Zoo kwaad nu
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zoo kwaad nu
Ik werk sinds 3 maanden bij een schoonmaakbedrijf op een vakantiepark.
En ik zou vandaag dus ook moeten werken, nou vanmorgen fijn opgestaan, met de kinderen ontbeten en hun naar de opvang gebracht en vervolgens naar mijn werk gegaan...
Kom ik daar was er nog niemand te zien, ik dacht oke ik ben wat vroeg dus die zullen zo wel komen, na 20 minuten was er nog steeds niemand. Op een gegeven moment belde ik maar naar een leidinggevende en die verteld me doodleuk dat er vandaag geen werk is dus ik kon weer naar huis, wat dus ook betekent dat ik vandaag niet betaald krijg ( heb helaas een 0 uren contract daar )
Ohh ben zo boos nu, ze hadden mij toch op zijn minst kunnen bellen en zeggen dat ik niet hoefde te komen , het is telkens zo'n ongeregeld zooitje daar en daar baal ik echt van, afgelopen maandag kwam ik op het werk en vroegen ze wat ik kwam doen, want volgens hun had ik voor maandag vrij gevraagd ?? Ik wist nergens vanaf...en zo is er altijd wel iets.
Bah verschrikkelijk zo, heb gister een sollicitatie gesprek gehad bij een ander bedrijf en daar krijg ik vrijdag bericht van, dus ik hoop echt dat ik daar word aangenomen dan kan ik weg bij dat ongeregeld zooitje..
En ik zou vandaag dus ook moeten werken, nou vanmorgen fijn opgestaan, met de kinderen ontbeten en hun naar de opvang gebracht en vervolgens naar mijn werk gegaan...
Kom ik daar was er nog niemand te zien, ik dacht oke ik ben wat vroeg dus die zullen zo wel komen, na 20 minuten was er nog steeds niemand. Op een gegeven moment belde ik maar naar een leidinggevende en die verteld me doodleuk dat er vandaag geen werk is dus ik kon weer naar huis, wat dus ook betekent dat ik vandaag niet betaald krijg ( heb helaas een 0 uren contract daar )
Ohh ben zo boos nu, ze hadden mij toch op zijn minst kunnen bellen en zeggen dat ik niet hoefde te komen , het is telkens zo'n ongeregeld zooitje daar en daar baal ik echt van, afgelopen maandag kwam ik op het werk en vroegen ze wat ik kwam doen, want volgens hun had ik voor maandag vrij gevraagd ?? Ik wist nergens vanaf...en zo is er altijd wel iets.
Bah verschrikkelijk zo, heb gister een sollicitatie gesprek gehad bij een ander bedrijf en daar krijg ik vrijdag bericht van, dus ik hoop echt dat ik daar word aangenomen dan kan ik weg bij dat ongeregeld zooitje..
Gast- Gast
Re: Zoo kwaad nu
Dat is inderdaad vervelend. Kan je ze er niet op aanspreken?
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Nou! Dat kan ik me goed voorstellen dat je daar pissig van raakt!
Wat slecht geregeld zeg!
Wat slecht geregeld zeg!
Gast- Gast
Sweety schreef:Dat is inderdaad vervelend. Kan je ze er niet op aanspreken?
JA dat wil ik vrijdag ook zeker wel doen, rij helemaal daarheen en dan kom ik nog voor niets ook
Gast- Gast
Ai, dat is wel heel slecht geregeld! Kan me voorstellen dat je behoorlijk baalt als je voor niks de kinderen naar de opvang brengt en daar dan aan komt en er is niemand. Maar ja, je hebt een 0 uren contract dus ze mogen je afbellen. Ik zou ze er wel op aanspreken dat ze je dan ook echt afbellen en niet je er gewoon heen laten rijden.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien kan je een vergoeding krijgen voor de gereden kilometers. Je kan het altijd proberen. Hoop dat je vanmiddag goed bericht krijgt.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Dat snap ik ook wel, maar dan hadden ze dat ook maandag of dinsdag kunnen zeggen, dan had ik niet extra daarheen hoeven gaanFlinder schreef:Maar ja, je hebt een 0 uren contract dus ze mogen je afbellen. .
Gast- Gast
Een 0-urencontract betekent dat je geen vaste werktijden hebt en geen recht op een bepaald aantal uren, maar volgens mij betekent het niet dat ze je maar voor niks mogen laten opdraven en je vervolgens niets hoeven te betalen. Ik zou eens bij het Juridisch Loket informeren wat nou eigenlijk precies je rechten zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mij moeten ze wettelijk 3 uur uitbetalen als ik voor niks kom (ik heb ook een 0-urencontract). Ik zou inderdaad eens navragen wat je rechten zijn, ik vind dit wel heel erg onprofessioneel.
Gast- Gast
1982Angel1982 schreef:Dat snap ik ook wel, maar dan hadden ze dat ook maandag of dinsdag kunnen zeggen, dan had ik niet extra daarheen hoeven gaanFlinder schreef:Maar ja, je hebt een 0 uren contract dus ze mogen je afbellen. .
Sorry, we bedoelen hetzelfde, alleen het staat er bij mij niet zo. Ik bedoel ook dat het netjes was geweest als ze je eerder hadden gebeld. Ik heb het nog eens even nagekeken en als ze je daadwerkelijk laten komen moeten ze mij drie uur uitbetalen. Misschien is dat bij jou ook zo?
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het ook even nakijken hoor. Als ik sta ingepland en ze bellen me later dan 24 uur van tevoren af, dan krijg ik die uren alsnog uit betaald.
Gast- Gast
Flinder schreef:1982Angel1982 schreef:Dat snap ik ook wel, maar dan hadden ze dat ook maandag of dinsdag kunnen zeggen, dan had ik niet extra daarheen hoeven gaanFlinder schreef:Maar ja, je hebt een 0 uren contract dus ze mogen je afbellen. .
Sorry, we bedoelen hetzelfde, alleen het staat er bij mij niet zo. Ik bedoel ook dat het netjes was geweest als ze je eerder hadden gebeld. Ik heb het nog eens even nagekeken en als ze je daadwerkelijk laten komen moeten ze mij drie uur uitbetalen. Misschien is dat bij jou ook zo?
Ik bedoelde ook hetzelfde als jou haha.
Ik ga er eens achteraan, maar betwijfel het, kom achter steeds meer vreemde dingen, vorige week toen ik ziek was ( had buikgriep ) kreeg ik te horen dat er 2 wachtdagen zijn en ik als ik betaald wou krijgen mijn snipperdagen maar moet opnemen, zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt
Gast- Gast
1982Angel1982 schreef:Flinder schreef:1982Angel1982 schreef:Dat snap ik ook wel, maar dan hadden ze dat ook maandag of dinsdag kunnen zeggen, dan had ik niet extra daarheen hoeven gaanFlinder schreef:Maar ja, je hebt een 0 uren contract dus ze mogen je afbellen. .
Ik ga er eens achteraan, maar betwijfel het, kom achter steeds meer vreemde dingen, vorige week toen ik ziek was ( had buikgriep ) kreeg ik te horen dat er 2 wachtdagen zijn en ik als ik betaald wou krijgen mijn snipperdagen maar moet opnemen, zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt
Wachtdagen bestaan wel. Die heb ik ook bij mijn werkgever. Als ik ziek ben krijg ik pas na twee dagen uitbetaald. Maar dat moet dan natuurlijk wel in je contract staan.
Verder vind ik het absoluut asociaal hoe je werkgever met je omgaat. Ïk zou ook woest zijn!
Gast- Gast
Minneke schreef:1982Angel1982 schreef:Flinder schreef:1982Angel1982 schreef:Dat snap ik ook wel, maar dan hadden ze dat ook maandag of dinsdag kunnen zeggen, dan had ik niet extra daarheen hoeven gaanFlinder schreef:Maar ja, je hebt een 0 uren contract dus ze mogen je afbellen. .
Wachtdagen bestaan wel. Die heb ik ook bij mijn werkgever. Als ik ziek ben krijg ik pas na twee dagen uitbetaald. Maar dat moet dan natuurlijk wel in je contract staan.
Verder vind ik het absoluut asociaal hoe je werkgever met je omgaat. Ïk zou ook woest zijn!
DAt stond er dus bij mij niet in, maar heb sowieso de helft van de papieren niet gekregen ( verzuimregelingen ed.d ), ga echt super hard duimen dat ik vrijdag bericht krijg dat ik bij het andere bedrijf word aangenomen !
Gast- Gast
Wat een vervelende situatie.
Ben benieuwd of je vrijdag goed nieuws hebt gekregen!
Natural- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10
Natural schreef:Wat een vervelende situatie.
Morgen ga ik bij dat andere bedrijf een dag meelopen, afhankelijk daarvan word de keuze gemaakt of ik word aangenomen ja of nee.
Het werk reageerde trouwens heel dom toen ik ze erop wees dat ik er voor niets stond, ik had volgens hun maar moeten vragen of ik had moeten werken ja of nee......???? Ik ga toch niet iedere keer vragen : moet ik morgen komen werken???
Gast- Gast
Na het lezen van dit topic zou ik helemaal voor die andere baan gaan. Er staat mij ook iets bij over minimaal drie uur uitbetalen. Als je stond ingepland en ze hebben je ter plekke afgezegd, dan moeten ze je drie uur uitbetalen, zie ik net. En er is iets als recht op arbeid als je minimaal drie maanden die dag die uren hebt gemaakt http://blog.highline.nl/2011/01/3-risicos-van-het-nul-urencontract.html dus als je wil, kan je even langs het juridisch loket om precies na te vragen wat van toepassing is.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Daar kan ik mij zo kwaad over maken!
» Daar kan ik mij zo kwaad om maken!
» Heb ik weer! Kan dit kwaad voor de baby??
» Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?
» Bloed(propje) uit neus & enorm hoofdpijn, kan dat kwaad?
» Daar kan ik mij zo kwaad om maken!
» Heb ik weer! Kan dit kwaad voor de baby??
» Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?
» Bloed(propje) uit neus & enorm hoofdpijn, kan dat kwaad?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: