zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!?
+13
Ugly Betty
Flemy
Fiwen
PapillonRose
Pien
Julia
Monte
Teddyaapje
Mida4you
Mamsie
meisjesmama
loesje
Susan
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!?
Maar is dat wel zo? Bij Kruidvat kun je 2 potjes krijgen voor 1.54, dat is dus 0.77 per potje van 200 gram. Als ik zelf fruit of groente maak, heb je sowieso twee stukken fruit nodig voor één potje. Een fatsoenlijke peer kost zo'n 40ct per stuk op het moment, een perenhapje kost dus, om zelf te maken rond de 80ct. Een hapje met tomaat, ik heb gisteren 4 tomaten gekocht, 1.64 euro. twee tomaten per hapje, dus sowieso 82ct per hapje en dan heb je met een beetje geluk 100 gram.
Nu is vers natuurlijk gezonder en gevarieerder qua smaak en structuur, maar goedkoper dus niet altijd.
Zo, dat wilde ik even uit de wereld helpen
Nu is vers natuurlijk gezonder en gevarieerder qua smaak en structuur, maar goedkoper dus niet altijd.
Zo, dat wilde ik even uit de wereld helpen
Laatst aangepast door Dromertje op wo 13 apr 2011 - 1:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: zelf fruit/groente hap maken: goedkoper!?
Misschien als je je fruit en groente bij de Aldi koopt of op de markt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
ik koop het fruit bij de jumbo en ben goedkoper uit dan als ik een potje koop
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Vorige week 3 bananen gekocht voor 74 ct (in totaal!) en daar heb ik dus 3 fruithapjes van gemaakt. Dus in mijn geval is vers/zelf maken wel goedkoper. Ligt er denk ik ook wel aan waar je je boodschappen haalt.
Gast- Gast
de prijs van groente en fruit op de markt vind ik zwaar tegenvallen hier, meestal ben ik in de winkel goedkoper uit dan op de markt. Maargoed, dat is weer een andere discussie.
Ik kwam gisteren vannochtend zo eens aan het rekenen en zo kwam ik er dus achter dat het meestal helemaal niet zoveel uit maakt qua prijs of je nu een potje koopt of het allemaal vers maakt. En dat geldt helemaal voor duurdere soorten fruit en groente zoals aardbeien of exotisch fruit.
Ik kwam gisteren vannochtend zo eens aan het rekenen en zo kwam ik er dus achter dat het meestal helemaal niet zoveel uit maakt qua prijs of je nu een potje koopt of het allemaal vers maakt. En dat geldt helemaal voor duurdere soorten fruit en groente zoals aardbeien of exotisch fruit.
Gast- Gast
Ligt er aan waar de groente en fruit vandaan haalt volgens mij. En daarbij kindjes met allergie mogen de meeste potjes niet een hebben.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Als ik potjes koop zijn het alleen de biologische, die zijn al duurder. Wij eten ook groente en meestal eet S daar ook van. Wel apart gekookt hoor.
Groente en fruit van de markt is ook goedkoper.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik laatst ook groenten gekocht voor ongeveer 4 euro. Daar heb ik 6 hapjes van kunnen maken. Dat scheelt toch echt wel hoor, en ook qua fruit. En het is ook nog gezonder
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Volgens mij is het niet per se gezonder, wel beter voor de smaakontwikkeling en de mondmotoriek, maar er zitten niet minder vitamines in een potje dan in iets wat je zelf klaarmaakt.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ga straks het fruit en de groenten bij de Lidl halen, die hebben hele strenge kwaliteitsnormen en zijn ook een stuk goedkoper als de supermarkt bij ons in het dorp.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik maak de helft van het eten voor S. ook zelf in de Babycook. Gisteren hebben wij zelf bloemkool gegeten en ik had nog wat over en dat heb ik bewaard. Ook heb ik nog wat aardappelen liggen. Zo maak ik mijn hapjes voor S. Gewoon dingen bewaren die je zelf gaat of hebt gegeten. Hier kostte een bloemkool 2,50 maar ik en mijn vriend hebben er van gegeten en ik kan er 2 hapjes voor S. mee maken. Dus ik vind het wel mee vallen eigenlijk. Hij krijgt heel af en toe vlees en dat geef ik hem uit een potje.
Vanavond krijgt hij dus bloemkool met aardappelen en snijboontjes (Snijboontje heb ik wel speciaal voor hem gekocht en van zo'n zakje kan ik weer 3 andere potjes van maken)
Plus ik vind het gewoon leuk om die hapjes te maken en zo weet ik ook precies wat hij binnen krijgt
Vanavond krijgt hij dus bloemkool met aardappelen en snijboontjes (Snijboontje heb ik wel speciaal voor hem gekocht en van zo'n zakje kan ik weer 3 andere potjes van maken)
Plus ik vind het gewoon leuk om die hapjes te maken en zo weet ik ook precies wat hij binnen krijgt
Gast- Gast
Mamsie schreef:Als ik potjes koop zijn het alleen de biologische, die zijn al duurder. Wij eten ook groente en meestal eet S daar ook van. Wel apart gekookt hoor.
Is er een reden dat het apart gekookt moet worden?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Mamsie schreef:Als ik potjes koop zijn het alleen de biologische, die zijn al duurder. Wij eten ook groente en meestal eet S daar ook van. Wel apart gekookt hoor.
Waarschijnlijk vanwege het zout wat je gebruikt bij je eigen groeten.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Monte schreef:Mamsie schreef:Als ik potjes koop zijn het alleen de biologische, die zijn al duurder. Wij eten ook groente en meestal eet S daar ook van. Wel apart gekookt hoor.
Idd vanwege het zout, maar vaak kook ik ook zonder zout. Maar als hij bijv groente eten die S nog niet mag dan kook ik voor hem apart wat hij wel mag.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Monte schreef:Mamsie schreef:Als ik potjes koop zijn het alleen de biologische, die zijn al duurder. Wij eten ook groente en meestal eet S daar ook van. Wel apart gekookt hoor.
Idd vanwege het zout, maar vaak kook ik ook zonder zout. Maar als hij bijv groente eten die S nog niet mag dan kook ik voor hem apart wat hij wel mag.
oh ok dat wist ik helemaal niet. Weer wat geleerd
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Susan schreef:Volgens mij is het niet per se gezonder, wel beter voor de smaakontwikkeling en de mondmotoriek, maar er zitten niet minder vitamines in een potje dan in iets wat je zelf klaarmaakt.
Maar is het niet zo dat er meer suikers in die potjes zitten?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Er mag niks inzitten wat niet op het etiket staat.
Susan- Lady Post-a-lot
Nee, er zitten normaal geen toegevoegde suikers in potjes. Natuurlijk wel fruitsuikers, maar dat zit ook in vers fruit.
Gast- Gast
Dromertje, 4 tomaten voor 1,60?? daar valt mij mond van open...
ik koop er hier 5 bij de aldi, voor 90 cent! en die vind ik nog lekkerder als bij de C1000 of plus vandaan!
ik koop er hier 5 bij de aldi, voor 90 cent! en die vind ik nog lekkerder als bij de C1000 of plus vandaan!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hier lijkt het tot nu toe nog wel mee te vallen qua prijs. Doe meestal boodschappen bij de Bas. De worteltjes zijn bijvoorbeeld 80 cent voor een zakje en daar zou je ongeveer 3 normale porties mee kunnen maken. Ik maak er nu nog 5 à 6 porties van omdat het net van krijsen naar een beetje normaal eten gaat Verder heb ik er nog niet zo op gelet.
Maar qua groenten en fruit eet ik er zelf ook van, ik koop meestal gewoon wat extra zodat ik het zelf kan eten en er gelijk wat hapjes van kan maken.
Maar qua groenten en fruit eet ik er zelf ook van, ik koop meestal gewoon wat extra zodat ik het zelf kan eten en er gelijk wat hapjes van kan maken.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bij ons krijgt hij eten a la Rapley. Maar af en toe ook wel eens wat uit een potje (met name fruit, omdat het soms zo lastig is om aan rijp fruit te komen).
Met avondeten gebruik ik eigenlijk altijd diepvriesgroente. Als wij gaan eten hoef ik dan alleen maar wat van die groente in een pannetje water te gooien (vijf minuten koken, dus dat gaat ook lekker snel). En dan gooi ik er nog wat aardappel of pasta bij. Diepvriesgroente is echt een stuk goedkoper in het gebruik dan vers volgens mij, omdat je alleen hoeft te pakken wat je nodig hebt. Bovendien schijnt het gewoon net zo gezond te zijn als vers.
Wij hebben trouwens geen magnetron, dus potjes voor het avondeten zijn hier sowieso geen optie.
Gast- Gast
Dat is niet de enige manier om een potje warm te krijgenMinneke schreef:
Wij hebben trouwens geen magnetron, dus potjes voor het avondeten zijn hier sowieso geen optie.
Gast- Gast
J. weigert al vanaf het begin alles wat uit een potje komt. Ze doet er echt haar mond niet voor open, eigenwijs ding. Heel soms doe ik wel een potje groente voor 4 maanden (heb ze in de kast staan voor noodgevallen) en dan zelf een aardappel koken en dat mixen, dan wil ze het nog wel eten (al trekt ze er een heel vies gezicht bij).
Ik maak het dus eigenlijk altijd vers. Ik vind het met de prijs nog wel mee vallen eigenlijk. Ik heb laatst op de markt een kilo appels, kilo peren en 2 mango's gekocht voor 4 euro. Weet niet meer hoe veel hapjes ik ermee gemaakt hebt, maar het waren er in ieder geval zo veel dat ik het in fases heb moeten invriezen omdat ik geen bakjes meer over had.
Hier eet ze trouwens nog wel 'maar' 1 stuk fruit per hapje.
Ik maak het dus eigenlijk altijd vers. Ik vind het met de prijs nog wel mee vallen eigenlijk. Ik heb laatst op de markt een kilo appels, kilo peren en 2 mango's gekocht voor 4 euro. Weet niet meer hoe veel hapjes ik ermee gemaakt hebt, maar het waren er in ieder geval zo veel dat ik het in fases heb moeten invriezen omdat ik geen bakjes meer over had.
Hier eet ze trouwens nog wel 'maar' 1 stuk fruit per hapje.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
_Donnaa schreef:Dat is niet de enige manier om een potje warm te krijgenMinneke schreef:
Haha, dat klopt. Maar dan ben je met het opwarmen zo lang bezig dat je net zo goed even snel kunt koken
Gast- Gast
Het zal niet altijd goedkoper zijn, maar toevallig heb ik gister 5 bakjes kunnen maken van 1 bloemkool. Nu kan ze dus 5x een groentehapje eten voor 1,49 (want dat kostte de bloemkool). Als ik daar dan wat aardappeltjes bij zou schillen en over een poosje wat vlees bij doe, haal ik er dus nog meer bakjes uit.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe/wat beginnen met fruit en/of groente
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Groente en fruit
» Groente of fruit
» wanneer groente en fruit
» Hoe maken jullie fruit en groente hapjes?
» Groente en fruit
» Groente of fruit
» wanneer groente en fruit
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: