Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 3:16

ik ben nu bezig met de kinderopvangtoeslag aanvragen en nu schijnt het zo te zijn dat 1/6 deel vergoedt zou worden door de gemeente als je studeert heb ik me laten vertellen. Nu heb ik de gemeente gebeld, maar de man die ik aan de telefoon had wist hier niks vanaf.

Wie weet wel precies hoe dit zit?

* edit: en zou je dan helemaal niet mogen werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 3:22

Dat klopt! Ik krijg hier (heb alleen net besloten haar niet naar het kdv te doen) 1/6 deel van de gemeente als ik haar naar het kdv zou doen. Omdat je student bent is dat zo. Er kunnen ook nog andere redenen voor zijn en als je aan een van die punten voldoet heb je daar recht op. Ook als studerende moeder dus.

Weet alleen niet zeker of er ook naar het inkomen van een vriend/man gekeken wordt, dus als dat bij jou van toepassing is (bij mij niet want ik ben alleen) zou ik dat nog even navragen.

Het is wettelijk zo geregeld als het goed is, dus ook jouw gemeente moet dat doen. In mijn gemeente staat er ook informatie over op de gemeentelijke website, je moet ook een formulier insturen om de tegemoetkoming aan te vragen. Dat gaat dan weer via de lokale sociale dienst, op hun site staat meer informatie en het formulier. Misschien dat je het bij jouw gemeente ook via de sociale dienst moet doen?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 3:50

Ik weet niet of er naar het inkomen van mijn man gekeken wordt, maar dat is iig beneden modaal, dus daar zou het dan hoogstwaarschijnlijk niet op afgeketst worden. Heb jij misschien een link van de pagina van jouw gemeente? Ik kan op de pagina van die van onze gemeente daarover niks vinden.

En krijg je dat deel sowieso? Dus ook als je een paar uur (5.5 uur in mijn geval) in de week werkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 3:56

Dit is de link naar de site met info over kinderopvang van de sociale dienst uit mijn regio (drechtsteden):
http://www.socialedienstdrechtsteden.nl/drechtsteden?waxtrapp=eywepPsHuOnMAhIhBQ

Of het uitmaakt dat je een paar uurtjes werkt weet ik niet zeker, maar ik denk het niet. Zelf werk ik nu niet, maar krijg ik (tijdelijk) een arbeidsongeschiktheidsuitkering van 100% en zou de tegemoetkoming gewoon krijgen, dus ik ga er vanuit dat jouw 5 uurtjes dan zeker niet uit moeten maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:06

Ik bedenk me net dat ik morgen een gesprek heb met de mensen van het gastouderbureau. Ik denk dat ik het daar maar even ga navragen. Zoals ik namelijk lees op die site zou ik er wel recht op hebben namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:12

Inkomen van je man telt dan mee, en je moet echt een laag inkomen hebben wil je daarvoor in aanmerking komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 4:16

Daar weten ze het inderdaad ook vast wel! Ik wist eerst ook niet helemaal zeker hoe het zat en heb het ook bij het kdv hier nog nagevraagd en die wisten precies hoe het zat.

Zonder het inkomen van je man zou je er dan sowieso recht op hebben, maar omdat ik alleen ben heb ik me daar niet in hoeven verdiepen in de situatie met partner. Lijkt me dat ze er in elk geval naar kijken en je dan mogelijk minder of geen toeslag krijgt.

Succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:40

Wij hebben deze subsidie al in twee gemeentes gekregen (door verhuizing). In beide gemeentes was het zo dat het inkomen van je man er niet toe deed of je in aanmerking komt voor de vergoeding. Wel is het zo dat je zelf absoluut niks mag verdienen (in mijn geval zelfs geen stagevergoeding, maar goed die krijg ik toch niet). Het inkomen van je partner heeft trouwens wel invloed op de hoogte van het bedrag.

Als je zelf werkt, dan heb je een werkgever die dat gedeelte betaalt in plaats van de gemeente. Daarom kom je dus alleen in aanmerking als je echt niks verdient (zo werd het mij verteld).

Overigens is het een zeer onbekende subsidie bij de gemeente; alleen als je iemand aan de telefoon hebt die er daadwerkelijk mee werkt krijg je duidelijkheid. Andere medewerkers lijken totaal niet op de hoogte. Anders moet je even op de website van je gemeente kijken (tegemoetkoming in de kosten kinderopvang, dan vind je vast wel iets).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:56

Ik heb altijd gewoon nee ingevuld bij die vraag en kreeg dan meer toeslag dan als ik ja aangaf, dus ben er verder ook niet achteraan geweest haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:58

Liva schreef:Ik heb altijd gewoon nee ingevuld bij die vraag en kreeg dan meer toeslag dan als ik ja aangaf, dus ben er verder ook niet achteraan geweest haha

oh, dan ga ik heel even kijken of dat voor ons ook opgaat:D

* edit: dat gaat voor ons ook op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)! Empty Re: studerende mama's: help (kinderopvangtoeslag)!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum