Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 23:15

Ik weet dat wanneer je een koophuis hebt, je in verhouding meer toeslag krijgt dan wanneer je een huurhuis 'hebt'.

Maar is er iemand die in de praktijk weet hoeveel zoiets zou kunnen uitmaken? Ik weet wel dat je zo'n hele berekening kan uitvoeren natuurlijk, maar ik was benieuwd of er mensen ervaring mee hebben, of vanuit een andere invalshoek een idee hebben van het verschil in bedrag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Annie24 zo 1 apr 2012 - 23:20

Ik heb die fout gemaakt bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag over 2011: ik had dus onze bruto jaarinkomen aangegeven ipv onze verzamelinkomens. Ik heb dat niet aangepast toen ik het wist, omdat we toch al uit waren gegaan van dat lagere bedrag, dus heb gewacht tot onze aangifte over 2011.

Vorige week onze belastingaangifte gedaan, dus wist ik ook onze verzamelinkomens en heb dat aangepast voor de toeslag over 2011. Wij krijgen daardoor nog 790 euro terug.
Y. is vanaf 1-4-2011 tm 31-12-2011 naar de opvang geweest, 2 dagen per week.

Maar er zijn natuurlijk héél veel dingen die verschil maken: inkomen, hypotheekteruggave, uurprijs kdv, hoeveel uur kdv, noem maar op. Weet dus niet of je iets hebt aan bovenstaande...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Clapperdie zo 1 apr 2012 - 23:25

Annie24 schreef:Ik heb die fout gemaakt bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag over 2011: ik had dus onze bruto jaarinkomen aangegeven ipv onze verzamelinkomens. Ik heb dat niet aangepast toen ik het wist, omdat we toch al uit waren gegaan van dat lagere bedrag, dus heb gewacht tot onze aangifte over 2011.

Vorige week onze belastingaangifte gedaan, dus wist ik ook onze verzamelinkomens en heb dat aangepast voor de toeslag over 2011. Wij krijgen daardoor nog 790 euro terug.
Y. is vanaf 1-4-2011 tm 31-12-2011 naar de opvang geweest, 2 dagen per week.

Maar er zijn natuurlijk héél veel dingen die verschil maken: inkomen, hypotheekteruggave, uurprijs kdv, hoeveel uur kdv, noem maar op. Weet dus niet of je iets hebt aan bovenstaande...

Even een vraagje: Ik heb bij het aanvragen van de toeslag aangegeven wat ik verdien maar dit gaat minder worden omdat ik minder ga werken (was ik even vergeten) stel dat ik dit zo laat staan krijg ik dan wel het geld wat ik tegoed heb met terugwerkende kracht als mijn inkomen aan het einde van het jaar wel bekend is?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:00

Ik snap niet helemaal hoe het werkt. Wat voor inkomen moet je dan doorgeven als je een koophuis hebt in vergelijking met een huurhuis? Wij hebben ook net een huis gekocht, vandaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Wennes ma 2 apr 2012 - 0:12

Clapperdie schreef:
Annie24 schreef:Ik heb die fout gemaakt bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag over 2011: ik had dus onze bruto jaarinkomen aangegeven ipv onze verzamelinkomens. Ik heb dat niet aangepast toen ik het wist, omdat we toch al uit waren gegaan van dat lagere bedrag, dus heb gewacht tot onze aangifte over 2011.

Vorige week onze belastingaangifte gedaan, dus wist ik ook onze verzamelinkomens en heb dat aangepast voor de toeslag over 2011. Wij krijgen daardoor nog 790 euro terug.
Y. is vanaf 1-4-2011 tm 31-12-2011 naar de opvang geweest, 2 dagen per week.

Maar er zijn natuurlijk héél veel dingen die verschil maken: inkomen, hypotheekteruggave, uurprijs kdv, hoeveel uur kdv, noem maar op. Weet dus niet of je iets hebt aan bovenstaande...

Even een vraagje: Ik heb bij het aanvragen van de toeslag aangegeven wat ik verdien maar dit gaat minder worden omdat ik minder ga werken (was ik even vergeten) stel dat ik dit zo laat staan krijg ik dan wel het geld wat ik tegoed heb met terugwerkende kracht als mijn inkomen aan het einde van het jaar wel bekend is?

Ja, dit ga je terug krijgen. Maar bedenk wel dat ze niet snel zijn. Wij hebben nu nog geld van 2010 tegoed.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:13

Jolicious schreef:Ik snap niet helemaal hoe het werkt. Wat voor inkomen moet je dan doorgeven als je een koophuis hebt in vergelijking met een huurhuis? Wij hebben ook net een huis gekocht, vandaar.

De toeslag wordt berekend aan de hand van je verzamelinkomen. Omdat je een koophuis hebt, mag je een gedeelte van de kosten daaraan aftrekken van je bruto jaarinkomens. Dan heb je dus in verhouding een lager verzamelinkomen dan wanneer je een huurhuis hebt. En een lager verzamelinkomen betekent een hogere toeslag.

Klinkt dat logisch? (ik vind het eigenlijk best krom, maar goed)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:14

Bij mij scheelde het voor zorg en kgb ruim 2000 euro wat ik nog terug krijg van afgelopen jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:26

Maar hoe bereken je dat dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:28

Jolicious schreef:Maar hoe bereken je dat dan?

Dat kun je eigenlijk het beste pas doen als je aangifte hebt gedaan, dan zie je ook wat je aan hypotheekrente hebt enzo. En daar zie je wat het verzamelinkomen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:31

Ja, maar je kunt kinderopvangtoeslag nog maar tot een maand erna terug vragen, dus daar heb ik dan volgend jaar bij de aangifte niks aan zeg maar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:37

Jolicious schreef:Ja, maar je kunt kinderopvangtoeslag nog maar tot een maand erna terug vragen, dus daar heb ik dan volgend jaar bij de aangifte niks aan zeg maar..

Dan moet je uit gaan rekenen hoeveel hypotheekrente je gaat betalen en wat er weer aftrekbaar is afhalen van jullie inkomen, het is vaak met een aangifte ook schuiven bij wie je wat aftrekt, dat kan soms al een paar 100 euro schelen met je teruggave.
Ik weet niet hoe het zit met de kot, maar de kgb en zorgtoeslag krijg je wel gewoon terug met het verschil qua inkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:41

Ik ga het straks eens uitzoeken, dankje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 0:45

Jolicious schreef:Ja, maar je kunt kinderopvangtoeslag nog maar tot een maand erna terug vragen, dus daar heb ik dan volgend jaar bij de aangifte niks aan zeg maar..

Is dat zo? Ik dacht dat je een rekenverschil nog wel langer kan terugvragen, alleen de gehele kot niet (dus als je m een maand te laat aanvraagt krijg je het niet met terugwerkende kracht terug zeg maar)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 1:57

Minneke schreef:
Jolicious schreef:Ja, maar je kunt kinderopvangtoeslag nog maar tot een maand erna terug vragen, dus daar heb ik dan volgend jaar bij de aangifte niks aan zeg maar..

Is dat zo? Ik dacht dat je een rekenverschil nog wel langer kan terugvragen, alleen de gehele kot niet (dus als je m een maand te laat aanvraagt krijg je het niet met terugwerkende kracht terug zeg maar)?
dat dacht ik ook. Wij nemen meer uren af als gepland, dus betalen meer per maand en het de kot niet aangepast. Krijg ik dat dan nooit terug?

Dan zou je dus bij verrekening alleen bericht krijgen als je bij moet betalen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 2:04

Naar wat ik begrepen heb is dat ook voor verrekeningen. Er zou namelijk misbruik van gemaakt worden en dat wilden ze tegen gaan. Geloof dat dat per 1 januari in is gegaan.

Edit: oh nee jullie hebben gelijk:

Let op!
Vraagt u in 2012 achteraf kinderopvangtoeslag aan? Dan kunt u alleen nog toeslag krijgen vanaf de maand waarin u de aanvraag doet en voor de maand ervoor. Vraag de kinderopvangtoeslag daarom op tijd aan. Wijzigingen kunt u wel achteraf doorgeven.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 2:18

Jolicious schreef:Naar wat ik begrepen heb is dat ook voor verrekeningen. Er zou namelijk misbruik van gemaakt worden en dat wilden ze tegen gaan. Geloof dat dat per 1 januari in is gegaan.

Edit: oh nee jullie hebben gelijk:

Let op!
Vraagt u in 2012 achteraf kinderopvangtoeslag aan? Dan kunt u alleen nog toeslag krijgen vanaf de maand waarin u de aanvraag doet en voor de maand ervoor. Vraag de kinderopvangtoeslag daarom op tijd aan. Wijzigingen kunt u wel achteraf doorgeven.


Fieuw!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 2:49

wij hebben voor 2009 zelfs nog niet eens de definitieve berekening binnen van de kinderopvangtoeslag

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis Empty Re: Kinderopvangtoeslag huurhuis/koophuis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum