Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar kan ik mij zo kwaad over maken!

+7
Blond
Charles
PeperMunt
Tania
Parisienne
Fortissimo
Caribbeanlover
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Daar kan ik mij zo kwaad over maken! Empty Daar kan ik mij zo kwaad over maken!

Bericht  Caribbeanlover wo 13 feb 2013 - 23:50

Hier vlakbij woont een meid met haar 2 kids. Ze is niet meer samen met de vader van die kids, maar tot een aantal jaren geleden wel. Het zijn mensen waar je geen ruzie mee wil hebben.
Ooit hadden ze een fr. bulldog en toen ik uit onze tuin kwam om onze hond uit te laten sprong dat beest boven op onze hond. Die hond was 3x zo zwaar, liep los en die van ons niet dus die meid was sowieso al fout. Ze deed helemaal niks om haar hond te roepen.
Onze hond had pijn, we zijn naar de DA geweest waar hij een prik ertegen kreeg. Mijn man is aan de deur geweest bij die meid om verhaal te halen. Zij was niet thuis, blijkbaar pastte iemand op het huis die zijn schouders er maar bij ophaalde.
Die hond hebben ze ook niet lang gehad.

Zij maakt er een sport van om honden te nemen en vervolgens weg te doen als ze ze zat is! Wij gaan altijd 1x per jaar op vakantie. Zo kwamen wij ooit terug, was die jack russel nr 1 weg. Niet veel later had ze een andere jack russel nr 2 dus. Vlak erna had ze een 2e hond, maar ook die had ze niet lang en weg was de hond. In de zomer had de voordeur open en dan liepen die honden gewoon op straat terwijl zij in huis was en vaak geen zicht erop had. Ik heb er bijna 1 voor de auto gehad en ik reed echt niet hard aangezien dit een woonwijk is met veel kids. Had echt de neiging om haar eens ff de waarheid te vertellen!
Een keer wilde mijn man en ik uit eten gaan en zag die 2e hond (zeg maar) alleen verward op straat al bibberend. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om zelf lekker uit eten te gaan wetende dat die hond aangereden kon worden. Er was niemand thuis bij die meid en het huis was hermetisch afgesloten. Dus hond gepakt, bij ons in de tuin gezet en uiteindelijk bij het huisdierenmeldpunt hier gebracht. Van die vrouw die dat runt kregen we het een en ander te horen van die meid en van diens nicht die boven die vrouw had gewoond, maar uit de woning is gezet (dat zegt genoeg). Die vrouw wist heel goed wie die meid was die vlakbij ons woont en ze hadden de hond weg gedaan omdat die sloopte.
Hond daar gelaten en later hoorde ik dat die was opgehaald door de eigenaren. De hond was ''ontsnapt'' wat heel knap is aangezien die mensen 2 hoog wonen en je dan ook nog eens het portiek uit moet zien te komen.
Een tijd later kwam ik de nieuwe eigenaresse tegen en vertelde kort wat er gebeurd was. Zegt ze ''ja toen was de hond nog van mijn vriendin'' dus ik dacht dat kan helemaal niet, want er was toen niemand thuis!
Die vrouw van het meldpunt kende de nieuwe eigenaresse ook en zei al dat dat mensen zijn die niet begrijpen dat een hond een riem ed nodig heeft. Het zijn niet al te snuggere mensen.
Nou zag ik die meid die er een sport van maakt alweer met een nieuwe hond. Ik mag haar niet en al bedenkelijk keek ik naar haar zo van ''hoe lang ga je het volhouden met deze?''. Vervolgens zie ik nadat ze hem of haar een plasje had laten doen weer naar huis gaan. Ze had het hondje (puppie) opgetild en gooit dat beestje vanaf haar kniehoogte ( zij is misschien 1.70 ongeveer) op de grond voor de deur neer! :shock:
Ik had echt zoiets van ''kan je niet even de moeite nemen om het rustig te doen''.
Grrrrr ik maak me zo kwaad om zulke ondoordachtige achterlijke lui die totaal geen besef hebben van hoe je met dieren om moet gaan!
Honden uitlaten deed ze niet aan, ja soms paadje aflopen en weer naar huis! Ik kwam haar zonet tegen toen ik onze hond uitliet. Verbaasde me dat ze daar liep aangezien de andere honden nooit uitliet. Ik probeer haar te negeren en dat lukt ook goed, maar eigenlijk wil ik gewoon zeggen ''goh hoe lang mag deze blijven?'' zoiets.
Bah, ik haat zulke lui!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar kan ik mij zo kwaad over maken! Empty Re: Daar kan ik mij zo kwaad over maken!

Bericht  Fortissimo wo 13 feb 2013 - 23:59

Wanneer meldt jij je aan als fractievoorzitter bij de Partij van de Dieren?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Daar kan ik mij zo kwaad over maken! Empty Re: Daar kan ik mij zo kwaad over maken!

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 0:01

Echt, de doodstraf zou ingesteld moeten worden van dat soort mensen, schandalig. Afschuwelijk. Vreselijk. Kippevel.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:07

Dat vinden jullie grappig! Ik vind het niet normaal dat iemand de een na de andere hond neemt en dat elke hond nooit lang blijft.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne do 14 feb 2013 - 0:09

Niemand lacht erom toch?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania do 14 feb 2013 - 0:12

CBL je hebt gelijk sommige mensen gaan echt vreselijk met dieren om. Maar volgens mij zou het goed voor je gezondheid zijn als je het je iets minder aantrekt. Die mensen gaan toch niet veranderen en hoe naar het ook is om te zien je kan er vaak helaas niks aan doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PeperMunt do 14 feb 2013 - 0:16

Kan je het niet ergens melden als dierenmishandeling?
En verder vind ik het goed dat jij er op let hoe mensen met dieren om gaan, maar ik zou mij als ik jou was mij er iets minder druk om maken.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:20

Parisienne schreef:Niemand lacht erom toch?
Nee, niet echt maar de 1e 2 reacties komen niet serieus over.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Charles do 14 feb 2013 - 0:22

Ik begin CBL steeds beter te begrijpen. Ze heeft een groot hart, ze bedoelt het écht goed. Ze heeft alleen de pech dat het soms nogal rot haar strot uitkomt en dat is uiteindelijk nog het lulligst voor haar.

CBL, ik snap wat je bedoelt, ik vind dierenmishandeling ook schrijnend. Misschien kun je de dierenbescherming bellen en voor jezelf een cursus communicatie volgen ofzo.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Blond do 14 feb 2013 - 0:22

Ik vind dat ook bedenkelijk, dat iemand steeds huisdieren neemt en die snel weer weg zijn. Maar wie weet vangt ze steeds honden op tot ze naar een nieuw huisje gaan?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:26

Tania schreef:CBL je hebt gelijk sommige mensen gaan echt vreselijk met dieren om. Maar volgens mij zou het goed voor je gezondheid zijn als je het je iets minder aantrekt. Die mensen gaan toch niet veranderen en hoe naar het ook is om te zien je kan er vaak helaas niks aan doen.
Je hebt gelijk,maar ik trek het me gewoon aan. Zeker als ik ''I Hate Dog Breeders'' op Facebook heb staan en zie/lees dat de stomme mens, maar blijft fokken, fokken en nog een fokken met dieren! Ik heb het dan niet alleen over puppiemills, maar ook gewone.
Als je die FB zou bekijken, dan wordt een normaal mens daar niet goed van. Zoveel dieren zitten daar in high kill shelters die maar een paar dagen de tijd hebben en anders worden ingeslapen. Gewoon gezonde honden, alleen omdat de meeste mensen zonodig een pup willen!
Voor elke pup die er gekocht wordt, daarvoor is er een kans minder voor een asielhond. Zulke mensen dragen bij/zijn verantwoordelijk aan het behoud van puppies die blijven komen en de asiels die alleen maar voller en voller raken!
En nee die mensen zoals die bitch die ook zonodig een pup heeft veranderd idd nooit!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:27

PeperMunt schreef:Kan je het niet ergens melden als dierenmishandeling?
En verder vind ik het goed dat jij er op let hoe mensen met dieren om gaan, maar ik zou mij als ik jou was mij er iets minder druk om maken.
Dank je, da's lief. Ze mishandeld ze niet (mag ik hopen), maar heeft haar hersens ergens achter gelaten. Het melden gaat dus niet. Wat moet ik dan zeggen? Ik heb geen bewijs en het is niet verboden om hond na hond te nemen helaas.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:28

Blond schreef:Ik vind dat ook bedenkelijk, dat iemand steeds huisdieren neemt en die snel weer weg zijn. Maar wie weet vangt ze steeds honden op tot ze naar een nieuw huisje gaan?
Nee, zo'n persoon is het niet ze kan gewoon niet met dieren omgaan, maar zal dat zelf nooit begrijpen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:29

Charles schreef:Ik begin CBL steeds beter te begrijpen. Ze heeft een groot hart, ze bedoelt het écht goed. Ze heeft alleen de pech dat het soms nogal rot haar strot uitkomt en dat is uiteindelijk nog het lulligst voor haar.

CBL, ik snap wat je bedoelt, ik vind dierenmishandeling ook schrijnend. Misschien kun je de dierenbescherming bellen en voor jezelf een cursus communicatie volgen ofzo.
Cursus hoezo?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Luce do 14 feb 2013 - 0:34

Tania schreef:CBL je hebt gelijk sommige mensen gaan echt vreselijk met dieren om. Maar volgens mij zou het goed voor je gezondheid zijn als je het je iets minder aantrekt. Die mensen gaan toch niet veranderen en hoe naar het ook is om te zien je kan er vaak helaas niks aan doen.

Melding maken, dat is wat je kan doen. Maar ik begrijp CBL wel, ik trek me dit soort dingen ook altijd aan. Ik kan er echt wakker van liggen als ik weet dat er een dier mishandeld wordt. Lijkt me ook een vrij normale reactie..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 0:35

Maar CBL, jij kunt haar toch niet de hele dag in de gaten houden? Wie weet laat zei de honden wel uit op een moment dat jij aan het werk ben of boodschappen aan het doen bent ofzo. Dat ze 1x per dag een lange wandeling maakt en voor de rest korte stukjes loopt.
Je kunt niet altijd alles van iemand zien he!

Gast
Gast

Bericht  Tania do 14 feb 2013 - 0:39

Luce schreef:

Melding maken, dat is wat je kan doen. Maar ik begrijp CBL wel, ik trek me dit soort dingen ook altijd aan. Ik kan er echt wakker van liggen als ik weet dat er een dier mishandeld wordt. Lijkt me ook een vrij normale reactie..

Ik begreep dat ze al melding had gedaan dus verder kan ze dan niks doen.

En ja natuurlijk is het een normale reactie maar als je echt wakker ligt van elk dier dat mishandeld wordt dan slaap je nooit meer. Het is echt heel triest en er moet zeker wat aan gedaan worden maar dan kun je je daar beter op een rustige manier voor inzetten dan je thuis alleen maar boos te zitten maken.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne do 14 feb 2013 - 0:41

Caribbeanlover schreef:
Parisienne schreef:Niemand lacht erom toch?
Nee, niet echt maar de 1e 2 reacties komen niet serieus over.
Misschien komt dat omdat het het zoveelste topic waarin je over je buren en hun dieren vertelt, waarbij het altijd om hetzelfde standpunt gaat. Er staat een heel lang verhaal in en jouw manier van communiceren hier is niet bepaald prettig en tactvol. Open dan bijvoorbeeld een algemeen dierentopic waarin je al deze verhalen kwijt kan en om eventuele adviezen over 'wat te doen' vraagt.

Ik ben het verder met je eens dat heel veel dieren leed hebben, dat is verschrikkelijk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:42

_Jackie schreef:Maar CBL, jij kunt haar toch niet de hele dag in de gaten houden? Wie weet laat zei de honden wel uit op een moment dat jij aan het werk ben of boodschappen aan het doen bent ofzo. Dat ze 1x per dag een lange wandeling maakt en voor de rest korte stukjes loopt.
Da's waar, maar ik weet inmiddels wel hoe zij is. Mijn hond is ooit aangevallen door een hond van haar en zij deed niks, zegt genoeg. In de zomer zit zij op haar luie krent voor het huis te smsen ed terwijl die hond(en) dus overal heen lopen zelfs gerust een straat verder en mw blijft gewoon zitten, want tja de tel. is pas ECHT belangrijk.
Kids zijn brutaal. Voeren de eendjes en gooien de plastic zakken van het brood gewoon op de grond en lopen weg. Zelfde met een pak ijsjes. Heb gezien dat 1 van die 2 dochters van haar een ander kind zowat aan het bedreigen was. De oudste is hooguit 7, kun je na gaan. Het zijn foute types zulke meiden. Het huis heeft rolluiken en is vaak hermetisch afgesloten, wij noemen het ford Knox. Ze woont daar met haar kids, werkt niet, woont in een koophuis, zij en kids lopen alleen in merk, ex had wekelijks een andere auto en continu kwamen er aparte types daar. Rarara?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:44

Tania schreef:
Luce schreef:

Ik begreep dat ze al melding had gedaan dus verder kan ze dan niks doen.

En ja natuurlijk is het een normale reactie maar als je echt wakker ligt van elk dier dat mishandeld wordt dan slaap je nooit meer. Het is echt heel triest en er moet zeker wat aan gedaan worden maar dan kun je je daar beter op een rustige manier voor inzetten dan je thuis alleen maar boos te zitten maken.
Ik heb nooit een melding gemaakt hoor. Ze schaft honden aan alsof het schoenen oid zijn, maar mishandeld ze niet. Zodra ik dat zie doe ik dat wel natuurlijk. Oh de laatste hond, een jack russel is bij haar oma hoorde ik van een dame die ik wel eens tegen kom met haar honden. Allebei geloven we er niks van.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 14 feb 2013 - 0:46

Dan heb ik het verkeerd begrepen cbl, ik dacht dat je dat gedaan had bij het huisdierenmeldpunt maar dat is dan alleen omdat die hond losliep zeker?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 14 feb 2013 - 0:46

Caribbeanlover schreef:
_Jackie schreef:Maar CBL, jij kunt haar toch niet de hele dag in de gaten houden? Wie weet laat zei de honden wel uit op een moment dat jij aan het werk ben of boodschappen aan het doen bent ofzo. Dat ze 1x per dag een lange wandeling maakt en voor de rest korte stukjes loopt.
Da's waar, maar ik weet inmiddels wel hoe zij is. Mijn hond is ooit aangevallen door een hond van haar en zij deed niks, zegt genoeg. In de zomer zit zij op haar luie krent voor het huis te smsen ed terwijl die hond(en) dus overal heen lopen zelfs gerust een straat verder en mw blijft gewoon zitten, want tja de tel. is pas ECHT belangrijk.
Kids zijn brutaal. Voeren de eendjes en gooien de plastic zakken van het brood gewoon op de grond en lopen weg. Zelfde met een pak ijsjes. Heb gezien dat 1 van die 2 dochters van haar een ander kind zowat aan het bedreigen was. De oudste is hooguit 7, kun je na gaan. Het zijn foute types zulke meiden. Het huis heeft rolluiken en is vaak hermetisch afgesloten, wij noemen het ford Knox. Ze woont daar met haar kids, werkt niet, woont in een koophuis, zij en kids lopen alleen in merk, ex had wekelijks een andere auto en continu kwamen er aparte types daar. Rarara?

Maar dat alles hoeft toch niet te betekenen dat ze hun hond niet uitlaten?

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 14 feb 2013 - 0:49

Hoe vanzelfsprekend het ook lijkt, je kan inderdaad niet altijd eerlijk oordelen over mensen naar aanleiding van wat jij ziet. Je doet aannames, noemt die persoon zelfs bitch, en nee.. dat vind ik niet netjes. Dat je over dierenleed in zit is helemaal prima, maar je doet nu aannames en bent totaal niet respectvol.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Charles do 14 feb 2013 - 0:50

Caribbeanlover schreef:
Charles schreef:Ik begin CBL steeds beter te begrijpen. Ze heeft een groot hart, ze bedoelt het écht goed. Ze heeft alleen de pech dat het soms nogal rot haar strot uitkomt en dat is uiteindelijk nog het lulligst voor haar.

Cursus hoezo?

Zodat je je leert uitdrukken op een manier die andere mensen beter begrijpen zodat ze jouw goede bedoelingen zien en jij je niet meer zo onbegrepen hoeft te voelen. Kan echt helpen!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Caribbeanlover do 14 feb 2013 - 0:51

Tania schreef:Dan heb ik het verkeerd begrepen cbl, ik dacht dat je dat gedaan had bij het huisdierenmeldpunt maar dat is dan alleen omdat die hond losliep zeker?
Nee, ik had een hond gevonden (zie openingspost).

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: