Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 ma 7 feb 2011 - 22:57

Goedemorgen,

Al een druk ochtendje achter de rug, over een uurtje is deel 1 van het beddengoed schoon en straks als deel 2 ook schoon is, 2 bedden opschudden en dan lekker niks meer vandaag.

Ik merk dat ik steeds vergeet om mijn ring om te doen haha, totaal niet gewend om ze te dragen en doe mijn sieraden altijd af met slapen.

Weten jullie of er levertijd zit op kinderwagens? Deze moeten wij nog bestellen maar moeten even kijken wanneer we hiervoor tijd hebben.

@ Smaragdje, ja dat lopen kon ik ’s middags al niet meer maar dat was het minst vervelende, vond het vooral vervelend dat ik van het einde van de middag t/m dat we in bed lagen, ontzettend last van me buik had maar je wordt die dag gelukkig geleefd :-).

Op zich gaat het nu wel goed met me, had echt erger verwacht, niet dat ik me super voel maar had erger verwacht.

Hoe is het met jou?

@ Kruumel, al helemaal gewend om in dit topic mee te schrijven?

Fijn dat het nu iets beter met je gaat, fijn gevoel geeft dat! Let wel op dat je niet te enthousiast bent omdat je zo blij bent dat het weer wat beter gaat. Als je weer een beetje kunt eten, voel je echt gelijk het verschil.

Je moet je niet schuldig voelen dat je even naar buiten gaat al is het wel heel herkenbaar, ik heb dat gevoel ook heel erg gehad maar daar moet je je overheen zetten, dat je ziek bent betekend niet dat je heel de dag binnen moet zitten, het is juist goed dat je even naar buiten ga.

Wanneer heb je weer contact met de bedrijfsarts?

@ Woezel, foto volgt vandaag. Moet even kijken welke ik ga plaatsen, van de amateurfoto’s zag ik snel dat er niet echt 1 is waar we volledig opstaan maar komt goed. Straks als ik klaar ben met alles ga ik eens rustig kijken en plaatsen.

Hoe is het met jou?

@ Schuddebuikje, wil jij op de baarkruk bevallen? Ik niet, tenminste ik zie dat op dat moment allemaal wel. Weet alleen dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en de rest zien we dan wel, als de baby er maar uit komt ;-).

Fijn dat je toch niet ontslagen word, geeft rust tijdens je zwangerschap al lijkt me wel dat je misschien nu niet zo’n heel lekker gevoel aan heb overgehouden? Krijg je nu een tijdelijk contract?

Fijn dat alles goed gaat. Logisch dat je een beetje zenuwachtig ben voor de echo, was ik toen ook wel en ook om het geslacht te horen. Nu ben ik eigenlijk niet meer zenuwachtig, omdat mijn gevoel steeds klopt.

Ik krijg volgende week donderdag 2 echo’s, ’s ochtends 1 bij de gynaecoloog en een groeiecho bij de verloskundige. Zo heb je er een tijdje geen en dan ineens 2 op 1 dag.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Pien ma 7 feb 2011 - 23:41

Nou meiden, daar ben ik ook weer eens... Inmiddelds veel gebeurt en erg druk geweest met allerlei bezoekjes... vorige week woensdag bij de verloskundige geweest, alles was goed. bloeddruk was prima, wat lager als de keren ervoor maar hoef me er geen zorgen om te maken. het hartje van onze uk weer gehoord, was ook keurig en mooi! 140hartslagen per minuut en ook dat was keurig zei ze. verder mn klachten besproken met betrekking tot mn bekken... ze vertelde dat ik echt mn lichaam serieus moet nemen en daarbij ook mijn klachten...

donderdag moest ik naar de fysio, ook daar weer op mn kop gekregen dat als ik zo doorga ik nog in een rolstoel kom te zitten.... vrijdag moest ik naar de arbo arts, een hele aparte vrouw maar ze nam me wel heel serieus. vanaf (nou ja, eigenlijk zodra ik er vervanging geregeld is) ga ik om de dag werken en dan 3 uurtjes per dag werken. de rayonmanager is nu bezig met vervanging te regelen en ik hoor wat zodra hij meer weet...

inmiddels heb ik nog meer pijn, ik lig nachten wakker, lopen, zitten, liggen alles doet pijn! heb een behoorlijke dip, kan gewoon niet echt genieten van de zwangerschap nu en daar baal ik van! daarnaast zijn er heel veel mensen (in ieder geval voor mijn gevoel) die me niet serieus nemen. ik ben nooit ziek maar heb wel af en toe wat klachten gehad de laatste tijd alleen hebben die nooit mijn werk beinvloed. nu het wel mijn werk beinvloed merk ik veel onbegrip en dat maakt me echt intens verdrietig.... als ik een slechte dag heb moet ik heel veel huilen, heb ik wisselende stemmngen en kan iedereen het beste uit mijn buurt blijven. gelukkig heb ik vaker goede dagen maar dan ga ik maar kopen kopen kopen... heb veel spullen online gekocht, marktplaats afgestruind naar leuke positie shirts en nog wat andere dingen die we nodig hadden...

verder leef ik nu echt heel erg toe naar de 20weken echo, volgende week donderdag is het zover... vind het reuze spannend! wie kan mij eens vertellen (iemand die het al heeft mee gemaakt) hoe het ongeveer in zn werk gaat... heb toen een tijd terug wel een boekje ervan gehad maar ben die kwijt geraakt...

oh ja, verder hebben wij ons ingeschreven bij een gastouderbureau en is het zo goed als zeker dat we een gastouder hier 1 straat verderop krijgen! dat vind ik echt superfijn...

nou, van de week kom ik even op jullie allemaal reageren. neem nu even een warme douche en moet daarna werken!! vandaag van 2 tot 6...

even snel @limburg: meis, ik ben blij dat je zo'n fijne dag hebt gehad! ben benieuwd naar een foto van jou in je trouwkleding!

@novalee, wat leuk!! een meisje... ben benieuwd wat de uitslag bij de 20weken echo word!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Limburg85 di 8 feb 2011 - 3:59

Zo, de boodschappen zijn weer gedaan en opgeruimd. Al het beddengoed is gewassen en zijn weer opgeschud, naar de drogist geweest en weer een aantal babyspullen online besteld en wacht nog op 2 een reactie en dan nog wat bestellen, langzaam word het uitzetlijstje van de baby kleiner ;-). Straks nog eten koken en afwassen en dan niks meer vandaag.

Sorry, ben er nog niet aan toe gekomen om een goede foto van mijn jurk te zoeken tussen de 400 foto’s die we nu hebben ontvangen van familie. Morgen tijd zat want dan moet ik de hele dag thuis blijven omdat ze het kamertje komen bezorgen en monteren.

@ Pien, fijn dat alles goed was met de baby. Wat is je bloeddruk nu? Ik heb altijd een hele lage bloeddruk gehad in de zwangerschap en ineens was die omhoog geschoten en nu is die eindelijk normaal.

Echt ontzettend vervelend dat het lichamelijk steeds slechter met je gaat, probeer echt naar het advies te luisteren, het is voor jou en de baby het allerbeste. Dit is niet wat je wil en zoals je had gehoopt/verwacht dat je zwangerschap en dat heeft ook heel veel invloed op je geestelijke. Ik had en heb dat ook nog steeds, het is allemaal heel moeilijk te accepteren en je voelt je zo machteloos. Probeer toch een beetje te genieten, vooral op de goede dagen, je zwangerschap is iets speciaals. Weet dat het heel makkelijk is gezegd want ik kan nu pas een heel klein beetje genieten, af en toe. Al die tijd vond ik mijn zwangerschap echt niet leuk en ik ben ontzettend blij als de zwangerschap voorbij is.

Wat leuk dat je lekker online heb geshopt, wat heb je allemaal geshopt? Vertel, i love shoppen haha.

Hoe de 20 weken echo te werk ging? Eh dan moet ik even goed nadenken en mijn geheugen is niet op zijn sterkst in mijn zwangerschap. Het is eigenlijk een hele uitgebreide echo, ze gaan per onderdeel uitgebreid kijken.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:12

pien, ik weet precies hoe je je voelt. En ook al is het voor mij de 3e keer ik vind het nog steeds moeilijk om het naast me neer te leggen. Maar voor jezelf is het echt het beste dat je een flinke stap terug neemt. Heb er ook nog steeds de balen van dat ik niet kan wat ik wil. Net ook lopend mijn zoon van school gehaald, want ja mooi weer en de jongste had niet geslapen, dacht dan slaapt die mischien even in de wagen. En ik voel me af en toe gewoon lui omdat ik niet meer wandel en fiets. Maar halverwege de heen weg had ik gelijk al zoiets van waar ben ik aan begonnen. Dus helaas ik ga niets voor niks elke keer met de auto op en neer. Als je dingen kwijt wil mag je me altijd een pb sturen.

limburg, schiet niet op zo met de foto. We wachten geduldig af hoor.
Hier gaat het redelijk. Baal ervan dat ik elke dag met pijn op sta, wat dat betreft kan ik de laatste 3 maanden wel vooruit kijken. Verder mag ik nog niet echt klagen, ben ook blij dat ik dit keer een stuk minder last van maagzuur heb dan bij de jongens. Morgen weer naar de vk en ben wel benieuwd hoe onze meid ligt.
Morgen krijgen jullie de meubels toch, leuk, kan je straks lekker alles inruimen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 8 feb 2011 - 5:07

@Kruumel, fijn dat je geen stress meer hebt over je werk, en idd als je je goed voelt dan je altijd een aantal uurtjes gaan werken.
@Schuddebuikje, 20 weken echo vind plaats tussen 18de en 22ste week van een zwangerschap, je bent niet laat hoor. Heb je niet gewoon bandenpijn, of is het constant in je liezen? Fijn dat je toch een contact krijgt.
@Limburg, je wil niet thuis bevallen? Een baarkruk kan wel prettig zijn, vlgs mij. de zwaartekracht helpt mee he!
@pien, rustig aan doen he! Mijn bloeddruk is al lager sinds ik zwanger ben.

@Woezel, fijn dat je minder last heb van maagzuur.

Net wezen wandelen en fietsen, maar na veel wandelen voel ik mijn banden wel. Ik voel me steeds minder moe en de duizeligheid word ook minder. Ik wilde toch wel weer wat aan beweging doen dus vandaar een eind gefietst op een normaal tempo. Morgen weer de nachtdienst in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Chelle di 8 feb 2011 - 6:31

Zozo, wat een geklets alweer zeg!!
Ben nu tegelijk aan het koken dus even kijken of ik nog 2 dingen tegelijk kan nerd

@ Limburg, wat fijn dat je trouwdag onvergetelijk was!! Klinkt inderdaad als een mooie dag!! Ik ken het gevoel van als je eraan terug denkt. Gek genoeg heb ik dat nog steeds! (en ben inmiddels 1,5 jaar getrouwd). Het is zo mooi om een dag in het middelpunt te staan met de liefde van je leven. Ben echt heel benieuwd naar je foto's!
Oh, of er een levertijd op kinderwagens zit denk ik vaak van wel. Bij ons tenminste wel. We hadden hem eind januari besteld en wordt 14 februari geleverd. Dus zou voor de zekerheid wel optijd zijn. Wink

@ Happydobby, hebben jullie een kinderkamer uitgekozen of alleen nog maar dingen "gezien"? Wist niet dat ze bij Ikea zoveel hadden. Maar heb dan ook alleen op de site gekeken en daar staat heel weinig.

@ kruumel, wat fijn dat je werkgever zo makkelijk is zeg! Je moet inderdaad gewoon je dingetjes doen net als wat schuddebuikje zegt. Je kan moeilijk dag in dag uit op je kont thuis zitten! haha!! Maar snap wel wat je bedoelt.

@ Schuddebuikje, wat goed een nieuw contract!! Dat betekend dat ze toch wel erg tevreden over je zijn toch!? ;-)
Die pijn in je liezen kunnen heel goed bandenpijn zijn. Spannend donderdag voor de 20 weken echo! Ik had hem ook met 21 weken en 4 dagen. Maar joh, dan is de weg naar de 32 weken echo niet zo lang! Laughing

@ Pien, wat balen dat je zoveel last hebt zeg! Dat is inderdaad niet echt genieten van je zwangerschap! En dan ook nog eens onbegrip van anderen.... niets van aantrekken hoor! Echt aan jezelf denken is belangrijk!
Spannend volgende week je 20 wkn echo! Dat wordt lekker lang naar je uk kijken. Degene die de echo doet kijkt alles na van je kindje. Ze zal er ook bij uitleggen waar ze precies naar kijkt. Bij het hartje zal ze wat langer blijven kijken, dus daar moet je niet van schrikken. Dat is normaal. Je moet er wel vanuit gaan dat het medisch is. Een koffieuurtje is het dus zeker niet. Ik vond de 13 weken echo veel leuker. Maar de 20 wkn echo duurde bij mij langer en zag ik mijn uk lekker lang en goed.

Nou, ik ga gauw eten, want ondertussen is mijn eten klaar!!
Fijne avond allemaal!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Happydobby di 8 feb 2011 - 7:14

Chelle schreef:

@ Happydobby, hebben jullie een kinderkamer uitgekozen of alleen nog maar dingen "gezien"? Wist niet dat ze bij Ikea zoveel hadden. Maar heb dan ook alleen op de site gekeken en daar staat heel weinig.

Hai Chelle, ze hebben bij ikea niet zoveel keus, maar wel veel leuke kleurtjes. Ik vind wit of hout gewoon saai. We hebben een limegroen ledikantje gezien, en een commode. De kledingkast van mijn vriend staat boven en die is over dus die hoeven we niet te kopen. We zijn ook bij baby dump geweest maar ik vind die babykamers saai en er zit een enorme levertijd op. Verder willen we een zachtgroene babykamer met wit maar hoe we dit gaan doen dat weten we nog niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Dora di 8 feb 2011 - 9:35

Hoi hoi,
Hier ben ik weer:

@ Chelle; ik heb nog geen last van vocht vasthouden, maar ik hou mijn hart vast voor straks, tegen de tijd dat ik op het einde loop in de warmte. Maar inderdaad wat de andere dames ook al zeggen, het is een heel normaal kwaaltje van de zwangerschap en zolang je er geen andere klachten bij hebt kan het weinig kwaad. Pas alleen wel op met ringen, doe deze optijd af, want het zou zonde zijn dat ze deze los moeten knippen. Stel je voor dat het niet goed gaat met de bevalling en je moet een keizersnede, dan moeten ze deze van je vingers knippen. En dat gaat niet zo netjes.
@ Woezel; Wat gaat het toch snel he? Voor je het weer ben je weer mama van zo een kleintje.
@ Limbrg: Heb je al foto’s? (mmm, ben niet nieuwsgierig hoor Wink ) Maandag moest je toch bloed laten prikken en urine inleveren? Weet je al iets? Of wanneer krijg je de uitslag? De levertijd op kinderwagens kan erg verschillen, maar meestal rond de 8 weken. Dus ik zou er niet te lang meer mee wachten.
@ Kruumel; fijn dat het wat beter gaat. En als je op therapeutische basis gaat werken Blijft het wel door het uwv vergoed en als het niet gaat kun jij naar huis/zitten/stoppen. Wel fijn dat je werkgever zo begripvol is.
@ Schuddebuikje: wat fijn dat je contract verlengd is! (want je zou er toch eerst uitgaan? Door de diverse overnames etc? Dat ik de goeie voor me heb) En nog 2 dagen, dan weten jullie wat het gaat worden! Maar laat is het niet hoor bij ons doen ze het liever ook rond de 21 weken, dan heb je blijkbaar het beste beeld.
@ Pien; wat vervelend dat mensen je niet serieus nemen. Als je het zelf maar wel doet! Maar dat is ook het vervelende van bekkenklachten, mensen zien niks tot weinig aan je, dus minder begrip. Heb je de termijnecho gehad? Daar lijkt de 20 weken-echo op. Ze kijken de uk helemaal van top tot teen na en of ze afwijkingen zien. Of de hersenen goed zijn aangelegd, het hartje in orde is, alle kamers en boezems, als je het geslacht wilt weten laten ze dat zien. Ze kijken of er maaginhoud is, vocht in de niertjes zit, uuuh etc etc. Wel fijn dat je een gastouder een straat verder krijgt, dan ben je er ook zo.
@ happydoppy: En marktplaats?
@ all; na een dag werken voel ik mijn buik (banden) wel behoorlijk. Ben ook iedere keer behoorlijk afgepeigerd als ik thuis komt (heb een lopend/staand beroep).
Wij hebben geboden op een heel leuk kamertje en ze zijn zondag akkoord gegaan, dus deze kunnen we binnenkort op gaan halen. http://huis-inrichting.marktplaats.nl/slaapkamer-complete-slaapkamers/414381497-babykamer-in-uitstekende-staat.html?return=eJxNjesKgkAQhd8l2P2XuqtSrCyR9CJrrihednAmzKJ3byKD5s%2F5zpmbM8o8O5MUaHSamx16N1%2FboiUCE8d9AD9Fo5t7gsE5wmga4u9IBC2c7oNVskZLQaRnJdISbhvUHUOecLFpkI1mGIjh0QEjNjX%2BlmiDkRtnWsEz9wtz5aq1d6OfOQj4OaklVTY0EuDGr8FmsvloQLqG2tvseNDSLSIv90rkF9aExSZbpv8ytStebwmaSpA%3D&df=1&fta=eNq1k02PnDAMhv%2FKKIe5rZSEBIIRh616WandS6teVquVQ8IUDQMIMh%2FbEf%2B9ceihUiv1VA7hwbGd13ZAKOC%2BgAF2nvu3C%2FYLqxYQmQZ262uxd0sdRhDVdI6L60Dz%2BFTtArLqA%2Fzopmpp3UIOIS6nCcL75KvjFSza9yOe%2FFyNSwdyH2w9tvtpOsekU632Lb3HJTSj87Uyhdzj9eVBvL7w15onlokF6VHAJjx4VnWg4mcGrHNJqMxLYMI0VmelukUwXhpNUCieNQRZjiUn4DbnIoJtrTAlgUXdegI0hm%2FAnZYEGvPGEmSl4U2CXOXJR7Y2Sz5So1ObRduUUIg2geFcF3QWFjLDnEBJnrUEmROYEUhtLUlFIUtFUaW1OZLUsmzKJD5C0aoNcrVtSVSUx3hvNYUbW1pHRxhRWNVs4wMWxgnd8tb74RC%2BU%2BN43IjNOuHtjXoZ2%2BcgpxYCwyurMMK9gwcRKV2JaH%2F6SIHRtEC8D5%2FQ%2Bj6lz4F9jWPeobv4OfghdD7ZBbAP2Bz94J7j5Fn1%2FEvLYwhzZ8%2FBUxSlFJuWL%2BMcngbnb5trTPsN%2BzNJQxCkhifd65Y67SURvzvEPR5PwOHgbbxKA6vWNWqWf5Yh%2F1LGY997P%2Byu3s8Hf6Ho%2F1WG%2BFcZ8Rf87MOuHcNINazbZC7kw%2BG%2Brj8BvUEbFw%3D%3D&fta_ind=15&fs=1

Laatst aangepast door Teigertje op di 8 feb 2011 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : miste een hoop tekst)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Limburg85 di 8 feb 2011 - 21:53

Goedemorgen,

Vandaag komen ze de babykamer bezorgen en monteren, leuk! Ben alleen benieuwd wanneer ze komen. Kan deze morgen mooi schoongemaakt worden en kan ik vrijdag beginnen met inrichten. Moet nog wel dingen ervoor shoppen maar dat komt goed komende weken.

Welke kinderwagen hebben jullie of willen jullie gaan kopen?

@ Woezel, vandaag komt er echt een foto, ben net al begonnen met ze te bekijken en straks even een keuze maken maar eerst even reageren ;-).

Succes vandaag bij de verloskundige, hopelijk is alles goed met jullie kleine meid. Hoe laat moet je?

Balen dat je nog steeds zo’n last van je bekken heb!

@ Happydobby, nee ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, gelukkig is deze maar 5 minuten van ons huis af. Wil jij wel thuis bevallen?

Wat fijn dat je je nu wat beter gaat voelen! En lekker naar buiten geweest, groot gelijk het is heerlijk weer.

Kleurrijk kamertje krijgt de baby volgens mij. Heb je wel een uniek kamertje want denk niet dat veel mensen voor zulke kleurrijke meubels gaan.

@ Chelle, natuurlijk kan je 2 dingen tegelijk, je bent een vrouw ;-) haha.

Dat is geen lange levertijd, 2 weken is te overzien maar we moeten deze wel eerdaags gaan bestellen, wil nu alles geregeld hebben.

@ Teigertje, 8 weken voor de kinderwagen? We hadden zaterdag niks op de agenda staan maar heb nu besloten dat we zaterdag naar de Prenatal gaan voor de wagen gezien ik over 10 weken en 2 dagen ben uitgerekend haha.

Ja hebben foto’s van familie gekregen, 400 stuks maar eigenlijk geen 1 waar we beide helemaal opstaan haha. Wanneer de foto’s van de fotograaf komen weet ik niet, hoop snel.

Balen dat je nu klachten krijg na het werken. Rustig aan doen (voor zover dat gaat).

Leuk kamertje! Is de babykamer verder al klaar of moet er nog dingen aan gedaan worden voordat jullie de meubels op kunnen gaan halen?

Ja ik moest afgelopen maandag bloed prikken en urine inleveren voor de gynaecoloog, ik krijg daar de uitslag van tijdens de volgende afspraak, 17 februari. 17 februari een druk dagje want eerst ´s ochtends naar de gynaecoloog en ´s middags een groeiecho bij de verloskundige
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 8 feb 2011 - 23:34

Foto´s van mijn bruiloft, zijn er veel maar kon niet kiezen Embarassed (laat ze er niet heel lang op staan):

Sorry foto's verwijderd. Als iemand ze nog niet heeft gezien, roep maar.

Laatst aangepast door Limburg85 op wo 9 feb 2011 - 7:49; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer wo 9 feb 2011 - 0:10

je ziet er mooi uit Limburg83!!
Je buik zie je nu goed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Limburg85 wo 9 feb 2011 - 0:41

Bruintje Beer schreef:je ziet er mooi uit Limburg83!!
Je buik zie je nu goed.

Dank je Very Happy .

Ja mijn buik is nu eindelijk aanwezig, heb er heel lang op moeten wachten maar nu is die eindelijk voor iedereen zichtbaar.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 1:34

Heey meiden, hier ben ik weer... effe alles nagelezen zodat ik op iedereen kan reageren. Ik vind het erg leuk om hier mee te kletsen... had niet echt meer aansluiting in andere topics, en ben toch wel veel thuis, dus heb veel tijd om te internetten, haha.

Allereerst Limburg, wat zie je er ontzettend mooi uit! Je straalt helemaal, en echt een mooie jurk. Je man ziet er ook mooi en gelukkig uit... wat een plaatje!!!

Schuddebuikje, het is inderdaad fijn hoe mijn werkgever er mee omgaat. Het is wel raar om te horen dat je eigenlijk niet meer 'mag' komen werken tot je verlof, maar het is allemaal met goede bedoelingen. En ik kan op eigen initiatief gewoon wat gaan werken als ik me goed voel en zin heb. Gefeliciteerd met je contract! En morgen de 20 weken echo... spannend! Wij hebben die op 21 maart gepland staan, effe wachten dus.

Woezel, ik weet het, maar het is moeilijk... vooral in het begin, al ben je maar effe een half uurtje in de supermarkt, je kijkt toch de hele tijd om je heen of je iemand bekends ziet. Het moet misschien nog een beetje wennen.

Limburg, vergeet je je ring om te doen, haha. Leg je die niet bij je andere sieraden die je 's nachts af doet? Ik leg alles altijd op de badkamer als ik naar bed ga, en als ik opsta doe ik t weer om. Zijn ze al geweest voor het kamertje? Spannend he? Wij hebben een Quinny Freestyle 3XL kinderwagen over kunnen nemen van kennissen. Hij is zwart/bruin, en ziet er nog helemaal mooi uit... Ik vind het wel leuk met jullie mee te schrijven, hier vind ik het meest aansluiting, het is wel effe wennen, want er wordt best veel gepost. Wink
Ik heb geen bedrijfsarts, ik werk bij een redelijk klein bedrijf, wij hebben geen bedrijfsarts. Ik heb gewoon contact met de werkgever en met iemand van het uwv, daar heb ik een telefonische afspraak mee op 1 maart tussen 10 en 12 uur. Twee echo's op 1 dag, dat is wel bijzonder he? Spannend weer!

Pien, mooi is dat he, als je het hartje van je kindje kan horen kloppen... ik vind dat zó bijzonder! Je moet je klachten wel serieus nemen, he. Je moet echt naar je lichaam luisteren, hoe moeilijk dat ook is, want je wil toch niet in een rolstoel terecht komen. Je hebt wel erg vervelende klachten, veel sterkte!

Happydobby en Tegertje, ja, het is erg fijn dat mijn werkgever er zo goed mee omgaat. Had ik nooit gedacht... hij is soms best wel hard en bot, en hij roept al jaren dat het zijn nachtmerrie is als ik zwanger word (omdat ik full-time ben en geen vervanger heb, ik werk er 8 jaar en neem stiekem in al die tijd heel veel van zijn taken over).

All, met mij gaat het redelijk goed... als ik zo door kan gaan is het best goed vol te houden. Helaas heb ik vandaag een minder goede dag, ben best misselijk en m'n buik doet raar. Vrijdag naar de verloskundige, ben benieuwd... we krijgen dan de uitslag van de combinatietest en dat is de eerste afspraak weer na mijn ziekenhuisopname.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 9 feb 2011 - 2:15

Om 12.15 uur kwamen ze van de babykamer en nu rijden ze net weg. Het kamertje staat in elkaar :-).

Alleen werkte mijn pinpas niet mee, hij deed het niet heel fijn. Gauw maar het bedrag via telebankieren overgemaakt zodat ze weggingen haha.

2 huizen verder is er een vrouw bevallen en zag daar 1 van de verloskundige naar binnen gaan van de praktijk waar ik ook zit, gek om te zien haha.

@ Kruumel, leuk om te lezen dat je het leuk vind om in dit topic mee te schrijven en dat je hier aansluiting vind. Vind het ook leuk dat je meeschrijf, hoe meer meiden hoe leuker en hoe meer verschillen je hoort over een zwangerschap. Ik vind het ook leuk om mee te schrijven op het forum vooral omdat ik niet veel zwangere in mijn omgeving heb.

Een paar weken geleden werd er nog niet zo veel gepost in dit topic maar daar is gelukkig verandering in, vind het erg leuk dat er lekker gepost word omdat ik dan overdag nog iets te doen heb ;-).

De ringen liggen nog beneden, erg he! Denk dat ik ze idd in de badkamer moet leggen en echt een gewoonte van moet maken, net zoals mijn oorbellen in doen ’s ochtends.

Om 12.15 uur waren ze er om de babykamer in elkaar te zetten en rijden nu net weg, ben blij dat ze weg zijn vind het altijd verschrikkelijk werklui over de vloer haha.

Wij gaan waarschijnlijk voor een Quinny Speedi, we twijfelde tussen en deze de Maxi Cosi maar vind de beugel tussen de benen bij het zit gedeelte daar niet mooi.

Ja de echo’s volgende week donderdag zijn wel spannend omdat het beide groei echo’s zijn maar die van vorige week was goed dus verwacht dat beide ook weer goed zullen zijn.
'
Balen dat je vandaag weer een mindere dag heb, hopelijk voel je je morgen weer wat beter!

Spannend vrijdag de uitslag, heb je er wel een goed gevoel over?

Ik las dat jij je ook bij Groene Kruis kraamzorg heb aangemeld, ik ook, werd mij aangeraden.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 2:28

Limburg, leuk! Is het kamertje mooi? Helemaal zoals je had verwacht?
Ik heb ook zin om kamertjes te gaan kijken!

Ik heb ook weinig zwangeren in m'n omgeving. Een paar vriendinnen hebben afgelopen jaar een kindje gekregen, daar kan ik wel dingen aan vragen. Maar dat zijn vriendinnen die ik niet elke week zie... meestal een keer in de paar maanden.

Ja, dat vind ik ook leuk, want 'savonds heb ik altijd genoeg te doen, is mijn man thuis, komt er soms visite, tv, etc. Maar overdag zit ik vaak de hele dag alleen, dus dan is het forum een fijne afleiding.

Je ring bij je oorbellen leggen helpt! Dan gaat het in een moeite door. Wat voor ringen hebben jullie? Kan je een plaatje van internet plukken? smile

Die quinny die wij hebben is made by maxicosi, en als het goed is past de maxicosi er ook in, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ja, mijn man en ik hebben eigenlijk allebei een goed gevoel over de uitslag. Ik heb eigenlijk al vanaf het begin van de zwangerschap het gevoel dat het goed zit. Kan dat niet helemaal verklaren, maar dat gevoel heb ik gewoon.

Ja, ik heb me ook bij het groene kruis aangemeld.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje wo 9 feb 2011 - 2:28

@ Limburg, mooie foto's van je bruiloft! Je straalt helemaal op de foto's smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 wo 9 feb 2011 - 2:50

@ Kruumel, ja het kamertje is mooi! Kan alleen niet wachten tot het eind resultaat want moet nu wel even wennen. Hebben altijd andere babymeubels gestaan en sinds een paar maanden stond de kamer leeg. Moet altijd wennen aan veranderingen, ook toen de muren geverfd waren ;-).

Ben alleen nog niet helemaal tevreden met hoe de meubels staan, even vanavond kijken met man hoe we het precies neerzetten.
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Kinderkamer2
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Kinderkamer3

Heel herkenbaar je gevoel over je zwangerschap, heb precies hetzelfde. Iedereen maakte zich zorgen of het allemaal wel goed ging/gaat met de baby maar ik heb daar nog geen minuut aangetwijfeld.

Alleen mijn schoonzus heeft een kindje en soms kletsen we er wel over maar niet alles (heb ik niet zoveel zin in) en dan is dit f
forum ideaal. Natuurlijk heeft mijn vriend wel een zoontje en heeft daardoor ervaring, ik heb pas ervaring vanaf 1 jaar ;-).

Dit zijn onze ringen:
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 DSC05631
Oorspronkelijk zagen ze er anders uit maar mijn broer (juwelier) heeft ze helemaal bewerkt. Ze waren 2 kleuren goud, zat een lijn in die we er uit hebben laten halen en de ring is helemaal mat gemaakt.

@ Smaragdje, dank je!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 5:01

Limburg, wat zagen jullie er onwijs stralend uit zeg. En leuk zo buikje in zo'n prachtige jurk.
Ik kreeg maandag ineens op het schoolplein 3x de vraag of ik zwanger was.
En wat een onwijs mooi kamertje. Hier ongeveer dezelfde indeling nu, alleen hebben we de grote kast naast de deur staan. Weet niet of dat bij jullie kan?

Kruumel, balen dat je een mindere dag hebt. Spannend vrijdag weer controle.

Teigertje, inderdaad nog even en dan hebben we weer zo'n uk in huis. blijft spannend en speciaal hoor.
wat een mooi kamertje hebben jullie gevonden.

Ik moet vanavond pas naar de verlos.
Zo hier vanmiddag even lekker samen met de jongens getukt. En nadat ik wakker was moest ik in bed blijven liggen dus even heerlijk gelezen. want ja als ik eruit ga worden de jongens ook wakker Cool Nu zijn de jongens lekker aan het kleuren. Dus echt een lekker relaxte woensdagmiddag. Al zie ik ineens dat ik straks alweer richting de keuken mag haha.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 9 feb 2011 - 5:17

@Teigetje, ik had op marktplaats gekeken maar mijn vriend wil graag alles nieuw, en tja ik wil eigenlijk ook alles nieuw.
@Limburg, ik denk over een badbevalling, je kan van die baden huren om in te bevallen, en ja als ik medisch gezien thuis mag bevallen dan blijf ik thuis, het ziekenhuis is 5 min rijden hoor dus we zouden er alsnog zo zijn.
Ik zag bij iemand op hyves die ik ken een babykamer die helemaal spierwit was, alles wit en geen kleurtjes, echt heel saai haha.
Mooie foto's van je bruiloft, en idd je buikje word zichtbaar.
@Woezel, ik dacht dat je bij een 2de of meer kindjes sneller ziet dat iemand zwanger is.

Ik ga ook eens richting de keuken, straks nog effies rusten voordat ik de nachtdienst in mag, morgen weer naar de vk. Verder doe ik niks haha

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle wo 9 feb 2011 - 5:38

@ limburg,
Jeeeehh eindelijk de foto's van Limburg!
Meid wat zagen jullie er mooi uit zeg! Leuk trouwens om te zien "wie" je nu bent. Heb niemand van jullie nog gezien. (behalve dan blote buikies! haha!)
Ik kan ook nooit kiezen hoor als ik foto's zou moeten laten zien van mijn bruiloft. Ze zijn toch allemaal even bijzonder!
Ik lees trouwens dat je je kinderwagen bij prenetal gaat bestellen. Als ik jou was zou ik ook even op de site van de babydump kijken. Ze hebben daar namelijk de "bcc-regel". Als je daar je kinderwagen koopt en ziet het ergens anders goedkoper krijg je het verschil terug. Grote kans dus dat het bij babydump net iets voordeliger is...
Wij hebben alles bij babydump besteld. Ook als de zwangerschap "verkeerd" zou gaan (wat je natuurlijk nooit hoopt maar stel dat...) dan kun je alles weer terug brengen en krijg je het aankoopbedrag terug... Nou, moet je maar even kijken, ik heb je in ieder geval getipt! Wink
Wat een super lieve meubeltjes trouwens. En wat fijn dat ze het voor je in elkaar zetten! Ik denk dat wij zelf moeten gaan bouwen, maar vind ik niet erg. Best gezellig zo knutselen! angel

@ teigertje, bedankt voor de tip van de ringen optijd af doen! Ik weet alleen niet zeker of ik vocht vast hou... ik denk dat ik mezelf ook van alles inbeeld omdat ik zo bang ben dat het alsnog fout gaat... Pfff hoe bedoel je mezelf gek maken zo... Maar mijn ringen zitten nog niet strakker dus het zal wel meevallen denk ik.

@ happydobby, haha!! Moest wel lachen om je berichtje dat je op iemand zn hyves een foto zag van een heel wit kamertje... Wij hebben hoogglans witte meubels besteld en de muren zijn wit. Ook zijn de accesoires van Adorable Pooh (wit met een kleine pooh erop). Ik besefte pas later dat het wel heel wit zo zou worden en dat vond ik ook saai! hahaha!! We hebben nu dus maar mooie bruine gordijnen bestel (past leuk bij pooh). Maar hoop niet dat het ook zo'n "saai" kamertje wordt... Ach, dan maar heel veel zwitsal kopen, dan heeft het kamertje nog een beetje kleur Wink.
Werkse vannacht!!

@ woezel, wat fijn dat je ook afpraken savonds kan hebben bij jouw vk. Helaas kan dat niet bij die van mij.. moet dus steeds van werk weg...

Nou, hier verder geen nieuws... heb vandaag lekker thuis gewerkt. We zijn aan het proberen of dat goed gaat zodat ik straks na mijn verlof gedeeltelijk thuis kan werken. Zou wel heel fijn zijn!! Lekker bij mijn uk zijn en minder opvang betalen!
Fijne avond allemaal!!! Ik ga lekker vanavond helemaal niks doen. Ben laatste tijd weer erg moe maar slaap voor geen meter. Nog meer meiden last van??
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:15

Limburg, fijn dat het kamertje mooi is! Waar hebben jullie het gekocht?
Ik moet ook altijd wennen aan nieuwe dingen, wij hebben pas de kapstok verplaatst en een nieuwe dressoir in de hal staan, maar ik moet er nog steeds aan wennen. De andere stond er al weer 5 jaar.
Dus jullie hebben al een kindje thuis, woont hij bij jullie? En dit wordt het eerste kindje van jullie samen?
Jullie ringen zijn erg mooi!

Woezel, fijn dat je bij jouw vk ook 's avonds terecht kunt. Maar jij hebt ook al kindjes begrijp ik?

Chelle, ging dat goed thuis werken? Was het vandaag de eerste dag dat je dat ging proberen? Lijkt me wel een fijne oplossing als dat werkt, met de kleine lekker thuis.
Ik wist helemaal niet dat je bij de babydump je aankopen terug kunt brengen als je zwangerschap misgaat.

All, doen jullie iets aan zwangerschapsgym/yoga? Ik heb me net aangemeld voor zwangerschapsyoga. Ik heb van meerdere vrouwen gehoord dat het erg fijn moet zijn. Ik vraag me alleen af of t ook iets voor mij is. Als ik aan gym of yoga denk denk ik echt "niks voor mij" maar het lijkt me wel leuk om contact te hebben met vrouwen uit de buurt met een kindje ongeveer even oud.

Gast
Gast

Bericht  Dora wo 9 feb 2011 - 7:47

Yoga lijkt mij weer niet zo.
Wij hebben bij de vorige zwangerschap de cursus samen bevallen gedaan en daar willen we een opfriscursus van gaan doen. Dan kunnen we ook een paar uur in de week bewust met deze zwangerschap bezig zijn.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 8:07

Dat had ik eerst dus ook heel erg, dat dat me niks leek. Maar als ik aan gym denk lijkt me dat ook niks. Allemaal niks voor mij, te nuchter voor. Maar zoals jij ook zegt, het lijkt me wel fijn om met de zwangerschap bezig te zijn, vooral nu ik de hele tijd zo ziek ben (geweest) en er al niet echt van genoten heb. Ben meer bezig met ziek zijn dan met zwanger zijn, en dat vind ik jammer.

Omdat ik toch van veel vrouwen heb gehoord dat het fijn is, en dat ze het gemist hebben als ze het niet gedaan hebben, heb ik toch gekozen om iets te gaan doen.
Ik kreeg van een bepaald yogacentrum hier in de buurt veel goede reacties, vandaar dat ik voor hen gekozen heb. Als ik via het groene kruis gym zou doen is dat de periode dat ik er klaar voor ben niet zo dicht hier in de buurt, en dat lijkt me dan weer jammer.

Gast
Gast

Bericht  Dora wo 9 feb 2011 - 8:12

http://www.bevalsamen.nl/ (is waar wij zitten/naar toe gaan)
En dit is voor geheel nederland:
http://www.samenbevallen.nl/
Zijn als ik het goed zie min of meer de zelfde cursussen.
Even een klein stukje gekopieerd, zodat je een idee krijgt van de cursus, het is dus geen gym ofzo. Je doet wel een paar oefeningen, maar zijn daar niet opgericht:
Wat is Samen Bevallen voor een cursus?
Samen Bevallen is een cursus die sinds 1983 bestaat en waar cursisten over het algemeen zeer tevreden over zijn. Het speciale is dat de partner alle cursusavonden mee komt en dat ook hij (of zij) alle informatie krijgt die belangrijk is om te weten als aanwezige bij een bevalling. Bovendien leert de partner diverse vaardigheden waarmee hij kan helpen en ondersteunen tijdens de bevalling. Er is ruim aandacht voor informatieoverdracht, het stellen van vragen, het bespreken van onzekerheden en het oefenen van ontspanning, ademhaling, houdingen, perstechniek, pershoudingen en massage.

Laatst aangepast door Teigertje op wo 9 feb 2011 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 8:21

Teigertje, ik heb effe gekeken op de site, ziet er goed uit. Er staan wel heel veel overeenkomsten in met wat ik voor cursus ga doen. De onderwerpen en oefeningen zijn bijna allemal hetzelfde. Alleen heb ik 2 partneravonden en is niet de hele cursus met partner. Misschien scheelt het omdat jullie beide vrouwen zijn, maar mijn man heeft echt geen zin in een hele cursus samen. Een of twee avonden wil hij wel mee.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: