Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+15
NowImNothing
Bruintje Beer
Rumble
Dora
Chelle
Happydobby
Pien
Novalee
chipa
schuddebuikje
Theeleut
Smaragdje
Limburg85
_Mashimaro_
Mel
19 plaatsers

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 13 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Limburg85 do 3 feb 2011 - 1:30

Goedemiddag meiden,

Nog maar 1 nachtje slapen ;-). Vandaag een drukke dag, vanochtend spullen gepakt die we vandaag naar de locatie moeten brengen. Taart bij de bakker opgehaald voor mijn nichtje die morgen 1 wordt. Ook mijn nagels laten doen, voor het eerst en voelt zo gek aan, typt ook voor geen meter haha. Straks naar de gynaecoloog, trouwlocatie en mijn bruidsjurk ophalen en nog een paar telefoontjes plegen. Gisteren naar de stad geweest om kleding voor mijn nichtje te shoppen waren haren maten uitverkocht. Zit me toch niet lekker dat ik nu geen cadeautje heb dus vanavond misschien nog gauw naar de stad. Ben blij als ik vanavond in bed lig ;-).

@ Kruumel, zo ben ik ook weer begonnen met eten. Vlees kon ik in het begin niet verdragen, viel gelijk verkeerd. Inmiddels kan ik gelukkig weer alles eten :-). Wel fijn dat je schoonmoeder voor je man kookt, hier deed mijn vriend dat en inmiddels kan ik het weer zelf mits het niet te lang duurt.

@ Teigertje, lekker zoveel verlof, ook achteraf nog :-). Ik plak geen verlof aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof, kort daarna neem ik zomervakantie anders heb ik die te vroeg.

@ Smaragdje, dank je! Komt helemaal goed (hoop ik haha).
Had ook niet verwacht nu nog al mijn kleding te passen maar vind het heerlijk en hopelijk kan ik ze nog tot het eind aan :-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 13 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 3:42

Limburg85 schreef:
@ Kruumel, zo ben ik ook weer begonnen met eten. Vlees kon ik in het begin niet verdragen, viel gelijk verkeerd. Inmiddels kan ik gelukkig weer alles eten :-). Wel fijn dat je schoonmoeder voor je man kookt, hier deed mijn vriend dat en inmiddels kan ik het weer zelf mits het niet te lang duurt.

In het begin kookte mijn man ook zelf, maar op een gegeven moment kon ik de geur echt niet meer verdragen. Toen ik uit t ziekenhuis kwam moest ik echt de hele dag plat, anders ging het weer mis. Toen heeft mn schoonmoeder voorgesteld om 1 portie extra te koken, ze wonen toch hier naast. Langzaam gaat het beter, en ik dacht al dat ik misschien volgende week wel weer zelf zou kunnen koken... effe afwachten.

Doe vanavond nog effe lekker rustig aan, rust goed uit. En dan wens ik je een hele fijne en hele mooie dag morgen! Geniet ervan!!! I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 5:01

Hier vandaag weer een dag met geregeld een harde buik. Hoop toch niet dat dat zo nog 3 maanden door blijft gaan.
Hopelijk is het morgen weer rustig en anders toch maar even na laten kijken op blaasontsteking.

Limburg, was je al bij de gyn geweest?
Heel veel plezier morgen.

Smaragdje, ik weet hier gelukkig ook dat de kilo's er na een tijd weer af zijn. Hier gaat het afvallen door bv alleen niet op. Ik val pas weer af zodra ik stop met bv. Maar goed dit is ook de laatste keer, dus straks ben ik vast extra gemotiveerd

Gast
Gast

Bericht  Chelle do 3 feb 2011 - 5:34

woezel schreef:Hier vandaag weer een dag met geregeld een harde buik. Hoop toch niet dat dat zo nog 3 maanden door blijft gaan.
Hopelijk is het morgen weer rustig en anders toch maar even na laten kijken op blaasontsteking.

Limburg, was je al bij de gyn geweest?
Heel veel plezier morgen.

Smaragdje, ik weet hier gelukkig ook dat de kilo's er na een tijd weer af zijn. Hier gaat het afvallen door bv alleen niet op. Ik val pas weer af zodra ik stop met bv. Maar goed dit is ook de laatste keer, dus straks ben ik vast extra gemotiveerd

@ woezel, wat voel je dan precies als ik vragen mag?? Ik heb vaak last van een "drukkend" gevoel op mijn onderbuik en als ik dan geplast heb is het minder. Heb al aantal keer laten testen op blaasontsteking maar was niets aan de hand. Ook drink ik genoeg....

@ de rest, ik reageer vanavond op jullie want ik ga nu even boodschappen doen!!

Oh, alleen nog even @ limburg, ik weet niet of je nog vanavond op het forum ben anders wil ik je nu alvast heeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier wensen voor morgen! GENIET!!! Het klinkt cliché, maar de dag is echt zó voorbij!!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Limburg85 do 3 feb 2011 - 7:19

Hi meiden,

Zo ik ga nu even rustig op de bank zitten en dan straks lekker tv kijken in bed en vroeg slapen en nergens proberen aan te denken. Ben heel de dag nog niet zenuwachtig geweest maar nu is mijn vriend weg en word ik wel een beetje zenuwachtig of we echt aan alles hebben gedacht en of de planning morgen lukt. Mijn vriend heeft vanavond vrijgezellenavond en daar baal ik wel van, sowieso baal ik dat hij nu weg is :-(.

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest. Eerst gesprek gehad net zoals eigenlijk bij intake bij de verloskundige en gevraagd wat de klachten waren. Bloeddruk opgemeten en was goed, daarna heeft de co-assistent gevoeld aan mijn buik en die vond mijn buik hele mooi en naar het hartje geluisterd.

Daarna bij de gynaecoloog geweest, weer vragen moeten beantwoorden en die heeft ook aan mijn buik gevoeld. Mijn buik is heel stug en mijn buikspieren hebben het zwaar. Ze heeft een echo gemaakt, alles was helemaal goed. Voldoende vruchtwater, drukke bewegende baby, placenta lag netjes. Ze heeft 4 groeimetingen gedaan en ook weer naar het hartje geluisterd. De metingen waren allemaal goed, bij 2 metingen zit de baby aan de bovenkant van de curve en bij 2 metingen op de onderste lijn maar nog wel gelukkig in de curve waardoor de metingen allemaal goed waren.

Daarna heeft ze nog inwendige metingen gedaan, lengte van mijn baarmoeder gemeten en gekeken of deze nog 100% dicht is. Het belangrijkste is dat mijn baarmoeder mond nog helemaal dicht is, had niet moeten denken wat er zou zijn gebeurd als bleek dat ik ontsluiting had.

Maar ondanks dat deze dingen allemaal goed waren, wil ze graag weten waarom ik mijn hele zwangerschap al niet lekker ben, hiervoor moet ik maandag bloedprikken en urine inleveren. De harde buiken worden veroorzaakt door de bewegingen van de baby en ik zal hier dus mijn hele zwangerschap last van blijven houden en ik zal het echt rustig aan moeten blijven doen.
Daarnaast vind ze het ook merkwaardig dat ik de baby zo weinig voel en al helemaal omdat andere hem van de buitenkant wel voelen maar ik van binnenuit niks voel. Voor de zekerheid mag ik iedere week een ctg laten maken maar dat wil ik nog even niet, mocht ik de baby nog minder gaan voelen dan moet het wel.

Ik blijf onder controle van de verloskundige maar zij gaat op de zijlijn meekijken. Over 2 weken moet ik weer bij haar terug komen en dan gaan we opnieuw kijken naar alles.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 do 3 feb 2011 - 7:25

Dank je wel meiden, komt morgen helemaal goed. Morgen en zaterdag en misschien zondag ben ik niet aanwezig maar kom zo snel mogelijk weer.

@ Kruumel, dat had ik in het begin ook, hij hoefde zijn eten ook echt niet naast mij op te eten, dan ging het alweer mis of alleen bij de gedachte aan eten.

@ Woezel, o jee ook last van harde buiken! Hoop ook dat dit niet de rest van de zwangerschap aanhoudt. Hoop dat je blaasontsteking heb, natuurlijk is dat niet leuk maar na medicijnen ben je van de harde buiken af.

@ Chelle, bij mij voelen harde buiken boven in mijn buik en trekt dan helemaal samen, voelt als kramp en zakt daarna na beneden, ook is mijn buik ontzettend hard. Maar helaas ook erg last van zere buik onderin.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee do 3 feb 2011 - 10:16

Hey meiden,

Even een snelle reactie van mij. Ik had namelijk een priveberichtje van Pien dat ze een beetje ongerust werd omdat ik nog niks van me had laten horen. Maar de echo was goed! Het hele verhaal zal ik morgen wel vertellen (ben nu hardstikke moe vandaar) en het geslacht houd ik dus ook nog even geheim :P

Limburg, ik vrees dat je dit niet meer leest van tevoren, maar een héél fijne en mooie dag gewenst morgen! Ik hoop dat je niet zo'n last van je klachten zult hebben zodat je lekker kunt genieten!

Voor de rest; tot morgen smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 10:28

Limburg, dat is inderdaad niet zo leuk dat je vriend juist vanavond z'n vrijgezellenavond heeft. Zit jij alleen op de avond van te voren. Ga maar lekker op tijd naar bed zodat je morgen uitgerust wakker wordt. Geniet overal van, de dag is zo voorbij!

Gast
Gast

Bericht  Novalee vr 4 feb 2011 - 1:57

Zo, eindelijk even tijd om hier te schrijven! Na de echo zijn we uit eten geweest en daarna langs de aanstaande opa en oma's. En toen waren we zo moe dat we om 10 uur 's avonds al heerlijk lagen te slapen. Woensdag was m'n oudste zus de hele dag hier en gisteren had m'n vriend de laptop mee naar zijn werk. Vandaar dus dat ik nu pas wat laat horen.

Maar de echo was helemaal goed! En we krijgen een meisje Very Happy Tenminste, de mevrouw was 80% zeker. Helaas lag onze dame er niet echt handig bij voor een geslachtsbepaling; oftewel helemaal opgerold, benen strak bij elkaar en de navelstreng tussen de benen door Rolling Eyes De geslachtsdelen zijn nu te zien als 2 streepjes, waarbij die van een jongetje iets verder naar voren zitten. Maar de navelstreng zie je ook als streepjes. De echomevrouw twijfelde heel erg en zei al snel dat ze ons nog een keer (gratis smile) terug wilde zien.

Ik moest hoesten, zuchten en 2x flink springen (dan voel je je echt heel charmant :P) en ze ging wel iets verliggen maar niet van harte. Uiteindelijk zei de echomevrouw dat ze 80% zeker is van een meisje. Ons voorgevoel (en dat van bijna iedereen eigenlijk) zat er helemaal naast!

Nu hebben we 17 februari de 20 weken echo en dan 9 maart nog een keer terug naar deze mevrouw. Dan mogen we niet zeggen wat ze in het ziekenhuis voor geslacht zeiden en gaat ze nog eens kijken. We hebben 6 foto's meegekregen, ik zal binnenkort kijken of ik ze duidelijk hier geplaatst krijg.

Fijne dag allemaal!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Happydobby vr 4 feb 2011 - 8:06

ahhh Novalee, nog niet helemaal zeker dus.
Limburg, inmiddels getrouwd? Gefeliciteerd.

Wij gaan morgen kijken naar babykamers, hopelijk vinden we iets.
Verder nog een verjaardag morgen.
Ben nu heerlijk 4 dagen vrij, a.s donderdag weer naar de VK, wil wel weer eens het hartje horen, ik kan frummel al voelen als ik stil zit of lig. Ik word ook steeds iets dikker haha. Het begint nu ook echt zichtbaar te worden.

Iedereen een fijn weekend.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Chelle vr 4 feb 2011 - 9:25

@ Novalee, Wat goed dat alles goed gaat! En wat leuk een meid!! (waarschijnlijk). Wij krijgen ook een meisje. Bij 17 weken kon ze dit inderdaad ook zien als 2 streepjes. Bij de 20 wkn echo zag de mevrouw het ook, maar hoe, dat was me een raadsel. Helaas hadden we toen al gezegd dat het waarschijnlijk een meisje is, daardoor zei ze al gauw..."ja het is inderdaad een meid". Kreeg er eerlijk gezegd een beetje mijn bedenkingen bij! haha! Maar ja, des te groter is de verassing als het een jongen blijkt te zijn! haha!!

@ Limburg... je lees dit waarschijnlijk voorlopig niet maar heb aan je gedacht hoor! Zelfs op mijn werk zat ik eraan te denken dat je echt wel verschrikkelijk weer hebt getroffen zeg! Ik hoop echt dat de dag zelf super is (geweest), en dat je ook niet zoveel last heb gehad van je klachten. Wel balen trouwens hoor al dat gedoe.. Echt genieten komt er zo ook weer niet van. Doe in ieder geval maar lekker rustig aan. De gezondheid van jou en je kindje is nu het belangrijkst!

@ Kruumel, ik heb trouwens nog geen welkom tegen jou gezegd! Wink Ik zie dat je inmiddels 14 weken bent! Vervelend dat je zo moeite heb met eten koken. Ik hoop dat het gauw veel beter gaat en je weer lekker kunt eten!

@ Teigertje, wat lekker om extra vrij te nemen voor je verlof! Dan heb je echt lang vrij!! Ik ben vrij in de zomer dus kan mooi mijn vakantiedagen bewaren.

@ Smaragdje, 10 kilo aangekomen tot nu toe is toch heel netjes als je 32 weken zwanger bent?? Ik kwam vroeger echt met geen mogelijkheid aan, en sta er nu echt van te kijken dat het nu zo snel gaat. Ben nu inmiddels 6,5 kilo aangekomen!! (ben 25 weken zwanger)

@ Happydobby, ik lees dat jij je kindje al kan voelen! Dat is wel heel erg fijn zeg! De eerste keer dat ik ons kindje voelde was ik precies 21 weken. Best laat dus! Wel was de eerste schop gelijk aan de buitenkant te voelen en heeft manlief het ook gelijk gevoeld! Geweldig gevoel is het he!? (hoewel, soms ook niet als uk op mijn blaas aan het springen is! haha!)

Nou, hier gaat alles verder z'n gangetje. Ik ga dit weekend lekker rustig aan doen. Merk dat ik het wel even nodig heb. Buik is beetje gespannen afgelopen dagen. Alleen zondag naar verjaardag van schoonvader. Maar morgen lekker uitslapen. Heerlijk!!!
Iedereen verder een heel fijn weekend! Enneehhh, limburg... ik wil zoooo graag een foto zien van je jurk! (of plaats je die liever niet? want dat zou ik natuurlijk ook wel snappen hoor!)
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Dora vr 4 feb 2011 - 9:48

Hoi hoi
@ limburg; jaa, getrouwd! Mooie dag gehad?
Opzich wel fijn dat alles bij de gynaecoloog goed was. Hopelijk biedt het bloedonderzoek en urinekweek uitslag.
@ kruumel; jemig, wel heftig zeg. Ik heb alleen dat ik geen koffie meer lust, ruiken gaat nog net.
@ chelle; heb je ook aangegeven dat je zwanger bent als ze je testen op een blaasontsteking? Want bij een zwangerschap blijkt dit moeilijker te ontdekken te zijn. Ik was alleen niet van plan om al mijn vakantie voor en na mijn verlof op te nemen. Wil een paar weken werken en dan vakantie nemen na mijn verlof.
@ novalee; wat leuk een meisje! (als het met de 20 weken echo ook zo is)
@ happydoppy; veel plezier met een kamertje uitzoeken
@ All; vandaag weer naar de verloskundige geweest en ben weer helemaal goed gekeurd. Mijn bloeddruk was 100/60 en de baarmoeder ligt nu (met 17+3) 2 vingers boven de navel. Maar aan de zijkanten zit nog helemaal niks volgens de verloskundige.
Hebben jullie dat ook? Het idee dat er over uiterlijk 25 weken (bij mij dan) gewoon (weer) zo een klein frummeltje in je armen ligt…. Dat maakt me helemaal week. Kan wel janken op zo een moment.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Chelle vr 4 feb 2011 - 10:13

Teigertje schreef:Hoi hoi
@ limburg; jaa, getrouwd! Mooie dag gehad?
Opzich wel fijn dat alles bij de gynaecoloog goed was. Hopelijk biedt het bloedonderzoek en urinekweek uitslag.
@ kruumel; jemig, wel heftig zeg. Ik heb alleen dat ik geen koffie meer lust, ruiken gaat nog net.
@ chelle; heb je ook aangegeven dat je zwanger bent als ze je testen op een blaasontsteking? Want bij een zwangerschap blijkt dit moeilijker te ontdekken te zijn. Ik was alleen niet van plan om al mijn vakantie voor en na mijn verlof op te nemen. Wil een paar weken werken en dan vakantie nemen na mijn verlof.
@ novalee; wat leuk een meisje! (als het met de 20 weken echo ook zo is)
@ happydoppy; veel plezier met een kamertje uitzoeken
@ All; vandaag weer naar de verloskundige geweest en ben weer helemaal goed gekeurd. Mijn bloeddruk was 100/60 en de baarmoeder ligt nu (met 17+3) 2 vingers boven de navel. Maar aan de zijkanten zit nog helemaal niks volgens de verloskundige.
Hebben jullie dat ook? Het idee dat er over uiterlijk 25 weken (bij mij dan) gewoon (weer) zo een klein frummeltje in je armen ligt…. Dat maakt me helemaal week. Kan wel janken op zo een moment.

@ Teigertje, Ja, ik heb gezegd tegen de dokter dat ik zwanger ben. Ze doen zelf de test. Ik heb het nu twee keer laten testen en er was helemaal niets te vinden. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik het trekkende gevoel van mijn buik heb (vooral bij een volle blaas) omdat mijn uk best laag ligt. Dit werd gezegd met de 20 weken echo.. Ik zal het 14 februari nog tegen de vk zeggen, even kijken wat ze zegt. Het is trouwens gelukkig niet altijd.

Maar ik heb dat ook hoor! Het idee dat we straks een echt gezinnetje zijn. Ik kan daar ook best emotioneel van worden.

Ik heb trouwens gelezen dat het kindje nu goed kan horen (25 weken). En als je een bepaald liedje draait dat ze dat hoort en als ze geboren is en je zet het liedje op dat uk dan rustig wordt. Ik doe nu regelmatig het liedje van Glennis Grace op (wanneer je slaapt). Krijg daar dan ook zo'n fijn gevoel bij... Ook zo passen voor straks als uk er is! Hebben jullie dat ook? of ben ik een beetje vreemd? haha!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 2:00

Chelle schreef:
@ Kruumel, ik heb trouwens nog geen welkom tegen jou gezegd! Wink Ik zie dat je inmiddels 14 weken bent! Vervelend dat je zo moeite heb met eten koken. Ik hoop dat het gauw veel beter gaat en je weer lekker kunt eten!

Dankjewel! Ik ben ook eigenlijk niet officieel in 'jullie' topic gekomen, ben een beetje binnengesneakt omdat ik zag dat Limburg ging trouwen en zoveel klachten had. Maar bedankt!

Ik ben vandaag 14 weken ja... in het begin ging elke dag zo langzaam, en nu gaan de weken ineens een stuk sneller voorbij. Komende vrijdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige. Ben daar niet meer geweest sinds de ziekenhuisopname, dus ik ben wel benieuwd wat ze te zeggen heeft. En we krijgen dan de uitslag van de combinatietest, dus dat is ook spannend.

Ik kan weer steeds een beetje meer eten, mijn schoonmoeder kookt voor mijn man (hij heeft dit eerst zelf gedaan, maar is nu weer erg druk met z'n werk. Is echt seizoenswerk, en dat begint nu weer. Hij heeft dus weinig tijd, en z'n ouders wonen naast ons, dus die kookt een portie extra) en ik heb al geregeld meegegeten met hem, of zelf wat klaargemaakt. Ik eet nog geen vlees, die geur kan ik echt niet verdragen. Wel gehakt in macaroni of zo. Maar aardappelen, pasta, en vooral groenten kan ik goed eten. Ik heb natuurlijk die flesjes medische drinkvoeding van de dietiste nog, dus dat is een goede aanvulling zodat ik genoeg voedingsstoffen binnen krijg.

@Limburg, ik hoop dat je een mooie trouwdag gehad hebt, en dat je er met veel plezier op terug kunt kijken! Het weer zat helaas niet zo mee, maar ik hoop dat jullie geen regen gehad hebben, hier is het iig droog gebleven. Nu lekker nagenieten, en uitrusten. Ik hoop dat je niet te veel last van je zwangerschapsklachten hebt gehad. En ik weet niet wie het zei, maar ik ben ook wel heel benieuwd naar je jurk! Zet je hier een foto? Of wil je er een pm'en? Wink

@Teigertje, het was inderdaad erg heftig allemaal... ik had me een zwangerschap ook heel anders voorgesteld. Maar helaas... ik heb net de pech gehad, net als sommige andere vrouwen. De een heeft nergens last van, en de ander heeft alles in extreme mate! Dat is echt pech hebben. Maar gelukkig gaat het steeds een beetje beter, en kan ik nu weer kleine dingetjes doen, behalve de hele dag rusten. Nu kan ik er ook een beetje van beginnen te genieten.

Gast
Gast

Bericht  Chelle za 5 feb 2011 - 3:06

@ kruumel, spannend de uitslag van de combinatietest! Tja, de weken gaan nu snel na die eerste 12 laaaange weken! Hier gaat t ook ineens snel...

@ de rest, even een vraagje, Ik heb vandaag gemerkt dat ik (volgens mij) wat vocht vast hou... Weet het niet heel zeker maar merkte het toen ik mijn heilige uggs weer eens aan deed... Zitten toch minder losjes als voorheen. Ook lijk ik het te zien aan mijn handen. vooral tussen mijn wijsvinger en duim.
Hebben jullie dat ook?? En enig idee of dat normaal is?? Ik moet 14e pas weer naar vk dus daarom vraag ik het jullie ervaringsdeskundigen even! haha!!!

Nou, ik ga nu maar even het dorp hier in.. even zwangerschapsvitamientjes kopen die in aanbieding zijn.
Fijn weekend!!

Laatst aangepast door Chelle op za 5 feb 2011 - 3:07; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Even quote weg gehaald hoor, werd beetje groot anders! ;-))
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 23:42

Vandaag nog precies 3 maanden tot de uitgerekende datum. Komt nu toch wel dichtbij. En merk dat ik nu wel alles opgeruimd wil hebben enzo. Dus net een begin gemaakt met de bijkeuken en de rest mag mijn man straks doen smile

limburg, hoe was jullie bruiloft? Alles naar wens gegaan?

Chella, bij de jongens hield ik ook veel vocht vast. Nu nog niet. Op zich is het niet erg, zolang je er geen andere klachten bij hebt.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 6 feb 2011 - 1:16

@chelle, vocht vasthouden is normaal als je zwanger bent, probeer zoutloos te eten.
Ik heb er zelf nog geen last van.
@smaragdje, een vriendin van me is nu 28 weken zwanger en 9 kilo aangekomen. Ik denk dat jij dus heel netjes zit.
@kruumel, ik hoop dat je snel weer kan eten, ik eet inmiddels weer alles, behalve koffie.
@teigetje, ik zit ook steeds te voelen waar mijn baarmoeder zit, en ik dacht bij mijn navel. Ik zal het donderdag wel precies horen haha.

Gisteren naar ikea geweest, alles voor een leuke kamer gezien.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Limburg85 zo 6 feb 2011 - 21:25

Goedemorgen meiden,

Hier ben ik weer :-). Jullie hebben behoorlijk gekletst in mijn afwezigheid haha.

Vandaag een drukke dag met allemaal huishoudelijke taken. Veel wassen, was ophangen en opvouwen, afwassen, boodschappen doen, bloedprikken en urine inleveren, rommel in huis opruimen want het huis lijkt wel ontploft na afgelopen vrijdag ;-) en online shoppen voor de baby want woensdag komt de babykamer.

Afgelopen vrijdag was echt de mooiste dag van mijn leven, heel cliché maar het is echt waar! Als ik er aan terug denk komen de emoties terwijl ik daar die dag geen last van heb gehad.

De dag begon vroeg, had wel heel goed geslapen maar was al vroeg wakker, niet erg kon daardoor nog even allerlei dingen in huis doen. Was totaal nog niet zenuwachtig en had ook nog niet het gevoel dat ik ging trouwen haha.

Om 9.00 uur zat ik bij kapper en toen wou mijn bruidskapsel niet lukken tenminste ze wou het te perfect doen daardoor vertraging op gelopen in mijn strakke schema maar niks aan te doen. Daarna gelijk doorgereden naar de make-up en was uiteindelijk 11.15 uur thuis terwijl ik om 11.30 uur klaar moest zijn voor de fotograaf. Toen ik thuis kwam, zat al heel het huis vol maar nog geen stress te bekennen. Toen hebben mijn moeder en schoonmoeder mijn jurk aangedaan en daar was de fotograaf. Die heeft boven foto’s van mij gemaakt en inmiddels kwamen alle gasten. Toen was het alleen nog wachten op mijn vriend, die kwam weer eens te laat. Pas toen ik naar beneden moest kwamen de kriebels, niet voor het trouwen maar omdat iedereen speciaal voor ons er was. Het moment dat ik en mijn vriend elkaar zagen is echt onbeschrijfelijk, zo mooi. Hij zag er echt heel mooi uit, was echt zo trots op hem.

Daarna zijn we met zijn alle naar het stadshuis gegaan, toen we de trap op wouden lopen waaiden we haast weg, dat was wel jammer maar gelukkig was het wel droog. De toespraak was heel mooi, niet te formeel. Toen dat afgelopen was, zijn we doorgereden naar het Kasteel waar we de rest van de dag zijn gebleven, we hebben daar getoost, bruidstaart gegeten, foto’s gemaakt, diner en ’s avonds het feest.

Alles liep die dag perfect en is gegaan zoals wij het vooraf wouden. Hebben beide ons die dag ook nergens druk over hoeven te maken en heel de dag kunnen genieten. Wat is die dag snel gegaan!

’s Ochtends en ’s middags is het goed met me gegaan, na het foto’s maken was ik helemaal op en na het diner ging ik me ook heel slecht voelen en had ook onwijs zere voeten. Ondanks dat ik ’s avonds geen stap meer kon verzetten en veel heb moeten zitten, was het feest erg gezellig.

We zijn onwijs goed verwend en hebben een paar leuke voordrachtjes gehad. Ook toen heb ik het droog kunnen houden terwijl als ik er nu aan terug denk. Ons hele leven kwam voorbij en de moeilijke stappen in de aanloop en tijdens onze relatie. Wat wel grappig is, is dat we 4 versies hebben gehoord hoe onze relatie is ontstaan en niemand had het juiste, volledige verhaal haha.
S. heeft zich heel netjes die dag gedragen, was ook heel lief. Hij wou alleen totaal niet naar bed en heeft tot 23.30 rond gerend, gedanst en gespeeld.

Om 1.00 uur was het feest afgelopen en hebben we nog met de directe familie nagepraat en daarna zijn we samen naar de bruidssuite gegaan waar allerlei lekkere dingen op ons stonden te wachten. Eerst moest mijn vriend me helemaal uitkleden want kreeg die jurk echt niet zelf uit, dat was wel een hilarisch moment haha.

Om eerlijk te zijn vind ik het jammer dat het voorbij is.

Zaterdagmiddag hadden we een borrel bij mijn vriends moeder en stiefvader en hebben we de eerste foto’s gezien. Deze staan op de computer van mijn vriend en komen vanavond op mijn computer, dan zal ik ook wat (amateur) foto’s plaatsen want de foto’s van de fotograaf zullen nog wel even duren.

Ik had trouwens afgelopen vrijdag een super mooie armband van mijn moeder gekregen, zo lief! Ik wou hem heel graag hebben maar vond hem te duur om te kopen. Deze heb ik gelijk heel de dag om gehad. Alleen mijn broer heeft hem nu weer mee terug genomen omdat hij te groot was. Kan het plaatje niet kopiëren :-(.

Het is een heel verhaal geworden maar nog heb ik lang niet alles verteld ;-).

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 zo 6 feb 2011 - 21:37

@ Novalee, dank je wel! De dag was heel erg mooi.

wat leuk een meid! Had ik het goed! Ben benieuwd of ik de andere voorspelling dan ook goed heb haha. Maar jullie dame was dus behoorlijk eigenwijs, hopelijk heeft ze het wel juist ;-). Heb je al geshopt?

@ Kruumel, was idd niet blij dat mijn vriend donderdag zijn vrijgezellenfeest had, niet omdat ik dan alleen zou zijn want hij zou sowieso bij zijn vader slapen maar meer voor de drank maar was niks aan de hand. Wel voelde ik me die avond heel slecht en dan vind ik het wel vervelend dat hij er niet is ook al kan hij het niet verhelpen.

Ja de dag was onwijs mooi, vind het heel erg jammer dat ik dat niet nog een keer mee zal maken. Zo bijzonder…
Natuurlijk plaats ik even een foto, ben veel te trots haha.

@ Happydobby, dank je! Ja we zijn inmiddels getrouwd, hebben beide ja gezegd :-).

Wat voor kamertje hebben jullie gezien? Gaan jullie die ook kopen?

@ Chelle, wat lief dat je nog aan me heb gedacht afgelopen vrijdag! Ja het weer was een drama maar gelukkig is het wel heel de dag droog gebleven alleen die wind was zo hard en dat maakte het ook heel erg koud.

Ja ik plaats wel eventjes foto’s hier en op mijn hyves alleen hier zal ik de foto’s niet heel lang laten staan.
Hoe is het nu met je buik?

Kan heel goed dat je vocht vast houd, is normaal tijdens een zwangerschap. Maar kan het niet zo zijn dat het komt omdat je aangekomen bent?

@ Teigertje, ja de dag was echt onwijs mooi!

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ik draag mijn buik ook recht van voren en niks op zij.

@ Woezel, de tijd gaat snel he! 3 maanden lijkt nog lang maar is ook weer zo zeker omdat er al 6 maanden voorbij zijn.

De bruiloft was echt super, precies zo gegaan zoals wij vooraf gedacht hadden, echt perfect verlopen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 6 feb 2011 - 23:59

Limburg, nog gefeliciteerd!! Fijn dat je nog zo'n mooie dag hebt gehad!

Je trouwdag is inderdaad een dag om nooit te vergeten Very Happy Ook fijn dat je je nog best goed hebt gevoeld. Dat je 's avonds niet meer lang kan staan had ik ook hoor. Je bent dan al heel de dag zo in de weer dat het ook wel fijn is om gewoon even te zitten smile
Heb je de dagen daarna nog wel veel last van je buik gehad of viel dat wel mee?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 1:29

Wat fijn Limburg dat je je zo goed gevoeld hebt tijdens de trouwdag! Gefeliciteerd nog! Het klinkt inderdaad cliché, en vooral als anderen het zeggen en je zelf (nog) niet getrouwd bent... maar het is echt de mooiste dag van je leven! Bij mij is het alweer anderhalf jaar geleden, maar ik word nog steeds heel gelukkig als ik er aan terug denk.

All, met mij gaat het sinds een kleine week echt een stuk beter. Ik kan al best goed eten, en ik voel me een stuk minder slap dat eerst. (Komt natuurlijk ook omdat ik weer eet, dan word je weer sterker). Ik ben net weer zelf boodschapjes gaan doen, voor de eerste keer na bijna 4 weken weer auto gereden, en sinds 5 weken weer eens in de supermarkt geweest. Ik ben wel heel moe als ik dan terug kom, maar het ging best goed.
Vanmiddag komt mijn werkgever met zijn vrouw (ook beide mijn directe collega's) op bezoek. Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben. Hij heeft iemand aangenomen voor mij te vervangen... voor nu en straks voor mijn verlof (ze heeft een contract tot 1 okt gekregen) want ik ben de enige met mijn functie, en het is zo onduidelijk of ik nog kan gaan werken voor mijn verlof en wanneer. Hij moest dus vervanging hebben, en omdat hij mijn salaris toch vergoed krijgt van het uwv ging dat ook. Maar als ik me beter ga melden (ben ik nog niet van plan de eerste weken hoor, maar wie weet daarna) krijgt hij natuurlijk mijn salaris niet meer vergoed, en moet hij ons allebei betalen. Dus ik wil even kijken vanmiddag hoe hij hier tegenaan kijkt.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 2:31

Kruumel, fijn dat je je langzaam aan weer wat beter begint te voelen.
Ben benieuwd wat je werkgever te vertellen heeft.

Limburg, klinkt echt als een geslaagde dag. Ben wel benieuwd naar een foto.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 7:30

Nou, mijn werkgever zei eigenlijk precies wat ik dacht. Hij heeft dat andere meisje aan moeten nemen om mij te vervangen. Het was en is onduidelijk of ik nog aan het werk kom voor mijn verlof, en daar kan hij niet op wachten. Dat begrijp ik ook heel goed, ik weet precies hoe het in elkaar zit.
Hij wil me dus eigenlijk tot mijn verlof in de ziektewet laten, omdat hij dat vergoed krijgt van het uwv. Hij kan niet mij én dat meisje betalen. Hij wil mij dus eigenlijk vrij laten wat werk betreft. Ik mag zelf kijken of ik (weer) wil werken en wanneer en hoe lang. Dus als ik me zo blijf voelen en ik wil binnenkort een middag een uurtje gaan werken is dat prima, als ik nog even wil wachten is dat ook prima.

Ik vind het alleen een raar idee... ik zit in de ziektewet, maar straks kan en wil ik misschien even naar de stad of zo. Dat mag van mijn werkgever, en hij zegt dat collega's dat ook niet raar vinden als ze me ergens zien, maar ik voel me dan zo schuldig/stiekem.
Ik was vanmiddag effe naar de supermarkt, voor het eerst weer, en dan kijk je constant om je heen of je iemand tegenkomt, heel raar.

Gast
Gast

Bericht  schuddebuikje ma 7 feb 2011 - 19:30

kruumel: goed van je baas dat hij zo makkelijk is. beter dat je geen strijd hoeft te leveren als je je niet lekker voelt. en je nu gewoon mag doen wat je wilt. je kan natuurlijk niet 40 weken thuis gaan zitten als je je al weer beter voelt. ik zou gewoon soms even de stad in gaan. ff eruit.

limburg85: jeeetje gefeliciteerd zeg. en je verteld het inderdaad als een hele mooie dag. een dag om nooit te vergeten. ik ben ook erg benieuwd naar de foto's.

Woezel: wat gaat de tijd dan hard he... als je nog maar 3 maanden moet. ik vind de zwangerschap ook zo ontzettend snel gaan. voor dat we het weten liggen we te puffen of bed/ of op de baarkruk. hahahahhaha.

hier gaat het goed. contract is toch verlengd Very Happy. met heel veel pijn en moeite. maar ik ben er super blij mee. dat scheelt weer een hoop stress. binnenkort ga ik er wel achteraan dat ik een vast contract hoor te hebben. maar ik wacht eerst mijn contract af. die ga ik eerst tekenen voor ze zich bedenken.

lichamelijk gaat het wel redelijk. heb erge spierpijn in me liezen. weet nou niet of het bekkenklachten zijn of gewoon me spieren. donderdag moet ik voor de 20 weken echo en dan ga ik het vragen. 20 weken echo vind ik wel erg laat. ik ben dan 21 weken en 4 dagen. wij willen wel graag weten wat het word dus ik vind het erg spannend. ook of alles erop en aan zit. toch ben ik eerlijk gezegd wel weer een beetje zenuwachtig. voelen doe ik ukkepuk ook heel erg goed... lijkt net een stuiterballetje soms....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 22:20

Schuddebuikje, wat fijn dat je contract is verlengt.

Kruumel, je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Je kunt moeilijk alleen maar binnen zitten. Dat ik tijdens de vorige zwangerschappen in de ziektewet zat, ging ik ook gewoon de deur uit. Zat dan thuis ivm bekken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: