Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verdoving bij de tandarts

+10
Tsjip
Mint
Jerry
banjer49
flower
May
Monte
Caroow
Dawn
Pussycat
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verdoving bij de tandarts - Pagina 2 Empty Re: Verdoving bij de tandarts

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:44

May schreef:
_Donnaa schreef:
Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Of met een rietje
Ik kan nooit goed zuigen als ik verdoving gehad heb.. :-)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  May vr 15 apr 2011 - 1:45

_Donnaa schreef:
May schreef:
_Donnaa schreef:
Lilium schreef:Een tip voor als je mét verdoving doet; niet proberen te drinken! Dat gaat dus echt niet he Wink
Jawel, je moet alleen je mond goed om het glas vouwen, of voor de spiegel drinken :P

Of met een rietje

Met de verdoofde kant lukt me dat ook niet, maar met de andere kant wel.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:47

May schreef:
_Donnaa schreef:
May schreef:
_Donnaa schreef:

Of met een rietje

Ik maak de voor de hand liggende opmerking maar even niet... silent

Ontopic; ik doe altijd wel met verdoving, aangezien ik het echt een vreselijk onprettig gevoel vindt, dat gewrik in je mond de hele tijd. Niet zozeer dat het pijn doet, maar ik krijg er gewoon kippenvel van, vind het echt niet fijn. De verdoving is even een scherpe prik en dan is het voorbij...

Gast
Gast

Bericht  May vr 15 apr 2011 - 1:54

Lilium schreef:
Ik maak de voor de hand liggende opmerking maar even niet... silent

Laughing
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 1:55

May schreef:
_Donnaa schreef:
May schreef:
_Donnaa schreef:

Of met een rietje

Klopt, probleem (of geluk) bij mij is alleen dat m`n verdoving altijd heel ver doortrekt.. Dus meestal heb ik maar in 1 mondhoek echt gevoel en is dus 90% van m`n lippen/mond verdoofd..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 2:19

Drinken met een verdoofde mond lukt mij ook nooit. Net als mijn kwijl binnenhouden. Mijn hele mond is zowat verdoofd als ik zo'n spuit heb gehad en dan heb ik dat helaas niet onder controle, niet fijn.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat vr 15 apr 2011 - 2:46

Dan heb ik nog een vraag voor jullie:

Hoelang doet jou tandarts over een simpel gaatje boren en dichten?

Bij mijn oude stond ik namelijk met 10 minuten weer buiten, maar bij mijn nieuwe tandarts heb ik een afspraak van een uur staan :shock: nogal een enorm verschil....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 2:46

Auxo schreef:Drinken met een verdoofde mond lukt mij ook nooit. Net als mijn kwijl binnenhouden. Mijn hele mond is zowat verdoofd als ik zo'n spuit heb gehad en dan heb ik dat helaas niet onder controle, niet fijn.

Hahahaha jaaa ik kwijl ook altijd als een gek! Heel charmant en lady-like Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 2:47

Pussycat schreef:Dan heb ik nog een vraag voor jullie:

Bij mijn oude stond ik namelijk met 10 minuten weer buiten, maar bij mijn nieuwe tandarts heb ik een afspraak van een uur staan :shock: nogal een enorm verschil....

Wow, zó lang?! :o Bij mij duurt het meestal twintig minuten ofzo. Denk ik. Gelukkig heb ik nog maar 2 gaatjes Very Happy Alleen moet mijn kiezen altijd gesealed worden omdat ik van die diepe groeven heb.

Gast
Gast

Bericht  May vr 15 apr 2011 - 2:57

Ik heb altijd de zwaardere behandelingen en meerdere dingen die gedaan moeten worden. Maar ik lig ook vaak zo'n drie kwartier in de stoel, langer eigenlijk niet. Ik wordt dan erg onrustig wat voor beide partijen niet prettig is. Dus dan maken we liever een extra afspraak zodat hij dan verder kan gaan, dan dat ik langer in de stoel blijf liggen.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:18

Lilium schreef:
Auxo schreef:Drinken met een verdoofde mond lukt mij ook nooit. Net als mijn kwijl binnenhouden. Mijn hele mond is zowat verdoofd als ik zo'n spuit heb gehad en dan heb ik dat helaas niet onder controle, niet fijn.

Hahahaha jaaa ik kwijl ook altijd als een gek! Heel charmant en lady-like Wink

Haha echt he. Wink Ik zorg ook altijd dat ik nergens heen hoef als ik bij de tandarts ben geweest, in ieder geval niet tot de verdoving is uitgewerkt.

Weet niet wie het vroeg, maar als ik een gaatje moet laten vullen duurt dan ongeveer 15-20 minuten denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:48

May, misschien eens naar een andere tandarts stappen dan? Want ik neem aan dat de eindbeslissing gewoon bij jou ligt.

Ik vind de verdoving niet pijnlijk, ik voel die prikken eigenlijk nooit. Zonder laat ik ook geen gaatjes vullen, brr..
Wel vind ik de verdoving irritant trouwens. Ben vorige week weer geweest en ik had weer behoorlijk wat verdoving gehad. Maar dit keer ben ik samen met zoon een dutje gaan doen en anderhalf uur later was mijn verdoving uitgewerkt en werd ik dus wakker met een normaal gezicht :P

Gast
Gast

Bericht  May vr 15 apr 2011 - 6:07

Giacomo schreef:May, misschien eens naar een andere tandarts stappen dan? Want ik neem aan dat de eindbeslissing gewoon bij jou ligt.

Ja dat durf ik dan weer niet, want was echt panisch voor de tandarts. En ik ben net zo ver dat ik enigszins rustig in de stoel lig. Ik heb er wel naar gezocht hoor, en wie weet durf ik uiteindelijk de stap wel te maken smile Maar goed dan wil ik wel eerst zeker weten of die tandarts het wel wil doen smile
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry vr 15 apr 2011 - 8:08

Ik heb anderhalve maand voor het eerst in mijn leven (ben 23) een verdoving gehad bij de tandarts. Zag er ook wel tegenop van tevoren.

Maar de tandarts pakte mijn lip/wang vast zo van 'ontspan maar' en tegelijk spoot ze wat in m'n wang (gewoon in het zachte gedeelte, dus niet waar bot achter zit), was voorbij voordat ik er erg in had. Toen de verdoving werkte, heeft ze nog bijverdoofd in m'n tandvlees (dus wel waar bot achter zit), maar daar voelde ik toen al niks meer van..!

(was trouwens een gaatje in m'n bovengebit. onder ligt je tong soms ook wat lam, waardoor je er wel wat meer last van hebt, maar niet van de prik zelf, meer van de verdoving erna :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mint vr 15 apr 2011 - 8:58

Ik zal wel even goed nadenken of ik weer een verdoving wil. De vorige keer is mijn smaakzenuw geraakt, waardoor ik 2 maanden geen smaak had aan een kant van mijn mond. Erg vervelend.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tsjip vr 15 apr 2011 - 9:33

Pussycat schreef:Dan heb ik nog een vraag voor jullie:

Mijn tandarts rekent altijd 10 minuten per gaatje.

Ik neem trouwens nooit een verdoving. Mijn tandarts vraagt er niet eens naar. Ik neem wel twee paracetamol in voordat ik naar de tandarts ga en dan vind ik het wel prima. Het doet wel eens pijn maar dat is vaak maar even en het is altijd nog beter dan zo'n spuit in mijn mond krijgen en daarna met een verdoofde mond te moeten rondlopen.

Met de wortelkanaalbehandeling die ik een paar maanden geleden gehad heb kreeg ik wel een verdoving en ook met de nabehandeling ging er automatisch een verdoving in. En daar was ik wel blij mee want wat een gebreek in je mond dan!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 9:37

May schreef:
Giacomo schreef:May, misschien eens naar een andere tandarts stappen dan? Want ik neem aan dat de eindbeslissing gewoon bij jou ligt.

Ja dat durf ik dan weer niet, want was echt panisch voor de tandarts. En ik ben net zo ver dat ik enigszins rustig in de stoel lig. Ik heb er wel naar gezocht hoor, en wie weet durf ik uiteindelijk de stap wel te maken smile Maar goed dan wil ik wel eerst zeker weten of die tandarts het wel wil doen smile

Second opinion. Als blijkt dat je een kunstgebit kan krijgen en dus vrijwel nooit meer in die stoel hoeft te liggen..Wink Je staat vrij om rond te vragen hoor, je hebt geen verplichtingen ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Moonlight vr 15 apr 2011 - 9:44

Het naaldje is zo flinterdun dat je het kunt vergelijken, vind ik dan, met een speldenprikje. Echt waar, als je eenmaal een verdoving hebt gehad, wil je niet anders meer als je gaatjes moet laten vullen bij de tandarts of iets anders. Ideaal. Het enige irritante is dat het zo ontzettend k*t voelt als je klaar bent. Je moet oppassen dat je niet gaat bijten in je wangen Laughing en als het uit gaat werken tintelt het een beetje. Maar ik kan echt niet zonder smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Belle1985 vr 15 apr 2011 - 10:19

Als ik vroeger gaatjes had liet ik ze ook altijd vullen zonder verdoving, verschrikkelijk! Totdat mijn ouders een keer zeiden: "Als het zo'n pijn doet vraag je toch verdoving." Er ging een wereld voor me open! Sindsdien ben ik ook echt een stuk minder zenuwachtig voor de tandarts. Ik ben behoorlijk bang voor naalden en prikken maar heb echt nog nooit iets van de prik voor de verdoving gevoeld Very Happy
Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 87
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  marjoleinnn vr 15 apr 2011 - 10:33

Ik laat altijd gaatjes vullen zonder verdoving. Ik moest ook een keer bij een andere tandarts en die verklaarde mij ook voor gek..maar ik had meer het idee dat hij perse die verdoving wilde geven dan wat anders. Hij bleef maar bezig over die verdoving maar ik hoef die echt niet.
Ik kan nou niet zeggen dat ik een gaatje laten vullen echt pijn vind doen ofzo, ja fijn is het niet maar ik zou voor dat echt niet iets laten verdoven.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby vr 15 apr 2011 - 11:55

Ik neem altijd verdoving maar ben ook behoorlijk angstig.
Moet nu een afspraak maken maar ik stel het uit.
Als ze goed prikken voel je er niks van.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 13:17

Hij vraagt altijd of ik verdoving wil of niet, ik heb het weleens zonder verdoving gedaan, vond het echt niks. Verdoving zelf vind ik ook niet alles, ik ben echt bang voor naalden en het smaakt zo vies dat spul! En dan daarna, dat gevoel vind ik super irritant, niet makkelijk kunnen eten en drinken..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 13:29

marjoleinnn schreef:Ik laat altijd gaatjes vullen zonder verdoving. Ik moest ook een keer bij een andere tandarts en die verklaarde mij ook voor gek..maar ik had meer het idee dat hij perse die verdoving wilde geven dan wat anders. Hij bleef maar bezig over die verdoving maar ik hoef die echt niet.
Ik kan nou niet zeggen dat ik een gaatje laten vullen echt pijn vind doen ofzo, ja fijn is het niet maar ik zou voor dat echt niet iets laten verdoven.
It's all about the money Wink

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn za 16 apr 2011 - 0:07

_Donnaa schreef:
marjoleinnn schreef:Ik laat altijd gaatjes vullen zonder verdoving. Ik moest ook een keer bij een andere tandarts en die verklaarde mij ook voor gek..maar ik had meer het idee dat hij perse die verdoving wilde geven dan wat anders. Hij bleef maar bezig over die verdoving maar ik hoef die echt niet.
It's all about the money Wink
Haha ja dat idee had ik ook inderdaad :p
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523

Bericht  Gesponsorde inhoud