Nachtelijke escapades.......
+16
Annemie
Bruintje Beer
Bolleke
Mamsie
Liadan
Printje
Mikki
Sjonno
meisjesmama
xxjojootjexx
Mida4you
Tazz
Fiwen
Diese
Sjaantje
Susan
20 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Nachtelijke escapades.......
Floor schreef:Printje schreef:Het heeft hier echt niet zozeer een negatieve lading hoor. Zit niet zo te miepen betekent ook evenveel als zit niet zo te zeuren lijkt me niets verkeerd.
En getut is gewoon tutten als in...doe niet zo flauw, niet overal in meegaan, ligt een beetje aan de situatie hoe het hier gebruikt wordt. Ga erovernadenken hoe ik het beter kan omschrijven.
breekt even in.. ik kom er ook niet uit zat ook al te denken hoe ik het anders kon omschrijven. Wij zeggen het inderdaad ook erg vaak (kom ook uit brabant). breekt weer uit..
hahahah vervelend he. Ik kan het gewoon niet eht uitleggen maar het is echt niet zo negatief ofzo Het wordt hier echt vaker gebruikt maar kan ff geen goede beschrijving geven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Floor schreef:Printje schreef:Het heeft hier echt niet zozeer een negatieve lading hoor. Zit niet zo te miepen betekent ook evenveel als zit niet zo te zeuren lijkt me niets verkeerd.
En getut is gewoon tutten als in...doe niet zo flauw, niet overal in meegaan, ligt een beetje aan de situatie hoe het hier gebruikt wordt. Ga erovernadenken hoe ik het beter kan omschrijven.
breekt even in.. ik kom er ook niet uit zat ook al te denken hoe ik het anders kon omschrijven. Wij zeggen het inderdaad ook erg vaak (kom ook uit brabant). breekt weer uit..
hahahah vervelend he. Ik kan het gewoon niet eht uitleggen maar het is echt niet zo negatief ofzo Het wordt hier echt vaker gebruikt maar kan ff geen goede beschrijving geven.
Ik kom ook uit Brabant en gebruik 'miepen' ook best weleens. Maar dan bedoel ik er toch echt mee dat iemand zit te zeiken/zeuren/kinderachtig doet. Dat is allemaal behoorlijk negatief. Zeker als die termen geassocieerd worden met je manier van opvoeden.
Maar goed, ik heb in dat topic ook volop gereageerd destijds en kon er niet zo mee zitten. Als iemand dat van mij vindt, dan is dat ook prima. Zoals ik destijds al zijn: wij zijn gek op getut en gemiep
Gast- Gast
Ik heb er ook niet mee gezeten in de zin van dat ik er door gekwetst was, maar ik vond wel dat het de toon nogal zette, ik vond het geen leuke manier van uitdrukken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hoogstwaarschijnlijk dus Susan omdat je de manier van gebruiken niet kent. Ik weet niet eens meer waar het precies over ging maar goed getut heb je anders opgevat als dat ik het denk ik bedoel.
Printje- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik heb er ook niet mee gezeten in de zin van dat ik er door gekwetst was, maar ik vond wel dat het de toon nogal zette, ik vond het geen leuke manier van uitdrukken.
O, maar dat ben ik ook helemaal met je eens hoor! Het is toch een generaliserend waardeoordeel over manieren van opvoeden die niet de jouwe zijn.
Gast- Gast
Minneke schreef:Susan schreef:Ik heb er ook niet mee gezeten in de zin van dat ik er door gekwetst was, maar ik vond wel dat het de toon nogal zette, ik vond het geen leuke manier van uitdrukken.
O, maar dat ben ik ook helemaal met je eens hoor! Het is toch een generaliserend waardeoordeel over manieren van opvoeden die niet de jouwe zijn.
Gelukkig gebeurd dat hier verder nooit
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Minneke schreef:Susan schreef:Ik heb er ook niet mee gezeten in de zin van dat ik er door gekwetst was, maar ik vond wel dat het de toon nogal zette, ik vond het geen leuke manier van uitdrukken.
Gelukkig gebeurd dat hier verder nooit
Haha, ja natuurlijk wel. Ik vond Dromertjes opmerking ook bepaald niet handig. Maar zoals ik al aangaf kan ik dit soort dingen wel in perspectief zien en til ik er niet te zwaar aan (tenzij ik ongesteld moet worden natuurlijk).
Gast- Gast
Ja Printje, het gebeurt hier vaker, dat is namelijk precies mijn punt, dat het over en weer gebeurt.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ja Printje, het gebeurt hier vaker, dat is namelijk precies mijn punt, dat het over en weer gebeurt.
Ik denk dat dat ook echt komt doordat je via Internet 'praat' Je leest het soms toch totaal anders dan dat het bedoeld wordt en in de 'echte' gesprekken kun je dat dan toch beter uitleggen.
En vind je dat je dat zelf wel/niet doet, dus over en weer dingen zeggen? Ter verduidelijking dit is een VRAAG ik bedoel er niets mee.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:
En vind je dat je dat zelf wel/niet doet, dus over en weer dingen zeggen? Ter verduidelijking dit is een VRAAG ik bedoel er niets mee.
Ik doe meestal mijn best om het niet veroordelend of onaardig over te laten komen, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd lukt, soms komt iets wat ik zeg ook wel eens verkeerd aan. Heb ook wel eens geïrriteerde reacties gehad op berichten waar ik helemaal niks vervelends mee bedoelde.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:
Ik doe meestal mijn best om het niet veroordelend of onaardig over te laten komen, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd lukt, soms komt iets wat ik zeg ook wel eens verkeerd aan. Heb ook wel eens geïrriteerde reacties gehad op berichten waar ik helemaal niks vervelends mee bedoelde.
Daar staan we dus hetzelfde in. Natuurlijk wil ik niet onaardig overkomen, want zo ben ik dus in het echt totaal niet maar hier moet je soms zo op je woorden letten omdat er dus vaak dingen anders worden opgevat.
Printje- Lady Post-a-lot
Volgens mij was jij ook niet degene die het zei van het getut en gemiep, maar Hazeltje. Was ook niet mijn bedoeling om daar over door te zeuren hoor, maar ik wilde meer aangeven dat in zo'n discussie waar zo duidelijk twee kampen in zijn over en weer wel eens dingen worden gezegd die - meestal waarschijnlijk onbedoeld - veroordelend overkomen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik snap je ook, er zijn inderdaad twee 'kampen' en dan worden er misschien dingen gezegd die je in het echt heel anders zou zeggen of opvatten. Ik wil ook echt niet beweren dat mijn manier DE manier is, en heb ook respect voor mensen die het anders doen hoor vind het ook vervelend als dingen anders opgevat worden dan dat ik ze bedoel.
Ik denk ook dat het veroordelend overkomt terwijl dat zo niet bedoeld is. Ik ken bijv Hazeltje erg goed en ik weet heel zeker dat ze het niet veroordelend bedoeld.
Ik denk ook dat het veroordelend overkomt terwijl dat zo niet bedoeld is. Ik ken bijv Hazeltje erg goed en ik weet heel zeker dat ze het niet veroordelend bedoeld.
Printje- Lady Post-a-lot
Sinds onze dochter niet meer komt voor een nachtvoeding slaapt ze eigenlijk altijd goed. Mocht het eens voorkomen dat ze wakker wordt zou ik haar proberen te troosten om haar daarna weer in haar eigen bedje te leggen, als dit dan na een paar keer proberen niks uithaalt komt ze bij ons in bed.
Laatst aangepast door Coccinelle op vr 15 apr 2011 - 21:30; in totaal 1 keer bewerkt
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn zoons hebben vanaf het begin in hun eigen bedje geslapen, slapen nooit bij mij in bed behalve als ze flink ziek zijn, en vragen daar ook nooit naar, eigenlijk. In het weekend komen ze wel lekker knuffelen in de ochtend, maar slapen gebeurt in hun eigen bed. Ze voelen zich daar ook erg op hun gemak.
Als er al incidenteel een slaapprobleem was, dan ging ik gewoon net als bij Susan even bij hen op bed liggen (niet in een ledikantje natuurlijk ) en dan was het al snel weer ok, en ging ik in mijn eigen bed slapen. Ook wel zo praktisch want mijn oudste heeft echt enorm veel plek nodig in bed zijn stiefvader is een brede man van 1.90, en die heeft minder ruimte nodig dan een jochie van zes
Als er al incidenteel een slaapprobleem was, dan ging ik gewoon net als bij Susan even bij hen op bed liggen (niet in een ledikantje natuurlijk ) en dan was het al snel weer ok, en ging ik in mijn eigen bed slapen. Ook wel zo praktisch want mijn oudste heeft echt enorm veel plek nodig in bed zijn stiefvader is een brede man van 1.90, en die heeft minder ruimte nodig dan een jochie van zes
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Bij kleine kinderen is áltijd iets aan de hand. Maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat ik a la minute klaar moet staan als hij een kik geeft. Ik vind het bijna een beetje zweverig overkomen op de een of andere manier. Je kind zal op den duur (nu zijn ze daar in jullie geval nog te klein voor) ook moeten leren om zichzelf te troosten, te vermaken, oplossingen te bedenken en dat soort dingen. Dat hoort ook bij opvoeden. Tygo veegt het liefst zijn billen niet af, daar heeft ie ons voor zoals hij zelf zo mooi zegt. Hij zou het dus heel fijn vinden als wij dat voor hem blijven doen. Maar ik geef daar natuurlijk niet aan toe. (beetje ongelukkig voorbeeld, maar kon niet zoveel anders bedenken, ben nog niet wakker haha). Hij huilt dan af en toe wel eens, tja, wat doe je dan in zo'n geval? Of ga je naarmate je kindje groter is wel anders reageren op het huilen. Kinderen kunnen je daar namelijk vreselijk goed mee manipuleren. En ja, dat kunnen ze ook al op die leeftijd.Liadan schreef:Maar er is toch altijd iets aan de hand? Ook als ze heel blij zijn dat ze mama zien en ze in bed staan te springen, dan is er toch ook wat aan de hand. Dan wil je kindje toch gewoon lekker bij je zijn. Mijn dochter kan ook wel eens huilen in bed en als ik kom is ze heel blij. Dan vind ik het juist fijn dat ik bij haar kan zijn, want ze wil dus graag mij om zich heen hebben. Als dit om 4 uur 's nachts gebeurt dan sta ik ook niet juichend naast mijn bed, maar dan komt ze dus lekker bij ons liggen en valt ze bij ons in slaap. Ik ben blij dat ze weet dat we komen als ze verdrietig is, of dat we komen als ze juist heel blij is en dat wil delen.
Verder maakt het mij niet zoveel uit hoe andere moeders het doen. Iedereen heeft zo altijd wel op of aanmerkingen over anderen en hoe zij het doen. Ik sta voor 100% achter deze manier van opvoeden en zie dat ook terug in mijn kinderen.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Ik heb dat op een gegeven moment wel gedaan ja. Wij hebben geen gehorig huis, dus de enige die er last van hadden waren wij zelf.
Tja, ik kan de buurman horen hoesten in zijn slaapkamer, kun je nagaan hoe het voor hen is als Ciske een volume opzet waar menig metalzanger nog een puntje aan kan zuigen
Ik vind het ook niet nodig dat er 3 gezinnen (we hebben buren aan weerzijden) wakker liggen van Ciske's slaapprobleem.
Plus dat ik het voor hem gewoon echt zielig vind. Hij heeft gewoon echt verdriet. Ik weet heel goed wanneer hij huilt om te manipuleren of wanneer hij echt huilt en s'nachts is het gewoon echt.
Als Ciske trouwens gaat spelen bij ons in bed (doet hij wel eens s' ochtends vroeg), moet hij naar zijn eigen kamer. Ik zeg wel altijd dat onms bed is om te slapen en niet om te spelen.
Maar in principe slapen we allevier gewoon goed als hij bij ons ligt.
Gast- Gast
Misschien zou ik ook wel totaal anders reageren als mijn huis zo gehorig was. Je wil toch niet graag de buren tot last zijn.
Gast- Gast
Nou ik heb mijn zoon wel eens eenw eekje laten schreeuwen, en mijn buren vroegen toen of ik toevallig eenkind had dat slecht slaapt haha... Tja ik weigerde hem bij mij te pakken, ik heb mijn rust zelf hard nodig en ik slaap gewoon veel minder vast en goed als hij in mijn bed ligt. En na die week was het al een heel stuk beter met slapen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Als N. 's nachts wakker wordt troosten we haar altijd in haar bedje. Soms laten we haar een paar minuutjes huilen en gaan dan weer naar haar toe. In het begin namen we N. wel eens bij ons in bed, maar op een gegeven moment sliep ze ook daar niet meer. Ze is nu zo gewend (vanaf een aantal weken oud al) aan het slapen in haar eigen bedje en aan het zelf in slaap vallen. Als ze bij ons in bed komt is het alleen maar spelen, slapen doet ze niet meer! Wij laten haar 's nachts in haar eigen bedje liggen. Ik sta ernaast, wrijf over haar hoofdje/wangetje, troost haar, praat geruststellend tegen haar (steeds hetzelfde), enz. Als ze rustig is ga ik weg. Soms jengelt ze dan even en laat ik haar gaan. Na een paar minuten ga ik naar haar toe en doe weer precies hetzelfde. Als ze erg overstuur is neem ik haar wel even bij me, maar ik blijf dan in haar kamertje. Op deze manier hoop ik dat ze gaat snappen dat het 's nachts gewoon tijd is om te slapen, net als papa en mama
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben ook heel zweverig .Lieskuh schreef:Bij kleine kinderen is áltijd iets aan de hand. Maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat ik a la minute klaar moet staan als hij een kik geeft. Ik vind het bijna een beetje zweverig overkomen op de een of andere manier. Je kind zal op den duur (nu zijn ze daar in jullie geval nog te klein voor) ook moeten leren om zichzelf te troosten, te vermaken, oplossingen te bedenken en dat soort dingen. Dat hoort ook bij opvoeden. Tygo veegt het liefst zijn billen niet af, daar heeft ie ons voor zoals hij zelf zo mooi zegt. Hij zou het dus heel fijn vinden als wij dat voor hem blijven doen. Maar ik geef daar natuurlijk niet aan toe. (beetje ongelukkig voorbeeld, maar kon niet zoveel anders bedenken, ben nog niet wakker haha). Hij huilt dan af en toe wel eens, tja, wat doe je dan in zo'n geval? Of ga je naarmate je kindje groter is wel anders reageren op het huilen. Kinderen kunnen je daar namelijk vreselijk goed mee manipuleren. En ja, dat kunnen ze ook al op die leeftijd.Liadan schreef:[b]
Ik ben het niet met je eens dat een kind moet leren om zichzelf te troosten, ik word zelf ook graag door iemand anders getroost als ik verdrietig ben. En oplossingen laat ik haar zoveel mogelijk zelf bedenken en dat kan ze ook al vrij goed zelf.
Ik geef ook niet aan alles toe. Yara vindt het bv. fijn als ik haar helemaal de trap op draag en dat gaat nu niet meer zo goed, ik laat haar dan toch zelf de trap op lopen (na uitleg aan haar waarom). Dat ik er altijd voor haar wil zijn als ze me nodig heeft, wil niet zeggen dat ze alles kan doen wat ze wil.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan wat vind je man eigenlijk van je manier van opvoeden? Staat hij daar helemaal achter. doet hij het zelf ook? Als ik naar mijn man zou kijken zou hij er helemaal gek van worden om alles te moeten uitleggen, hij is veel nuchterder dan ik en vraag me af of dat iets voor hem zou zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
Hij staat er ook achter, zeker achter het niet straffen. Alles uitleggen doet hij ook niet altijd, maar hij merkt zelf bijna elke keer dat het niet werkt om alleen 'nee' te zeggen zonder uit te leggen waarom het niet mag.
Liadan- Ratel
Oke, dat vroeg ik me eigenlijk opeens af. Je hoeft het natuurlijk ook niet over alles eens te zijn maar ik denk dat jouw manier van opvoeden wel het beste tot zijn recht komt als je er beide mee bezig bent, en er samen achterstaat natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat denk ik ook, maar ik denk dat dat eigenlijk voor elke manier van opvoeden geldt, dat je er beiden achter moet staan.
En we zijn het ook niet altijd over alles eens, maar over de belangrijkste dingen gelukkig wel.
En we zijn het ook niet altijd over alles eens, maar over de belangrijkste dingen gelukkig wel.
Liadan- Ratel
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: