Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtelijke escapades.......

+16
Annemie
Bruintje Beer
Bolleke
Mamsie
Liadan
Printje
Mikki
Sjonno
meisjesmama
xxjojootjexx
Mida4you
Tazz
Fiwen
Diese
Sjaantje
Susan
20 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Nachtelijke escapades....... - Pagina 3 Empty Re: Nachtelijke escapades.......

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:10

Oooow mamsie zoooo herkenbaar, afgelopen week hebben we 2 nachten met z'n vieren discovery liggen kijken om 03.00 in de nacht omdat M.ara het hele huis op z'n kop had gezet pfff we waren allemaal klaarwakker en niemand kon meer slapen.

S.enna ligt trouwens ook weleens bij ons in bed, midden in de nacht kruipt ze tegen me aan omdat ze 'eng' heeft gedroomd of gewoon bij mij wil liggen, prima hoor kan me niet voorstellen dat ze dit over 5 jaar nog zal doen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bolleke do 14 apr 2011 - 9:13

Ik vind dat kindern in hun eigen bed horen, mijn zoon is 4,5 dus ik praat vanuit dat perspectief nu. Hij komt wel iedere dag in mijn bed maar nooit een hele nacht, als hij om 5u wakker word mag hij in mijn bed. En deze week was hij zijn bed uit gevallen om 3.30u en mocht hij ook in mijn bed, maar normaal als hij wakker word rond die tijd zeg ik dat hij echt nog 2 uurtjes in zijn eigen bed moet blijven.
Ik heb die tijd alleen echt nodig, ook al slaap ik dan. En ik ben hier ook altijd vrij consequent over geweest, op een nacht na dat hij ieder half uur opnieuw begon ergens in zijn tweede jaar, maar dat bleef ook zo toen hij in mijn bed lag maar dan hoefde ik er niet de hele tijd uit.

Mamsie, ik hoop dat er een tijd komt dat je zoveel kunt slapen dat je gewoon uit jezelf je bed uit wilt om dat je te fit bent om erin te blijven liggen! Heb wel respect voor je!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 9:32

Fenne slaapt heel soms bij ons in bed. Dat doet ze ook echt alleen als er iets is (ziek, bang of verdrietig). Als ze dat niet zo is dan gaat ze liggen keten, dus dan heeft het geen nut. Dat maakt het voor ons heel duidelijk dat het geen verwennerij is, maar puur troost/warmte/geruststelling.

De jongste slaapt eigenlijk altijd in zijn eigen bed (maar wordt nog wel 1 of 2 keer wakker om te drinken en slaapt dan weer verder).

Ik zie er in ieder geval geen kwaad in. Mijn man was altijd héél erg tegen, maar merkt nu ook dat het soms nodig is (en dat het bovendien niet meteen betekent dat ze altijd bij ons wil slapen).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 10:24

Dromertje schreef:Printje; misschien kom ik er ooit wel van terug, maar misschien is ze wel zo gewend aan het samen slapen dat ze het bed gewoon als bed ziet en niet als gezellig iets. Onze dochter begint ook altijd in haar eigen bed, de ene nacht slaapt ze wel de hele nacht in haar eigen bedje, soms komt ze rond 22u al bij ons in bed, soms om 2 uur en soms om 5.00u.

Blijft ze dan tot de volgende ochtend bij jullie in bed slapen of doe je haar na bijv. een half uurtje weer terug in haar eigen bedje?

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 14 apr 2011 - 11:02

martine, jaa vreselijk he! ik heb de oudste 2 ook echt duidelijk moeten maken dat het echt nog te vroeg was om tv te gaan kijken. Nou ze gingen liggen kletsen in bed en ja dat werd natuurlijk alleen maar harder etc. Heb ze daarna toch maar ff tv laten kijken.

kruimeltje, Dat hoop ik oook!!!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 11:09

Ik zou het voor nu inderdaad ook even laten, het is ook niet niks voor hem, de komst van zijn broertje.

Tot nu toe slaapt mijn zoon gewoon altijd in zijn eigen bed. Ik heb mijn rust hard nodig en slaap niet goed als hij bij mij in bed ligt. Hij ook niet trouwens, want hij slaap echt niet, hij gaat ouwehoeren. Ik merk dat hij de regelmaat ook gewoon nodig heeft. Ik heb wel eens gehad dat hij niet in zijn eigen bed wilde slapen en bij ons dan halve nachten sliep. Meneer was helemaal uit zijn ritme en werd meerdere keren per nacht wakker. Toen ik hem weer gewoon in zijn eigen bed liet slapen was het over. Hier werkt dat dus het beste.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 19:44

Razz_ schreef:
Dromertje schreef:Printje; misschien kom ik er ooit wel van terug, maar misschien is ze wel zo gewend aan het samen slapen dat ze het bed gewoon als bed ziet en niet als gezellig iets. Onze dochter begint ook altijd in haar eigen bed, de ene nacht slaapt ze wel de hele nacht in haar eigen bedje, soms komt ze rond 22u al bij ons in bed, soms om 2 uur en soms om 5.00u.

Blijft ze dan tot de volgende ochtend bij jullie in bed slapen of doe je haar na bijv. een half uurtje weer terug in haar eigen bedje?

Meestal blijft ze dan inderdaad bij ons in bed. ik word ook bijna nooit zo goed wakker om echt het besef te krijgen dat ze terug gelegd kan worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 21:31

Wij merken wel een verschil per kind hier. De oudste kruipt bij ons in bed en die slaapt (heel af en toe doet hij een voorstel om te gaan spelen of laatst zei hij om half 4 "kom we gaan tot honderd tellen" maar dan gaat hij ook meteen weer terug naar zn eigen bed en dat vindt hij prima) en hij slaapt ook lang, gewoon tot 7u wat hij in zn eigen bed ook doet. De jongste hoeven we 's nachts niet in ons bed te leggen want die gaat dus wel keten. Zij heeft wel flink wat nachten met mijn vriend op de bank gelegen en dan is ze wel rustig, maar bij ons in bed gaat ze spelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:46

Dromertje schreef:
En wat ik nu ga zeggen is denk ik een hele gevaarlijke uitspraak, maar ik zie dat als een manier van respectvol opvoeden/verzorgen. Ik wil ook graag tegemoet komen aan de behoeften van mijn dochter. Nu wil ik daarmee niet zeggen dat jij per definitie je zoontje niet met respect behandeld, maar als ik het op die manier zou doen, zou het voor mij niet goed voelen.
Dat is inderdaad een gevaarlijke uitspraak, althans dat vind ik. Op zich ook wel een beetje aanvallend. Je zegt dat je niet per definitie vind dat ze haar zoontje niet met respect behandeld, maar je bedoelt het wel. Jouw manier is met respect en dan is de manier van printje (die staat lijnrecht tegenover jou) automatisch zonder respect. Of zie ik het verkeerd (want dat kan hoor!)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:54

Het zal vast niet als een verrassing komen maar ik ben het helemaal eens met printje. Bij mij slapen ze ook in hun bed. Ik heb ook hele slechte slapers gehad en bij mij kwamen ze maar om 2 redenen bij ons in bed. De eerste was (en is) als ze ziek zijn en de 2e was als ik het echt niet meer trok van moeheid. Dat is dus pure egoïstme van mijn kant, maar ik denk dat de mama's met écht slecht slapende kinderen precies begrijpen wat ik bedoel.
Bij mij komen ze echter niet in bed omdat ze zo graag bij papa en mama willen zijn. Slapen doen we, als er niets aan de hand is, gewoon in het eigen bed. En volgens mij heeft dat dus niets te maken met respectvol opvoeden of niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 23:57

Lieskuh schreef:
Dromertje schreef:
En wat ik nu ga zeggen is denk ik een hele gevaarlijke uitspraak, maar ik zie dat als een manier van respectvol opvoeden/verzorgen. Ik wil ook graag tegemoet komen aan de behoeften van mijn dochter. Nu wil ik daarmee niet zeggen dat jij per definitie je zoontje niet met respect behandeld, maar als ik het op die manier zou doen, zou het voor mij niet goed voelen.
Dat is inderdaad een gevaarlijke uitspraak, althans dat vind ik. Op zich ook wel een beetje aanvallend. Je zegt dat je niet per definitie vind dat ze haar zoontje niet met respect behandeld, maar je bedoelt het wel. Jouw manier is met respect en dan is de manier van printje (die staat lijnrecht tegenover jou) automatisch zonder respect. Of zie ik het verkeerd (want dat kan hoor!)

Ik weet natuurlijk niet hoe Printje het verder doet, hoe ze reageert op haar zoontje als hij huilt, hoe haar zoontje zich gedraagt en voelt. Daarom bedoel ik dat ze haar zoon niet per definitie zonder respect behandeld. Ik snap ook heel goed dat je je kind met respect kan behandelen, ook al doe je het anders.

En dat bij me in bed nemen is óók laksigheid van onze kant, het is veel makkelijker om haar naast je neer te leggen, fles erin en lekker door slapen, maar de gedachtengang erachter gaat verder.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 3:47

Ik zie het ook niet echt als wel of niet respectvol opvoeden. Ciske wil soms graag bij ons in bed en wij vinden dat niet erg. Niets meer en niets minder. Daarnaast vind ik niet dat ik aan al zijn behoeften moet voldoen. In het "echte leven" moet hij daar ook mee omgaan, je krijgt niet alles waar je behoefte aan hebt.

Maar Lieskuh en Printje; Zouden jullie hem dan echt laten krijsen s'nachts? Ondanks de wetenschap ndat de buren er ook wakker van liggen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:17

Ik heb dat op een gegeven moment wel gedaan ja. Wij hebben geen gehorig huis, dus de enige die er last van hadden waren wij zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 4:40

Lieskuh schreef:Het zal vast niet als een verrassing komen maar ik ben het helemaal eens met printje. Bij mij slapen ze ook in hun bed. Ik heb ook hele slechte slapers gehad en bij mij kwamen ze maar om 2 redenen bij ons in bed. De eerste was (en is) als ze ziek zijn en de 2e was als ik het echt niet meer trok van moeheid. Dat is dus pure egoïstme van mijn kant, maar ik denk dat de mama's met écht slecht slapende kinderen precies begrijpen wat ik bedoel.
Bij mij komen ze echter niet in bed omdat ze zo graag bij papa en mama willen zijn. Slapen doen we, als er niets aan de hand is, gewoon in het eigen bed. En volgens mij heeft dat dus niets te maken met respectvol opvoeden of niet.

+1. Ik denk ook dat het niks te maken heeft met respectvol opvoeden.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 6:46

Fijn dat er meerdere mama's er toch hetzelfde over denken. Ik kom nog op een ander forum en daar slaapt juist echt geen enkel kind vrijwel ooit bij papa/mama in bed. Op zich wel grappig dat hier het gros het dus wel doet en op het andere forum waar ik kom gebeurd het vrijwel niet.

Sunprincess; dat ligt echt aan de situatie, als hij ziek is/gedroomd heeft of wat dan ook natuurlijk niet, ik merk dat echt aan de manier waarop hij huilt/. Natuurlijk ga ik eerst kijken maar als ik de kamer binnenkomt meneer al in bed staat, zwaait en roept mamaaaaaaa hai hai en vervolgens begint te dansen dan denk ik echt ja daag meneertje, ik geef hem een kus leg hem recht, muziekje aan en ga weer. Vervolgens huilt hij idd soms best nog even maar dan hoor ik dat hij gewoon pissig is omdat hij er niet uit mag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 6:57

Ook ik sluit me volledig aan bij Printje en Lieskuh.. hier wordt er ook gewoon in eigen bed geslapen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:00

Printje schreef:Fijn dat er meerdere mama's er toch hetzelfde over denken. Ik kom nog op een ander forum en daar slaapt juist echt geen enkel kind vrijwel ooit bij papa/mama in bed. Op zich wel grappig dat hier het gros het dus wel doet en op het andere forum waar ik kom gebeurd het vrijwel niet.

Sunprincess; dat ligt echt aan de situatie, als hij ziek is/gedroomd heeft of wat dan ook natuurlijk niet, ik merk dat echt aan de manier waarop hij huilt/. Natuurlijk ga ik eerst kijken maar als ik de kamer binnenkomt meneer al in bed staat, zwaait en roept mamaaaaaaa hai hai en vervolgens begint te dansen dan denk ik echt ja daag meneertje, ik geef hem een kus leg hem recht, muziekje aan en ga weer. Vervolgens huilt hij idd soms best nog even maar dan hoor ik dat hij gewoon pissig is omdat hij er niet uit mag.

Ook mee eens, als mama merk je al gauw genoeg of het menens is of niet! en hier gebeurd onderstaande ook wel eens, maar daar ga ik ook zeker geen aandacht aan besteden hoor nachts hoort men te slapen en niet te keten Wink

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 7:01

Hahahaha precies Laurientje en die van ons heeft het perfect in de gaten allemaal....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:02

Printje schreef:Hahahaha precies Laurientje en die van ons heeft het perfect in de gaten allemaal....

jaha wijsneus! nerd

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 7:05

Laurientje85 schreef:
Printje schreef:Hahahaha precies Laurientje en die van ons heeft het perfect in de gaten allemaal....

jaha wijsneus! nerd

Behoorlijk... hij is echt niet op zijn achterhoofd gevallen, heeft dingen echt zo snel in de gaten. Leukste bezigheid van overdag is momenteel het dressoir leeghalen, nee nee nee zeggen en met het hoofd schudden.
Wanneer er vervolgens vanalles uit het dressoir ligt zegt hij oo ooo.

En daarnaast is hij dol op koffie zetten echt zo grappig. Hij weet al precies welke knoppen hij moet gebruiken vd Senseo. Als je zegt R ga je mee koffie zetten weet hij niet hoe snel hij naar de keuken moet gaan.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:07

Ik zou dat dus echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen, als je kindje zo blij is dat hij je ziet en je legt 'm zo weer neer en je gaat weg, vinden jullie dat niet erg om te doen? Die begrijpt dat dan toch niet, die is uitzinnig dat mama komt en ze verdwijnt zomaar weer!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:11

dat heet kiekeboe spelen :P hahaha nee hoor grapje.. maar ik vindt gewoon dat als ik zie dat er niets aan de hand is dat hij gewoon moet slapen.. anders nemen ze straks een loopje met je en gaat het van kwaad tot erger.. een ouder is er ook om de regels te bepalen, en te leren grenzen aan te geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 15 apr 2011 - 7:13

Dat laatste ben ik het met je eens Laurientje en ik weet ook nog niet wat ik ga doen als onze dochter het allemaal een stuk beter in de gaten krijgt en gaat snappen, maar ik zou het denk ik wel moeilijk vinden om haar neer te leggen terwijl ze zo blij is dat ze me ziet. Een kindje van één jaar snapt toch nog niet dat als het 4 uur is 's nachts je moet slapen, terwijl je klaar bent met slapen? Hoe ga je daar mee om?

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 7:14

Dromertje schreef:Ik zou dat dus echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen, als je kindje zo blij is dat hij je ziet en je legt 'm zo weer neer en je gaat weg, vinden jullie dat niet erg om te doen? Die begrijpt dat dan toch niet, die is uitzinnig dat mama komt en ze verdwijnt zomaar weer!

Natuurlijk vind ik dat aan de ene kant wel zielig maar aan de andere kant is meneer zoals ik zei echt niet gek hoor. Maar nogmaals ik hoor perfect aan zijn huiltje/mopper of wat dan ook of het serieus is. Ik zeg hem dan altijd nee lieve R het is midden in de nacht en we gaan nog even lekker slapen/
Daarnaast wanneer ik hem wel mee zou nemen slaapt er dus niemand meer....

Je maakt er echt een veel groter drama van als dat het is hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje vr 15 apr 2011 - 7:16

Dromertje schreef:Dat laatste ben ik het met je eens Laurientje en ik weet ook nog niet wat ik ga doen als onze dochter het allemaal een stuk beter in de gaten krijgt en gaat snappen, maar ik zou het denk ik wel moeilijk vinden om haar neer te leggen terwijl ze zo blij is dat ze me ziet. Een kindje van één jaar snapt toch nog niet dat als het 4 uur is 's nachts je moet slapen, terwijl je klaar bent met slapen? Hoe ga je daar mee om?

Ik denk inderdaad dat wanneer je meisje wat groter is je vanzelf ziet dat ze het echt heeeel erg goed begrijpen allemaal. Bovendien vertel ik hem ook nee we gaan nog slapen bla bla bla.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: