Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom is dat toch?

+8
tess05
LMCurious
Flip Fluitketel
VeryCherry
SarahKey
Coccinelle
Happinaz
Mamsie
12 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom is dat toch? Empty Waarom is dat toch?

Bericht  Mamsie ma 6 dec 2010 - 23:47

Dat als mensen een dochter krijgen dat andere dan zeggen "Veel plezier met shoppen" "nu kun je losgaan" etc

Ik bedoel ja voor meiden is meer keus maar dat is alles.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is dat toch? Empty Re: Waarom is dat toch?

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 23:56

dat zal het vast zijn. Met name met de kleertjes heb ik het idee dat er voor meisjes veel meer is, jurkjes, rokjes, legging, maillot, tuniekjes, shirtjes en veel van die kleertjes hebben door de zachte kleurtjes, kantrandjes en roezeltjes een hoger schattigheids-gehalte dan jongenskleertjes, die over het algemeen wat stoerder zijn.

Gast
Gast

Bericht  Happinaz ma 6 dec 2010 - 23:57

Hahha

Zó grappig, want ik type dat dus ook net in het topic van Woezel en meteen daarna vroeg ik het me af!
Ik denk inderdaad doordat het komt omdat je voor meisjes apartere dingetjes kunt shoppen. Meer soorten kleding, kleurtjes en gekke vrolijke combinaties. Haar dingetjes etc etc.
Maar wat je zegt; ik heb zelf 2 jongetjes en ik heb me ook suf geshopt, dus ach! Haha
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  Coccinelle ma 6 dec 2010 - 23:57

Dat vraag ik me ook af. Er is dan misschien meer keus, maar als er een leuke reden is om te shoppen kan ik altijd wel los gaan Very Happy, ook als ik een zoon zou krijgen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 0:01

Misschien omdat vrouwen als ze heel eerlijk zijn liever shoppen voor meisjes en mannen voor jongens? Mijn man gaat liever een racebaan kopen dat barbies...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 0:02

Volgens mij is dat meer keus ook echt iets van vroeger.
Ja, een jongentje kan eigenlijk alleen maar een broekje aan en een trui maar er zijn tegenwoordig zulke leuke jongenskleertjes te koop.. Het is niet meer blauw en jeans wat je ziet! Er is veel diversiteit. Mijn neefjes zijn altijd leuk gekleed.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey di 7 dec 2010 - 0:10

Laughing Laughing In woezel haar geval heb ik zoiets: ze heeft al twee jongens, als ze een derde kreeg kon ze veel dingen door schuiven. Dat is nu niet zo dus ja die gaat wel shoppen! Laughing En ik geef dr groot gelijk.

Maar als iemand een dochter als eerste kind krijgt dan denk ik ook: daar moet je net zoveel voor aanschaffen als voor een jongen.

Maar ik zou het ook hebben als ik twee dochters heb en er een zoon bij krijg.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Coccinelle di 7 dec 2010 - 0:11

CKC schreef:Volgens mij is dat meer keus ook echt iets van vroeger.
Ja, een jongentje kan eigenlijk alleen maar een broekje aan en een trui maar er zijn tegenwoordig zulke leuke jongenskleertjes te koop.. Het is niet meer blauw en jeans wat je ziet! Er is veel diversiteit. Mijn neefjes zijn altijd leuk gekleed.

Dat denk ik ook wel ja. Ik zie vaak zulke leuke blousjes voor jongens, en spencers en stoere broeken.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  VeryCherry di 7 dec 2010 - 1:00

Geen idee, ik vind het ook raar. Mijn zoontje loopt ook in leuke kleding rond. Ok, nu is hij wel op de leeftijd gekomen dat hij graag donkere kleren draagt, maar hij heeft genoeg kleur in de kast hoor.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 1:09

Ik heb dat ook getypt in Woezel haar topic, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat ze nu een hele nieuwe garderobe voor de baby aan kon schaffen. Als ze weer een jongen had gekregen, had die waarschijnlijk al een heleboel kleding van zijn broers gehad...

Voor meisjes heb je meer dingen (jurkjes, broeken, rokjes, maillots etc.) maar ik vind het net zo leuk om voor R.ick te shoppen!

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel di 7 dec 2010 - 1:31

Voor meisjes heb je inderdaad meer 'leukere, aparte' kleding te koop. Maar voor jongens is er vind ik tegenwoordig ook zat keus. Ik zou als wij een zoon zouden hebben net zo goed 'los' kunnen gaan met shoppen als dat ik nu doe voor onze dochter. En als ik in sommige winkels loopt dan vind ik dat ze meer jongenskleding hebben dan voor meisjes.

In het geval van Woezel snap ik het goed dat het gezegd word. Na 2jongens nu een meisje.....
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  LMCurious di 7 dec 2010 - 1:35

ik sluit me erbij aan dat het in dit geval om de wijziging in geslacht gaat. Na 2 jongens, komt er nu een meisjesgarderobe. En hoewel ik denk dat veel mama's ook voor een volgend kind van hetzelfde geslacht weer nieuwe spullen kopen, gaan er ook altijd dingen mee. Nu zal ze veel meer neiwue dingen gaan shoppen.

Verder zou ik het ook zeggen als het andersom was, dus eerst meisje dan jongen, dan ga je ook weer andere dingen uitzoeken. En daarbij, als mensen het geslacht willen weten denk ik dat ze toch wachten met shoppen tot ze het weten. Dus nu ze het weet kan ze los gaan. ongeacht welk geslacht het is.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  tess05 di 7 dec 2010 - 1:35

Ik kreeg ook na 2 jongens een meisje en "moest" wat pritt al zegt een hele nieuwe garderobe aanschaffen. Maar ik heb nu 3 zoontjes en kan voor hun ook hele leuke kleding kopen, en ik vind het net zo leuk om voor mijn jongens te shoppen als voor mijn dochter. Maar dat heb ik toen ik zwanger was van mijn dochter ook heel vaak gehoord.
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 2:24

In mijn geval ga ik nu denk ik inderdaad wat meer shoppen als dat het een jongen was.
Al weet ik uit ervaring dat als dit een jongen was het ook nieuwe pakjes had gekregen enz.
Maar dan had er veel meer van zolder nog een laatste x gebruikt worden.
Vind het zo en zo nu al leuk dat ik na weken wachten een beetje gericht kan zoeken naar behang enzo.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer di 7 dec 2010 - 2:39

Ik vind juist dat er juist vaak leukere kleding is voor jongens!!
Voor meisjes is er ook zat hoor. Maar het is vaak dan of met die tekenfilm fuguurtjes(hello kitty, dora enz) en daar hou ik totaal niet van!! Ik hou van soms wat aparte dingen maar dan is het vaak ook gelijk weer wat duurder gelijk.

Maar ik snap die zin wel hoor als je al 2 jongens hebt!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Mamsie di 7 dec 2010 - 3:11

Ik doelde niet helemaal op woezel haar topic hoor. Tuurlijk ik had ook het shoppen leuker gevonden bij de 2e of 3e als het een meid was geweest. Puur omdat je dan ook de andere dingen kan kopen.
Maar ik merk dat ook vaak bij eerste kindjes mensen het zeggen als het een meid is. Bij jongentjes zeggen ze dat niet zo snel.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Lindsya di 7 dec 2010 - 4:04

Mamsie schreef:Ik doelde niet helemaal op woezel haar topic hoor. Tuurlijk ik had ook het shoppen leuker gevonden bij de 2e of 3e als het een meid was geweest. Puur omdat je dan ook de andere dingen kan kopen.
Maar ik merk dat ook vaak bij eerste kindjes mensen het zeggen als het een meid is. Bij jongentjes zeggen ze dat niet zo snel.

Met het laatste ben ik het wel eens. Ik heb het ook al vaker gehoord of gelezen dan als het een jongen zou zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat er veel leuke kleding zijn voor jongens tegenwoordig en kan ook altijd genoeg kopen voor mijn zoontje maar voor meiden is er indaad meer keus.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  LMCurious di 7 dec 2010 - 7:46

Mamsie schreef:Ik doelde niet helemaal op woezel haar topic hoor. Tuurlijk ik had ook het shoppen leuker gevonden bij de 2e of 3e als het een meid was geweest. Puur omdat je dan ook de andere dingen kan kopen.

In dat geval denk ik dat het ook komt doordat het vaak reacties van vrouwen zijn. En op de een of andere manier heb ik het idee dat vrouwen denken dat bijna elke vrouw het liefste een meisje wil ofzo.

Nu we een meisje krijgen hoor ik ook veel de opmerking; "dan ben je nu wel blij zeker dat je toch ook een meisje krijgt" :S
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Susan di 7 dec 2010 - 8:48

Toen ik zwanger was van Yrsa kreeg ik zelfs de vraag of we expres op die maand hadden gegokt omdat we dan volgens de Chinese conceptietabel een meisje zouden krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tazz di 7 dec 2010 - 8:55

Om dezelfde reden die je zelf al zegt, voor een meisje is er gewoon veel meer keus, voor jongens heb je een broekje een blouse, shirt, vest, trui. voor meisjes heb je rokjes, jurkjes, bolero's, leggings, haarspulletjes. Je kan ze super zoet schattig, chique of ook erg stoer kleden. En alle kleuren kunnen. Om maar even wat dingen te noemen, je kan er veel meer voor kopen. Bij een jongen is het bijna alleen maar stoer of netjes.

Natuurlijk heb je voor een jongen ook hele leuke dingen. Toen ik zwanger was van A. keek ik af en toe ook verlangend naar de jongensafdeling omdat ze daar een heel stoer shirtje hadden hangen. Maar nu ik dan voor een jongen kan en mag shoppen vind ik het toch wel tegenvallen.

Edit: Wat hierboven staat dat mensen enthousiaster reageren als iemand een meisje krijgt dat wanneer iemand een jongen krijgt snap ik helemaal niet! Het zou mij echt niet uitmaken en het allebei erg leuk vinden! Wat ik hierboven zeg is puur op winkelgebied maar als ik twee jongens zou hebben zou ik daar echt niet minder gelukkig mee zijn.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Susan di 7 dec 2010 - 9:09

Kleren kopen voor Yrsa voelt wel meer als losgaan, omdat het in praktisch opzicht niet nodig is, ik heb van Ezra nog stapels broeken, truien en rompers liggen in haar maat, maar ik vind het gewoon zo heerlijk om roze truitjes en snoezige jurkjes en rokjes voor haar te kopen. Overigens heeft Ezra ook nooit te klagen gehad over zijn garderobe, ik vind het evengoed leuk als hij goedgekleed is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey di 7 dec 2010 - 9:18

Susan schreef:Toen ik zwanger was van Yrsa kreeg ik zelfs de vraag of we expres op die maand hadden gegokt omdat we dan volgens de Chinese conceptietabel een meisje zouden krijgen.

Oh wat erg! :shock:

Ach de chinezen hebben 50% kans dat ze goed gokken Laughing

Volgens hun krijgen wij een jongen. Ik heb toch echt een meisjesgevoel. Zegt eigenlijk ook niets maar goed Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan di 7 dec 2010 - 9:23

SarahKey schreef:
Susan schreef:Toen ik zwanger was van Yrsa kreeg ik zelfs de vraag of we expres op die maand hadden gegokt omdat we dan volgens de Chinese conceptietabel een meisje zouden krijgen.

Oh wat erg! :shock:

Ach de chinezen hebben 50% kans dat ze goed gokken Laughing

Volgens hun krijgen wij een jongen. Ik heb toch echt een meisjesgevoel. Zegt eigenlijk ook niets maar goed Laughing
Die Chinese conceptietabel schijnt in 80% van de gevallen te kloppen, bij ons klopte het beide keren, maar wat nou de logica erachter is?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 21:27

Hier klopte de tabel achteraf wel. Maar bij C niet

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 0:07

Kruumel schreef:Misschien omdat vrouwen als ze heel eerlijk zijn liever shoppen voor meisjes en mannen voor jongens? Mijn man gaat liever een racebaan kopen dan barbies...

Ik denk dat dit ook wel een klein beetje mee speelt.

Als ik eerlijk ben en ik denk aan een meisje, denk ik ook gelijk aan shoppen. Als ik in winkels kom is daar zo vreselijk veel keus voor een meisje. Voor een jongen iets minder.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: