Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 36 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:49

chella, dat gevoel van nergens zin in hebben is heel herkenbaar. De harde buiken was hier vooral als ik stond of in beweging was. Niet met regelmaat ofzo. kun je niet na je verlof nog 2 weken vrij nemen zodat je niet qua opvang hoeft te schuiven?

Mamarosa, fijn dat je even lekker hebt kunnen rusten vandaag en dat hij vanaf nu de zaterdag niet meer doet. Ik vind het door de week ook al pittig genoeg hoor, vooral omdat M ook naar school moet. Ik hoop voor je dat ze lekker bij je op de kamer mogen na de bevalling. M lag na de geboorte op de couf en dat was inderdaad steeds en geheen en weer voor de voedingen.

Smaragdje wie weet geeft je lichaam je even een dagje rust voor het extra werk.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 36 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje zo 20 maa 2011 - 7:35

@ Woezel, hahaha, ik hoop het..de 22ste vind ik ook wel een mooie datum, dus als het morgenaaf begint is het helemaal goed...hahaha...
Is het voor de rest bij jou goed gegaan met je buik?

Heb het huis in iedergeval weer helemaal schoon Very Happy (Ik wil niet eens weten hoevaak ik inmiddels schoongemaakt heb in de laatste 3 weken angel)

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby zo 20 maa 2011 - 11:29

Laatste berichtje van mij voorlopig, ik vertrek morgenvroeg voor 2 weken.
Heerlijk op vakantie, koffers zijn gepakt dus we kunnen gaan.
Mamarosa en smaragdje, hopelijk zijn jullie als ik terug kom bevallen van jullie wondertjes.
Chelle, sterkte en doe lekker rustig!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Limburg85 zo 20 maa 2011 - 19:48

Goedemorgen meiden,

Ik ben er weer! En zonder baby ;-) die zit er (gelukkig) nog in maar hopelijk niet te lang meer. Had even niet gereageerd omdat ik me nog steeds niet lekker voel, het is al een tijdje lekker aan het rommelen en de andere klachten zijn er helaas ook nog steeds maar heel erg lang kunnen de 5 weken niet meer duren toch ;-). Woensdagmiddag weer naar de verloskundige voor een liggingecho en dan horen we ook meer over de bevalling. Volgens mij houd ik nu ook vocht vast, merkte het al dat mijn laarzen strakker zaten bij mijn enkels en zaterdag ging mijn trouwring moeilijk af.

Ik was zaterdagmiddag en zondag lekker bij mijn ouders op de camping, die waren er weer voor het eerst en mijn man ging zaterdagavond naar VVV en daarna stappen dus hebben S. en ik lekker bij mijn ouders geslapen op de camping, die nemen dan een heel stuk zorg voor mij uit handen wat op dit moment wel erg lekker is want merk het is toch wel zwaar deze zwangerschap en dan ook nog 3 jarige drukte maker.

Vrijdag hebben we de foto’s gezien voor onze trouwalbum, die zijn erg mooi geworden! Vandaag ons akkoord of opmerkingen doorgeven en dan hebben we de trouwalbum over 2/3 weken.

Dachten we de babykamer af te hebben, gaat het raam (kiep/kantel) niet meer open, schijnbaar is hij op 1 punt niet goed dicht gegaan waardoor er nu helemaal geen beweging in zit. Deze week maar even een bedrijf voor bellen.

Donderdagochtend lekker naar de stad geweest, moest een nieuw paspoort aanvragen want die is vorige week verlopen. Gelijk even geshopt bij Steps en daar wil ik deze week nog wel naar terug, hadden erg leuke dingen.

Vandaag maar eens bezig houden met het huishouden, staan veel wasjes op het programma en er moeten nog boodschappen gehaald worden.

Nu ga ik op jullie reageren :-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 zo 20 maa 2011 - 20:30

@ Woezel, had donderdag aan de schoonmaakster verteld de reden kwam ze toch met een onbenullig antwoord. Deze week maar eens opzoek gaan naar een nieuwe en dan kunnen we met haar stoppen. Mijn man wil al direct stoppen maar dat zie ik echt niet zitten.

Wat leuk dat je ook zelf een geboorteslinger wil maken, welke kleuren zijn het geworden? Allemaal roze tinten? ;-).

Hier zijn ze ook nieuwsgierig naar de naam. Mijn mans moeder en man gaan de versiering verzorgen en daar hadden ze wel de
naam voor nodig, nou dacht het niet haha.

Geen klachten meer na je val van de trap?

En hoe gaat het nu met je harde buiken?

Nu kunnen jullie niet meer wisselen met de naam, waren jullie er nog niet helemaal uit?

@ Chella, fijn dat je weer thuis bent. Helaas weet ik hoe het voelt om niks te kunnen en constant harde buiken te hebben. Heb het zelfs ook als ik niks doe. Helaas is het voor mij al heel gewoon en ‘vergeet’ ik vaak de klachten, het is zo standaard geworden. Heel erg rustig blijven doen en niet druk maken over je werk, makkelijk gezegd door een ander maar het is wel zo ;-). Gelukkig reageerde ze goed op je werk, is toch een fijner gevoel.

Dat was mijn kamertje die je zag langs komen op de foto’s :-).

Ja dat gevoel van de buik heb ik ook, schijnbaar zegt de grote daar niks over.

@ Novalee, volgens mij is het niet heel moeilijk om een geboorte slinger te maken en anders online bestellen als je er graag 1 wil ;-).

Als je de aankleedkussenhoes straks in de droger doet, kunnen ze ook ineens straks om de kussen zitten maar als de baby er eenmaal op ligt, dan trekt deze weer bij. Die ik er nu om heb zitten vind ik zelfs aan de grote kant, ook niet leuk :-(. Wat had je allemaal gekocht bij de Wibra?

Ik kijk heel erg uit naar de bevalling maar meer omdat ik dan hopelijk van de klachten verlost ben en ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar ons manneke.

@ Smaragdje, ik heb dat ook met mijn conditie, soms is die nog redelijk goed maar soms ook echt schandalig slecht als ik de trap op loop. Moet na de bevalling toch echt nodig weer gaan sporten, maar wat?

Wanneer mag je weer naar de verloskundige?

@ Pien, helaas hoort het depri gevoel, het eenzaam voelen en kunnen huilen om niks bij de omstandigheden, ze komen mij namelijk ook erg bekend voor en ik denk dat andere meiden het ook wel herkennen. Deze gevoelens zul je met up en down’s hebben zolang je zwangerschap niet vlekkeloos verloopt.

Hoe was je gesprek met de kraamzorg gegaan?

Lekker weer geshopt voor je meid, ik moet me echt inhouden om geen kleren meer te kopen maar het is zo verleidelijk om maatje 62 ook te gaan kopen.

Kamertje is ondanks veel kleur gebruik, 1 wand is grijs en de aankleding is ook grijs met blauw toch rustig gebleven door de meubels. Vind het wel fijne een rustig kamertje omdat de kamer niet zo heel groot is. Hoe is het met jullie babykamer?

Ja mijn verlof is vorige week vrijdag in gegaan. Op het werk loopt het helaas niet soepel allemaal maar dat is een zorg voor begin juli.

@ Bruintje Beer, gezellig dat je komt mee kletsen!

Minder dat je al gedeeltelijk in de ziektewet zit maar volgens mij kom je er 100% in te zitten tot aan het einde van je verlof. Is niet leuk maar wel het beste voor de baby en voor jou, dit ga je ook niet lang volhouden.

Spreek je je voorkeur uit voor het geslacht? Ben benieuwd of jullie gevoel juist is.

Ik ben ook maar 1 keer gebeld door het UWV tijdens mijn hele ziekte (vanaf september volledige/gedeeltelijk/volledig aan 1 stuk in de ziektewet gezeten) en dat vonden ze genoeg, ze zagen geen verandering dus vonden het ook niet nodig om nog terug te bellen.

@ Kruumel, hoe is het werken vorige week gegaan? Lekker dat je je voor 4 uur beter gaat melden en de rest op therapeutische basis gaat werken. Stond je werkgever toch achter de beslissing om je voor een paar uur beter te melden? Ik wil ook graag weer werken, zit al vanaf september volledig/gedeeltelijk/volledig thuis en nu ik jou zo hoor, wil ik ook graag. Nu maar eerst genieten van mijn verlof en daarna weer lekker gaan werken.

Vandaag de 20 weken echo, veel plezier en hopelijk is alles goed!

Wat een leuke foto van je, je staat er wel leuk op en het is idd een leuk jurkje! Je kunt echt goed zien dat je zwanger ben, mooie buik!

@ Happydobby, ja de aankleedkussenhoes komt idd van de Hema, heb daar ook het hoeslaken van. Heb deze en beide ook in effen blauw. I love Hema ;-). Neem maar een goede hulp mee als je de uitzetlijst in 1 keer ga shoppen, je kunt ook veel online bestellen bij de Hema, dan komen ze het thuis bezorgen.

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige!

Jullie gaan vandaag op vakantie, heel veel plezier en geniet ervan!

@ Liadan, was het niet te zwaar om de 5 uur in 2 dagen te werken? Als het echt te zwaar is, ook al is het maar voor 2 weken, moet je je voor deze uren ook ziek melden.

Wat ben ik blij dat ik alle kleertjes heb gewassen voor de baby, wat een rot werk vond ik dat want het was echt veel! Ik ben ook bezig met mijn vluchttas, die wil ik deze week af hebben. Heb vorige week al wat spulletjes gehaald maar een paar dingen vergeten, deze week maar halen. Van mijn man moest ik toch maar beschuit in huis halen voor als het te vroeg komt en we de chocolaatjes niet hebben haha.

Ik ben 1 keer door het UWV gebeld, pas heel laat tijdens mijn ziekte. Maar nu zijn ze weer redelijk snel, even aangeven op je werk zullen ze vast blij mee zijn als ze vergeten zijn om je ziekmelding ook aan het UWV door te geven.

Wat leuk jullie ook wit/grijs en wil je dan straks met roze of blauwe accessoires het kamertje aankleden? Toevallig al een foto gemaakt? Ben benieuwd!

@ Mamarosa, gelukkig dat je bloeddruk weer wat was gezakt! Kan me voorstellen dat je het volledig heb gehad en na week 37 ook gewoon wil bevallen i.p.v. dat ze je doorlaten lopen. Wanneer heb je weer controle bij de gynaecoloog? Hopelijk willen ze de bevalling toch eerder laten beginnen dan af te wachten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 21:06

limburg, ja daar ben je gelukkig weer. Minder dat het zo blijft rommelen bij je.
Maar vh weekend dus wel even lekker verwend door je ouders.
Het lijkt me voor nu inderdaad niet echt een geschikt moment om te stoppen met de hulp. Hopelijk vinden jullie gauw een ander. Hier de harde buiken weer rustig, wel steeds meer last van bekken. Is snachts dus echt steeds wisselen van linker kant rechte kant, heel vermoeiend. Gelukkig niets overgehouden vd val.
Hier waren we wel al uit de naam hoor, maar toch het idee dat je nu eigenlijk niet meer terug kan haha. De slinger is inderdaad met rose stofjes, maar zit ook een klein beetje blauw in.

smaragdje, ben benieuwd of het de 22e word.

Hier de oudste naar school en de rest is thuis. De jongste is sinds donderdag al aan de diarree, dus die is niet naar de psz en mijn man was ook niet fit. Dus zal wel een rommelige dag worden hier.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 zo 20 maa 2011 - 21:12

@ Woezel, misschien dat ik wel een nieuwe advertentie ga zetten of via een erkend bedrijf ga doen maar wil niet meer betalen maar wel goede hulp ;-)

Gelukkig dat de harde buiken weer bij je zijn afgenomen. Irritant alleen van je bekken. Ik heb het de laatste weken ook, dan schiet het er ineens in als ik opsta of wil lopen ofzo. En met liggen kan ik soms niet te lang op 1 kant blijven liggen want dan gaat het bij m'n heup pijn doen. Gaat het slapen verder nog wel goed? Hier gaat het de laatste dagen gelukkig weer wat beter met slapen.

Herkenbaar van de naam! Mijn man heeft hem al als code op het werk gebruikt dus toen voelde het voor mij echt definitief.

Balen dat je zoontje en man beide niet fit zijn, hopelijk gaan ze niet echt heel ziek worden en steken ze jou niet aan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 20 maa 2011 - 23:01

@ Limburg, helaas kunnen die 5 weken voor je ook nog 7 weken worden, of halen ze de kleine anders eerder? Wel vervelend dat je je nog steeds niet lekker voelt. Zelf heb ik tegen de avond mijn trouwring altijd af, omdat die dan echt niet meer lekker zit. Wat leuk dat de dat je trouwalbum nu over een paar weken komt, ziet het er goed uit?
Mag dinsdag weer naar de verloskundige. Heb voor deze week en volgende week al een afspraak staan, maar hoop volgende week niet meer te hoeven eigenlijk…hahaha…

@ Happydobby, ik hoop het ook! Fijne vakantie!!

@ Woezel, ben ook benieuwd, maar hou ook maar rekening met de 42 weken. Wat vervelend dat je jongste zo aan de diarree is en je man ook al niet lekker. Hoop dat dat snel over gaat! Heb je foto van de slinger?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 5:25

Jeetje, wat hebben jullie weer veel geschreven in die paar dagen dat ik niet online ben geweest... ik heb alles gelezen, ga eerst even vertellen, daarna reageer ik nog even op jullie.

Ik heb dit even gekopieerd uit een ander topic:

De 20 weken echo was supermooi, ik heb echt met tranen in m'n ogen liggen kijken...
We hebben een heel beweeglijk kindje, haha. Hij/zij lag de hele tijd anders, en bewoog elke keer als de echoscopiste wilde kijken.
Alles was goed, geen afwijkingen gevonden, alleen 1 klein dingetjes wat ze in de gaten willen houden, daarom krijg ik met 30 weken een extra echo. De placenta lag laag voor, niet voor de uitgang, maar ze willen met de 30 weken even checken of die met het kindje mee naar boven gegroeid is.
De nierbekken zijn een van de dingen die ze meten bij de 20 weken echo. De rechter was 4,7 dat was goed, maar de linker was 5,7. Dus een beetje vergroot... boven de 5 houden ze het in de gaten de rest van de zwangerschap, maar pas boven de 10 hoef je je zorgen te maken. Dus er was niks om ons zorgen om te maken, maar een klein dingetje wat ze even in de gaten gaan houden.

Toen we thuiskwamen was ik helemaal emotioneel, zo mooi!
Ik heb ons kindje nog niet gevoeld (wel luchtbelletjes, maar nog geen schopjes) en de laatste echo was 4 weken geleden, dus ik was heel blij dat ik de kleine weer even kon zien.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 6:00

Liadan, ik ben 11 januari ziekgemeld op mn werk, 19 januari heeft het uwv gebeld, daarna hebben ze 1 maart gebeld, en nu heb ik een telefonische aspraak staan op 5 april.
Ik ga ze deze week bellen dat ik weer therapeutisch ga beginnen.
Heb je nog nagevraagd op je werk of ze je goed ziekgemeld hebben?

Chelle, wat fijn dat je weer thuis bent! Alleen erg balen dat je niks mag doen. Ik snap helemaal wat je bedoelt, ik lag het begin van de zwangerschap hele dagen in bed/op de bank, ik weet hoe je je voelt. Frustrerend! Je wil graag genieten! Je wil dat mensen zien dat je zwanger bent, en nu zit je thuis. Je mag hier best zeuren hoor... schrijf maar lekker van je af, dat kan soms opluchten!

Smaragdje, nog niks? Cool

Bruintje Beer, leuk dat je mee komt kletsen... hoe gaat het met je?

Woezel, hoe gaat het met de harde buiken?

Smaragdje, jij hebt echt nesteldrang he? Haha... Maar ja, je wil natuurlijk je huis schoon hebben als de kleine komt.

Happydobby, ik had je nog een goede reis willen wensen, maar ben niet meer online geweest. Ik hoop dat jullie lekker genieten van de vakantie!

Limburg, was t lekker op de camping? Heerlijk weer he... Lekker in het zonnetje gezeten?
Gaat je man vaker naar VVV? Ik ben zaterdag ook geweest, en daarna effe de stad in. Ik heb een seizoenskaart, dus ga eigenlijk elke thuiswedstrijd. Mooi he, het trouwalbum? Hebben jullie een ingeplakt, of een digitaal gemaakt album? Ik vind het zo mooi om erin te kijken!
Het werken ging heel goed... morgen mag ik weer! Ja, ik wilde eigenlijk voorstellen om me voor 4 uur beter te melden, ook omdat ik dan gewoon verzekerd ben mocht er iets gebeuren. Maar hij kwam er zelf al mee tijdens ons gesprek, dat was erg fijn!
Ik ben ook heel trots op mn buik... in andere kleding kan je het ook zien, maar niet zo mooi als in die jurk. Nou, het verhaal van de 20 weken echo kun je hier boven lezen.

All, ik bel morgen even de huisarts of ik kan komen prikken op te weinig ijzer. Ik ben in 3 dagen 4 keer bijna flauwgevallen. Ik heb vroeger vaak bloedarmoede gehad dus voel het goed aankomen, ga dan snel zitten zodat ik niet echt flauwval. Denken jullie dat ik beter de huisarts kan bellen of de verloskundige?

Ik heb 2 buikbanden besteld vandaag, ze zijn al verzonden, dus ik krijg ze morgen binnen. Leuk!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 ma 21 maa 2011 - 20:19

Goedemorgen meiden,

Ben blij dat ik morgen weer naar de verloskundige kan, voel nog minder dan normaal de baby (en dat was al niet veel). Moet ’s avonds echt gaan nadenken of ik de baby heb gevoeld en dan voel ik daarna vaak 1 tikje. Ook heb ik het idee dat mijn buik weer niet gegroeid is, dat zou dan betekenen dat deze al 4 weken stil staat. We zullen het morgen allemaal wel horen. Dan hebben we ook het gesprek over wanneer bellen etc. Vanaf wanneer gaan ze trouwens kijken of je ontsluiting heb?

@ Smaragdje, nee tot nu toe is er niks over gezegd dat ze de baby eerder gaan halen maar ik ga zelf van die 5 weken uit, klinkt iets positiever dan 7 weken al houd ik goed rekening mee dat de baby ook later kan komen.

Hoe gaat het vandaag met jou? Nog steeds lekker aan het rommelen en wil het niet doorzetten?

Ja de trouwalbum zag er echt mooi uit zo digitaal, ben heel benieuwd naar de echte versie. Timing komt wel goed uit, kunnen ze het met de kraamvisite gelijk zien ;-).

Succes vandaag bij de verloskundige!

@ Kruumel, fijn dat alles goed was bij de verloskundige met de 20 weken echo! Gelukkig ligt je placenta niet voor de uitgang en een extra echo is niet verkeerd in deze situatie. Toch altijd fijn dat ze de bekken wel in de gaten gaan houden, ook al is het niet iets waar je je druk om hoef te maken. Niet stiekem het geslacht kunnen zien? ;-).

Het was heerlijk op de camping en vooral met het weer van afgelopen week. Kreeg echt een vakantiegevoel.

Mijn man gaat af en toe naar VVV, als hij gaat dan zit hij op de sponsortribune (of hoe dat ook heet, maar waar je ook gratis kunt drinken etc.). Een klant van hem heeft daarvoor kaarten en dan gaat hij af en toe mee. Mijn man is na de wedstrijd ook nog naar de stad geweest, toevallig niet gezien? ;-) haha. Maar ben eigenlijk wel blij dat hij niet om de week gaat, is bijna niet haalbaar met een kind, zaalvoetbal op zaterdag en gewoon voetbal op zondag en dan straks nog een 2e erbij.

Wij krijgen een digitale fotoalbum, zo mooi was het boek wat ik had gezien. Kan echt niet wachten tot de onze er is, zitten echt zulke mooie foto’s bij. Dat word vast veel nabestellen voor alle opa’s en oma’s haha.

Fijn dat je baas zelf met het voorstel kwam om je voor 4 uur beter te melden, is altijd fijner als ze er zelf mee komen dan dat jij het moet aandragen en dat het nog eens met elkaar overeen komt :-).

Ik zou eerst de verloskundige bellen en die zal je dan doorverwijzen voor bloed te prikken bij de huisarts. Ik heb ook heel mijn zwangerschap het gevoel gehad dat ik bijna ging flauwvallen, helaas ben ik in het verleden al vaak flauwgevallen dus tot nu toe altijd kunnen voorkomen maar is wel een erg vervelend gevoel.

Wat voor buikbanden heb je besteld?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 21 maa 2011 - 21:56

@ Kruumel, ik heb geen nesteldrang hoor angel hahaha. Maar fijn dat er geen grote problemen zijn gevonden bij de 20-weken echo. Alleen maar goed als ze die paar kleine dingen in de gaten houden!

@ Limburg, 5 weken klinkt inderdaad positiever. Ik hoop het voor je! Fijn dat het trouwalbum er mooi uitzag. En inderdaad makkelijk dat ze dan gelijk kunnen kijken smile

Hier weer aan het rommelen, maar er is niets doorgezet. Helaas ook weinig kunnen slapen vannacht omdat ik een tijd bij de wc heb kunnen doorbrengen. Leuk hoor...misselijk zijn en meer van dat zulk soort dingen..maar goed, ga nu maar eens even klaarmaken voor naar de verloskundige te gaan smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 21 maa 2011 - 22:20

hoi meiden, ben ik ook weer eens!!

hier gaat het ook niet zo lekker, veel klachten, hoofdpijn, misselijk, draaierig, buikkrampen, harde buiken en dan nog die vervelende bekken!! ikzit niet lekker, ik lig niet lekker, lopen hou ik niet vol en fietsen gaat al helemaal moeilijk!

maar... we blijven positief! heb wel leuke dingen gehoord, meegemaakt, gedaan... zo zijn we op kraamvisite geweest bij ons kersverse buurjongetje! heb hem even vast gehouden en wat was dat prettig zeg! heerlijk zo klein, zo fijntjes en zo warm.. hij lag heerlijk in een omslagdoek te slapen en af en toe had ie van die luchstuipjes, zo mooi om te zien!
verder kan sinds vorige week mijn kleine neefje (die net 1 geworden is) los lopen, hij zo blij en vliegt alle kanten op, allebei de ouders zo trots als een pauw! van de week gingen we even naar de wibra, moest ie in de kinderwagen, nou meneer wou dat echt niet hoor! behoorlijk driftig en uiteindelijk gaf hij zich maar over, maar ja.. nu kan hij lopen en wil hijdat natuurlijk ook de hele tijd!

verder kreeg ik het nieuws dat mijn neef en zijn vrouw ook een kindje verwachten! afgelopen week hebben ze de eerste echo gehad en alles was goed, iedereen mag het nu dus weten! extra leuk voor mijn oma, die word in 3 maanden tijd, 3 keer overgrootoma!)

even snel wat kleine dingetjes ertussenuit gepikt!

@smaragje, yeeeh! je bent al 39 weken joh! nog max 3weken en jullie hebben de kleine gewoon in je armen! bij mijn buurvrouw is de bevalling begonnen met een aantal uren 's nachts op de wc doorbrengen!! wie weet...

@Limburg, eng dat je de kleine zo weinig voelt, morgen idd goed aangeven, grote kans dat je dan naar het ziekenhuis moet voor een ctg scan, dat had mijn zus ook vanaf de 37 weken steeds!

@Kruumel, gefeliciteerd met de goede echo. vervelend dat ze toch puntjes hebben om je extra in de gaten te houden maar zo te lezen zijn het niet hele ernstige dingen! dat moet je jezelf dan ook maar voorhouden toch? ik las iets over een aan de voorkant liggende placenta, daardoor voel je de kleine nog erg weinig. ik had ook een aan de voorkant liggende placenta, denk dat hij inmiddels verplaatst is (hij lag onder mn navel zeg maar en de baby daarboven) want mijn buik is behoorlijk naar beneden gezakt en ik voel de kleine nu aan de lopende band onder mn navel! het komt dus echt vanzelf dat voelen...

ik ga even niet op jullie allemaal reageren, ga zo namelijk douchen en dan even snel boodschapjes halen, ze hadden bij de blokker een mooie actie op de koekenpannen van tefal. die dus even halen! verder even bij de primera kijken voor 2 leuke leesboeken en misschien nog tijdschriften. we gaan komend weekend een weekendje weg met de gehele familie (28mensen!) erg leuk, gezellig maar ook heel druk. dan kan ik het extra lekker vinden om te lezen, lekker mezelf terug trekken en afsluiten met een boek!
heb sinds gister een nieuwe telefoon, behoorlijk aan het stoeien geweest, is best een ingewikkeld ding maar nu ik hem een beetje onder de knie heb wel handig!

en.... ik ga straks foto's maken van de babykamer! en ik zal fotos maken van wat kleding enz..

nou dametjes, doe allemaal rustig aan! Geniet ook van het lekkere weer vandaag... hier schijnt namelijk de zon al volop!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Limburg85 ma 21 maa 2011 - 22:33

@ Smaragdje, ben benieuwd hoe het bij de verloskundige was. Balen dat je grotendeels van de nacht bij de wc heb moeten doorbrengen, hopelijk kun je het de rest van de dag lekker rustig aan doen.

@ Pien, als ik wil mag ik al sinds 28 weken iedere week een ctg maken in het ziekenhuis van de gynaecoloog omdat ik hem normaal ook al bijna niet voel, kan echt op 1 hand geteld worden, dit komt o.a. doordat mijn placenta aan de voorkant ligt maar dan nog is het heel weinig. Maar van mij hoefde dat niet zolang het niet minder werd, ik heb me nooit zorgen er om gemaakt tot nu toe en gelukkig is mijn gevoel steeds juist. Maar gelukkig vraagt de verloskundige het iedere keer bij controle dus zal het morgen wel horen.

Balen dat het slecht met je gaat! Van het weekend lekker een weekend weg, zal even lekker zijn om d’r uit te zijn en met je gedachten ergens anders te zijn ook al zal het toch wel vermoeiend zijn.

Ben benieuwd naar het kamertje en naar de kleertjes!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 21 maa 2011 - 22:45

Zo, net terug van de verloskundige. Alles was weer goed. Hij ligt echt heel diep ingedaald volgens de verloskundige en ze was er echt verbaasd over dat ik daar niet meer last van heb. Bloeddruk blijft netjes en het hartje van de kleine uk klonk ook weer goed smile

@ Pien, wt vervelend dat je je zo slecht voelt! Doe lekker rustig aan, hopelijk worden de klachten dan wat minder. Leuk dat je op kraamvisite bent geweest, over een paar maanden kun je je eigen kleintje vasthouden smile
En al weer 39 weken hier ja, hoop dat ik het voorbeeld van je buurvrouw volg dan smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 5:47

Limburg, ik heb m niet gezien, haha. Ik heb ook vaker daar boven gezeten, bij het sponsorgedeelte, maar nu heb ik zelf een seizoenskaart. Ik denk volgend seizoen niet meer, ik heb geen zin in een oppas elke 2 weken, buiten alle andere dingen die we hebben.

Ik heb een knalblauwe en knalroze buikband besteld, gewoon een effen. Ik wilde eerst effe de maat zien voordat ik een duurdere bestel. Ik heb wat zwarte kleding waar die buikbanden mooi op uit komen. Ik heb ze vandaag ontvangen, ik vind ze helemaal super... wil ze meteen dragen!

All, ik heb vanmorgen bloed laten prikken bij de verloskundige, maar het ijzer was goed. Was 7,6 voor degene die dat wat zegt... Ze zei dat ik misschien wat vaker iets moet eten, en dat ik niet te lang achter elkaar moet staan. Dan zou het minder moeten worden dacht ze.

Vandaag weer lekker gewerkt. Ik ben om 11 uur begonnen en om 16.30 uur gestopt. Lekker mn werk gedaan... ik heb het zo gemist!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 di 22 maa 2011 - 20:19

Goedemorgen meiden,

Vanmiddag om 16.10 uur heb ik een afspraak bij de verloskundige, krijgen we een liggingecho, ben benieuwd vooral vanwege de klachten.

Verder vanochtend eerst alle bedden verschonen/wassen, ben altijd blij als deze klus weer gedaan is en verder eens beginnen met het opruimen van het speelgoed van S., is het gelijk minder rommelig in de woonkamer.

Ga ook maar eens een afspraak maken voor ons allemaal bij de kapper, ik ga het toch maar knippen (heb 2 leuke plaatjes gezien) en lekker blond laten verven voor de zomer.

@ Smaragdje, nog geen nieuws dus bij jou ;-). Fijn dat gisteren alles goed was bij de verloskundige, op naar de controle volgende week. Ik mag na vandaag ook iedere week.

@ Kruumel, kan me voorstellen dat je waarschijnlijk geen seizoenskaart meer gaat nemen, zou ik zelf of nou ja mijn man ook niet doen. Dan kun je beter af en toe een keer gaan, want dat moet je wel gewoon blijven doen. Doet mijn man ook, merk dat hij geen behoefte meer heeft om iedere thuis wedstrijd te gaan maar zo af en toe vind die heerlijk.

Wat leuk dat je de buikbanden al binnen heb. Doe je die gewoon over je gewone kleding heen?

7,6 is keurig, zeker voor een zwangere. Volgens mij zit ik ook rond die waarde of zelfs nog hoger. Dus bij jou ligt het daar ook niet aan, bij mij dachten ze ook steeds dat die te laag zou zijn omdat ik hetzelfde heb, ik krijg het als ik bijvoorbeeld even stil moet staan ook al is het maar een paar minuten. Hopelijk gaan de tips bij je helpen.

Je heb een lange dag gehad met het werken. Hoe voel je je de dag erna?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 22 maa 2011 - 22:58

@ Limburg, nee hoor, nog geen nieuws hier. Denk dat hij het echt nog te fijn vindt in mama's buik. Maar ben benieuwd hoe de liggingsecho is. Denk je dat hij gedraaid is?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 22 maa 2011 - 23:04

Vanochtend maar even op de weegschaal gaan staan, was alweer 4 weken geleden Embarassed. Dacht dat ik ontzettend was aangekomen maar er is maar 1 kg bijgekomen tov 4 weken geleden. Zit nu totaal op 6,2 kg.

@ Smaragdje, hij was bij het bezoek van 2 weken al ingedaald (dus nu ongeveer 3 weken al) alleen hij blijf heel hoog liggen maar denk dat dit komt doordat ik maar een kleine buik heb?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 22 maa 2011 - 23:10

@ Limburg, Denk niet dat het daar aan ligt. Bij de verloskundige vinden ze mijn buik ook compact en die van mij is juist heel diep ingedaald. Maar goed, heel veel verstand heb ik er verder ook niet van..hahaha...En wat ben jij weinig aangekomen zeg. Ik al 2,5 x zoveel Embarassed

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 22 maa 2011 - 23:43

Zo de bedden zijn weer opgeschud en het laatste beddengoed zit in de droger. Heb bij mij (en ook bij S., kan die vanaf morgen tussen de middag zonder luier slapen) gelijk de waterdichte molton erop gedaan en het nieuwe dekbed, ziet er erg leuk uit Very Happy.

Ook de kapper gebeld en de mannen kunnen morgen terecht en ik heb een afspraak voor vrijdagmiddag.

@ Smaragdje, merk jij veel verschil kwa buik dat hij is ingedaald? Ik heb het alleen aan de pijn gemerkt en nu nog steeds door steken van ondere en voel het kopje ook heel laag maar verder voel en zie ik hem bovenaan mijn buik ook heel goed nog liggen, eigenlijk net zo hoog als de gehele zwangerschap.

Ik snap ook echt niet hoe het kan dat ik zo weinig ben aangekomen want ik echt heel ongezond Embarassed dus had ook veel meer kg's verwacht. Moet je nagaan als ik gezond zou eten, dan zou er denk haast niks aangezeten hebben ;-). Maar jouw kg's zijn volgens mij hartstikke normaal. Heb je het gevoel dat je over je hele lichaam ben aangekomen of het meeste op je buik?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 22 maa 2011 - 23:51

@ Limburg, van de meeste kilo's weet ik niet waar ze zijn gaan zitten...hahaha...de meesten snappen ook niet dat ik dat aantal kilo's ben aangekomen. Ben denk ik overal een klein beetje aangekomen...
Maar bij mij zie je het verschil met mijn buik wel hoor, sinds hij is ingedaald. Vanboven zit hij ook nog hoor, want daar kan ik hem ook nog goed voelen en met zijn voeten weet hij mijn ribben ook nog goed te vinden. Alleen mijn buik is wel een stukje naar beneden gezakt zullen we maar zeggen.
Maar dat je niet veel bent aangekomen is alleen maar fijn toch, wat er niet aankomt hoeft er ook niet meer af Wink

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Dora wo 23 maa 2011 - 1:28

Zo, hehe daar ben ik ook weer eens.
Ik lees wel iedere dag en dan denk ik: ik zal eens reageren, maar dat vergeet ik dan weer of heb ik geen tijd om dat op mijn gemak te doen.

Eerst even reageren op jullie:
@ Woezel: Al helemaal hersteld van je val van de trap? Leuk he, die nieuwsgierige mensen, die willen weten hoeveel letters etc.
@ Smagardje: Nog steeds veel nesteldrang?
@ Liaden: wat balen dat je weer zo een last van je ribben hebt.
@ limburg: Mooie en leuke kamer zeg! Balen van jullie werkster zeg. Jij vrijdag ook al naar de kapper. Ik ga vrijdag namelijk ook.
@ Kruumel: Ja, een goede conditie kun je wel gebruiken bij de bevalling. Bevalt het paar uurtjes werken? Dan ben je er in ieder geval even lekker tussenuit. Fijn dat je 20-weken echo goed was! Altijd fijn om je kindje te zien!
@ Chelle: je hebt ons flink laten schrikken hoor! Maar fijn dat je weer thuis bent.
@ Novalee: hier nog 1 die stiekem best ongeduldig is en mijn buik ben ik nog niet zat.
@ Pien; balen dat je al thuis bent komen te zitten, maar jij en de kleine gaan voor he! Ik denk dat ik me rot zou vervelen. Ergens tel ik wel af naar mijn verlof en zie ik er naar uit, maar nu al, nee dank je. Herkenbaar hoor, dat even terug willen trekken met een goed boek. Dat heb ik ook als we met meerdere mensen weg gaan. Ga straks nog even naar de bibliotheek om een abbonement af te sluiten. Straks ook lekker voor in mijn verlof. En hij zit hier op ongeveer 300 meter afstand, dus goed te lopen.
@ Bruintje Beer: Welkom hier!
@ Happydoppy: Fijne vakantie! Geniet er nog even van, zo met zijn 2-tjes. Oeps, je bent al weg. Fijne vakantie gehad en nog veel geshopt voor de kleine?
@ Mamarosa: Nog 2 dagen en je hebt de 37 weken behaald! Kun je er toch nog een klein beetje van genieten? En anders weet je het hé? Even gezellig hebben, de harde kern van een ananas eten, chinees eten, mac eten uuuh, wat wat het nog meer? Fijn dat je man nu geen zaterdagen meer werkt. Heb je in ieder geval 2 dagen om een beetje bij te tanken.
@ All; wilde gisteren een nieuwe buikfoto maken, maar dat zijn we helemaal vergeten, hopelijk vanavond een herkansing.
Gisteren ook de 24 weken bereikt! Vind ik toch een hele mijlpaal. Gewoon het idee dat als er nu iets zou gebeuren ze er alles aan doen om de kleine in leven te houden. Niet dat ik verwacht dat er iets gaat gebeuren hoor!
Morgen hebben we de pretecho 2d/3d/4d in Roosendaal. Heb er zin in!
Krijg alleen de laatste tijd wel stees meer last van mijn buik, dat het erg gevoelig is en gisteren kreeg ik onderin echt een harde bal. Even oppassen dus.
Verder zijn we druk bezig met onze nieuwe slaapkamer te schilderen (vandaar dat ik ook hier weinig te vinden ben), moet zo nog even 1 plint doen en dan is het lakwerk af. Dan hoeven we alleen nog maar de muren te doen. En misschien dat we een tekst op de muur willen, maar dat weten we nog niet zeker.
Wat wel fijn is, is dat ik ons meisje goed voel bewegen! En dit doet ze vooral overdag en wanneer ik naar bed ga is ze meestal vrij rustig, dus ik kan tot nu toe nog lekker in slaap vallen. Merk alleen wel dat ik er 's nachts steeds vaker uit moet om naar het toilet te gaan.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:39

Limburg ik heb effe een fotootje voor je gemaakt... zo kun je m dragen.
Als je op buikbanden.com kijkt staan meerdere manieren om ze te dragen.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 36 Buikband

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 1:40

Ik ga even naar de bakker fietsen, daarna reageer ik nog effe op jullie! Tot zo!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: