Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke make-up?

+6
_Femme
Sweety
Blond
VeryCherry
Ugly Betty
Zwerver
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 22:51

haha achja ik ga `t weekend wel ff informeren smile en ging er eigenlijk vanuiit dat m`n nicht al der spullen nog had maar dat is dus niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Melis_je ma 18 apr 2011 - 23:00

Ik zou zeker verschillende kleurtjes proberen, je kunt het maar één keer doen. Foundation moet qua tint echt goed zijn. Ga je in de zomer trouwen en word je nog bruiner, koop het dan nu nog niet. Koop het vlak van tevoren. Ik kan niet vaak genoeg in mijn posts beginnen over de juiste tint foundation Very Happy

Als je oogschaduw nat aanbrengt, blijft het de hele dag zitten. Het wordt dan ook wat feller van kleur. Er zijn ook meiden die primer gebruiken. Ik gebruik dat niet. Met de natte kwast aanbrengen en het zit perfect. Maar probeer het vooral een dagje uit voor je gaat trouwen. Straks ben je er allergisch voor. Die van Bourjois zijn inderdaad supermooi, maar goedkope merken zijn vaak ook prima. Essence is ook prima.

Eyeliner is heel persoonlijk, maar ik vind dat er maar heel weinig zijn die goed blijven zitten. Lipstick: Lipfinity van Max Factor blijft heel goed zitten tijdens het eten/drinken. Andere merken gaan eraf als je ijs of vet eet. Lipfinity blijft echt zitten (ik gebruik hem wel zonder de gloss, die vind ik niet mooi en hij plakt).

Wil je nog meer make-up?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:10

nah ik wordt nooit erg bruin dus qua tint zal het hopelijk wel meevallen. En die tip met een natte kwast, bedankt smile
En ja heb nog een proefmake-upje vooraf dus komt goed. Wou qua lippenstift waarschijnlijk gewoon een gloss pakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:11

Ik zou een foundation die samensmelt met je huid nemen ( dat wil zeggen, je ziet geen kleurverschil maar je huid wordt er wel egaler van ), met een SPF. Daarbij een losse poeder met een kwast, zodat als je gezicht in de loop van de dag wat vettig wordt op bepaalde plekken je even kan bijwerken ( kijk uit met je jurk, ik zou een handdoek bij iemand in een tas stoppen die je kan omslaan als je gaat bijwerken ).

Verder een lichte blush die weinig opvalt maar wel je gezicht een gezonde blos geeft.

Wees zuinig met oog make-up, ik zou zorgen voor een goede watervaste mascara die niet klontert, een oogpotlood wat je kan vervagen ( wattenstaafjes meenemen als je gaat bijwerken ), en 2 á 3 tinten oogschaduw die goed bij je oogkleur passen.

Je hoeft echt geen dure merken aan te schaffen. Ik krijg bijvoorbeeld een hele mooie egale huid van de foundation van de Hema. Ik had een keer een foundation van een vrij duur merk en mijn huid zag er echt niet uit. Ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere, maar focus je niet alleen op de prijs, ook op wat het met je doet. Draag je make-up eens een dag(je) om te zien hoe goed het blijft zitten en of je het prettig vind.

Proberen, proberen.

Succes!


Laatst aangepast door Tea-Leaf op ma 18 apr 2011 - 23:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:12

Lily schreef:nah ik wordt nooit erg bruin dus qua tint zal het hopelijk wel meevallen. En die tip met een natte kwast, bedankt smile
En ja heb nog een proefmake-upje vooraf dus komt goed. Wou qua lippenstift waarschijnlijk gewoon een gloss pakken.

Tip: eerst een lippenbalsem dun aanbrengen, in laten trekken. Wat poeder op je lippen en dan de gloss met een penseeltje aanbrengen. Blijft ie veel langer zitten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Melis_je ma 18 apr 2011 - 23:15

Heb je plukjes haar los? Dat kan ontzettend aan de gloss blijven plakken. Als je lipstick die een beetje lichter is dan je lippen ook mooi vindt, is dat praktischer dan gloss. Als je je glas natmaakt voor je drinkt (niet charmant: door één keer over de buitenkant te likken) blijft er geen lipstick aan je glas zitten. Als je gloss probeert, maak dan ook een paar foto's, kijk of je het effect mooi vindt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:18

tea-leaf, mijn nicht zei dat ik alleen een poeder moest halen maar het beste is dus een foundation en daaroverheen nog een poeder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:21

Lily schreef:tea-leaf, mijn nicht zei dat ik alleen een poeder moest halen maar het beste is dus een foundation en daaroverheen nog een poeder?

Een foundation blijft over het algemeen beter zitten en maakt je huid egaal. Poeder doe je daarna, om het te matteren en daarmee hou je de foundation ook langer 'vast'. Maar je hebt ook poeders die als een foundation werken.

Ik hoop niet dat ik het je ingewikkeld maak!

Trouwens eens met Melis_je wbt de gloss. ( Dat likken doe ik ook, als niemand kijkt haha )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Melis_je ma 18 apr 2011 - 23:22

Als je een egale huid hebt, is alleen poeder prima. Maar als je een beetje vlekjes, adertjes enzovoorts hebt, vind ik een goede basismake-up (dus niet teveel) mooier staan. Op foto's lijkt het altijd alsof je minder make-up draagt dan in het echt. Als je voor de foto's gaat, maak het dan voor je gevoel iets te zwaar. Zeker met een dunne laag foundation en een beetje poeder (dan blijft het beter zitten) kan je niet de mist ingaan. Je ziet het alleen zitten als het de verkeerde kleur is.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Melis_je ma 18 apr 2011 - 23:23

Tea-Leaf schreef:
( Dat likken doe ik ook, als niemand kijkt haha )
Hahaha Very Happy en zeker niet van tevoren om je heen kijken, dat valt alleen maar op. Ik ben heel benieuwd hoe jij eruitziet op je bruiloft TL! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:25

Melis_je schreef:Als je een egale huid hebt, is alleen poeder prima. Maar als je een beetje vlekjes, adertjes enzovoorts hebt, vind ik een goede basismake-up (dus niet teveel) mooier staan. Op foto's lijkt het altijd alsof je minder make-up draagt dan in het echt. Als je voor de foto's gaat, maak het dan voor je gevoel iets te zwaar. Zeker met een dunne laag foundation en een beetje poeder (dan blijft het beter zitten) kan je niet de mist ingaan. Je ziet het alleen zitten als het de verkeerde kleur is.

Klopt, de kleur moet "wegvallen" in je gezicht. Ik gebruik zelf foundation omdat ik soms nog wel eens vlekjes etc heb. Anders is poeder wel voldoende op zich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:26

Melis_je schreef:
Tea-Leaf schreef:
( Dat likken doe ik ook, als niemand kijkt haha )
Hahaha Very Happy en zeker niet van tevoren om je heen kijken, dat valt alleen maar op. Ik ben heel benieuwd hoe jij eruitziet op je bruiloft TL! Ik ben nu al benieuwd naar de foto's.

We gaan voorlopig nog niet trouwen helaas maar dan krijg je zeker foto's te zien! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Melis_je ma 18 apr 2011 - 23:28

Ik stip het ook alleen op adertjes enzo. Ik vind teveel make-up heel lelijk. Bij een te dikke laag, heb je ook geen diepte meer in je gezicht. Die kleine imperfecties maken je natuurlijk. Dus teveel camouflage is zeker niet goed, je bent geen schilderij. Een dun laagje maakt dat je ogen en lippen veel beter uitkomen. Doseren is het kernbegrip.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 23:29

Melis_je schreef:Ik stip het ook alleen op adertjes enzo. Ik vind teveel make-up heel lelijk. Bij een te dikke laag, heb je ook geen diepte meer in je gezicht. Die kleine imperfecties maken je natuurlijk. Dus teveel camouflage is zeker niet goed, je bent geen schilderij. Een dun laagje maakt dat je ogen en lippen veel beter uitkomen. Doseren is het kernbegrip.

Wij snappen elkaar helemaal! Very Happy

Hoe heb jij al die kennis opgedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 0:13

nah ik ben benieuwd of het me gaat lukken haha,

Ga dan voor foundation, poeder, oogschaduw, lipgloss, en oogpotlood (deze had m`n nicht geloof ik nog wel) dan heb ik het denk ik he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Melis_je di 19 apr 2011 - 0:18

Wenkbrauwpotlood? Ook dit kan heel subtiel, maar heel veel verschil maken. Of voel je je dan veel te volgesmeerd?

@ TL: cosmopolitan denk ik? En heel vaak voor schut lopen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 0:22

nah het blijven allemaal natuurtinten, of hoe noem je dat smile dus denk dat het dan wel meevalt. Bedankt voor jullie tips smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 1:29

Geen dank! En, je kan alles gebruiken hoor, van A tot Z. Als je het maar subtiel doet.

Je wil geen "Oh Oh Barbie-Bruid" zijn natuurlijk. Dus je kunt best foundation, poeder, blush, wenkbrauwpotlood, oogschaduw, oogpotlood, oogschaduw, mascara en lippenstift of lipgloss gebruiken, als je maar onthoudt: less is more.

Je kan altijd nog bijwerken.

En vergeet niet: je gezicht stopt niet bij de rand van de kaak, dus neem je hals ook mee Wink

Ennn... Voordat de make-up wordt aangebracht je dagcréme goed insmeren. Die in laten trekken, ik adviseer altijd een half uurtje wachten met je make-up na je dagcréme.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 1:32

Lily schreef:nah ik ben benieuwd of het me gaat lukken haha,

Ga dan voor foundation, poeder, oogschaduw, lipgloss, en oogpotlood (deze had m`n nicht geloof ik nog wel) dan heb ik het denk ik he?

+mascara, als is het maar een dun laagje. Ja, ik zou juist een dun laagje doen. Onderaan je wimpers beginnen, langzaam omhoog werken in een rollende beweging, en de puntjes nog even 'aantippen' Goed laten drogen! Er zijn mascara's die heel langzaam drogen.

Nog een tip: wat poeder op je wimpers aanbrengen voor de mascara, dan blijft het nog beter zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 1:37

owja mascara ook nog :P en ik ga het niet zelf doen hoor m`n nicht he, dus dan komt het wel goed. Als ik het zelf moest gaan doen zou het er inderdaad niet uitzien haha :P Misschien `s avonds een beetje bijwerken maar misschien vraag ik of zij dat ook wil doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 2:10

Lily schreef:owja mascara ook nog :P en ik ga het niet zelf doen hoor m`n nicht he, dus dan komt het wel goed. Als ik het zelf moest gaan doen zou het er inderdaad niet uitzien haha :P Misschien `s avonds een beetje bijwerken maar misschien vraag ik of zij dat ook wil doen.

Jij wordt een hele mooie bruid, wees maar niet bang smile

Ik heb vorig jaar mei mijn moeder opgemaakt voor haar trouwdag en ze straalde als de zon. Volgens mij had ze dat zonder make-up ook wel gedaan, dus maak je niet teveel zorgen.

We verwachten wel voor- en na foto's he Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 2:12

haha ja komt goed hoor :P en marin komt als het goed is ook foto`s maken dus misschien post zei/zij (wat is het nou?) er ook wel een paar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  TNMN di 19 apr 2011 - 10:32

Arwyn schreef:
TNMN schreef:
Arwyn schreef:Het hangt er ook helemaal vanaf hoe vaak je het daarna wil gebruiken.
Als je nooit make-up gebruikt, zou ik het niet gaan halen bij de Douglas. Het is vast goede kwaliteit, maar voor 1 dag gewoon veels te duur. Ik gebruik vaak genoeg make up van Catrice en Essence. Echt niet duur en er zitten prima spullen tussen. Wel even goed naar kijken in de winkel, niet elke oogschaduw is goed gepigmenteerd bijvoorbeeld.

Maar die goedkope merken blijven toch niet zo lang zitten als de wat duurdere merken (of het pigment is crap..)? Voor foto's moet je make-up natuurlijk wel perfect zitten (vind ik dan). Ik zou het er wel voor over hebben eigenlijk smile Maar dat hangt een beetje van af hoeveel geld je er voor over hebt. Sommige vrouwen kiezen er voor om hun eigen make-up te doen en dan kan je het geld voor de visagist aan make-up uitgeven (of zo zie ik dat dan voor me smile)..

Als je basis goed is, blijft de rest echt wel goed zitten hoor!
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar oogschaduw en eyeliner van Essence/Catrice en dat blijft bij mij gewoon de hele dag perfect zitten. Mijn mascara is wel iets duurder (Maybelline meestal) en concealer ook (nu ook Maybelline), maar ik heb een oogschaduwbasis van de Hema en die doet zijn werk gewoon goed. Goed hoeft niet duur te zijn, je moet alleen wel goed kijken! Essence/Catrice hebben prima dingen in het assortiment, maar inderdaad, sommige dingen hebben gewoon wat minder pigment. Gelukkig zijn er vaak wel testers in de winkel, dus daar ben je dan snel genoeg achter!

Misschien heb ik dan vette oogleden want de hema basis doet bij mij echt niets.. Rolling Eyes Ik heb verschillende goede oogschaduws van Catrice, maar ze blijven niet zo lang zitten helaas. Fijn dat het bij jou wel werkt smile ik ben op zoek naar de perfecte basis!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gast di 19 apr 2011 - 11:22

TNMN schreef:
Misschien heb ik dan vette oogleden want de hema basis doet bij mij echt niets.. Rolling Eyes Ik heb verschillende goede oogschaduws van Catrice, maar ze blijven niet zo lang zitten helaas. Fijn dat het bij jou wel werkt smile ik ben op zoek naar de perfecte basis!

De basis van de etos is echt hemels (dat linker dingetje)
Welke make-up? - Pagina 2 Img0023a_2

Ik heb ook vette oogleden maar hiermee blijf het heel de dag zitten, wist de eerste keer niet wat me overkwam Wink. Helaas is hij hier (tijdelijk??) niet verkrijgbaar..

En Lily ik wist niet eens dat je ging trouwen wat onwijs leuk Very Happy. Ben zo benieuwd hoe je eruit gaat zien!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Arwyn di 19 apr 2011 - 20:37

TNMN schreef:Misschien heb ik dan vette oogleden want de hema basis doet bij mij echt niets.. Rolling Eyes Ik heb verschillende goede oogschaduws van Catrice, maar ze blijven niet zo lang zitten helaas. Fijn dat het bij jou wel werkt smile ik ben op zoek naar de perfecte basis!

Ik heb er nooit zo op gelet of ik vette oogleden heb, maar dat zal dan wel meevallen, haha.
Ik gebruik meestal niet eens een basis (te lui voor), maar er zit vaak wel wat afgepoederde concealer op m'n ooglid en dat werkt bij mij eigenlijk ook wel prima, haha. Bij de Saphora hebben ze ook wel goede basissen (bv Too Faced, Urban Decay), maar die zijn gelijk zo duur..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke make-up? - Pagina 2 Empty Re: Welke make-up?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum