Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen?

+3
May
SleepingBeauty
Elsje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen? Empty Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:02

Ik heb vannacht enorm last gehad van mn blaas. Ik heb vaak naar de wc moeten gaan en ik heb veel pijn gehad. (Er zat zelfs een beetje bloed bij) Uiteindelijk ben ik om half 2 in slaap gevallen en heb ik geen pijn meer gehad. Tussen de plaspauzes door heb ik veel water gedronken. (ik denk wel 1 liter of zo)

Ik wil hiermee naar de dokter, maar omdat mijn eigen dokter er niet is. Is er nu een vakantiewaarnemer aanwezig is. Ik wil met haar een afspraak maken, maar ik hoef morgen alleen een potje ochtendurine mee te nemen en af te geven.

Ik heb het idee dat ik nu tot last ben, omdat zij er alleen voor spoedgevallen is. Maar aan de telefoon heb ik aan de assistent toch maar uitgelegd wat er aan de hand is.

Vanochtend toen ik naar de wc ging, ging het weer iets beter en had ik minder pijn. Wat vinden jullie? Zal ik hiermee alsnog naar de vakantiewaarnemer mee gaan met een potje urine? Of zal ik veel water drinken en hopen dat dit vanzelf over gaat?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen? Empty Re: Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:06

Ik zou gewoon even gaan als je er zo'n last van hebt, ze zijn er niet voor niks!

Gast
Gast

Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen? Empty Re: Misschien een onzinnig topic, maar wat zal ik doen?

Bericht  Elsje di 2 aug 2011 - 23:08

Ik zou het gewoon doen,

Als je wel een blaas ontsteking hebt krijg je hier een kuurtje voor en is het weg.

Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:08

Eline schreef:Ik zou gewoon even gaan als je er zo'n last van hebt, ze zijn er niet voor niks!

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:08

vakantiewaarnemer is er geloof ik niet alleen voor spoedgevallen hoor, en ja ik zou gewoon gaan!

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty di 2 aug 2011 - 23:08

Je kan toch een potje urine inleveren bij de assistente? En dan kijken wat daar uit komt?
Dan hoor je vanzelf of je moet komen of niet, en anders krijg je wel een kuurtje o.i.d. als het een blaastontsteking is.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  May di 2 aug 2011 - 23:09

Precies gewoon even langs gaan. Als het wel een blaasontsteking is gaat die niet vanzelf over en het bespaard je gewoon veel last. Huisartsen zijn er niet voor niks, en de vervangers zijn er voor dringende zaken, en dit is in mijn ogen wel dringend.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:12

Ik ben blij dat jullie zo reageren, ik was ff bang dat ik negatief beladen (om het zo maar even te noemen) reacties zou krijgen. Normaal bel ik mn moeder hiervoor op.

Jullie hebben gelijk, ik zal maar gewoon gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:12

Bij ons test de assistente de urine, en dat is heel snel gedaan!

Gast
Gast

Bericht  May di 2 aug 2011 - 23:13

Princess schreef:Bij ons test de assistente de urine, en dat is heel snel gedaan!

Bij ons ook overigens.
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:14

May schreef:Precies gewoon even langs gaan. Als het wel een blaasontsteking is gaat die niet vanzelf over en het bespaard je gewoon veel last. Huisartsen zijn er niet voor niks, en de vervangers zijn er voor dringende zaken, en dit is in mijn ogen wel dringend.

Ja toch wel he? Ik heb op internet gelezen dat het in sommige gevallen uit kan lopen in iets wat de nieren aantast of iets dergelijks. Wat dan mij weer bang maakt, maar misschien moet ik niet zo vaak op het internet surfen voor mijn problemen... scratch

Gast
Gast

Bericht  Kabouter di 2 aug 2011 - 23:19

Bitterkoek_ schreef:Ik ben blij dat jullie zo reageren, ik was ff bang dat ik negatief beladen (om het zo maar even te noemen) reacties zou krijgen. Normaal bel ik mn moeder hiervoor op.

Jullie hebben gelijk, ik zal maar gewoon gaan.

Herkenbaar..maar gewoon langs brengen. Hier doet ook de assistente dat en is een klusje van niks volgens mij. En met een eventuele blaasontsteking moet je niet blijven rondlopen.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  May di 2 aug 2011 - 23:28

Bitterkoek_ schreef:
May schreef:Precies gewoon even langs gaan. Als het wel een blaasontsteking is gaat die niet vanzelf over en het bespaard je gewoon veel last. Huisartsen zijn er niet voor niks, en de vervangers zijn er voor dringende zaken, en dit is in mijn ogen wel dringend.

Ja toch wel he? Ik heb op internet gelezen dat het in sommige gevallen uit kan lopen in iets wat de nieren aantast of iets dergelijks. Wat dan mij weer bang maakt, maar misschien moet ik niet zo vaak op het internet surfen voor mijn problemen... scratch

Klopt ik ben zo'n iemand die er wel te lang mee rond heeft gelopen doordat ik geen klachten had. Pas op het laatst maar toen was het al richting mijn nieren idd, en dat was echt geen pretje. Dus ga gewoon even langs, daar zij ze voor smile
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry di 2 aug 2011 - 23:40

Zou echt niet wachten. Weet niet hoe lang je eigen ha op vakantie is, maar als ie 2 weken weg is, zit jij met half verschrompelde nieren als je blijft wachten.

De huisarts zelf doet verder niets met je urine. De assistente test of er een ontsteking inzit (hangt er een strookje in en dan komt 't meteen te staan of 't blaasontsteking is of niet...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 23:50

Hier hoef je er geen afspraak voor te maken. Je geeft urine af bij assistente, die kijkt het na en overlegt met de huisarts.
Als er iets zit en ik moet een kuurtje gaat het recept naar de apotheek en belt de assistente me op dat er een kuur klaar ligt...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 0:09

Ontstekingen houden nu eenmaal geen rekening met de vakantie van je huisarts Wink Ik zou gewoon gaan hoor, dat is echt geen enkel probleem.

Sommige mensen bellen voor een verkoudheid, benauwdheid, een blauwe plek of een stijve schouder meteen de huisarts. Dat mag, alleen heeft een plaatsvervanger ook zijn of haar eigen praktijk te runnen, en een dag blijft even veel uren tellen. Om te voorkomen dat mensen die eigenlijk niks hebben om alles blijven bellen wordt er alleen gezegd dat je voor spoedgevallen mag bellen. En dit is iets waar je prima voor kunt bellen.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 wo 3 aug 2011 - 1:15

Stel dat je nu niet gaat en je krijgt er weer last van vannacht, dan zul je ervan balen. Zoals de anderen al zeggen, als je langs mag komen gewoon gaan. Je hebt maar 1 lijf en daar moet je zuinig op zijn!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Minx wo 3 aug 2011 - 1:19

Ik heb het ook gehad, kwam niet over mijn verkoudheid en hoesten heen (wss lichte vorm mex griep) en kreeg op een gegeven moment pijn bij het plassen. Heb toen de vervanger gebeld wat moest ik doen. Dat hoesten was geen reden om langs te komen het vermoeden blaasontsteking wel. Was het uiteindelijk niet, maar wel een reden dus om langs te komen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: