Nachtelijke escapades.......
+16
Annemie
Bruintje Beer
Bolleke
Mamsie
Liadan
Printje
Mikki
Sjonno
meisjesmama
xxjojootjexx
Mida4you
Tazz
Fiwen
Diese
Sjaantje
Susan
20 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Nachtelijke escapades.......
We hebben een probleempje hier.
Ciske sliep altijd al bij ons in bed als hij ziek was en soewieso kwam hij in de ochtend nog even bij ons dutten maar de laatste tijd wordt hij dus tussen 2 en 4 wakker en wil hij bij ons.
Regel was dat hij alleen in de ochtend mocht en dat pikte hij maar nu dus niet meer.
Hij krijst werkelijk alles bij elkaar tot hij bij ons ligt.
Vannacht heb ik hem rustig kunnen krijgen door te zeggen dat hij eerst nog even moest slapen maar vervolgens sneaked hij dan een kwartier later nog ons bed in en wil ik zo graag slapen dat ik het laat.
Daarnaast voel ik me een beetje lullig tegenover de buren die hem dus duidelijk kunnen horen. Vandaag vroeg de buurvrouw over de schuttig aan Ciske of hij ziek is omdat hij zo huilde vannacht.
Op zich vind ik het geen probleem dat hij bij ons komt liggen en ga ik er gewoon vanuit dat het weer een keer over gaat. Ik verwacht niet dat hij op zijn 16e nog bij ons wil liggen En al zou hij dat wel willen, vertik ik het om zijn vriendin tegen die tijd ook in bed te nemen
Wat denken jullie? Niet teveel aandacht aan besteden en gaan voor de nachtrust van ons en onze buren? Of keihard afleren?
Ciske sliep altijd al bij ons in bed als hij ziek was en soewieso kwam hij in de ochtend nog even bij ons dutten maar de laatste tijd wordt hij dus tussen 2 en 4 wakker en wil hij bij ons.
Regel was dat hij alleen in de ochtend mocht en dat pikte hij maar nu dus niet meer.
Hij krijst werkelijk alles bij elkaar tot hij bij ons ligt.
Vannacht heb ik hem rustig kunnen krijgen door te zeggen dat hij eerst nog even moest slapen maar vervolgens sneaked hij dan een kwartier later nog ons bed in en wil ik zo graag slapen dat ik het laat.
Daarnaast voel ik me een beetje lullig tegenover de buren die hem dus duidelijk kunnen horen. Vandaag vroeg de buurvrouw over de schuttig aan Ciske of hij ziek is omdat hij zo huilde vannacht.
Op zich vind ik het geen probleem dat hij bij ons komt liggen en ga ik er gewoon vanuit dat het weer een keer over gaat. Ik verwacht niet dat hij op zijn 16e nog bij ons wil liggen En al zou hij dat wel willen, vertik ik het om zijn vriendin tegen die tijd ook in bed te nemen
Wat denken jullie? Niet teveel aandacht aan besteden en gaan voor de nachtrust van ons en onze buren? Of keihard afleren?
Gast- Gast
Re: Nachtelijke escapades.......
Onze dochter komt lekker bij ons in bed als zij niet meer in haar eigen bed wil slapen. Ik geloof niet dat je een kindje daarmee kunt verwennen, gewennen wel natuurlijk, maar verwennen, nee, daar geloof ik niet in. Zoiets wordt ook pas een probleem als je het zélf als probleem ervaart. Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn als ze bij ons ligt en zich lekker tegen me aan vlijt (of is het vleit? Hoe schrijf je dat?) en zij vindt het ook heerlijk, waarom zou ik haar dan niet in bij ons in bed leggen, omdat dat niet algemeen geaccepteert is?
Gast- Gast
Hmm ik vind het lastig. Van de ene kant denk ik: misschien is hij bang, wil hij graag bij jullie liggen omdat hij eng heeft gedroomd, en dan zou ik het laten. Van de andere kant denk ik ook dat het misschien snel uit de hand kan lopen en dat hij de hele nacht bij jullie wil liggen dan. Ik vind dit lastig hoor, wat zegt je gevoel?
Hier heeft onze zoon sinds een half jaar ook periodes dat hij nachten achter elkaar bij ons komt liggen, en dan kunnen we hem ook terugleggen en komt hij toch weer. En dan opeens doet hij het weer een paar weken niet. Maar hij laat zich wel terugleggen en protesteert bijna nooit, alleen worden wij soms niet goed genoeg wakker om hem terug te leggen. Ik ben er niet heel actief in: als ik wakker genoeg word leg ik hem terug, en anders niet. Ik ben niet bang dat ik op zijn 18e nog met een kind in bed lig.
Hier heeft onze zoon sinds een half jaar ook periodes dat hij nachten achter elkaar bij ons komt liggen, en dan kunnen we hem ook terugleggen en komt hij toch weer. En dan opeens doet hij het weer een paar weken niet. Maar hij laat zich wel terugleggen en protesteert bijna nooit, alleen worden wij soms niet goed genoeg wakker om hem terug te leggen. Ik ben er niet heel actief in: als ik wakker genoeg word leg ik hem terug, en anders niet. Ik ben niet bang dat ik op zijn 18e nog met een kind in bed lig.
Gast- Gast
Mijn gevoel zegt dat ik het gewoon moet laten. dat hij zich niet misschien niet veilig voelt en gewoon graag bij ons wil zijn.
Er is natuurlijk ook een hoop gebeurd de laatste tij. Ik die ineens s' nachts vertrok om een week later pas thuis te komen met een broertje dat wel bij ons op de kamer mag slapen.
Ik vind het ook absoluut niet erg als hij bij me ligt, eerder gezellig en fijn.
Ik vind het veel erger als hij zo over de zeik gaat en zo verdrietig en boos is terwijl hij ook nog eens heel moe is maar om de een of andere reden dus niet kan slapen..
Er is natuurlijk ook een hoop gebeurd de laatste tij. Ik die ineens s' nachts vertrok om een week later pas thuis te komen met een broertje dat wel bij ons op de kamer mag slapen.
Ik vind het veel erger als hij zo over de zeik gaat en zo verdrietig en boos is terwijl hij ook nog eens heel moe is maar om de een of andere reden dus niet kan slapen..
Gast- Gast
Als Ezra 's nachts wakker wordt gaat een van ons mee naar zijn kamer om bij hem te liggen, misschien is dat een idee, of heeft Ciske nog een ledikantje? Ik heb niet het idee dat hij er heel erg verwend door raakt, er gaan soms weken voorbij dat hij lekker doorslaapt en dan is hij soms weer wat dagen 's nachts wakker.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Sunprincess schreef:Mijn gevoel zegt dat ik het gewoon moet laten. dat hij zich niet misschien niet veilig voelt en gewoon graag bij ons wil zijn.
Dan is het toch duidelijk? Ik zou hem lekker bij jullie laten slapen, of proberen of hij zich terug laat leggen en zo niet dan bij jullie laten liggen. Dat gaat echt wel weer over, en ik zou het ook fijner vinden dan hem zo over de zeik te laten gaan 's nachts!
Gast- Gast
Eens met Arden, ik zou het ook zo doen als ik kids had. (nee ik heb ze niet zelf, maar werk er wel mee). Denk dat al deze veranderingen even teveel zijn voor hem en dat moet hij even een plaatsje geven. En even voelen dat hij ook nog steeds belangrijk is voor papa en mama nu er een nieuw broertje is. Heb het gevoel dat het over een tijdje vanzelf weer over gaat!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Sjaantje schreef:Eens met Arden, ik zou het ook zo doen als ik kids had. (nee ik heb ze niet zelf, maar werk er wel mee). Denk dat al deze veranderingen even teveel zijn voor hem en dat moet hij even een plaatsje geven. En even voelen dat hij ook nog steeds belangrijk is voor papa en mama nu er een nieuw broertje is. Heb het gevoel dat het over een tijdje vanzelf weer over gaat!
+1
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zou het ook gewoon laten. Het gaat een keer over en als jullie er geen last van hebben....
Ik heb hetzelfde. Sinds kort vind mijn zoon het ook fijn om bij mij te liggen. Ik woon in een appartement en kan hem echt niet laten huilen/krijsen. Denk niet dat mijn 5 andere buren daar zo blij mee zijn.
Ik laat hem gewoon. Het is hier nog niet elke nacht. En ergens vind ik het nu wel lekker aangezien ik toch alleen ben heb ik toch iemand in bed om mee te knuffelen hahaha
Ik heb hetzelfde. Sinds kort vind mijn zoon het ook fijn om bij mij te liggen. Ik woon in een appartement en kan hem echt niet laten huilen/krijsen. Denk niet dat mijn 5 andere buren daar zo blij mee zijn.
Ik laat hem gewoon. Het is hier nog niet elke nacht. En ergens vind ik het nu wel lekker aangezien ik toch alleen ben heb ik toch iemand in bed om mee te knuffelen hahaha
Gast- Gast
Ik denk ook dat alle veranderingen op dit moment te veel voor hem zijn. En ik zou hem ook gewoon bij je laten liggen.
Ik merk dat als ik een dag veel weg ben geweest J. 's nachts ook vaker wakker wordt en op een gegeven moment zo hysterisch is dat ik haar bij ons in bed leg. 9 vd 10 slaakt ze dan een diepe zucht en valt ze lekker tegen me aan in slaap... Liever op die manier nog een paar uur slapen dan uren heen en weer lopen om te troosten, mijn eigen nachtrust is me ook veel waard.
Ik vind het trouwens wel fijn om te lezen dat ik hierin zeker geen uitzondering ben. Kreeg vorige week nog op mijn flikker van het CB hierom :-S (niet dat ik me daar wat van aantrek hoor, volgende keer vertel ik het gewoon niet eens meer)
Ik merk dat als ik een dag veel weg ben geweest J. 's nachts ook vaker wakker wordt en op een gegeven moment zo hysterisch is dat ik haar bij ons in bed leg. 9 vd 10 slaakt ze dan een diepe zucht en valt ze lekker tegen me aan in slaap... Liever op die manier nog een paar uur slapen dan uren heen en weer lopen om te troosten, mijn eigen nachtrust is me ook veel waard.
Ik vind het trouwens wel fijn om te lezen dat ik hierin zeker geen uitzondering ben. Kreeg vorige week nog op mijn flikker van het CB hierom :-S (niet dat ik me daar wat van aantrek hoor, volgende keer vertel ik het gewoon niet eens meer)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Onze dochter slaapt nog steeds iedere nacht bij ons in bed. Zo rond middernacht wordt ze wakker er kruipt ze er bij. (meestal zonder dat ik het in de gaten heb) Het komt zeker ook wel eens voor dat ik in de ochtend wakker wordt en zij nog in haar eigen bed ligt maar dat zijn uitzonderingen. Ze gaat wel altijd in haar eigen bed slapen, we hebben ook een periode gehad dat ze dat niet deed en we bij haar moesten gaan liggen tot ze sliep en dan haar kamer uitsluiten. Dat was slopend en dat hebben we in een half jaar tijd haar ook echt moeten afleren. Nu gaat dat gelukkig goed, alleen dat 's nachts wakker worden nog niet. Tja, soms is het vervelend maar ik slaap beter als ik mijn kids bij me heb, dus wat dat betreft is het voor ons geen probleem.
Ik merk ook dat ze nu toch wel graag bij ons in bed wil omdat onze zoon ook bij ons op de kamer ligt. Zo zegt ze dat ook. Ik vind dat ze daar wel gelijk in heeft. Ik ben er van overtuigd dat ze op een gegeven moment een leeftijd bereikt dat ze het niet meer wil of dat we het beter met haar kunnen overleggen en afspraken maken.
Ik merk ook dat ze nu toch wel graag bij ons in bed wil omdat onze zoon ook bij ons op de kamer ligt. Zo zegt ze dat ook. Ik vind dat ze daar wel gelijk in heeft. Ik ben er van overtuigd dat ze op een gegeven moment een leeftijd bereikt dat ze het niet meer wil of dat we het beter met haar kunnen overleggen en afspraken maken.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Dromertje schreef:Onze dochter komt lekker bij ons in bed als zij niet meer in haar eigen bed wil slapen. Ik geloof niet dat je een kindje daarmee kunt verwennen, gewennen wel natuurlijk, maar verwennen, nee, daar geloof ik niet in. Zoiets wordt ook pas een probleem als je het zélf als probleem ervaart. Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn als ze bij ons ligt en zich lekker tegen me aan vlijt (of is het vleit? Hoe schrijf je dat?) en zij vindt het ook heerlijk, waarom zou ik haar dan niet in bij ons in bed leggen, omdat dat niet algemeen geaccepteert is?
7 maanden en dan al de nacht bij jullie in bed?? Dat is mooi op tijd.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Gewoon aan toegeven, waarschijnlijk wil hij over een paar dagen / weken wel weer in zijn eigen bed slapen. Er is voor hem natuurlijk ook veel veranderd de afgelopen tijd en waarschijnlijk heeft hij tijdelijk wat meer behoefte aan geborgenheid.
Gast- Gast
Mirjam4you schreef:Dromertje schreef:Onze dochter komt lekker bij ons in bed als zij niet meer in haar eigen bed wil slapen. Ik geloof niet dat je een kindje daarmee kunt verwennen, gewennen wel natuurlijk, maar verwennen, nee, daar geloof ik niet in. Zoiets wordt ook pas een probleem als je het zélf als probleem ervaart. Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn als ze bij ons ligt en zich lekker tegen me aan vlijt (of is het vleit? Hoe schrijf je dat?) en zij vindt het ook heerlijk, waarom zou ik haar dan niet in bij ons in bed leggen, omdat dat niet algemeen geaccepteert is?
waarom is dat mooi op tijd? Kunnen kinderen van die leeftijd geen behoefte hebben om bij papa en mama te zijn? Ze lag al wel eens bij ons in bed toen ze nog maar een paar dagen oud was...
Gast- Gast
Dromertje schreef:Mirjam4you schreef:Dromertje schreef:Onze dochter komt lekker bij ons in bed als zij niet meer in haar eigen bed wil slapen. Ik geloof niet dat je een kindje daarmee kunt verwennen, gewennen wel natuurlijk, maar verwennen, nee, daar geloof ik niet in. Zoiets wordt ook pas een probleem als je het zélf als probleem ervaart. Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn als ze bij ons ligt en zich lekker tegen me aan vlijt (of is het vleit? Hoe schrijf je dat?) en zij vindt het ook heerlijk, waarom zou ik haar dan niet in bij ons in bed leggen, omdat dat niet algemeen geaccepteert is?
waarom is dat mooi op tijd? Kunnen kinderen van die leeftijd geen behoefte hebben om bij papa en mama te zijn? Ze lag al wel eens bij ons in bed toen ze nog maar een paar dagen oud was...
Natuurlijk kunnen ze die behoefte wel hebben, daar heb ik het toch verder niet over. Ik bedoel er verder niets mee hoor....
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:Dromertje schreef:Mirjam4you schreef:Dromertje schreef:Onze dochter komt lekker bij ons in bed als zij niet meer in haar eigen bed wil slapen. Ik geloof niet dat je een kindje daarmee kunt verwennen, gewennen wel natuurlijk, maar verwennen, nee, daar geloof ik niet in. Zoiets wordt ook pas een probleem als je het zélf als probleem ervaart. Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn als ze bij ons ligt en zich lekker tegen me aan vlijt (of is het vleit? Hoe schrijf je dat?) en zij vindt het ook heerlijk, waarom zou ik haar dan niet in bij ons in bed leggen, omdat dat niet algemeen geaccepteert is?
Natuurlijk kunnen ze die behoefte wel hebben, daar heb ik het toch verder niet over. Ik bedoel er verder niets mee hoor....
Zo kwam het op mij wel over. Waarschijnlijk door het dubbele vraagteken en de opmerking erachter. Het leek mij een soort sneer richting Dromertje.
Gast- Gast
Dat is het nadeel van schrijven... Soms komt iets helemaal verkeerd over. Ik meende echt niet zo hoor. Het was meer zo van 7 maanden en dan al bij jullie in bed, dat jullie niet bang zijn dat 1 van jullie over haar heen gaat liggen, of heb je haar op een speciale manier liggen? Had ik er ook bij moeten zetten misschien
Mida4you- Ratel
Ik zal het clichee even zeggen.. Tisunfasuh!
Kirsten heeft ook een periode gehad dat ze 's nachts bij ons kwam, dit lieten we gewoon zo. Soms legden we haar terug in haar eigen bedje, maar als ze dat niet wilde gingen we 's nachts geen heisa aan.
Het is nu over en ze slaapt weer de nachten door in haar eigen bedje.
Ik denk dat ze gewoon tijd met papa en mama wilde, dit kreeg ze te weinig overdag, doordat we gewoon erg druk zijn geweest met Tristan. Nu letten we erop dat we veel quality time met haar hebben en gaat het beter.
Kirsten heeft ook een periode gehad dat ze 's nachts bij ons kwam, dit lieten we gewoon zo. Soms legden we haar terug in haar eigen bedje, maar als ze dat niet wilde gingen we 's nachts geen heisa aan.
Het is nu over en ze slaapt weer de nachten door in haar eigen bedje.
Ik denk dat ze gewoon tijd met papa en mama wilde, dit kreeg ze te weinig overdag, doordat we gewoon erg druk zijn geweest met Tristan. Nu letten we erop dat we veel quality time met haar hebben en gaat het beter.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
De jongste heeft afgelopen jaar heel vaak bij ons is bed gelegen. Ze begon altijd in haar eigen bed en belanden dan later bij ons. Dat was al vanaf heel klein. De kraamverzorgster adviseerde het ons zelfs in de kraamweek.
Wij hebben altijd gezegd zolang we geen extra bed moeten bij zetten gaat het nog goed. Als ze ziek zijn, eng dromen of bij papa en mama willen zijn mag dat gewoon.
Hier word het nu steeds minder... Wat andere ook zeggen het is een fase.
Wij hebben altijd gezegd zolang we geen extra bed moeten bij zetten gaat het nog goed. Als ze ziek zijn, eng dromen of bij papa en mama willen zijn mag dat gewoon.
Hier word het nu steeds minder... Wat andere ook zeggen het is een fase.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
S. mag alleen s'ochtends even bij ons in bed na zijn eerste flesje. Kan mama een beetje wakker worden
Maar echt slapen bij hem durf ik toch niet. Ik ben echt veel te bang dat mijn man of ik op hem gaan liggen ofzo. Hoe is dat bij jullie? Kunnen jullie wel echt slapen als je kindjes bij jullie in bed liggen?
Maar echt slapen bij hem durf ik toch niet. Ik ben echt veel te bang dat mijn man of ik op hem gaan liggen ofzo. Hoe is dat bij jullie? Kunnen jullie wel echt slapen als je kindjes bij jullie in bed liggen?
Gast- Gast
Toen D. nog heel jong was (jonger dan een jaar) legden we haar op het waskussen met een lakentje eroverheen tussen ons in. Dan is er geen mogelijkheid dat je op de baby gaat liggen. Nu ligt ze gewoon los tussen ons in (als ze slecht kan slapen, niet altijd).
Gast- Gast
Wij slapen vaak met zijn viertjes in bed vanaf een uurtje of 2.00-3.00 uur. De kleine man ligt vaak al vanaf 00.00 bij ons en de dagen dat mijn man in de avond werkt slaapt hij vaak op de bank in de woonkamer 's avonds, als papa weg is slaapt hij al helemaal moeilijk.
Wij doen er niet meer moeilijk over. Wij hebben onze slaap ook hard nodig en het is ook wel gezellig zo.
Nu past het allemaal nog, maar als ze iets groter worden wordt het wel krap met zijn viertjes, dus ik koop er een matras bij voor op de grond naast ons bed, zodat ze dan ook gewoon bij ons kunnen liggen.
Wij doen er niet meer moeilijk over. Wij hebben onze slaap ook hard nodig en het is ook wel gezellig zo.
Nu past het allemaal nog, maar als ze iets groter worden wordt het wel krap met zijn viertjes, dus ik koop er een matras bij voor op de grond naast ons bed, zodat ze dan ook gewoon bij ons kunnen liggen.
Gast- Gast
Coco schreef:Wij slapen vaak met zijn viertjes in bed vanaf een uurtje of 2.00-3.00 uur. De kleine man ligt vaak al vanaf 00.00 bij ons en de dagen dat mijn man in de avond werkt slaapt hij vaak op de bank in de woonkamer 's avonds, als papa weg is slaapt hij al helemaal moeilijk.
Waarom zet je dan niet de ledikantjes op jullie kamer? (als dat past)
Gast- Gast
Razz_ schreef:S. mag alleen s'ochtends even bij ons in bed na zijn eerste flesje. Kan mama een beetje wakker worden
ik slaap wel veel lichter maar ik slaap heerlijk hoor arm onder haar kontje en slapen maar.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik vatte het inderdaad op zoals Minneke, Mirjam! Zo zie je maar dat je via internet dingen makkelijk anders interpreteert!
Maar nee, ik ben absoluut niet bang dat ik boven op haar ga liggen, ik slaap heel anders als ze bij mij in bed ligt, ook tijdens je slaap is je onderbewuste ermee bezig dat je kind naast je ligt. Ze heeft overigens wel een eigen dekentje en ligt wat hoger dan wij, zo kan ze niet stikken onder ons donzen dekbed.
Maar nee, ik ben absoluut niet bang dat ik boven op haar ga liggen, ik slaap heel anders als ze bij mij in bed ligt, ook tijdens je slaap is je onderbewuste ermee bezig dat je kind naast je ligt. Ze heeft overigens wel een eigen dekentje en ligt wat hoger dan wij, zo kan ze niet stikken onder ons donzen dekbed.
Gast- Gast
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: