Hoe vaak ben jij ziek?
+25
Honey*Bee
Juul
Lavendel
May
Sweety
Niekske
Sterre
Toet
banjer49
Tyrael
Blond
SleepingBeauty
Elsje
Mida4you
Sarah1985
PapillonRose
Caramba
sanne-84
Printje
Arwyn
ilse3
minoessepoes
Lejow
Silver
Lynn_
29 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe vaak ben jij ziek?
Hoe vaak zijn jullie ziek?
Ik voel me serieus de laatste tijd een dweil. En daar baal ik heel erg van In de maand Februari al bijna de hele maand ziek geweest en nu weer, gelukkig aan de betere hand, maar nog steeds niet helemaal top. Ik vraag me echt af wat ik fout doe en waar mijn weerstand gebleven is
Ik voel me serieus de laatste tijd een dweil. En daar baal ik heel erg van In de maand Februari al bijna de hele maand ziek geweest en nu weer, gelukkig aan de betere hand, maar nog steeds niet helemaal top. Ik vraag me echt af wat ik fout doe en waar mijn weerstand gebleven is
Gast- Gast
Re: Hoe vaak ben jij ziek?
Ik ben bijna nooit ziek.
Ik ben ook meer iemand die altijd maar doorgaat, ook als ik me een dagje niet zo lekker voel.
Ik ben ook meer iemand die altijd maar doorgaat, ook als ik me een dagje niet zo lekker voel.
Gast- Gast
Bijna nooit ziek. Geef er ook niet zo snel aan toe. Ik merk dat ik er minder lang in blijf hangen als ik even 'doorzet' en voldoende slaap pak.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Door mijn chronische aandoeningen en de medicijnen ervoor heb ik een verlaagde weerstand, en vatbaarder voor alle griepjes en ditjes en datjes. Hierdoor ben ik om de 2-3 maand wel eens ziek... Waar ik soms van baal als een stekker.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Vroeger ongeveer om de 1 / 2 maanden.
Had vaak fikse keel of bijholte / voorhoofdholte ontsteking en voelde me daarbij echt fliiiiiiink belabberd.
En werkte toen in de kinderopvang, dus de bacteriën vlogen om m'n oren.
Sinds een paar jaar geleden mijn amandelen verwijderd zijn en ze mijn bijholtes 'open' hebben gemaakt, gaat het een stuk beter. Nu heb ik er nog maar 3 / 4 keer per jaar last van, maar ben dan gelukkig niet altijd ziek erbij.
Ben de afgelopen 1,5 jaar 2 keer echt ziek geweest, 1 keer ben ik thuis gebleven omdat ik door mijn rug was gegaan en 1 keer ben ik naar huis gestuurd omdat ik een dag ervoor een darmonderzoek gehad had en ik dacht dat het wel ging.. niet dus haha
Had vaak fikse keel of bijholte / voorhoofdholte ontsteking en voelde me daarbij echt fliiiiiiink belabberd.
En werkte toen in de kinderopvang, dus de bacteriën vlogen om m'n oren.
Sinds een paar jaar geleden mijn amandelen verwijderd zijn en ze mijn bijholtes 'open' hebben gemaakt, gaat het een stuk beter. Nu heb ik er nog maar 3 / 4 keer per jaar last van, maar ben dan gelukkig niet altijd ziek erbij.
Ben de afgelopen 1,5 jaar 2 keer echt ziek geweest, 1 keer ben ik thuis gebleven omdat ik door mijn rug was gegaan en 1 keer ben ik naar huis gestuurd omdat ik een dag ervoor een darmonderzoek gehad had en ik dacht dat het wel ging.. niet dus haha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Echt ziek, dat ik me ziek moet melden, eigenlijk zelden. En als ik me ziek meld dan is het vaak hooguit voor een dagje. De laatste keer dat ik goed ziek was, was vier jaar terug, toen had ik een keelontsteking met hele hoge koorts en was ik echt 4 dagen flink ziek.
Verder kan ik wel veel kwakkelen trouwens, maar dan ga ik gewoon door.
Verder kan ik wel veel kwakkelen trouwens, maar dan ga ik gewoon door.
Gast- Gast
Ik heb dit jaar al 4 keer een flinke verkoudheid gehad met koorts ed. Maar goed ik heb astma en altijd het gevoel dat ik elk verkoudheidje meepik en dan nog wat erger. Ik krijg ook elk jaar de griepprik. Daarnaast heb ik ook vaak ontstekingen in mijn oren, voorhoofdsholte of de klieren in mijn nek en elk jaar wel een keer bronchitis of een longontsteking. Maar dat hangt ook allemaal samen met verkouden zijn en de astma.
Verder ben ik nooit ziek eigenlijk, overgeven of zo doe ik echt bijna nooit, hoofdpijn heb ik ook nooit enz.
Ik blijf niet vaak thuis, alleen als het echt niet gaat, gek genoeg ben ik ook vaak ziek in het weekend. En soms dan werk ik gewoon een dag thuis om wat op te knappen, dan hoef ik me niet ziek te melden!
Verder ben ik nooit ziek eigenlijk, overgeven of zo doe ik echt bijna nooit, hoofdpijn heb ik ook nooit enz.
Ik blijf niet vaak thuis, alleen als het echt niet gaat, gek genoeg ben ik ook vaak ziek in het weekend. En soms dan werk ik gewoon een dag thuis om wat op te knappen, dan hoef ik me niet ziek te melden!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Sinds in ben bevallen ben ik al 3 keer flink verkouden geweest en daarbij ook koorts, hoofdpijn enz. Meestal ben ik maar 1x per jaar verkouden of heb ik de griep. En 1x in de zoveel tijd heb ik migraine en ben ik echt zo ziek dat ik niks meer kan behalve slapen
Gast- Gast
Buikgriep heb ik inderdaad ook nooit..
Als ik ziek ben komt het door mn luchtwegen en alles wat er omheen zit.
Als ik ziek ben komt het door mn luchtwegen en alles wat er omheen zit.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
[quote="Maple"]Echt ziek, dat ik me ziek moet melden, eigenlijk zelden. En als ik me ziek meld dan is het vaak hooguit voor een dagje. De laatste keer dat ik goed ziek was, was vier jaar terug, toen had ik een keelontsteking met hele hoge koorts en was ik echt 4 dagen flink ziek.
Verder kan ik wel veel kwakkelen trouwens, maar dan ga ik gewoon door.[/quote]
Dit heb ik dus ook. Ik ga ook door, al heb ik het gevoel dat het me nu even de kop opsteek. Sorry voel me echt een zeur. Maar daardoor vraag ik me wel af of ik verstandig bezig ben. Ik blijf ook niet graag thuis voor een verkoudheid.
Verder kan ik wel veel kwakkelen trouwens, maar dan ga ik gewoon door.[/quote]
Dit heb ik dus ook. Ik ga ook door, al heb ik het gevoel dat het me nu even de kop opsteek. Sorry voel me echt een zeur. Maar daardoor vraag ik me wel af of ik verstandig bezig ben. Ik blijf ook niet graag thuis voor een verkoudheid.
Gast- Gast
Ik heb wel regelmatig een slechte dag, dat ik me niet goed voel, maar echt ziek zoals griep oid, eigenlijk (bijna) nooit * klopt af *.
Gast- Gast
Princess schreef:Ik ben bijna nooit ziek.
+1. Ben meestal maar 1x per jaar 1-2 dagen ziek.. Dan sleep ik mezelf weer naar het werk
Gast- Gast
Écht thuis-blijven-ziek ong één keer per jaar. Kwakkelen en verkouden en soortvangrieperig, elke seizoens- en weerswisseling.. Althans, daar houd ik 't op, want daar lijkt het 't meest op!
Gast- Gast
Tot een jaar of 3 terug was ik zelden ziek, op de opvlammingen van mijn Crohn na maar dat was niet maandelijks zeg maar.
Maar vanaf de tijd dat ik aan de remicade gegaan ben is het eigenlijk 1 groot drama.
Eerst vreselijk migraine. Terwijl ik voorheen nooooit hoofdpijn had!
Toen kwamen daar de buikgriepjes bij, voorheen ook nooit gehad.
En verkouden! En enorme keelpijn heb ik dit jaar nu 3 keer gehad geloof ik.
Maar het is niet zo dat ik dan elke keer ziek in bed lig.
Ik probeer zo lang mogelijk door te gaan. Al is dat vaak niet echt bevoordelijk en heb ik het idee dat je daardoor weer sneller vatbaar bent voor iets nieuws.
Maar vanaf de tijd dat ik aan de remicade gegaan ben is het eigenlijk 1 groot drama.
Eerst vreselijk migraine. Terwijl ik voorheen nooooit hoofdpijn had!
Toen kwamen daar de buikgriepjes bij, voorheen ook nooit gehad.
En verkouden! En enorme keelpijn heb ik dit jaar nu 3 keer gehad geloof ik.
Maar het is niet zo dat ik dan elke keer ziek in bed lig.
Ik probeer zo lang mogelijk door te gaan. Al is dat vaak niet echt bevoordelijk en heb ik het idee dat je daardoor weer sneller vatbaar bent voor iets nieuws.
Gast- Gast
ik ben eigenlijk nooit echt ziek, zodat ik me ziek meld op het werk bedoel ik dan. Ik ben weleens wat minder lekker, verkouden (regelmatig), hoofdpijn ed. Maar ik ga dan gewoon door, af en toe met een paar paracetamol (tegen de hoofdpijn, al ik er twee inneem is het weer over). Ik heb meestal het idee dat ik niet ziek genoeg ziek ben om me ziek te melden. Als ik me dan wel ziek meldt zou dat voor mij voelen als spijbelen.
Nu ben ik ook wel in een gezin opgevoegd met niet zeuren, ga maar gewoon en als het echt niet meer gaat dan kun je altijd nog naar huis komen.
Nu ben ik ook wel in een gezin opgevoegd met niet zeuren, ga maar gewoon en als het echt niet meer gaat dan kun je altijd nog naar huis komen.
ilse3- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10
Ik ben gelukkig (eigenlijk) nooit ziek.
Afgelopen week heb ik me voor de eerste keer in misschien wel 7 jaar ziek gemeld. Wel eens dat ik me niet zo fit voel, maar dat gaat vaak wel over door een goede nachtrust en de afleiding van het werk.
Afgelopen week heb ik me voor de eerste keer in misschien wel 7 jaar ziek gemeld. Wel eens dat ik me niet zo fit voel, maar dat gaat vaak wel over door een goede nachtrust en de afleiding van het werk.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
[quote="ilse3"]ik ben eigenlijk nooit echt ziek, zodat ik me ziek meld op het werk bedoel ik dan. Ik ben weleens wat minder lekker, verkouden (regelmatig), hoofdpijn ed. Maar ik ga dan gewoon door, af en toe met een paar paracetamol (tegen de hoofdpijn, al ik er twee inneem is het weer over). Ik heb meestal het idee dat ik niet ziek genoeg ziek ben om me ziek te melden. Als ik me dan wel ziek meldt zou dat voor mij voelen als spijbelen.
Nu ben ik ook wel in een gezin opgevoegd met niet zeuren, ga maar gewoon en als het echt niet meer gaat dan kun je altijd nog naar huis komen.[/quote]
Met het laatste ben ik zeker eens. Aleen denkt mijn begeleider er anders over. Hij zegt gewoon als je ziek bent en je gaat gewoon werken dan kan je ook blijven werken. Niet zeuren anders had je maar moeten ziek melden. Dit omdat ik in Februari heb rond gelopen met maag, galblaas en darmklachten. Niet echt ziek maar wel pijnlijk. Maar ook niet pijnlijk genoeg om thuis te blijven.
Nu ben ik ook wel in een gezin opgevoegd met niet zeuren, ga maar gewoon en als het echt niet meer gaat dan kun je altijd nog naar huis komen.[/quote]
Met het laatste ben ik zeker eens. Aleen denkt mijn begeleider er anders over. Hij zegt gewoon als je ziek bent en je gaat gewoon werken dan kan je ook blijven werken. Niet zeuren anders had je maar moeten ziek melden. Dit omdat ik in Februari heb rond gelopen met maag, galblaas en darmklachten. Niet echt ziek maar wel pijnlijk. Maar ook niet pijnlijk genoeg om thuis te blijven.
Gast- Gast
Ik ben ook vrijwel nooit ziek. Of eigenlijk beter gezegd ik laat het niet toe waardoor ik vrijwel iedere vakantie beroerd ben. Ik sta voor de klas en nu ben ik bijv ook best beroerd; enorm hoesten, keelpijn, hoofdpijn, verkouden etc. Maar ziek melden kan ik niet, ik denk dan altijd van wat ik nog moet doen in de klas en dan ga ik toch weer werken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Voorheen was ik eigenlijk constant ziek, dan weer dit, dan weer dat, ik werd er gek van. Nu is dat eigenlijk over en ben ik denk ik twee keer per jaar echt ziek. En dan gewoon nog wel 1 keer per maand een dagje niet lekker ofzo (dat is voor mij echt een overwinning ).
Edit: ik heb wel regelmatig last van kwaaltjes
Edit: ik heb wel regelmatig last van kwaaltjes
Gast- Gast
heb me in de 5 jaar dat ik op dezelfde plek werk maar 2x ziek gemeld. 1x na een soort van migraine-aanval, maar had ik achteraf wel kunnen werken. en 1x 2 dagen, nadat ik daarvoor ook al enkele dagen met koorts heb gewerkt.
een beetje te bikkel dus haha
een beetje te bikkel dus haha
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik ben niet vaak ziek, maar als ik ziek ben en me ziek meld, dan ben ik ook echt ziek. Dit is gemiddeld 1 keer per jaar.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik ben best regelmatig een beetje ziekig, maar meestal kan ik wel gewoon doorgaan, maar doe ik het voor de rest een beetje rustig aan (veel slapen, niet druk maken, geen alcohol, feestjes etc.) Sinds ik 8 maanden geleden begonnen ben met mijn nieuwe baan heb ik me 1 keer ziek moeten melden. Volgens mij valt dat best mee! Als ik bijvoorbeeld 2x per jaar ziek zou zijn vind ik dat echt weinig!
Gast- Gast
Isabella schreef:Ik heb wel regelmatig een slechte dag, dat ik me niet goed voel, maar echt ziek zoals griep oid, eigenlijk (bijna) nooit * klopt af *.
+1. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat ik niet 'iets' heb, vaak meerdere dingen (zoals hoofdpijn, rugpijn, nekpijn, ooronsteking), en dat belemmert me dan ook wel. Niet dat ik dan echt de hele dag ziek op de bank thuis hang, maar ik heb er wel last van. Maar echt ziek ziek zoals griep heb ik gewoon af en toe. Twee keer per jaar ofzo?
Gast- Gast
Marin schreef:+1. Er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat ik niet 'iets' heb, vaak meerdere dingen (zoals hoofdpijn, rugpijn, nekpijn, ooronsteking), en dat belemmert me dan ook wel. Niet dat ik dan echt de hele dag ziek op de bank thuis hang, maar ik heb er wel last van. Maar echt ziek ziek zoals griep heb ik gewoon af en toe. Twee keer per jaar ofzo?
+1, ik ben echt een kwaaltjespersoon ofzo Heb ik geen migraine, dan ben ik wel weer verkouden, is dat weer over dan ben ik oververmoeid en als dat weer beter gaat heb ik rugpijn bijvoorbeeld Ok, het lijkt nu wel heel erg als ik het zo schrijf. Maar echt ziek zijn als in de zin van thuis blijven en in bed gaan liggen heb ik ongeveer 2x per jaar. Dus dat valt reuze mee. En de kwaaltjes, die heb ik gelukkig ook niet altijd. En zijn ze er wel, dan probeer ik me er niet teveel door laten belemmeren. Helemaal negeren doe ik ook niet, want dat is bijvoorbeeld bij migraine juist weer niet handig.
Gek genoeg gaat het na de zwangerschap tot nu toe veel beter qua kwaaltjes dan ervoor. Terwijl ik had gedacht dat het moederschap het misschien wel zwaarder zou maken, maar ik voel me er alleen maar beter bij
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Heel herkenbaar PapillonRose! Wel fijn dat het nu je moeder bent mee lijkt te vallen. Hoe was dat tijdens je zwangerschap? Ik ben altijd bang dat ik dan echt overal last van zal krijgen en het helemaal niet aan kan.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Als mama vaak ziek
» Ziek
» Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?
» ziek, maar niet ziek
» Bah ziek
» Ziek
» Hoe vaak is een baby het eerste jaar ziek?
» ziek, maar niet ziek
» Bah ziek
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: