Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De sportschool... Blijven op stoppen?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 5:13

Ik zou graag jullie mening willen. Al jaren verleg ik mijn grenzen mbt mijn gewicht. Wat eerst niet erg was om aan te komen (ik was tenslotte veels te licht dus eindelijk!) werd ok, prima 55. Toen 60. Nou ja, kan ook nog wel. 65 Werd al iets minder, toch niet zo leuk... Je raadt wel waar ik inmiddels overheen zit en ik vind het vreselijk. Deze grens wil ik gewoon niet meer verleggen.

Nu is het zo dat ik een paar jaar terug prima naar de sportschool kon gaan. Geen enkel probleem en ik vond het heerlijk. Ik had een ritme en ging twee tot drie keer per week. Dat ritme liep spaak toen mijn vader in het ziekenhuis kwam. Aangezien hij daar niet lag voor een gebroken teen ging ik elke avond bij hem op bezoek. Dat moest niet, dat wilde ik en zo raakte ik mijn ritme kwijt. Hij kwam na een paar weken uit het ziekenhuis en ik had geen zin meer in de sportschool. Na maanden aanklooien kreeg ik met pijn en moeite weer een ritme te pakken en voila, mijn vader kwam vervolgens na een maand weer in het ziekenhuis. Dit gaat nu al zo'n jaar of 4 zo. Je kunt dus makkelijk stellen dat ik het geld dat ik betaal aan de sportschool er echt niet uithaal.

Ik was in januari weer met een nieuwe start begonnen (december al geloof ik). Het lukte niet echt goed nog maar het kwam en toen werd mijn vader weer opgenomen. Inmiddels ben ik een maand verder en is er zich op dat mijn vader naar huis mag. Ik ga niet elke avond meer bij hem langs hoor maar de avonden dat ik niet ga heb ik ook geen zin meer in de sportschool. Toch twijfel ik of ik mijn abonnement nu op zal zeggen of niet. Zeg ik het op, zal ik zelf iets moeten doen. Hardlopen gaat niet, is te pijnlijk en dan blijft er maar weinig over. Als ik geen sportschoolabonnement heb vraag ik me af of ik me dan neerleg bij mijn huidige gewicht. Ik zie er voor mijn gevoel niet meer uit, voel me ook gewoon opgeblazen en wil me er niet bij neerleggen. Maar als ik al denk aan de sportschool val ik al in slaap. Hoe komt het toch dat ik wel wil maar niet ga. Is mijn motivatie dan zo minimaal? Ben ik een opgever? Ik wil niet klagen en vervolgens niks doen, dat is nutteloos maar op dit moment vraag ik me echt af wat ik wil doen en daar kom ik ook niet echt meer uit...

Jullie ideeen? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 6:33

Is begleidend sporten niks voor je?
Dit is voor mij DE stok achter de deur.

Voorheen had ik ook een abbo bij de sportschool.
Betaalde me drie slagen in de rondte en kwam er misschien 1 keer per week.

Nu ga ik na deze zwangerschap begleidend sporten bij de fysio.
Dit kost me niks meer dan bij mijn oude sportschool maar doordat er iemand op me wacht voel ik me verplicht om te gaan :P

En misschien kun je beginnen met 1x per week?
En als dat goed gaat dat je het gaat opbouwen? Als je 1 tot 2 keer per week gaat ligt er misschien ook niet
zo'n druk op je. En heb je ook nog avonden om naar je vader toe te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  girli di 19 apr 2011 - 6:44

Probeer de lat niet te hoog te leggen voor jezelf. Probeer in eerste instantie 1 keer in de week te gaan. Hiermee kun je in ieder geval weer ritme opbouwen. Dan kun je het daarna nog uitbreiden.

Als je voor jezelf geen ritme op kunt bouwen, moet je misschien eens kijken naar alternatieven. Zijn er nog andere sporten die je leuk vindt?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 7:02

Is het een optie om samen met iemand te gaan? Als stok achter de deur?
En dan hoef je natuurlijk niet meteen 3x per week te gaan, maar om te beginnen gewoon 1x. Als je het dan leuk vind en weer in je ritme zit kan je altijd nog vaker gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 9:02

Kun je je eetpatroon wat aanpassen? Daar kun je ook al kilo's mee kwijtraken.
En, hebben ze niet zo'n rittenkaart bij jou? Als die op is, koop je gewoon een nieuwe en gooi je geen geld weg! Of heb je denk je, helemaal geen motivatie meer om te gaan?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  rapa nui di 19 apr 2011 - 9:27

Geen idee of je midden in de stad woont of redelijk aan de buitenkant zodat je snel in de natuur zit maar misschien is fietsen tijdelijk wat? Lekker een paar keer in de week in de buitenlucht een eind fietsen? Of anders zwemmen, is net weer iets anders dan de sportschool. Ik weet niet hoe flexibel je werktijden zijn maar ik zwem 2x keer in de week s'ochtend voor ik na het werk ga. Zwembad is om 07.00 uur open. 's avonds heb ik geen zin om te sporten maar met 's ochtends zwemmen begin ik lekker opgefrist de dag.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 9:34

Ik ben van nature gewoon erg lui smile. Fietsen scheelt me idd 5 kilo, als ik dat naar mijn werk zou doen bv. Maar ik werk in de stad en dat is een half uur fietsen voor mij. Als ik dat dagelijks doe dan begeven mijn knieen het haha. Dat is gewoon te pijnlijk dus helaas. Met iemand sporten geeft mij geen extra motivatie, ik heb liever zelf in de hand dan dat ik ook nog een ander moet motiveren (mijn ervaring is juist elkaar demotiveren dus haha). Mss hebben jullie gelijk dat ik de lat niet te hoog moet leggen. Ik ga morgenochtend maar eens langs de sportschool. Als ik het niks vind dan zeg ik het gelijk op. Anders probeer ik deze week nog 1 keer te gaan.

Eetpatroon veranderen ben ik inderdaad ook al aan het proberen. Ik heb de hele dag honger Ook al overgestapt op volkorenbrood maar daar eet ik er op een dag ook makkelijk 6 van op. Nu overgestapt naar 4 en het gaat redelijk. In de avond heb ik het ook vaak wel moeilijk. Vanavond hadden we kip met zilvervliesrijst en boontjes, daarna een wandeling gemaakt en bij thuiskomst weer honger als een paard haha. Zo gaat het eigenlijk altijd (ook zonder wandeling hoor).

Oh en begeleid sporten kost me alleen maar meer geld, dat heb ik nu echt niet helaas. Daarnaast is Vruchtenhagel daar in getrapt (zelfde sportschool) terwijl ze wilde opzeggen haha (think Chandler en sportschool) en ze is er niet echt over te spreken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Melis_je di 19 apr 2011 - 10:16

Afhankelijk van je verdere patroon zijn zes boterhammen prima. Eet je een normale portie avondeten? Als ik die lijstjes zie die op dit forum voorbij komen, denk dat best veel forummers te weinig eten of dat het ergens misgaat (weekend, alcohol, satésaus? Cappuccino?) waardoor ze aankomen. 4 boterhammen = 360 calorieën. Twee keer fruit ongeveer 150, een gezonde avondmaaltijd rond de 700. Dat is 1210. Dat betekent dat zo'n 790 calorieën besteed worden aan beleg, sausjes, frisdrank enzovoorts. Dan kan je beter 180 calorieën extra nemen met twee boterhammen, als dat je de dag door helpt, in plaats van ontbijtkoek, rijstwafels, soep en andere dingen waar je niets aan hebt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 20:42

Melis_je schreef:Afhankelijk van je verdere patroon zijn zes boterhammen prima. Eet je een normale portie avondeten? Als ik die lijstjes zie die op dit forum voorbij komen, denk dat best veel forummers te weinig eten of dat het ergens misgaat (weekend, alcohol, satésaus? Cappuccino?) waardoor ze aankomen. 4 boterhammen = 360 calorieën. Twee keer fruit ongeveer 150, een gezonde avondmaaltijd rond de 700. Dat is 1210. Dat betekent dat zo'n 790 calorieën besteed worden aan beleg, sausjes, frisdrank enzovoorts. Dan kan je beter 180 calorieën extra nemen met twee boterhammen, als dat je de dag door helpt, in plaats van ontbijtkoek, rijstwafels, soep en andere dingen waar je niets aan hebt.

Ik ben niet iemand die van eten geniet en ook niet iemand van sausjes. Mijn vriend kookt en is gek op gezond eten. Hij is inmiddels daarom overgestapt op zilvervliesrijst en raakt er niet over uitgepraat hoe gezond het is en dat er zelfs vitamine C is zit bla bla Rolling Eyes haha. Als ik zelf kook is het vaak simpel, wat soep en brood of gewoon een stukje vlees met groente en wat rijst. Zonder saus dus. Nu weet ik niet of wat mijn vriend doet ook onder saus valt eigenlijk, het meer om het vlees te marineren denk ik, hij kookt het in allerlei rotzooi met vijf miljoen kruiden. Ik zal het hem eens vragen.

Maar je hebt gelijk hoor, het zit hem bij mij in de extra's. In de avond heb ik vaak trek/ honger en zelfs bij gebrek aan snoep eet ik nog een kale boterham. Nu haal ik al sinds kort geen snoep meer in huis en drink ik eigenlijk al bijna niet meer. Mss eens in de paar weken een paar glazen wijn maar dat zou het dus niet moeten zijn. Cola ben ik ook mee gestopt, net als dubbelfris. Ik drink water met een heel klein beetje siroop. Als je in mijn koelkast kijkt is hij nogal leeg dus, zou je kunnen zeggen smile. Maar goed, wat ik voornamelijk te kort kom is beweging. Ik doe ook zittend werk en sta heus ook wel op maar ja, dat kun je ook niet echt bewegen noemen. Ik heb geprobeerd hard te lopen, is te pijnlijk, fietsen gaan mijn knieen van zeer doen dus dan blijft gewoon sporten over. Wilde vanmorgen gaan, tas gepakt, voor aangekleed. Rijdt het openbaar vervoer hier niet meer vanaf 9 uur. Aangezien mijn vriend nogal langzaam is in de ochtend was hij dus te laat. Zijn fiets is kapot dus nu is hij op mijn fiets. Tja, werk gaat wel voor natuurlijk. Vanavond is er wel een zumba les. Niet echt fan van maar mss dat ik dan maar daarnaar toe ga. Als ik stop met snoepen doordeweeks, wordt het in het weekend ook minder bij mij en ik ben al aardig goed op weg. Overdag snoep ik sowieso al niet eigenlijk. Ik eet alleen maar volkorenbrood met vlees of kaas. Ik ben dus niet iemand die zo weinig eet. Dat is ook de reden dat ik keer op keer afhaak in die lijstjes-topics. Ik erger me te veel aan mensen die zich uithongeren om af te vallen. Daar wil ik niet aan beginnen. Maar mocht je nog tips hebben, graag smile. Ik denk dat ik zo wel even naar het dorp ga wandelen ofzo, om dan toch wat van beweging te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Niekske di 19 apr 2011 - 21:08

Water drinken geeft ook een vol gevoel. Eén of twee glazen water voor een maaltijd en dan eet je minder dan dat je normaal zou doen. Ik heb ook eens gehoord van het appel-dieet, dat je een appel eet voor elke maaltijd.

Voor mij geldt dat ik ga eten als ik me verveel. Als ik op mijn werk een dag achter mijn pc moet zitten, snaai ik meer dan dat ik een dag op het laboratorium sta. En dat komt niet omdat ik meer honger heb! Als je een dagplanning maakt en bezig blijft, heb je misschien minder snel de neiging om iets te eten te nemen.

Verder zijn er heel veel gezonde tussendoortjes. Allerlei soorten rauwkost en die kun je dan nog best dippen in ketchup/chilisaus/salsasaus, dat soort rode sauzen zit amper vet in! Wortels en stukjes bloemkool geven je best een flink vol gevoel!

Sporten kan op heel veel verschillende manieren ook, als ik een poetsbui heb, gaat de muziek keihard aan en dans ik het hele huis door met de stofzuiger/dweil/stoffer etc... geloof maar dat je na één a twee uur aardig wat calorien verbrand hebt! Tis nog leuk ook (dansen) en je houdt er een schoon huis aan over Wink en je hoeft niet per sé naar de sportschool, wandelen, fietsen... zijn minder inspannend dan hardlopen en je kan het makkelijker met iemand samen doen.

En een beetje 'valsspelen' misschien? Bij de drogist verkopen ze vaak van die voedingssupplementen die je trek in eten verminderen enzo. Volgens mij kun je daar chroom tabletten voor nemen. En ga nooit boodschappen doen als je honger hebt! Maak een lijstje en koop niet meer dan dat. Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 21:25

Niekske schreef:Water drinken geeft ook een vol gevoel. Eén of twee glazen water voor een maaltijd en dan eet je minder dan dat je normaal zou doen. Ik heb ook eens gehoord van het appel-dieet, dat je een appel eet voor elke maaltijd.

Voor mij geldt dat ik ga eten als ik me verveel. Als ik op mijn werk een dag achter mijn pc moet zitten, snaai ik meer dan dat ik een dag op het laboratorium sta. En dat komt niet omdat ik meer honger heb! Als je een dagplanning maakt en bezig blijft, heb je misschien minder snel de neiging om iets te eten te nemen.

Verder zijn er heel veel gezonde tussendoortjes. Allerlei soorten rauwkost en die kun je dan nog best dippen in ketchup/chilisaus/salsasaus, dat soort rode sauzen zit amper vet in! Wortels en stukjes bloemkool geven je best een flink vol gevoel!

Sporten kan op heel veel verschillende manieren ook, als ik een poetsbui heb, gaat de muziek keihard aan en dans ik het hele huis door met de stofzuiger/dweil/stoffer etc... geloof maar dat je na één a twee uur aardig wat calorien verbrand hebt! Tis nog leuk ook (dansen) en je houdt er een schoon huis aan over Wink en je hoeft niet per sé naar de sportschool, wandelen, fietsen... zijn minder inspannend dan hardlopen en je kan het makkelijker met iemand samen doen.

En een beetje 'valsspelen' misschien? Bij de drogist verkopen ze vaak van die voedingssupplementen die je trek in eten verminderen enzo. Volgens mij kun je daar chroom tabletten voor nemen. En ga nooit boodschappen doen als je honger hebt! Maak een lijstje en koop niet meer dan dat. Wat je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten Wink

Ik mag geen appel eten (voor mijn kaak), dan moet ik ze gaan snijden en dat vind ik te veel werk haha. Maar wat je zegt over dat verveelde heb ik inderdaad ook. Ik eet al dat brood soms meer uit verveling dan dat ik echt honger heb. Daarom ben ik overgegaan naar 4 boterhammen op een dag en probeer ik meer te drinken. Mijn avondmaaltijden zijn niet onwijs groot meer sinds we zilvervliesrijst hebben dus om daar dan nog twee glazen water aan vooraf te gaan drinken lijkt me niet nodig. Bovendien kan ik ook niet zo snel drinken, daar doe ik wel een uur over. Ik wil geen eten moeten weggooien want het is gewoon een normale portie zeg maar. Ik ga daar niets aan af halen dus.

Ik denk dat ik inderdaad wel weer meer wil gaan wandelen en fietsen. Dan niet elke dag fietsen maar al is het maar twee keer per week naar het werk (10km enkele reis). Dan vallen mijn knieen er niet af en heb ik wel beweging inderdaad! Gisteravond zijn we na het eten gaan wandelen. Ik denk dat we dat maar elke keer moeten gaan doen. Zeker nu het mooi weer wordt is dat toch wel lekker smile.

Ik ben een kei in boodschappen doen (laat me niet lekker maken dus) en koop al geen snoep meer. Het snoepen dat ik deed was in de pauze ff naar de AH met een collega en dan toch een muffin halen bv. We hebben nu de sapbar ontdekt dus hebben die gewoonte ingeruild voor verse jus bv smile. Maar helaas op het moment geen werk dus ik zit thuis. Voordeel is wel dat ik minder hongerig ben en geen pauze hou dus ook niet in de verleiding kom om toch iets lekkers te halen haha.

Enne, voedingssupplementen en dat soort rotzooi ga ik mijn lijf niet mee lastig vallen maar bedankt voor het meedenken! Ideaal zou zijn als ik morgen slank wakker wordt maar dat zit er denk ik niet in :P. Ik moet gewoon van mijn luie kont afkomen Very Happy. Ik ga zo lekker naar het strand wandelen en op de terugweg boodschappen doen, langs het dorp. Zal eens vragen of mijn zusje zin heeft om mee te gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 21:31

Oh wauw als dat toch kon, *poef* slank wakker worden! Voedingssuplementen moet je inderdaad niet aan beginnen. 2 glazen water drinken voor je maaltijd? Nee. Als je juist een half uur voor en ruim een uur na, niks drinkt is dat vele malen beter voor je spijsvertering! En goed kauwen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  minoessepoes di 19 apr 2011 - 21:34

Ik vind je onderschrift echt briljant!

Je woont boven de supermarkt toch? Want anders zou je die kleine stukjes juist met de fiets kunnen doen, de trap pakken ipv de lift op je werk, een tramhalte eerder uitstappen en dan het laatste stukje lopen (zeker met dit mooie weer), dat soort dingen, dan krijg je toch wat meer beweging!

Ik heb ook een beroep waarbij ik het grootste gedeelte van de dag achter mijn computer zit, ik beweeg dus eigenlijk ook heel weinig, vandaar dat ik met de fiets naar mijn werk ga, dat is 5,5 km, dus dan heb ik weer 11 km op een dag gefietst en dat scheelt aanzienlijk! Jammer dat dat geen optie voor je is, want voor mij maakt het qua reistijd ook nog eens niks uit en het is goedkoper!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Melis_je di 19 apr 2011 - 21:41

Hij heeft mijn hele post gewist!
Marinades, chilisaus en paneermeel bevatten veel suiker en soms ook olie. Kruiden in een thee-ei zijn ook lekker. Maar ik denk dat je beter wat meer kan bewegen. Kan je bv op maandag naar je werk met de fiets, terug met OV, dinsdag heen met OV, terug met de fiets enzovoorts? Als dat minder belastend is?
Peulvruchten vullen ook goed en zijn heel gezond. Vlees op brood vult ook goed (eiwit), dus ik zou dat ook niet schrappen voor lightjam ofzo. Kaas is natuurlijk wel heel vet en vult niet zo goed. Tahin of pindakaas is veel gezonder (niet minder calorieën) en vult beter. Maar ik zou geen langdurig vies dieet volgen, tenzij je jezelf écht wil motiveren voor de sportschool Wink. Je rustverbranding gaat natuurlijk ook omhoog als je regelmatig sport.

Bij de sapbar kan je half jus, half water nemen of half jus, half yoghurt (al ben ik geen fan van zuivel). yoghurt vult goed, half water scheelt je de helft van de calorieën.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 21:48

Je zou kunnen stoppen. Maar elke keer dat je er wel geweest bent, is 1x meer dan dat je helemaal niet geweest bent Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 21:51

Jen_ schreef:Oh wauw als dat toch kon, *poef* slank wakker worden! Voedingssuplementen moet je inderdaad niet aan beginnen. 2 glazen water drinken voor je maaltijd? Nee. Als je juist een half uur voor en ruim een uur na, niks drinkt is dat vele malen beter voor je spijsvertering! En goed kauwen!

Ja dat zou voor mij toch wel de perfecte wereld zijn Very Happy. Maar ook niks drinken dus tijdens het eten? Goed kauwen, zal er eens op letten want ik weet niet of ik dat doe smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 21:51

Dolcis_ schreef:Je zou kunnen stoppen. Maar elke keer dat je er wel geweest bent, is 1x meer dan dat je helemaal niet geweest bent Very Happy

Haha goede maar ik heb het idee dat ik de sportschool aan het sponseren ben en zolang ik geen zicht op vast werk heb vind ik dat gewoon geen fijn idee... Werd net wel gebeld over werk, hopen dat het wat wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 21:57

Melis_je schreef:Hij heeft mijn hele post gewist!
Marinades, chilisaus en paneermeel bevatten veel suiker en soms ook olie. Kruiden in een thee-ei zijn ook lekker. Maar ik denk dat je beter wat meer kan bewegen. Kan je bv op maandag naar je werk met de fiets, terug met OV, dinsdag heen met OV, terug met de fiets enzovoorts? Als dat minder belastend is?
Peulvruchten vullen ook goed en zijn heel gezond. Vlees op brood vult ook goed (eiwit), dus ik zou dat ook niet schrappen voor lightjam ofzo. Kaas is natuurlijk wel heel vet en vult niet zo goed. Tahin of pindakaas is veel gezonder (niet minder calorieën) en vult beter. Maar ik zou geen langdurig vies dieet volgen, tenzij je jezelf écht wil motiveren voor de sportschool Wink. Je rustverbranding gaat natuurlijk ook omhoog als je regelmatig sport.

Bij de sapbar kan je half jus, half water nemen of half jus, half yoghurt (al ben ik geen fan van zuivel). yoghurt vult goed, half water scheelt je de helft van de calorieën.

Aaah en toch weer opnieuw getypt, wat lief van je! Wat mijn vriend vaak gebruikt zijn boemboes, schrijf je dat zo... Ik weet niet in welke categorie dat eigenlijk valt. En dan voornamelijk kruiden. Geen chilisaus of paneermeel in ieder geval. Qua olie heeft kiest hij altijd voor de meest gezonde optie, hem kennende. Wat is een thee-ei? Very Happy

De optie van half fietsen werkt inderdaad. Heb dat bij tmo wel gedaan maar op dit moment heb ik geen werk al is de kans groot dat ik bij mijn laaste werkgever weer iets kan krijgen. Daar zit je echt in een bedrijventerrein en wil ik mijn fiets niet laten staan. Maar dan zou ik het dus gewoon bv twee keer per week kunnen doen, gaan fietsen (heen en terug) dus dat is zeker wel een optie.

Waarom zou ik kiezen voor half jus/ half water eigenlijk? Ik eet niet zo heel veel fruit dus dit leek me wel een mooie oplossing haha. Maar mss zie ik het verkeerd. Dieet begin ik inderdaad niet aan. Ik ben overtuigd dat het een levensstijl is die je moet veranderen. Ik heb nog nooit een dieet gedaan (vroeger alleen was dat om dikker te worden haha).

Vlees beter dan kaas dus, goede tip! Vlees is ook goedkoper dan de kaas die ik koop dus dat scheelt weer :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 22:02

minoessepoes schreef:Ik vind je onderschrift echt briljant!

Je woont boven de supermarkt toch? Want anders zou je die kleine stukjes juist met de fiets kunnen doen, de trap pakken ipv de lift op je werk, een tramhalte eerder uitstappen en dan het laatste stukje lopen (zeker met dit mooie weer), dat soort dingen, dan krijg je toch wat meer beweging!

Ik heb ook een beroep waarbij ik het grootste gedeelte van de dag achter mijn computer zit, ik beweeg dus eigenlijk ook heel weinig, vandaar dat ik met de fiets naar mijn werk ga, dat is 5,5 km, dus dan heb ik weer 11 km op een dag gefietst en dat scheelt aanzienlijk! Jammer dat dat geen optie voor je is, want voor mij maakt het qua reistijd ook nog eens niks uit en het is goedkoper!

Wiens onderschrift bedoel je?

Ik woon idd boven de supermarkt, goed onthouden zeg smile. Stukjes wandelen ipv tram is ook wel een goed plan idd! Mss een paar haltes te vroeg uitstappen dan, scheelt ook weer geld haha. Bij mij duurt het langer om met de fiets te gaan, jouw beide reizen zijn net zo lang als voor mij een enkele reis en ik ga niet zo snel haha. Buiten dat moet ik dan ook nog omkleden op het werk omdat ik me dan vies voel, bezweet. Al met al vind ik fietsen dus maar een gedoe buiten het feit dat ik het niet de hele week volhoud. Maar goed, twee keer per week zou een mogelijkheid kunnen zijn. Als ik van de week de stad in wil pak ik dan dus ook maar de fiets. Vrijdag fiets ik naar Scheveningen in ieder geval, das zo'n 3 kwartier fietsen voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Melis_je di 19 apr 2011 - 22:11

De sportschool... Blijven op stoppen? 71626%20thee%20ei%20M

Hang je zo in de pan. Je kunt hem ook gebruiken in plaats van een Pickwickzakje. In boemboes zit soms suiker. Je hebt niet zoveel aan veel sinaasappels. Een/twee sinaasappel (en nog wat ander fruit) is gezond, de rest is niet ongezond maar wel loze calorieën. Je hebt ook het meeste aan het vruchtvlees, sorry!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 22:16

Boehoe Sad. Wat een verdrietig nieuws haha smile. Maar ik ben niet echt een thee-mens. Ik heb altijd het idee dat het aan mijn tanden blijft plakken haha. Water is goed genoeg toch in principe? Heel soms neem ik wel wat thee, een tijdje na het eten. Volgens mijn vriend is het dan goed voor de spijsvertering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Melis_je di 19 apr 2011 - 22:17

Je hoeft ook geen thee te gaan drinken, hoor smile maar zo'n ei kan je vullen met kruiden en in de pan hangen. Zeker voor kruidnagels en andere kruiden waar je niet op wil bijten is het handig in plaats van een marinade.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 22:20

Potverdorie Melis_je is er ook iets waar je géén verstand van hebt? Jeetje! (complimenteus, niet sarcastisch!) Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 22:46

Oh zo! Sorry begreep je verkeerd smile. De kruiden die wij gebruiken zijn eigenlijk alleen in poedervorm smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  rapa nui di 19 apr 2011 - 23:09

En toch iets van zwemmen, aquafit, aquafietsen of bv Zumba in het water? Misschien net iets anders dan de sporttschool en in de zomer is dat water wel lekker fris. In het water worden je gewrichten mindere belast dus zou je minder last van je knieen moeten hebben.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De sportschool... Blijven op stoppen? Empty Re: De sportschool... Blijven op stoppen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum