Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 20 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Dora do 17 feb 2011 - 20:59

Ze heeft nu ook vakantie aangevraagd, maar ook op safe gespeeld want stel je voor dat de kleine er nog niet is dan. En het is erg moeilijk om dan vrij te vragen, want er waren zo veel aanvragen dat niet iedereen dan vakantie kon krijgen.
En idd, de donor is totaal buiten het ziekenhuis omgegaan.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 20 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 21:07

Limburg, wat fijn dat alles goed was. Wel balen dat je zo de hele zwangerschap door moet sukkelen.

Pien, wat een gerustelling weer dat alles goed is met jullie kleine meid. Maar wat sneu van jullie kat.

Hier begin ik toch steeds meer last van maagzuur te krijgen. Dus denk dat ik nu toch maar even wat vaker een rennie pak.
verder straks weer naar de fysio, dan mijn zoon ophalen en dan hebben we een weekje vakantie. Dus dan mag ik eindelijk aan de was beginnen Very Happy

verder vandaag 29 weken en vorig jaar is mijn neefje met 29,1 geboren. Komt nu wel heel erg dichtbij. Zal blij zijn als ik weer een weekje verder ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 1:44

Pien, wat leuk dat jullie ook een meisje krijgen. Ik word nu wel heel nieuwsgierig wat wij krijgen. En wij hebben besloten het niet van te voren te willen weten. :S

Novalee, ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor met het klagen. Helaas hoor ik zelf ook bij de meiden die een minder goede zwangerschap hebben, en soms is het vervelend mensen die eigenlijk nergens last van hebben te horen klagen, maar meestal komt dat gevoel door jezelf. De een heeft gewoon meer klachten dan de ander, en zo lang er begrip komt van anderen is het niet erg dat er ook geklaagd wordt voor kleinere klachten. Iedereen heeft toch z'n eigen leven met z'n eigen klachten.

Limburg, dat zal ook wel zo blijven denk ik de hele zwangerschap. Je kunt gewoon het beste eten waar je zin in hebt, en wat je aanstaat. Waarom zou je het risico nemen dat het fout gaat als je er van te voren al een slecht gevoel over hebt? Moet jij nog steeds spugen? Dagelijks, of soms?

Goed om te horen dat alles goed was bij de afspraken, maar van de andere kant ook raar, omdat je je klachten nergens aan kunt linken. Ze moeten toch ergens vandaan komen denk je dan, en dan krijg je te horen dat alles goed is. Natuurlijk ben je daar wel blij mee, want het gaat ten slotte toch om een gezond kindje op de wereld te zetten. Maar een oorzaak van je klachten zou ook wel fijn zijn.

Teigertje, dat is een nadeel van in de zomer uitgerekend te zijn he? Ik hoop voor jullie dat je vrouw gewoon vakantie kan hebben als jij bevallen bent. Ik duim voor jullie!
En nogmaals bedankt voor de openheid, dat waardeer ik.

Woezel, had je voor de zwangerschap ook al last van maagzuur, of is dat nu echt omdat de kleine tegen de maag drukt? Mijn man heeft altijd veel last van maagzuur, wij hebben altijd rennies in huis, maar ik heb het nog nooit gehad.

Ow wat erg met 29+1 bevallen, dat snap ik dat je daar nu heel erg aan moet denken. Wat verschrikkelijk!

Ga je nog iets doen tijdens de vakantie (buiten de was Wink) of lekker rustig aan thuis?

All, gisteravond bij mijn ouders geweest, mijn man moest m'n vader effe helpen met een dressoir ophalen en binnen sjouwen. Later op de avond begon ik me niet zo lekker te voelen. Toen ik in bed lag voelde ik me echt heel beroerd, dacht echt dat alles er weer uit kwam, heb nog een emmer gepakt, maar gelukkig trok het weg toen ik lang rustig bleef liggen. Vandaag gaat het wel weer. Dalijk bezoek van een vriendin met haar kleintje!

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 vr 18 feb 2011 - 2:19

Vanavond heb ik yoga maar weet nog niet of ik ga, ik heb sinds gisteren onwijs last van m'n voeten waardoor ik bijna niet meer kan lopen, wat dit nou weer is?

S. heb ik vanmiddag opgehaald bij het kdv en ligt nu in bed, straks even in bad doen en beginnen aan knutselwerk 1 voor dit weekend, morgen mag die knutselwerk 2 gaan doen.

@ Teigertje, nou maar hopen dat de baby ook rond die tijd komt ;-). Mijn man werkt bij zijn vader en daar weten ze dat hij er minder is als de verloskundige weg is, hij kan ook thuis werken dus dat scheelt.

@ Woezel, wil je mijn wasjes van de baby ook niet doen? Het klinkt alsof je er zin in heb, ik totaal niet haha.

Hoe was het bij de fysio?

Toch wel confronterend als er dan 29 weken op je ticker staat, hopelijk gaat deze week snel en goed voorbij.

@ Kruumel, je heb nog even de tijd om je te bedenken tot de 20 weken ;-). Ik vind dat jij maar een jongen moet krijgen, die zijn zeer in de minderheid haha.

Ik hoef niet meer te spugen maar heb wel weer regelmatig het goed, ook weer stuk vaker misselijk en dat ik echt op het punt sta om boven de wc te hangen maar gelukkig is er de laatste weken niks meer uitgekomen.

Zelfs nu ik al heel de zwangerschap slecht/ongezond eet kom ik bijna niks aan, erg eigenlijk.

Ja als er een oorzaak zou zijn zou er wat aan gedaan kunnen worden en nu is het zo machteloos en denk soms ook dat mensen denken dat het aanstel is maar dat is het totaal niet, dat zeggen zowel de verloskundige als de gynaecoloog ook.

Wat leuk dat je vriendin en kleintje op bezoek komen, straks heb jij ook gewoon een kleintje :-).

Waarschijnlijk gisteren toch te veel gedaan? Ik heb sowieso aan het einde van de middag en de rest van de avond dat ik me ontzettend beroerd en slecht voel.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 2:32

limburg, zin in de was valt wel mee hoor. Wil het graag klaar hebben Very Happy. Beetje minder dat de gewone was ook door blijft gaan haha.
Dat is minder dat je last hebt van je voeten. Balen dat je nog steeds zo misselijk bent. Je mag wel wat kilo's van mij hoor. Ben blij dat het hier de afgelopen weken iets minder snel gaat.

Kruumel, spannend dat jullie wachten tot de bevalling. Heb je wel een voorgevoel? Bij de oudste wisten we het ook niet, maar neigde we beide wel heel sterk naar een jongen.
Minder dat je je gisteravond minder voelde. Hier was gisteravond mijn buik heel onrustig. En dat ik snachts naar de wc moest nog steeds. Gelukkig was het hier vanmorgen ook weer weg.
Hier komt het maagzuur echt door de zwangerschap. Vind ik al vervelend genoeg. Normaal eigenlijk alleen echt met feestdagen als je teveel ongezonde dingen snoept.

Vanmorgen weer losgemasseerd, ze is nog steeds tevreden, dus we hobbelen zo door. Daarna de oudste opgehaald en die moest met oma mee. Dus jongste naar bed, en ik ook. Lekker even de pc mee en mag me bed pas uit als hij wakker word.
In de vakantie hebben we lekker rust, is de oudste ook echt wel aan toe. Die is net begonnen met school dus die moet echt even bijtanken. Heb 2 ochtenden afspraken staan om een bakkie te halen en verder hoeft niets.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 2:57

Ik heb eigenlijk van kleins af aan altijd gedacht dat mijn eerste kindje een jongen zou worden, maar sinds ik zwanger ben heb ik erg het gevoel dat het een meisje is. Mijn man, moeder en vader denken ook een meisje... ik zei gister al dalijk valt het nog tegen als ik een jongen krijg omdat we met z'n allen zo denken dat het een meid wordt.

Ja, misschien te veel gedaan gister. Ik weet het niet. Vandaag veel krampjes/steken in m'n onderbuik, dus maar effe rustig aan. Gelukkig is dat misselijke van gisteravond weer weg.

Ik zie net die vriendin de plaats op rijden, dus ik meld me straks weer.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 18 feb 2011 - 4:19

@ Limburg, aan de ene kant natuurlijk wel fijn dat alles goed was. Wel vervelend dat het niet meer over gaat!

@ Woezel, die kleine zal vast nog wel even bij je blijven zitten hoor! Wel fijn een weekje vakantie zo tussendoor smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mel vr 18 feb 2011 - 6:53

Smaragdje schreef:
Naam leeftijd uitgerekend wat wordt het?
Smaragdje 22/2929 maart Jongen
Limburg 25/30 22 april Jongen
Woezel 30 6 mei Meisje
Chelle 28/4120 mei Meisje
Chipa 26/37 15 juni ....
NowImNoting 26/29 20 juni Meisje
Pien 25/28 4 juli .....
Novalee 25/30 6 juli Meisje
Teigertje 27/36 12 juli Meisje
Happydobbey 27/28 20 juli ....
Kruumel 28/30 6 augustus ....

Ik wilde mezelf toevoegen in de tabel, maar het lukt niet!!
Wie is daar wel handig in??

Mel 26/29, 30 april, geslacht??
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Mel vr 18 feb 2011 - 6:56

Ik ben steeds druk bij aan het lezen en elke keer zijn er weer zo veel reacties dat ik niet weet waar ik moet beginnen met reageren!!

@Limburg85, vervelend dat je zo veel last hebt. Kan me voorstellen dat je soms denkt dat anderen denken dat je je aanstelt. Maar uiteindelijk ben jij de enige de weet hoe je je voelt..

@Woezel, laat het kleintje nog maar even bij je zitten he!! Nog zeker een aantal weken!

Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 7:48

Gelukkig maak ik me wat dat betreft ook geen zorgen. De jongens zijn beide ingeleid, anders zaten ze er nu nog Very Happy .
Maar toch blijft het raar dat onze meid nu ongeveer net zo groot is als mijn neefje toen enzo.

Kruumel, je gevoel maakt het dus nog spannend. Mijn man riep altijd al dat hij 2 jongens kreeg en een meisje. En hij heeft dat gewoon goed.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 18 feb 2011 - 7:57

Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Chipa 26/37 15 juni ....
Pien 25/28 4 juli Meisje

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 8:03

woezel schreef:Kruumel, je gevoel maakt het dus nog spannend. Mijn man riep altijd al dat hij 2 jongens kreeg en een meisje. En hij heeft dat gewoon goed.

Ik roep altijd, eerst een jongetje dan een meisje. Kijken of ik goed zit... (maar dat duurt nog zo lang)

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje vr 18 feb 2011 - 8:56

Hahaha, toch maar hopen dat je het stiekem ziet bij de 20-weken echo! Wink

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  chipa vr 18 feb 2011 - 22:31

Smaragdje schreef:
Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Chipa 26/37 15 juni ....
Pien 25/28 4 juli Meisje

Wow wat veel meisjes! Wij zullen de statistieken dan meer weer even een beetje rechtrekken want wij krijgen een jongetje! Ik vond mezelf altijd een echte meisjes moeder maar zo'n 2 weken voor de echo raakte ik er helemaal van overtuigd dat het een jongetje zou worden, en ja hoor!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 23:56

Smaragdje schreef:Hahaha, toch maar hopen dat je het stiekem ziet bij de 20-weken echo! Wink
Dat zei ik gister ook nog tegen mn man, maar hij zei dat we niet overstag gingen met de 20 wekenecho. We blijven bij ons besluit. (We willen het allebei niet weten tot de bavalling, maar zijn allebei erg nieuwsgierig).

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 19 feb 2011 - 0:22

Smaragdje schreef:
Mel 26/29 30 april ....
Woezel 30 6 mei Meisje
Chipa 26/37 15 juni Jongen
Pien 25/28 4 juli Meisje
Happydobby 27/28 20 juli ....

Zo schema aangepast.
Ik ga vandaag beginnen met opruimen, helaas kwamen we beiden moeilijk uit bed dus we gaan nu beginnen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Limburg85 za 19 feb 2011 - 0:29

Goedemiddag meiden,

Gisteren niet meer naar yoga geweest, kon echt haast niet meer lopen en ontzettend hoofdpijn wat later migraine is geworden :-(.

@ Kruumel, dat word straks omschakelen als het toch een jongen is, nee dat zal best wel mee vallen. Ik denk dat het een meisje gaat worden bij jullie. Ik had vooraf het gevoel van een meisje en toen ik zwanger was veranderde dit in een jongen en donderdag is weer overduidelijk gebleken dat het een jongen is.

Je weet het toch niet of het door drukte veroorzaakt wordt, soms is dat niet eens de oorzaak.

Was het nog gezellig gisteren?

@ Mel, vaker reageren :-p haha

@ Woezel, gelukkig dat je je geen zorgen maakt, dat zou ook niet goed zijn voor jou en de baby. Het komt toch wanneer het wil komen.

Kan je man ook geen voorspelling voor ons doen? ;-) haha

@ Smaragdje, als de verloskundige niet steeds zeg dat we het geslacht kunnen zien, zou ik het niet herkennen.

@ Chipa, ja nog iemand die een jongen krijg maar nog steeds zijn we in de minderheid haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 1:06

Inderdaad, je weet niet of dat de oorzaak is. Dat denk je al snel...ow dan zal ik wel te veel gedaan hebben, of te druk geweest zijn. Maar dat hoeft niet, kan ook toevallig een mindere dag zijn.

Ik had gisteravond al buikpijn toen ik naar bed ging, en vanochtend had ik het nog. Flink gal overgegeven vanmorgen, maar het is nog niet minder eigenlijk... voel me niet goed, misselijk en rare buikpijn.

Het was wel gezellig ja, gisteren. Maar wel druk met die kleine, die is net 1, en hij kruipt wel maar kan zichzelf nog niet zo goed vermaken. Dus je bent veel met hem bezig, kan je minder kletsen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 4:43

Kruumel, dat klinkt niet fijn. Doe maar lekker rustig aan.

Zo kon het niet laten, dus de licht roze was zit in de wasmachine. Alle was net uit de kasten gedumpt en dat is toch wel heel veel zeg. Toch het nadeel vd 3e Very Happy
Kwam er vanmorgen achter dat er vakantie is als ik 38-40 weken zwanger ben. Dus zou toch wel goed uitkomen als de kleine meid daar tussen ergens komt.

Gast
Gast

Bericht  Mel za 19 feb 2011 - 6:37

@smaragdje, dank je wel dat je het schema hebt aangepast!!

@ Woezel, nu al aan het wassen?? Wink ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier ligt de was al gewassen en gestreken in de kast! Vond het zo leuk en je weet maar nooit.. nerd

@all, heeft iemand van jullie ervaring met een pretecho met 31 weken? Ik heb volgende week zaterdag de pretecho en ben erg benieuwd hoe de kleine er dan uit ziet. Ook ben ik benieuwd of ze metingen doen om te schatten hoe ver je bent in de zwangerschap. Met de 20 weken echo lag de kleine met alles zowat een week voor op schema.. Maar dat kan natuurlijk net een groeispurt zijn geweest..

Oja, ik heb sinds een aantal weken veel last van rugklachten.. Van de week bij de verloskundige aangegeven, zegt ze: Nou, er is weinig tegen te doen. Je kunt evt naar een fysiotherapeut, maar dat helpt meestal toch niet.. Ze was alleen even vergeten dat ik zelf fysiotherapeut ben!! Haha!! Dat was wel erg leuk.. Ben oefeningen aan het doen voor mijn rug, maar het helpt niet veel.. smile
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Chelle za 19 feb 2011 - 10:25

Hi meiden!! Iedereen lekker aan het genieten van het weekend??

@ Novalee, hoe was de huishoudbeurs? Lekker vermoeiend zeker dat slenteren? hihi!! En laat me raden... schandalig geshopt? Wink

@ Woezel, lekker he, dat maagzuur!? Hahha!! Ik heb er ook lekker veel last van.. vooral snachts, het komt dan spontaan omhoog! :shock:
Lekker hoor, zo'n weekje vrij... geniet ervan! En inderdaad, weinig afspraken helpt vaak ook wel om lekker even tot rust te komen.

@ Kruumel, wat knap dat jullie het niet willen weten wat het wordt. Ik kan dat echt niet! haha! Ben echt veel te nieuwsgierig! Balen hoor dat je je soms nog zo beroerd voelt! Doe inderdaad dan maar lekker rustig aan, wie weet zakt het dan weer weg. Vla schijnt ook vaak te helpen. En veel water drinken en geen andere gekke sapjes he! (zoals dubbeldrank Wink ) Ik leef vooral van water omdat ik van alle sapjes zo'n beetje het zuur van krijg.

@ Teigertje, ik zag dat jij links naar een site had gezet. Ik heb een vriendin die met haar vriendin voor een kindje wil gaan. Ze zijn zich nu aan het orienteren over hoe het gaat en zo... Ik zal ze de site eens doorgeven, misschien hebben ze er wat aan... Maar zijn jullie wel naar ziekenhuis geweest voor inseminatie, of hebben jullie dat "zelf" gedaan? Dat kan toch ook heb ik wel eens gehoord?
Leuk dat je er zo open over bent... tegenwoordig moet dat toch ook gewoon kunnen vind ik.

@ Limburg, wat jammer dat je soms gewoon baalt van je zwangerschap.. dit zou toch het mooiste moment moeten zijn. Cry Toch hoop ik dat je er ook wel van probeert te genieten op de momenten dat je even geen last hebt.

@ Mel, misschien beginnen met reageren bij het begin? hahha!!
Wat jammer dat de oefeningen voor je rug niet helpen. Heb je lage rugklachten? Kun je ons niet wat tips geven?? haha!! Ik heb zelf last van die kuiltjes in mijn onderrug (vooral links). Heb jij daar nog een goeie oefening voor? Of over het algemeen nog goeie oefeningen?? Jaja, ik maak even wat (mis)gebruik van je hoor!
Ik ga zelf ook naar de fysio, en die heeft oefeningen meegegeven, maar alle tips zijn welkom...

@ Chipa, leuk een jongen!! Had je ook het gevoel dat het een jongen zou zijn??

@ All, nou hier een leuk weekend tot nu toe!
Gister hebben we de meubeltjes in elkaar gezet. Zo leuk! Alleen nog niet de accesoires. Ik wacht nog op de gordijnen en moet nog plankjes kopen bij ikea.
Vandaag hebben we een 4D echo gehad. We hebben zulke mooie foto's en een dvd van de echo gekregen. Mijn moeder en stiefvader hebben ons dit kado gedaan en zijn ook mee geweest. Was zo mooi om onze uk te zien!!!
Ze lag de hele tijd met haar voetje in haar hand (lekker lenig) en ze lag op haar onderarmpje te sabbelen. Zo lief!!
Even kijken of ik het lukt om hier weer een foto te plaatsen voor de geinteresseerden....

Svp niet quoten... Oh, ik zie dat alleen de link het doet... nou ja, ook goed nerd.. graag toch nog niet quoten! haha!!

http://94.100.116.17/1237750001-1237800000/1237766201-1237766300/1237766242_5_zHz-.jpeg
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Smaragdje za 19 feb 2011 - 11:11

@ Mel, ik heb een pretecho gehad met 29 en met 33 weken. Daarbij hebben ze gewoon allemaal metingen gedaan, van onderanderen zijn beentje en hoofdje. Door die metingen konden ze zien hoe ver hij was in de groei en hoeveel hij ongeveer woog, dus misschien doen ze dat bij jou ook al smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 za 19 feb 2011 - 18:55

Goedemorgen meiden,

Ben weer vroeg wakker vandaag maar nog wel zo moe maar liggen gaat echt niet meer.

Vandaag een verjaardag waar we bijna de hele dag zijn, eerst mijn naar het voetbal brengen en dan gaan S. en ik gelijk door naar opa en oma. Ben benieuwd hoe vaak ik de vraag weer te horen krijg ;-)

@ Kruumel, hoe is het vandaag met de buikpijn?

@ Woezel, ahh wat schattig al die roze kleren, zo leuk! Hier heeft die ook zat kleertjes volgens mij en dat alleen in maat 56 haha.

Gisteren ging S. weer op de babykamer kijken maar hij moest ook de hele kast en commode inspecteren en mijn man stond erbij maar ik hoorde geen commentaar toen de la van de kleren open ging haha.

Dat is wel lekker dat je mogelijk in de vakantie bevalt, hoeven de jongen niet naar school. Ik ben op goede vrijdag uitgerekend, precies een lang weekend dan dat zou ook niet verkeerd zijn :-).

@ Mel, kan ik jouw inhuren voor de was? Hier ligt alles nog ongewassen in het kamertje, heb er echt geen zin in, erg he!

Ik heb geen pretecho gehad maar afgelopen donderdag wel 2 keer een echo en toen was ik 30 weken en 6 dagen, weet niet er heel veel verschil tussen zit tussen een gewone echo en een pretecho? Hier hebben ze van verschillende onderdelen metingen gedaan om te kijken hoe groot die was en uitgezet op de curve om een beetje een richtlijn te krijgen. Bij mij was die nu rond de 1500 gram en uiteindelijk moet hij het dubbele worden.

Handig van de verloskundige omdat te vergeten maar ze had dan wel gelijk ;-).

@ Chelle, ja eigenlijk heb ik ook geen juiste gevoelens over zwangerschap en denk dat dat er nog weleens uit kan komen na de bevalling, we zullen zien. De verloskundige hoopte echt dat ik iets eerder, natuurlijk niet te vroeg, zou bevallen en dat hoop ik ook vanaf week 37 zodat ik dan hopelijk kan gaan genieten van m’n mannetje.

Wat leuk dat de meubels in elkaar zitten, ging het gemakkelijk? Ben benieuwd hoe het er tot nu toe uitziet!

Wat een mooie foto!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 20:36

mel, lekker toch dat de was al klaar is bij je. Als ik hier die berg zie plus de andere dingen, dan zal ik blij zijn als het weer netjes in de kast ligt staat. Daarna nog de grote dingen van zolder halen enzo.
Balen van je rug. Ik had het laatst ook constant in mijn onderrug en toen heeft de fysio me rug even losgemasseerd want die zat aardig vast.

Limburg, veel plezier vandaag.

Chella, inderdaad heel fijn die maagzuur.
Leuk dat het kamertje in elkaar is. En wat een schattige foto zeg.

Hier is de oudste nu helemaal weg van mijn bolle buik. Hij komt elke keer kijken of me buik nog bol is Very Happy En aaien en kroelen enzo. En laatst vroeg ik ga je straks helpen als de baby er is met luiers, aankleden enzo? Nee dat kon hij nog niet maar de baby kon dan wel bij hem op schoot zitten.

Gast
Gast

Bericht  Mel zo 20 feb 2011 - 5:31

@Limburg85, ik ben erg blij dat de was al klaar is. Heb er nu ook geen zin in. Alles lijkt ze zwaar te zijn en zo veel energie te kosten, bah.. Heb net de strijk van 3 weken gedaan en meteen last va een harde buik van het "lange" staan (1 uurtje).. Dus helaas, ben niet in te huren. Mocht ik nog een opleving krijgen, dan hoor je het!!
Ik denk dat een pretecho wel vergelijkbaar is, dus ze zal wel metingen doen. Na zaterdag kan ik het jullie vertellen!

@smaragdje, ik hoop het wel en anders vraag ik of ze dat wil meten. Ben wel erg benieuwd namelijk.

@Chelle, ik heb vooral last halverwege mijn rug. Zo net onder mijn schouderbladen. Op een andere plek dus. Oefeningen (hoewel ik aan neem dat je dezelfde hebt van jouw fysio)

- Op je rug liggen, knieen buigen, voeten op de grond. Knieen tegen elkaar houden en afwisselen naar links en rechts buigen (niet te ver en niet te snel)

- Op je rug liggen, benen gestrekt, afwisselend li en re been "langer" maken, soort van naar voren duwen, zorg voor beweging in je bekken

-op je rug liggen, benen gestrekt, 1 been buigen en knie langzaam zo ver mogelijk richting je neus trekken met twee handen. Niet "veren", en rustig weer terug (hoewel dat met een al te dikke buik niet meer lukt)

- op handen en knieen zitten, rug afwisselend hol en bol maken

Verder vooral goed op je houding letten, hoor wie het zegt!, en rechtop lopen. Niet te lang in dezelfde houding, maar afwisseling zoeken.. En een warme douche/kruik doet soms wonderen. Als echt niks helpt kun je een buikband overwegen. Die ondersteunt je buik, maar die neemt ook een deel van de werking van je spieren over. Hierdoor worden je spieren slappen en krijg je weer meer last als de band niet meer gebruikt. Gebruik die dus met mate!!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: