Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

+8
Curious
Melis_je
CrazyGrace
Blond
Caro
Error
Bliss
Sweety
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:04

Het is lente en ik heb een kleine crush op iemand.

Probleem: ik heb al in geen jaren meer hoeven flirten. Nu heb ik dat nooit echt gedaan, behalve een lach over en weer en wat baldadig gedrag vertonen (werkt vaker niet dan wel). Daten ook niet, laat staan iemand die mij niet kent vragen om met me uit te gaan ofzo. Ik vind dat ook allemaal heel eng, dat georganiseerde, doe mij maar iets spontaans. Bovendien ben ik helemaal in de war door alle theorieën over hard-to-get spelen, mannen die zélf willen versieren en andere dingen die je vooral niet moet doen. Toch wil ik dichter bij deze kerel komen.

Wat is de situatie? Deze man is al wat ouder (ik ben 27, hij 38) en alweer een tijd vrijgezel. Een vriendin van mij attendeerde mij op hem. Hij speelt in een band en op een avond zijn we daar naartoe gegaan. Een andere vriendin van mij zit bij hem in die band. Ik ben nu twee keer naar zo'n avond geweest, maar van een gesprek is het niet gekomen. Daarnaast werkt hij bij hetzelfde bedrijf als waar ik werk. Daar zien we elkaar af en toe in het restaurant, maar ook daar komt het niet tot een gesprek. Hij werkt op een heel andere afdeling dan ik, vandaar.

Volgens mijn vriendin is het een wat verlegen type, die dus niet zo snel initiatief neemt. Dat komt goed uit, want ik val op verlegen types en vind initiatief nemen wel lekker. Tot voor kort dan, want ik durf niet meer zo goed. Ik wil eerst met hem praten. Want wat als hij me stom vindt, te jong, bakvisserig, brutaal enz. enz.

Het liefst beland ik naast hem in het bedrijfsrestaurant of dat ik hem complimenteer met zijn gitaarspel tijdens die avonden. Maar het komt er niet van. Een grotere actie vind ik eng, ik heb dat al zó lang niet meer gedaan. Hoe pak ik dit aan? En moet ik mijn angst overwinnen of is die terughoudendheid juist wel realistisch?

Help me Very Happy.


Laatst aangepast door Gloria op wo 13 apr 2011 - 1:17; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:08

Wat leuk smile

Ik zou die theorien over hard to get spelen enzo allemaal lekker vergeten. Daar heb je niets aan. Doe gewoon wat in je op komt, en wat goed voelt. Probeer een beetje je eigen grenzen op te zoeken, wat durf je wel, en wat geeft een kick als je die angst overwint? En kleine kans dat hij je bakvisserig vindt als je gewoon op een normale manier interesse in hem toont.

Ik ben er ook heel slecht in hoor, en heb 't pas bij 1 iemand echt spontaan gedaan, maar ik zou gewoon proberen in contact met hem te komen op zo'n soort manier als wat je voorstelt. Is vast ook goed voor je eigendunk, als je die angst over wint.

En zorg gewoon dat wanneer je in zijn omgeving er zelfverzekerd uit ziet, mooie kleren aan, lekker in je vel, grote lach op je koppie, en dan af en toe naar 'm kijken. En door dan wat toenadering te zoeken, krijg je vast wel contact.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Sweety wo 13 apr 2011 - 1:17

Helemaal eens met Marin. Misschien kunnen jullie eens wat drinken met z'n allen? Met je vriendin uit de band enz.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:45

@Sweety: dat wordt lastig, want ik ben niet zó close met die vriendin en zij is niet zo close met die bandleden. Dus dat allemaal bij elkaar zou een beetje awkward zijn geloof ik.

@Marin: ja, wat durf ik wel... Ik durf al een heleboel meer als ik iemand heb gesproken, ook al is het maar twee zinnen. Maar eigenlijk vind ik interesse tonen al erg. Dan komen al die film- en boeklessen naar boven: als je laat merken dat je hem leuk vindt, haakt hij al af. Een oester is er niks bij, zo gesloten ben ik dan. Terwijl ik zo helemaal niet ben! Maareh, jij zou dus gewoon doen wat ik al wil doen? Gewoon een praatje maken wanneer dat kan en geen rare fratsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:47

Ja dat lijkt me voor nu toch wel voldoende? Als je zelf aangeeft dat je dat al eng vindt, lijkt me dat al een hele overwinning. Ik denk bij dat soort situaties altijd maar aan mijn ervaring in Amerika, waarbij ik als bang vogeltje door die vreemde highschool liep en mezelf aanleerde om elke dag een complimentje aan een vreemde te maken. Een klein iets, maar op die manier krijg je heel gauw een 'powerboost' voor je eigenwaarde. Dus dat zou ik hier in dit geval ook doen: Klein beginnen. Je hebt er niets aan als je alles uit de kast haalt, maar je komt over als een ineengezakt bang vogeltje. Dan kan je beter stralen omdat je een kleine angst hebt overwonnen. Dat lijkt me naar hem toe veeeeeel positiever over komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:51

Hmm, interesting point of view, daar kan ik wel wat mee.

Nog meer forummers met ervaringen, tips, theorieën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 1:57

Stuur een mailtje lekker wiefje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:03

Kijk, da's pas service Very Happy.

Zitten jullie allemaal in de zon ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:15

Gloria schreef:Kijk, da's pas service Very Happy.

Zitten jullie allemaal in de zon ofzo?

Neuh, ik zit op mijn werk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:20

Ik zal jouw baas eens mailen.

Nee, ik bedoelde de rest, omdat niemand verder reageert. Ik stel vast een moeilijke vraag 🐰.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 2:38

Nog een keer naar zijn band gaan en dan naar hem toestappen en zeggen: hé, volgens mij werk jij voor ... , wat toevallig, ik ook! En dan een beetje kletsen over het werk, een vreselijke baas/lompe secretaresse/raar voorval, en daarna over de band en hoelang hij er al inzit en of dat niet moeilijk is gitaar spelen angel en dat jij dat ook altijd wel hebt willen leren, maar het er nooit van is gekomen (biedt hij misschien wel aan om je een lesje te geven Laughing ) etc. etc. etc. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Sweety wo 13 apr 2011 - 2:44

Gloria schreef:@Sweety: dat wordt lastig, want ik ben niet zó close met die vriendin en zij is niet zo close met die bandleden. Dus dat allemaal bij elkaar zou een beetje awkward zijn geloof ik.
Dat zou inderdaad dan raar zijn.. Haha..Ik vind de tip van Noa ook goed trouwens.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 3:21

Noa schreef:Nog een keer naar zijn band gaan en dan naar hem toestappen en zeggen: hé, volgens mij werk jij voor ... , wat toevallig, ik ook! En dan een beetje kletsen over het werk, een vreselijke baas/lompe secretaresse/raar voorval, en daarna over de band en hoelang hij er al inzit en of dat niet moeilijk is gitaar spelen angel en dat jij dat ook altijd wel hebt willen leren, maar het er nooit van is gekomen (biedt hij misschien wel aan om je een lesje te geven Laughing ) etc. etc. etc. Very Happy
Ja, deze wilde ik dus afgelopen keer proberen, want dan voelt wel heel natuurlijk. En, ik speel zelf ook gitaar, dus hoppa, genoeg gespreksstof smile. Maar, o grrr, het lukt dan weer niet. Dan staat hij weer met iemand te praten en dan ik weer en naja, dan moet ik alweer naar huis. Denk je niet dat het raar is als ik dat de volgende keer gewoon weer probeer? Ik had wel een mooie trouwens: "Joh, je speelt wel goed zeg, al die trucjes heb ik nooit geleerd, hoe heb jij dat gedaan?" :flower:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 3:31

Haha wat schattig! Ik vind de tips van Noa heel goed. Die tip van mij vond je stuk niks aan? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 3:38

Oooooo, je bedoelt dat ik een mailtje naar hem moet sturen?? Man, ik dacht dat jij zei dat je mij een mailtje ging sturen met allemaal tips. Helemaal verkeerd begrepen Very Happy.

Goed, een mailtje. "Hooooooi (op z'n Bridget Maasland's), ik heb jou gezien en nu werken we ook bij hetzelfde bedrijf en ik vind je wel leuk, dus ik dacht: zullen we eens wat gaan drinken? Doeiiiii." Denkt hij: hmm, er is hier iets goed mis, want dit zou ik moeten doen, wie is dat kind? Google. O, een bijdehandte twintiger met tien kilo te veel, kan nét niet sappig schrijven en is nog steeds met 'r afstudeerscriptie bezig. Naaaaaa...

O serieus, ik zie op z'n Twitter dat ie ook nog historicus is. Mjammm!!! Maar ook: wat zou zo'n kerel met mij moeten, jongens!

Nou, dit denk ik dus zoal en dus gebeurt er HE-LE-MAAL NIKS!

fail Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 3:43

Bridget Maasland is cool! Ik hou ervan, hoe zij inderdaad 'hoooooiiiii!' zegt Very Happy
En je moet wat liever voor jezelf zijn. Ja wat ga je dan mailen he, dat is ook weer zo wat. Ehm... #fail ja. Uh, ik denk nog even na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 3:50

Jen_ schreef:Bridget Maasland is cool! Ik hou ervan, hoe zij inderdaad 'hoooooiiiii!' zegt Very Happy
En je moet wat liever voor jezelf zijn. Ja wat ga je dan mailen he, dat is ook weer zo wat. Ehm... #fail ja. Uh, ik denk nog even na.
Ja hè, alsof d'r neus een beetje dicht zit en dan lekker sarcastisch. I just L.O.V.E. her. Misschien moeten we wel een fanclub doen.

Hoe doe ik dat, liever voor mezelf zijn? En mailen, ik dacht gisteren aan een ouderwets briefje in z'n zak stoppen met een sexy lach erbij, dat ie wel even weet van wíe dat briefje dan komt hè (dat zou de Daredevil Me doen). Met een haiku-achtige erop:

Jouw hart en een glas wijn
Ik wil graag
maar, jij ook?

Bluuuh. Ik heb écht teveel films gekeken. Anderzijds: HOE wild waren wij toen jij zo'n prachtige liefdesverklaring in de tram kreeg?
Zouden jongens dat ook leuk vinden... denk ik dan. Ja, zeg nou zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Bliss wo 13 apr 2011 - 3:54

Haha Gloria, ik moet wel lachen om je gedachtespinsels :P Zeer herkenbaar ook, ik ben ook zo'n enorme nerd in contact leggen met mannen Wink Ik vrees dan ook dat ik je niet kan helpen. Het lijkt me idd wel goed om gewoon eerst casual een gesprek aan te knopen. Je gaf zelf aan dat je veel meer durft als je iemand al een keer gesproken hebt, dus stap 2 is dan om iets flirteriger te doen als je hem weer spreekt. Succes! En ik lees graag hoe dit verder gaat... smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 4:02

Ik denk dat iedere man zich sowieso gevleid voelt als een vrouw toenadering zoekt! Het is voor iedereen leuk om te merken dat iemand je leuk vindt, of je diegene nou zelf ook leuk vindt of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Error wo 13 apr 2011 - 4:09

Noa schreef:Ik denk dat iedere man zich sowieso gevleid voelt als een vrouw toenadering zoekt! Het is voor iedereen leuk om te merken dat iemand je leuk vindt, of je diegene nou zelf ook leuk vindt of niet.

+1.

Ik denk dat ik me het meest kan vinden in het idee om op die avond dat hij speelt eens te gaan praten over werk. idd op die manier die hierboven ook gezegd werd Wink En dan zorg je gewoon dat je al een paar wijntjes op hebt (niet té veel) ..
Contact maken op je werk dat loopt toch niet zo lekker, maar dat kan hier wel een mooi vervolg op zijn, kun je hem in het vervolg op je werk ook groeten Wink

Succes ermee! Ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 4:14

Noa schreef:Ik denk dat iedere man zich sowieso gevleid voelt als een vrouw toenadering zoekt! Het is voor iedereen leuk om te merken dat iemand je leuk vindt, of je diegene nou zelf ook leuk vindt of niet.
Denk je? Ik denk meteen dat iemand me dan een nerd vindt en me daarna elke keer gaat uitlachen als we elkaar zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 4:17

Gloria schreef:
Noa schreef:Ik denk dat iedere man zich sowieso gevleid voelt als een vrouw toenadering zoekt! Het is voor iedereen leuk om te merken dat iemand je leuk vindt, of je diegene nou zelf ook leuk vindt of niet.
Denk je? Ik denk meteen dat iemand me dan een nerd vindt en me daarna elke keer gaat uitlachen als we elkaar zien.

Nee joh, natuurlijk niet!! Je moet jezelf natuurlijk niet direct aanbieden, maar gewoon een leuk gesprek en dan indirect laten merken dat je hem wel aardig vindt (lachen, oogcontact, flirten), dat is toch alleen maar vleiend? Je moet ook bedenken dat iedereen een onzekere kant in zich heeft, dus ook hij. Weet je trouwens zeker dat hij vrijgezel is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:59

Noa schreef:Nee joh, natuurlijk niet!! Je moet jezelf natuurlijk niet direct aanbieden, maar gewoon een leuk gesprek en dan indirect laten merken dat je hem wel aardig vindt (lachen, oogcontact, flirten), dat is toch alleen maar vleiend? Je moet ook bedenken dat iedereen een onzekere kant in zich heeft, dus ook hij. Weet je trouwens zeker dat hij vrijgezel is?
Jaaa, dat weet ik zeker ;-). Bedankt voor je perspectief dat hij vast ook een onzekere kant heeft. Lijkt me ook, want hij heeft al jaren geen vriendin meer. Zelfs ik (27) heb al het idee dat er geen leuke vrijgezelle mannen meer rondlopen, dan moet hij (38) dat ook vast weleens voelen.
Lachen en oogcontact kan ik wel, daar ga ik even bewuster mee aan de slag. We hebben elkaar namelijk al wel vaak aangekeken, maar elke keer heel snel. Of ik kijk weg of hij kijkt weg. Ik moet gewoon die blik vast durven houden en dan gewoon naar 'm lachen.

Haha Bliss zit al bij stap 2, heel goed! Lekker vooruitstrevend. Morgen ga ik weer naar mijn werk, en nu hoop ik dat we wél tegelijkertijd de kantine inlopen en ik 'm bij de salades een vette knipoog kan geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Caro wo 13 apr 2011 - 8:20

Zeg, Gloria, idioot mens. Ga jij eens snel je niet van die gekke dingen in je hoofd halen. Wat nu bakvis? Wat nu 10 kilo teveel en al die andere gekke dingen die jij je in je hoofd haalt. Heb je er al eens bij nagedacht dat het bij hem niet eens in zijn hoofd zou opkomen dat zon lief, gek, slim jong ding hém leuk zou vinden?

Nee dus. Dus práát gewoon met die kerel.... Van praten ga je niet dood. Vergeet al die rare theorieën over hard to get en nog meer van die onzin. Je gevoel, daar moet je op af gaan...


Zo. Bam Wink. En morgen ga ik je even mailen vanaf mijn werkmail dus check je junkmail!

Ps: ik vind het leuk voor je Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 9:03

Weet je dat het bij een man die jou ook leuk vindt vaak niets uitmaakt wat je openingszinnen zijn. Naja, in die illusie leef ik, nadat ik dit tijdens een stapavondje ging testen met een vriendin. Dan moet dus wel eenmaal het oogcontact zijn gelegd, maar als een man jou ook ziet staan, kan je dus echt al een gesprek beginnen met de meest achterlijke uitspraken. We gingen het beiden bij een paar mannen testen met de walgelijke openingszin: "De narcissen doen het goed hè dit jaar!" Hier kwamen dus serieus gewoon gesprekken uit voort.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel Empty Re: Ik kan niet versieren, maar ik wil het misschien wel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum