Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!?

+13
Ugly Betty
Flemy
Fiwen
PapillonRose
Pien
Julia
Monte
Teddyaapje
Mida4you
Mamsie
meisjesmama
loesje
Susan
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!? - Pagina 2 Empty Re: zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!?

Bericht  Ugly Betty wo 13 apr 2011 - 3:14

Julia schreef:
Susan schreef:Volgens mij is het niet per se gezonder, wel beter voor de smaakontwikkeling en de mondmotoriek, maar er zitten niet minder vitamines in een potje dan in iets wat je zelf klaarmaakt.

Maar is het niet zo dat er meer suikers in die potjes zitten?

Er zijn waarschijnlijk wel stoffen toegevoegd om het langer te kunnen bewaren. En er zijn vezels verloren gegaan op de manier waarop het gemaakt is...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!? - Pagina 2 Empty Re: zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!?

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 3:47

Ik zou de hapjes ook zelf maken... Of het goedkoper is of niet, dan weet ik wel wat ze binnen krijgen. En ik gruwel zelf van potgroente haha, dat speelt ook mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:20

Ik maak de groente en fruithapjes ook zelf. Ik heb laatst ook eens zitten rekenen... en voor ons is het veel goedkoper. Daarnaast kijk ik ook elke week naar de aanbiedingen... een deel daarvan vries ik dan in. Fruit probeer ik zo veel mogelijk vers (op het moment) klaar te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:25

Als je fruit op de markt koopt scheelt het wel veel geld. Een kilo peren is bv. 1 euro, en daar heb je 5 dikke peren van.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:33

Ik was en ben ook altijd echt veel goedkoper uit dan potjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:41

Fiwen schreef:J. weigert al vanaf het begin alles wat uit een potje komt. Ze doet er echt haar mond niet voor open, eigenwijs ding. Heel soms doe ik wel een potje groente voor 4 maanden (heb ze in de kast staan voor noodgevallen) en dan zelf een aardappel koken en dat mixen, dan wil ze het nog wel eten (al trekt ze er een heel vies gezicht bij).
Ik maak het dus eigenlijk altijd vers. Ik vind het met de prijs nog wel mee vallen eigenlijk. Ik heb laatst op de markt een kilo appels, kilo peren en 2 mango's gekocht voor 4 euro. Weet niet meer hoe veel hapjes ik ermee gemaakt hebt, maar het waren er in ieder geval zo veel dat ik het in fases heb moeten invriezen omdat ik geen bakjes meer over had.
Hier eet ze trouwens nog wel 'maar' 1 stuk fruit per hapje.

Hier is het dus precies andersom. Y. weigert alles wat vers is, tenzij het via Rapley aangeboden wordt.

Waar halen jullie alles dan, ik heb een tijdje goed op proberen te letten, maar in de winter vind ik in de winter alles asociaal duur, helemaal het fruit. Alle simpele dingen willen wel, maar zodra je iets aparts wilt hebben wordt het echt mega duur. Op de markt was ik laatst voor 200gr boontjes, klein trosje druiven, 2 rode bieten en 3 peren 5 euro nog wat kwijt. Als ik daarmee ruim 3 porties kan maken heb je 't wel gehad. Dan ben je dus zo'n 1.75 euro per portie kwijt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 5:45

Ik haal het bij de Emte en de Lidl.
Omdat ze inmiddels met de pot mee eet kijk ik goed naar de aanbiedingen.
Boontjes haal ik sowieso alleen bij de Emte want die van de Lidl vind ik hard blijven.

Maar ik geloof dat ik een zak appels bi jde Lidl haal voor... 1.50 ofzo?
En die zijn lekker en blijven ook lang goed. Met ons drietjes doen we ongeveer een week met zo'n zak.
H. eet 2 stuks fruit per dag. Kiwi's zijn bij de Lidl 0.25 per stuk maar je hebt ze ook in een bak, dat is volgens mij een heel stuk goedkoper.

Ik heb geen idee wat het op de markt kost, die is op donderdag hier en dan werk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 7:16

Hier krijgt M.ara alles vers juist omdat dat naar mijn idee stukken goedkoper is dan potjes. Ik ga 1 keer per week naar de markt in de stad en haal daar mijn fruit. Zo had ik afgelopen zaterdag 2 kilo bananen, 4 mango's, 2 kilo appels, 3 kilo minola's, 2 granaatappels, 1 kilo peren en 100 gram vijgen voor 11.50 euro. Daar eten wij echt met z'n vieren een hele week van.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 13 apr 2011 - 7:54

Hier ook een echte potjesweigeraar, hij heeft eigenlijk altijd vers gekregen en meneer weigert dan ook potjes. Hij trekt een gezicht en zegt BAH.
Ik heb ook de ervaring dat vers goedkoper is dan een potje.

Er was laatst trouwens wel een heel stuk bij Radar geloof ik over potjes. Dat er dus wel iets van suikers inzitten, heb het maar met een half oog gekeken maar het ging dus over suiker in potjes babyvoeding.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mauwmauw wo 13 apr 2011 - 8:10

Denk dat ik binnekort toch maar eens naar de liddle ga,we hebben er 2 hier,helaas niet echt in de buurt maar goed moet er wat voor over hebben.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Printje wo 13 apr 2011 - 8:13

Ik haal trouwens mijn fruit op de markt of bij de Jumbo. Ik kijk wat er in de aanbieding is maar heb altijd 'standaard' appels, peren en bananen in huis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 8:25

Printje schreef:Ik haal trouwens mijn fruit op de markt of bij de Jumbo. Ik kijk wat er in de aanbieding is maar heb altijd 'standaard' appels, peren en bananen in huis.

Hier ook altijd appels, peren en bananen.... uhm en het fruit haal in bij de Nettorama (in EH).... volgens mij één van de goedkoopste winkels voor groente en fruit (en altijd goed en lekker).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 8:29

Ik deed het voor Ciske bijna altijd vers en volgens mij was ik toch wel goedkoper uit.
Ik haalde gelijk wat meer fruit en vroor het dan in.
Hier heb je bijv. 1,5 kilo appels voor 1,50 als je dan appels met peren mengt (niet vergelijken smile ) kun je aardig wat potjes vullen.
Verder let ik altijd wel een beetje op de aanbiedingen. Hier op de markt hebben ze regelmatig een kilo peren voor 1 euro of een kilo bananen voor 1 euro.
Dan kun je dus voor een paar euro heel veel fruit kopen.

Met groente is het sowieso goedkoper, aardappels koop ik per 5 kilo en van groente kun je meerdere potjes vullen. Of gewoon een beetje gebruiken van wat je zelf eet en dan kost het dus niets extra.

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 13 apr 2011 - 9:06

Onze zoon eet helaas geen vers voedsel, dus die krijgt alleen maar potjes, maar vind potjes toch echt wel duurder dan vers fruit. In die potjes van de kruidvat zit wel veel meer zout dan in die van de olvarit.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje wo 13 apr 2011 - 9:07

mijn zoontje wil wel vers fruit maar groente wil hij alleen uit een potje anders vind meneer het vies en spuugt het uit of gaat krijsen tot dat ik het weg leg.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast wo 13 apr 2011 - 9:10

loesje schreef:mijn zoontje wil wel vers fruit maar groente wil hij alleen uit een potje anders vind meneer het vies en spuugt het uit of gaat krijsen tot dat ik het weg leg.
Hij is pas 6 maanden, ik denk dus dat hij nog niet zo lang groenten krijgt? Dan moet je er ook rekening mee houden dat het bij een paar hapjes blijft. Ik zou het verse eten dus ook gewoon zo nu en dan blijven aanbieden. Best kans dat het gewoon een kwestie van wennen is.

Gast
Gast

Bericht  loesje wo 13 apr 2011 - 9:13

hij krijgt al een goeie maand groente en hij wil dan nog niet eens 1 hapje die word ook gelijk uitgespuugt als het verse groente zijn. En een 6 maanden potje eet hij zo op.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  maiadebij wo 13 apr 2011 - 9:27

J eet alle groente en fruit die ik in haar handen stop. Als ik bijv. Macaroni maak leg ik 2 reepjes paprika 2 champignons en wat courgette apart. Dit kook ik voor haar en dat eet ze. Ik heb hier 1 x een potje voor N in huis gehad maar hij moest het niet, ik heb toen even zelf geproefd maar moest hem gelijk geven, het was echt vies! (spinazie met nog iets)

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie wo 13 apr 2011 - 22:07

loesje schreef:hij krijgt al een goeie maand groente en hij wil dan nog niet eens 1 hapje die word ook gelijk uitgespuugt als het verse groente zijn. En een 6 maanden potje eet hij zo op.

Of je kunt niet koken,haha,grapje!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: