Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studerende mama's ...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Studerende mama's ...

Bericht  Parisienne wo 13 apr 2011 - 10:30

... hoe doen jullie dit?!

Toen ik na 4 maanden na mijn bevalling mijn studie weer oppakte was mijn motivatie zo groot! Nu is mijn motivatie gewoon bijna weg. Ik weet dat ik het moet halen, hoef tenslotte alleen nog maar af te studeren (als in: scriptie schrijven, verdedigen, etc.). Daarnaast heb ik nog een aantal tentamens uit eerdere jaren. Het leren hiervoor valt me zo tegen nu ik N. heb. Ik moet erbij zeggen dat het niet bepaald mijn sterkste vak is, maar had wel verwacht hiervoor te kunnen leren. Mijn afstudeerstage en bijbehorende scriptie moet wel gaan lukken, maar dat leren.. pff!

's Avonds ben ik bijna altijd moe en heb dan gewoonweg geen zin om in mijn studieboeken te duiken. Overdag zie ik ook weinig momenten waarop ik echt kan leren. Mijn vraag aan jullie is dan ook hoe jullie dit doen, echt leren?! Op welke momenten leer je? Hoe lang kan je dan achter elkaar leren?

Heb vrijdag mijn eerste tentamens maar ik kan me er gewoon niet toe zetten!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 18:39

Heb je opvang overdag???

Ik heb veel opvang (3-4 dagen in de week afhankelijk van hoe druk ik het heb en de zaterdag ga ik meestal bij mn ouders thuis zitten om daar nog te studeren) en als ik dat niet zou hebben zou ik ook niet kunnen studeren. 's Avonds na een dag met de kinderen heb ik daar ook echt geen zin meer in. In tentamenperiodes of drukke tijden doe ik het wel 's avonds maar als het even kan liever niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 18:48

als het niet te pittig is doe ik het 's avonds of tijdens de slaapjes. Meestal ben ik dan bezig met samenvattingen maken e.d. Écht leerwerk doe ik als ze bij een oppas is, anders lukt het mij ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Parisienne wo 13 apr 2011 - 20:15

Ik heb 3 dagen oppas.. 1 dag is ze bij mijn stiefmoeder, 1 dag is mijn vriend thuis en 1 dag is mijn moeder bij ons thuis om op te passen. Die drie dagen ben ik op mijn afstudeerstage en werk ik dus aan mijn scriptie. Leren moet ik dus over het algemeen echt thuis doen, op de dagen dat ik samen met N. ben.

Om tijdens slaapjes te leren vind ik juist zo kort.. als je er dan net lekker in zit wordt ze wakker Wink Er zit dus niks anders op dan 's avonds ook veel leren, maar juist die moment vind ik zo lastig. Het lastige vind ik dat mijn hoofd gewoon zo vol zit met anderen dingen, zeker met betrekking tot N. Ik kan gewoon weinig rust vinden om echt even goed te leren.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 20:34

Ik dacht het ook allemaal wel te gaan doen, overdag met de kids en dan tijdens hun slaap aan de studie (voltijd universitaire studie), maar wij heb twee drama kids wat slapen betreft dus heb er weinig van gebakken afgelopen 7 maanden. Ben meestal nog tot 23.00 bezig met 1 of 2 kinderen. Daarna wil ik echt slapen.
Ik ga er nu een jaar of 2 jaar tussenuit en ga in die tijd bepaalde vakken die mij na de studie wel goed van pas komen als extraatje, via de open universiteit doen, in mijn eigen tempo.
Mijn hoofd zit vaak ook veel te vol waardoor het niet lukt onder tijdsdruk.

De keren dat ik wel studeer is als mijn ouders hier zijn, dan ga ik eerst even een uurtje sporten om mijn hoofd leeg te maken. Maar ik weet niet of dat voor jou haalbaar is qua tijd?
Iig veel succes met afstuderen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 20:58

Als hij thuis is studeer ik wanneer hij slaapt. Dat is zo'n 2 uur als hij lekker slaapt. Ook al moet ik nog zoveel andere dingen doen, dan schuif ik dat opzij en ga ik toch aan de studie. Verder ben ik op werkdagen rond half 4/4 uur thuis en ik heb tot half 6/6 uur opvang, dus dan ga ik na het werk gelijk eraan zitten. Dat werkt voor mij heel goed, zit zo'n 5 keer per week een uur of 2 aan de studie. Op zondag vaak als hij slaapt. Of mijn vriend gaat even wat leuks met hem doen zodat ik even tijd heb om te gaan studeren. Moet wel zeggen dat ik geen lessen heb, maar alles op eigen houtje doe. Ik werk wel 3,5/4 dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  PapillonRose do 14 apr 2011 - 3:38

Ik begin er nu ook achter te komen dat het niet altijd even makkelijk is om te studeren en moeder te zijn. Het gaat tot nu toe best goed, maar is soms toch wel zwaar en lastig combineren.

Ik heb twee dagen opvang en hoef nu ook nog maar 2 dagen naar school, dat scheelt wel een eind. Maar wanneer we thuis zijn dan heb ik alsnog weinig tijd om te leren. Overdag als ze slaapt probeer ik het wel, dat is de laatste paar weken maximaal 2x 2 uur op een dag (als ik mazzel heb wat meer). En 's avonds als ze op bed ligt. Maar dat lukt ook allemaal lang niet altijd, want ik moet ook nog genoeg andere dingen doen en 's avonds ben ik ook vaak erg moe. Helaas kan ik niet alle andere dingen opzij zetten, want ik moet het alleen doen en dan moeten er toch wel noodzakelijke dingen in huis worden gedaan bijvoorbeeld.

Mijn motivatie is ook ver te zoeken op het moment. Ik wil het graag afmaken, alleen me echt tot studeren zetten is niet erg makkelijk. Gelukkig heb ik de mazzel dat het me erg makkelijk afgaat allemaal en ik niet zo gek veel hoef te doen over het algemeen. Maar over twee weken ga ik 3 dagen per week naar school en na de zomervakantie moet ik 4 of 5 dagen (waarvan 3 stage) als ik over een jaar wil afstuderen. Daar zie ik wel ontzettend tegenop, het is zo veel.. En ik wil mijn meisje ook genoeg aandacht geven.. Nouja, ik zie wel hoe het gaat lopen na de zomervakantie.

En tot die tijd hoop ik zoveel mogelijk vakken te halen die ik voor de zomervakantie nog kan halen, dat scheelt straks weer in het komende drukke jaar. Morgen het zwaarste tentamen tot nu toe verwacht ik, heel veel stof en allemaal best pittig. Als ik die achter de rug heb dan kan ik voorlopig weer even rustig aan doen Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Mikki do 14 apr 2011 - 8:03

Ik werk 31 uur per week, heb twee kinderen en doe een studie ernaast. Gelukkig krijg ik van mijn baas wat tijd om te studeren, daarnaast ben ik afhankelijk van de avonden. In het begin is het weer even zoeken naar een ritme, maar nu maak ik er gewoon de tijd voor.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studerende mama's ... Empty Re: Studerende mama's ...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum