekjes en trekjes. Ik word daar niet goed van. Vroeger hè, toen vond ik mezelf onwijs stoer dat ik donkere haren op mijn armen en stevige bovenbenen had.

Nu niet meer dan? Dat kan je toch nog steeds onwijs stoer vinden. Het is volgens mij belangrijker wat je er zelf van vind. Ook al wil de rest van de wereld een vrouw het liefst zo glad en strak mogelijk. Het is aan jou de keuze of je hier in mee gaat of niet. En als jij trots bent op donkere haren op je armen en stevige bovenbenen dan is dat ook goed.
Ik heb ook wel genoeg lichaamsbeharing. Maar zie dat om mij heen ook bij heel veel andere vrouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Pien wo 20 apr 2011 - 0:49

ik wil jullie mee geven dat niks in het leven vanzelfsprekend is, het kan van de éne op de andere dag veranderen, er kunnen mensen uit je leven verdwijnen die belangrijk voor je zijn... geniet dus van iedere dag die je met de mensen doorbrengt waar je van houdt!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Toet wo 20 apr 2011 - 0:50

Dolcis_ schreef:
toetje_ schreef:Ik vind het ook leuk en mooi om bruin te worden. Maar ik ben er niet dusdanig mee bezig dat het wel een levensbehoefte lijkt. Dat is meer wat ik wil zeggen, en zo vind ik dat met heel veel schoonheidsidealen, het lijkt soms wel alsof een leven erdoor beheerst wordt.

Aan welke idealen denk je nog meer dan?

Weetje, er zijn zo veel dingen die niet meer kunnen. Ik ben zelf vrij slank en wil dit graag zo houden, maar ik overdrijf er niet in. Ja, ik praat er wel eens over, maar ik zit er niet de hele dag over te miepen. Ik vind lekker eten belangrijker dan een klein vetrolletje ergens. Als iemand anders dat niet vind, prima. Maar ga er niet de hele dag over zeuren.
Net zoals een paar donshaartjes op een bovenlip die je amper ziet, dat kan blijkbaar ook al niet meer. Moet geharst worden.
Zo ook over ieder bultje, puistje, vlekje, cellulietje, sproetje, haartje etc.

Ik zie het bij mijn vriendinnen heel erg, niet bij allemaal maar er zijn er een paar die werkelijk óveral over vallen. Het naait elkaar allemaal lekker op en het wordt alleen maar erger.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:50

Dolcis_ schreef:Nu niet meer dan? Dat kan je toch nog steeds onwijs stoer vinden. Het is volgens mij belangrijker wat je er zelf van vind. Ook al wil de rest van de wereld een vrouw het liefst zo glad en strak mogelijk. Het is aan jou de keuze of je hier in mee gaat of niet. En als jij trots bent op donkere haren op je armen en stevige bovenbenen dan is dat ook goed.
Je hebt helemaal gelijk, maar wat die rest van de wereld zegt is toch belangrijker geworden dan mijn eigen mening. En ik denk eerlijk gezegd dat meer vrouwen daar last van hebben. Zo zou het natuurlijk niet moeten zijn, maar ik betrap mezelf er wel op. Daarom vind ik je oproep heel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Susan wo 20 apr 2011 - 0:53

Ik maak me er nu helemaal niet meer zo druk om, maar vroeger liet ik me ook zo ontzettend opfokken, vooral door bladen als de Yes enzo. Ik las elke week wel ergens dat lang zijn het schoonheidsideaal was, dat mannen van lange benen hielden, et cetera en al ging ik op mijn kop staan, lang werd ik nooit. Onzeker wel. Ik vond ook dat ik ontzettend dun moest zijn om mijn gebrek aan lengte te compenseren en liep ook altijd op torenhoge hakken. Nu sta ik er eigenlijk nooit meer bij stil dat ik kleiner ben dan gemiddeld. Het heeft ook weinig zin, ik verwacht niet dat er nog iets aan gaat veranderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Burn wo 20 apr 2011 - 0:53

Pien schreef:ik wil jullie mee geven dat niks in het leven vanzelfsprekend is, het kan van de éne op de andere dag veranderen, er kunnen mensen uit je leven verdwijnen die belangrijk voor je zijn... geniet dus van iedere dag die je met de mensen doorbrengt waar je van houdt!

Dit had ik geschreven kunnen hebben! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:55

toetje_ schreef:Ik ben zelf vrij slank en wil dit graag zo houden, maar ik overdrijf er niet in. Ja, ik praat er wel eens over, maar ik zit er niet de hele dag over te miepen. Ik vind lekker eten belangrijker dan een klein vetrolletje ergens. Als iemand anders dat niet vind, prima. Maar ga er niet de hele dag over zeuren.
Net zoals een paar donshaartjes op een bovenlip die je amper ziet, dat kan blijkbaar ook al niet meer. Moet geharst worden. Zo ook over ieder bultje, puistje, vlekje, cellulietje, sproetje, haartje etc.
Je hebt helemaal gelijk, dat moeilijke gedoe over zgn. afwijkingen die niemand ziet. Maar over een grotere vetrol of donkere haartjes boven je lip of net wat meer cellulitis etc. wordt ook moeilijker gedaan dan nodig, vind ik. Ik baal ervan dat 'iemand' ooit verzonnen heeft dat die kenmerken niet mooi of vrouwelijk zijn. En dat zoveel vrouwen daar dan in meegaan en die kenmerken bij zichzelf verwijderen. We hebben zo'n vervormd beeld van onszelf gekregen. We moeten één pot nat worden, terwijl dat unieke juist zo mooi is. Als je het maar wel goed verzorgd natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:55

Deze boodschap kreeg ik vanmorgen van een goede vriend. Het raakte me enorm vooral nu in deze moeilijke periode.
Dus dit wil ik jullie ook meegeven:

Als je blijft denken zoals je altijd dacht, blijft doen zoals je altijd deed, dan zul je bij het gevolg ook krijgen wat je altijd kreeg !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:56

toetje_ schreef:
Dolcis_ schreef:
toetje_ schreef:Ik vind het ook leuk en mooi om bruin te worden. Maar ik ben er niet dusdanig mee bezig dat het wel een levensbehoefte lijkt. Dat is meer wat ik wil zeggen, en zo vind ik dat met heel veel schoonheidsidealen, het lijkt soms wel alsof een leven erdoor beheerst wordt.

Aan welke idealen denk je nog meer dan?

Weetje, er zijn zo veel dingen die niet meer kunnen. Ik ben zelf vrij slank en wil dit graag zo houden, maar ik overdrijf er niet in. Ja, ik praat er wel eens over, maar ik zit er niet de hele dag over te miepen. Ik vind lekker eten belangrijker dan een klein vetrolletje ergens. Als iemand anders dat niet vind, prima. Maar ga er niet de hele dag over zeuren.
Net zoals een paar donshaartjes op een bovenlip die je amper ziet, dat kan blijkbaar ook al niet meer. Moet geharst worden.
Zo ook over ieder bultje, puistje, vlekje, cellulietje, sproetje, haartje etc.

Ik zie het bij mijn vriendinnen heel erg, niet bij allemaal maar er zijn er een paar die werkelijk óveral over vallen. Het naait elkaar allemaal lekker op en het wordt alleen maar erger.

Dat kan ik me wel goed voorstellen dat het vervelend is. Aangezien dat niet het belangrijkste is in het leven. Zo draafte ik ook een beetje door met mijn voedingspatroon. Die moest zeker aangepast worden, maar toen zat ik dagelijks rond te neuzen op internet naar cal hier en cal daar. Vetjes hierin vetjes daarin.
Nu heb ik een goed voedingspatroon en ga de rest los laten. Het is niet nodig om me daar zo mee bezig te houden. Kan die energie beter steken in het wassen van de ramen haha! Dat is een stuk nuttiger :P

Gloria, jammer is dat. Dat er zo op word gehamert hoe een vrouw eruit 'moet' zien. Dat maakt mensen die niet voldoen aan het perfecte plaatje alleen maar onzekerder. Terwijl dat nergens voor nodig is. Elk mens is mooi, met of zonder haar.

Alsof het perfecte uiterlijke plaatje belangrijker is dan het totale plaatje.


Laatst aangepast door Dolcis_ op wo 20 apr 2011 - 0:57; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:56

Susan schreef:Ik maak me er nu helemaal niet meer zo druk om, maar vroeger liet ik me ook zo ontzettend opfokken, vooral door bladen als de Yes enzo.
Ja, die dingen zijn daar echt niet goed voor. Soms vraag ik me af hoe de vrouwenwereld eruit zou zien zonder al die tijdschriften, films en boeken. 't Is leuk hoor, maar je krijgt ongewild wel allemaal 'propaganda' je hoofd in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Burn wo 20 apr 2011 - 0:57

Nonnevot schreef:Deze boodschap kreeg ik vanmorgen van een goede vriend. Het raakte me enorm vooral nu in deze moeilijke periode.
Dus dit wil ik jullie ook meegeven:

Als je blijft denken zoals je altijd dacht, blijft doen zoals je altijd deed, dan zul je bij het gevolg ook krijgen wat je altijd kreeg !

Wauw! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:58

Burn schreef:
Nonnevot schreef:Deze boodschap kreeg ik vanmorgen van een goede vriend. Het raakte me enorm vooral nu in deze moeilijke periode.
Dus dit wil ik jullie ook meegeven:

Als je blijft denken zoals je altijd dacht, blijft doen zoals je altijd deed, dan zul je bij het gevolg ook krijgen wat je altijd kreeg !

Wauw! smile
Dat dacht ik hetzelfde toen ik dat kreeg....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:58

Nonnevet, wat goed! Echt super mooie woorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:59

Dolcis_ schreef:Nonnevet, wat goed! Echt super mooie woorden.
Nonnevot hahahahaha vet klinkt ook alweer zo ......

Ja ik vond ze ook echt heel mooi. Net als jou onderschrift. Ook die woorden doen wat met me Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 0:59

Burn schreef:Als je blijft denken zoals je altijd dacht, blijft doen zoals je altijd deed, dan zul je bij het gevolg ook krijgen wat je altijd kreeg !
Wauw! smile[/quote]Ik snap de wauw-factor, het aha-momentje, maar ik ben het er niet mee eens. Wat je krijgt hangt vaak namelijk NIET af van wat jíj doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat wil jij ons nog mee geven? Empty Re: Wat wil jij ons nog mee geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum