Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vaak ben jij ziek?

+25
Honey*Bee
Juul
Lavendel
May
Sweety
Niekske
Sterre
Toet
banjer49
Tyrael
Blond
SleepingBeauty
Elsje
Mida4you
Sarah1985
PapillonRose
Caramba
sanne-84
Printje
Arwyn
ilse3
minoessepoes
Lejow
Silver
Lynn_
29 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe vaak ben jij ziek? - Pagina 3 Empty Re: Hoe vaak ben jij ziek?

Bericht  Niekske zo 17 apr 2011 - 22:48

Ik ben bijna nooit ziek, ik heb collega's die met een beetje hooikoorts al in bed blijven, ik kan dat echt niet... ik heb soms wel andere dingen, zo heb ik een keer mijn benen dusdanig verbrand in de zon dat ik niet meer kon lopen en ik heb me een keer flink gesneden aan gebroken glas, waardoor ik één hand niet kon gebruiken. Maar griepjes ofzo geef ik nooit zo snel aan toe.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 22:51

Gelukkig ben ik dit jaar nog niet ziek geweest (afkloppen). Ik ben wel een paar weken terug 1 dag thuisgebleven omdat ik verschrikkelijke pijn in mijn nek had en me niet meer normaal kon bewegen. Die ochtend ben ik ook naar de huisarts geweest en naar de fysio voor oefeningen. Een dag later ging het al beter, maar toen was het zaterdag. Als het een werkdag was geweest, was ik wel gaan werken.

Een paar jaar geleden heb ik een periode gehad dat ik regelmatig ziek werd ( 1x per 2/3 maanden) en ook thuis was van mijn werk. Dat vond ik wel heel vervelend, en vooral omdat ik weet hoe er bij mij op het werk wordt gedacht over mensen die regelmatig ziek zijn. Áchteraf verklaarbaar, omdat ik toen op het punt stond een burnout te krijgen.

Na mijn burnout ben ik wat ziek zijn betreft liever voor mezelf. Niet dat ik nu om elk wissewasje thuisblijf, maar als mijn ziekte/kwaal echt een belemmering is voor mijn doen en laten, dan blijft deze vrouw thuis. Gelukkig zit ik de laatste tijd weer prima in mijn lijf, voel ik me lekker en ben ik voor mijn gevoel veel sterker dan 'before' en heb ik het idee dat mijn weerstand beter is.

Gast
Gast

Bericht  Sweety ma 18 apr 2011 - 0:21

Ik ben heel zelden ziek. Voel me weleens niet lekker maar dan ga ik gewoon naar mijn werk toe. Als ik thuis blijf dan ben ik echt goed ziek. Weerstand kan je opbouwen door eerst warm te douchen en de kraan steeds kouder te zetten en dan weer wisselen. Of naar de sauna gaan, turks stoombad dan koude emmer over je heen of in een koud dompel bad.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  May ma 18 apr 2011 - 0:35

Ik kwakkel het hele jaar eigenlijk wel door. Ik heb zo om de zes weken wel wat, variërend van een verkoudheid tot een zware keelontsteking tot een zware griep tot een buikgriep. Maar ik ga heel vaak ook gewoon door, dus ik denk dat ik me zo'n 3 keer per jaar echt ziekmeldt voor een paar dagen. Maar dan ben ik ook echt wel goed ziek.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lavendel ma 18 apr 2011 - 2:23

Ik ben nooit ziek, kan me de laatste keer niet eens meer heugen. Zal waarschijnlijk ergens aan het begin van de middelbare school zijn geweest (dus zeker 12/13 jaar geleden).
Verkouden ben in ongeveer 1 keer per jaar een dagje.
Ik heb gewoon een superweerstand! Wink haha komt waarschijnlijk omdat ik altijd veel slaap en goed fruit en groente eet Wink
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 3:24

Ik kan me de laatste keer niet herinneren. Ik heb wel eens dat ik me gewoon niet fit voel maar niet ziek genoeg ben om ziek thuis te blijven. Dan "loop" je er zo'n week lekker bij langs.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 4:26

Een beetje grieperig (maar niet dat ik er voor thuis moet blijven) ben ik 1x per jaar, soms sla ik een jaartje over. Echt ziek dat ik niet kan gaan werken is me de afgelopen 4 jaar niet overkomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 4:52

Vrijwel nooit.
En als ik niet anders kan dan ziek thuis blijven, is het 1 of 2 dagen per jaar en komt het door migraine.

Ik ga altijd door. Behalve als ik er bij neerval.

Gast
Gast

Bericht  Juul ma 18 apr 2011 - 5:21

Trisha schreef:Écht thuis-blijven-ziek ong één keer per jaar. Kwakkelen en verkouden en soortvangrieperig, elke seizoens- en weerswisseling.. Althans, daar houd ik 't op, want daar lijkt het 't meest op!

Dat heb ik ook altijd standaard bij de wisseling van de seizoenen! Dan begin ik weer een verstopte neus te krijgen ed.
Ik ga ook meestal maar door wat als gevolg heeft dat ik min. 1 á 2 keer per jaar dan ook goed ziek ben.
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Honey*Bee ma 18 apr 2011 - 7:33

Ik ben bijna nooit ziek, de laatste keer was buikgriep eind 2009.
Als ik een keer keelpijn heb ofzo ga ik wel gewoon naar het werk.
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 18 apr 2011 - 7:39

Wat vind je ziek? Dat begrip is voor iedereen anders. Het moet bij mij wel heel erg zijn, wil ik niet gaan werken.
Maar niet lekker ben ik gemiddeld eens in de 2-3 maanden, als ik dan een nacht goed slaap is t weg.

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 18 apr 2011 - 7:57

Ik ben zelden ziek, laatste x was geloof ik op de basisschool m.u.v. vorig jaar toen had ik het Norovirus te pakken, toen was ik 2 dagen heel ziek (ik zal de details besparen maar ik kan je vertellen dat een toiletbezoek een hele uitdaging werd :shock: ) maar toen was ik zo weer beter. Verder af en toe verkouden en soms een kater. Ik mag niet klagen!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  TNMN ma 18 apr 2011 - 8:14

Ik ben 1,5 geleden voor het laatst ECHT ziek geweest (griep), verder ben ik 1 of 2x per jaar verkouden dus dat valt ook wel mee. Ik heb vrij vaak migraine helaas (zeg 1x in de maand), dus dan kan ik alleen maar slapen. Vaak duurt dit maar 1 a 2 dagen, dus hoef ik me daar ook niet voor ziek te melden (ik heb een parttime baan).
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  studiebol di 19 apr 2011 - 21:01

Begin dit jaar zat ik met een vriendin te kletsen over ziek zijn enzo en we benoemde allebei dat we nooit zo ziek waren dat we een week thuis waren van het werk. Nou en meteen werd ik die dag daarna ziek, ik had me toch een griep ik ben echt vier dagen niet gaan werken, dat was de eerste keer dat ik zo lang ziek was.

En nu voel ik me ook niet helemaal fit maar dat is allemaal wel zwangerschapsgerelateerd, ik heb gewoon regelmatig een aantal keren per dag last van mijn buik en ben ontzettend moe.. maar ja dat is niet echt een reden om me ziek te melden zoals het nu gaat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Fearie di 19 apr 2011 - 21:05

Echt ziek, ben ik hooguit 1 á 2 keer in het jaar (maar dan ook goed ziek en meteen 1 hele week, meestal is dit bij mij rond de feestdagen - ben dan ieder jaar ziek). Bij een fikse verkoudheid of hoofdpijn (tegen migraine aan) ga ik gewoon aan het werk, tot het moment dat ik het niet meer trek. Dan ga ik uiteindelijk toch naar huis.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: