Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tandarts en verdoving

+8
CCC
Printje
Susan
Makamba
_Jet
Tania
PapillonRose
Annie24
12 plaatsers

Ga naar beneden

Tandarts en verdoving Empty Tandarts en verdoving

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 8:46

Weet iemand hoe het precies zit met verdoving tijdens de zwangerschap?
Vorige week kreeg ik een wortelkanaalbehandeling aan mijn kies. Toen kreeg ik wel verdoving en zeiden ze dat dit aangepast was voor zwangere vrouwen. Vanmorgen moest ik terug en toen mocht ik opeens geen verdoving meer. Nu moet ik over 3 weken weer terug komen maar zonder verdoving zie ik dat echt niet zitten. Iemand een idee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Tandarts en verdoving Empty Re: Tandarts en verdoving

Bericht  Annie24 vr 28 okt 2011 - 8:47

Als het goed is mag je die verdoving gewoon hebben.

Een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving kan overigens ook (bikkel die ik ben heb ik dat ook gedaan 3 maanden geleden, al had ik even het idee dat ik weer aan het bevallen was angel )
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose vr 28 okt 2011 - 8:48

Ik weet niet zeker hoe het zit. Maar wel wat mijn tandarts erover gezegd heeft. Toen ik zwanger was moest ik voor de halfjaarlijkse controle, en toen gaf ik dus aan dat ik zwanger was. Toen zei hij dat de verdoving aangepast kan worden, mocht hij iets bij me vinden waar iets aan gedaan moet worden en verdoving bij nodig is. Ik had alleen geen gaatjes gelukkig, dus heb het niet in de praktijk hoeven mee te maken. Maar volgens mijn tandarts kun je wel verdoofd worden, alleen veranderen ze wel iets (misschien de dosis of een ander middel).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 8:49

Annie24 schreef:Als het goed is mag je die verdoving gewoon hebben.

Een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving kan overigens ook (bikkel die ik ben heb ik dat ook gedaan 3 maanden geleden, al had ik even het idee dat ik weer aan het bevallen was angel )
Ik heb het ook laten doen hoor. (en maar denken: bevallen doet meer pijn maar uiteindelijk vond ik dit erger haha)
Heb jij last gehad van napijn?

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 28 okt 2011 - 8:53

Ik was 6 weken zwanger toen ik twee gaatjes had en die mocht ik van de tandarts alleen laten boren zonder verdoving. Ik heb er eigenlijk verder ook niet naar gevraagd omdat ik gaatjes altijd zonder verdoving laat doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose vr 28 okt 2011 - 8:56

Even offtopic, wat zijn jullie allemaal bikkels dat jullie het zonder verdoving laten doen. Ik kan veel hebben, maar in mijn mond vind ik het idee alleen al onprettig. Boren zonder verdoving, brrrr! Misschien is de pijn wel te doen, maar de enkele keer dat ik iets heb laat ik het lekker verdoven. Dan hoef ik er ook niet achter te komen dat ik het toch tegen vind vallen laughcry Plus dat mijn tandarts dan zijn leven niet zeker is, toen ik een verstandkies getrokken werd en de verdoving maar half werkte, heb ik hem uit een reflex aan zijn arm getrokken en die opzij geduwd Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 8:58

Gaatjes kunnen meestal wel zonder verdoving. Misschien scheelt het ook wel dat ik geen tandartsverzekering heb. :P Scheelt een hoop geld zonder verdoving haha.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 vr 28 okt 2011 - 8:59

yvonne schreef:

Ik heb het ook laten doen hoor. (en maar denken: bevallen doet meer pijn maar uiteindelijk vond ik dit erger haha)

Ik had vanaf woensdag pijn in mijn mond als ik met mijn tong tegen die kies drukte. Woensdag en donderdag overdag ging het wel weer, maar vrijdag moest ik gewoon overgeven van de pijn. Ik de tandarts gebeld, tandarts op vakantie en die zou dinsdag weer beginnen. Ik dacht dat ik dat wel vol kon houden, maar zaterdagavond zat ik te huilen van de pijn. Zondagochtend dus de weekend tandarts gebeld en ik kon 's middags langskomen. Kwam daar bij één of andere Poolse tandarts Rolling Eyes Achteraf was het een hele aardige jongen, maar dat wist ik nog niet toen ik daar binnen stapte :P

Hij heeft toen een noodbehandeling gedaan. Ik mocht kiezen met of zonder verdoving. Omdat ik gaatjes ook laat vullen zonder verdoving dacht ik dat dit ook wel zou gaan....Achteraf ging het ook wel, maar op het moment zelf lag ik te gillen in die stoel Embarassed Wat wel grappig was, was toen ik de kamer binnen ging er nog 3 mensen in de wachtkamer zaten en toen ik terugkwam nog maar 1 :P

Ik heb toen een receptje voor ibuprofen (poeder) meegekregen en dat heb ik 2 dagen ingenomen. Nergens last van gehad verder. Twee weken erna moest ik terug naar mijn eigen tandarts omdat de behandeling nog afgemaakt moest worden. Gelukkig voelde ik daar niets van omdat de wortel al schoongemaakt was. De napijn viel dus wel mee door de Ibuprofen. Had iig een stuk minder pijn dan die dagen daarvoor.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 9:05

Maar toen was je niet zwanger of wel? Ik mag alleen paracetamol volgens de tandarts maar het doet echt nog heel erg pijn.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 vr 28 okt 2011 - 9:09

yvonne schreef:Maar toen was je niet zwanger of wel? Ik mag alleen paracetamol volgens de tandarts maar het doet echt nog heel erg pijn.

Euhh...nee, was idd niet zwanger nee en jij nu natuurlijk wel...
Je mag toch max 6 paracetamol per dag? Als je 3x2 doet werkt dat wel?
Anders misschien zo nog de HAP bellen of morgen? Misschien weten hun wel iets wat je wel in mag nemen of kunnen ze iets voorschrijven aan je.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  _Jet vr 28 okt 2011 - 9:13

Ik was 13 weken zwanger toen ik een verdoving kreeg bij de tandarts. Ik had nl ook gelijk aangegeven dat ik zwanger was. Volgens mijn tandarts zaten er geen risico's aan, maar doen ze het voor de zekerheid de eerste 12 weken niet. Mocht er dan toch iets gebeuren, dan weet je in ieder geval dat het niet door de verdoving is gekomen (uitleg van de tandarts).
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Makamba vr 28 okt 2011 - 9:19

Dat jullie dat durven zonder verdoving! Ik zou dat écht niet durven. Heb sowieso al angst voor de tandarts en woonde toen ik zwanger was 3 uur bij mijn tandarts vandaan. Mijn vulling was eruit gevallen, maar no way dat ik naar een andere tandarts ging, dus laat staan dat ik me zonder verdoving zou laten behandelen. Dat al helemaal niet.. brr.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Susan vr 28 okt 2011 - 9:37

Volgens mij mag het wel, maar ik durfde het zelf niet. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap drie gaatjes en die wilde ik toen laten boren zonder verdoving, maar ik zat helemaal ineengekrompen in de tandartsstoel, het zweet brak me aan alle kanten uit en dat had de tandarts wel door, dus hij wilde na één gaatje niet meer verder gaan.

Boren zonder verdoving is minder pijnlijk dan weeën, maar het is zo'n enge pijn, alsof er een elektriciteitskabel in je kies zit waar ze in boren. Het zijn ook van die enge boortjes, zo'n dikke drilboor die RRRRRR doet en zo'n eng dun boortje dat dzzzzzzzziiii doet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje vr 28 okt 2011 - 10:48

Ik ben doodsbang voor de tandarts haha maar toen ik zwanger was durfde ik wel omdat ik dacht dat hij dan toch niets zou doen hahaha en heeft ook niets gedaan toen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  CCC vr 28 okt 2011 - 10:57

Mag volgens mij wel, maar word aangepast. Ik heb het laatst in mei gehad, had nog nooit een verdoving genomen en val heel snel flauw (naaldenfobie)... Dit keer moest ik die verdoving wel nemen, anders zou ik het nooit laten doen vrees ik.. De verdoving viel me 100% mee, vond het tintelende gevoel vervelender dan de naald zelf in mijn wang... Daarna helemaal geen last van napijn gehad trouwens... Tandarts heeft het mooi gedaan, was nl. een half stuk van mijn kies afgebroken en nu is het weer helemaal gaaf... Ik moet in dec. weer en heb het vermoeden dat ik een gaatje heb, laat deze dan wel zonder verdoving doen... heb hiervoor ook alles zonder verdoving gedaan en viel me best mee allemaal...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Annemie vr 28 okt 2011 - 21:00

Ik heb ook een wortelkanaalbehandeling gehad tijdens mijn zwangerschap, maar dat mocht bij mij pas na 4 maanden zwangerschap i.v.m. verdoving.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 21:38

yvonne schreef:

Dat zei mijn collega ook na de eerste bevalling. Dat de tandarts erger was... Maar na de tweede bevallin wist ze weer hoe het voelde en deed t bevallen toch meer pijn. Haha...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 28 okt 2011 - 21:47

Ach het is een andere pijn.

Maar ik heb als tandartsassistente gewerkt (Heel lang geleden en maar 6 maanden) en ze hebben meerdere soorten verdoving. Die tandarts verdoofde zwangere vrouwen gewoon. Met een andere verdoving dan de standaard verdoving. Ik zou er dus op staan om verdoving te krijgen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Flower_L za 29 okt 2011 - 0:07

Volgens mij kan dat geen kwaad, heb 1x moeten boren met verdoving tijdens zwangerscahp. Eigenlijk moest ik ookverstandskiezen laten trekken maar dat vond ik iets teveel voor 1 jaar
Geef altijd wel aan dar je zwanger bent...ivm fotos e.d.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Rovine za 29 okt 2011 - 0:34

Als het goed is heeft hij bij de eerste behandelingen je zenuwen uitgevijld, dus zou je geen gevoel meer moeten hebben.

Ik heb de laatste keer wel verdoving gevraagd omdat die blower zo hard staat en dat pijn doet aan mijn omringende kiezen door de kou. Toen ik die vulling kapotgebeten had heeft hij geboord zonder verdoving, met een kleinere blazer. Toen deed het geen pijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud