Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt?

+3
Ella
Highway
Prosecco
7 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt? Empty Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt?

Bericht  Prosecco za 25 feb 2012 - 11:41

Steeds ben ik papieren kwijt waarvan ik weet dat ze belangrijk zijn en ik ze moet bewaren. Nu ben ik de jaar opgaaf van mijn hypotheek weer kwijt. Ik heb ook geen fatsoenlijk systeem in mijn administratie.

Iemand misschien tips hoe ik de boel kan opbergen in een bepaalde logica? Ordners heb ik genoeg, maar hoe deel ik ze in?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt? Empty Re: Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt?

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 11:48

Zodra er post binnenkomt leggen wij dat in postvakjes. We hebben allebei een eigen. Zo ben je in ieder geval nooit iets kwijt, dan ligt het er altijd in. Na het betalen van alle vaste lasten, stoppen we die gelijk in de ordners, op de juiste plek & daarna ook de overige post, zoals loonstroken.

Ik heb een ordner met tabbladen en per onderwerp een tabblad. Dus Zorgverzekering / Abonnementen / Werk / Etc. Mijn vriend heeft nog een losse met alles van het huis, dus over de VVE, alles rondom de hypotheek en de bank. Zo kun je dus per tabblad precies zien wat erin moet zitten en waar je het in moet stoppen.

Succes gegarandeerd, je raakt zo niks kwijt!

Gast
Gast

Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt? Empty Re: Waarom raak ik alle belangrijke papieren toch kwijt?

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 0:25

Ik doe het hetzelfde als Pippa, en dat werkt perfect. Wij hebben wel maar 1 bakje voor de post, hier leg ik alle rekeningen in en die betaal ik zodra een van onze salarissen is gestort. De rest berg ik meteen op.

Gast
Gast

Bericht  Highway zo 26 feb 2012 - 0:32

Ik doe het ook zoals bovenstaand, maar ik ruim de postvakjes 1x per maand maar op, dat moet eigenlijk wel wat vaker
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Ella zo 26 feb 2012 - 2:01

Ik doe eigenlijk altijd de administratie hier en werk ook met posvakjes. En bovenop ligt altijd een insteekmapje met rekeningen die betaald moeten worden, op volgorde van welke als eerste moet. Wanneer het betaald is gaat het ook in een ordner
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow zo 26 feb 2012 - 2:01

Post leg ik als ik binnenkom op een kast. In de loop van de dag maak ik het open, als ik de hele dag geen tijd heb gehad doe ik het voor het slapengaan. Rekeningen leg ik onder de laptop en de rest berg ik gelijk op. Als ik mijn laptop aandoe (2 keer per week ofzo) betaal ik de rekeningen, zet er "betaald" op en berg ze op.

Ik heb 1 map met tabbladen, hier gaat het in. Met 1 map doe ik 2 jaar, dan koop ik een nieuwe.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pompoen zo 26 feb 2012 - 3:43

Prosecco schreef:Steeds ben ik papieren kwijt waarvan ik weet dat ze belangrijk zijn en ik ze moet bewaren. Nu ben ik de jaar opgaaf van mijn hypotheek weer kwijt. Ik heb ook geen fatsoenlijk systeem in mijn administratie.

Iemand misschien tips hoe ik de boel kan opbergen in een bepaalde logica? Ordners heb ik genoeg, maar hoe deel ik ze in?

Ik heb een hangmappenkast. Vind dat zo veel bruikbaarder dan ordners!

En verder probeer ik alles, ook als ik het niet gelijk opberg wel op een centrale plaats te bewaren. Dat is meestal in het postbakje wat er voor staat, maar er ligt ook wel eens beneden een stapel op de piano.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale zo 26 feb 2012 - 11:24

Ik heb verschillende ordners met op de rug het onderwerp. Bijv. een ordner 'Huis & Hypotheek' met daarin tabbladen voor de hypotheek, energie, telefoon, auto. Ook eentje voor verzekeringen, met daarin allerlei tabbladen voor verschillende verzekeringen. Eentje met 'Belasting' erop, met belasting, gemeente belastingen, water belasting etc. Verder nog eentje voor pensioen en eentje voor loonstroken, werkt echt heel goed en ik orden de post niet eens 1x per maand maar veel minder vaak. Ik keg de belangrijke post die in de ordners moeten ook in een postbakje.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Moonlight zo 26 feb 2012 - 11:59

Ik heb 1 ordner met alfabet en daar doe ik 2 jr mee. Mijn loonstroken zijn digitaal dus scheelt een hoop papieren. Maar papieren zoals gemeentelijke belastingen (gaan bij mij onder de B), telefoonabo's etc gaat bij mij onder de naam van het bedrijf...
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: