Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?

+20
Sam
M-G
Sea of Trees
Beessie
Auxo
Nyx
Surya
_Poppy_
Stuiterbal
Victoria-
Paper Crown
JustMeDaan
widko
Atelier Madame
kwak
banjer49
Gympie
Sadie_
Maple
Mida4you
24 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Edit: voet verkleurd, help!  Zou dat kwaad kunnen? Empty Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 3:16

Gisteren heb ik de stenen voet van een parasol op mijn grote teen gehad.. (of naja.. hij is er met flinke vaart overheen geschoven..met alle gevolgen van dien.. zonder in al teveel details te treden; mijn hele teen nagel gaat er binnenkort vanaf vallen..) 

En nu zit m'n teen dus in het verband (en lig ik braaf omhoog ermee.. omdat de pijn anders niet te harden is) en had de arts gezegd dat ik het verband er vandaag af mocht halen en er een pleister op moest doen.

Maar zou het kwaad kunnen als ik het verband er langer om laat zitten? Het doet namelijk nog verschrikkelijk veel pijn, bij een simpele beweging al, laat staan als ik het verbad er af haal en een pleister op ga plakken.
Ik zie ook wat bloed vlekjes door het verband heen, dus ik ben ook als de dood dat het vast geplakt zit.. Dat terwijl mijn nagel dus zo ongeveer volledig los hangt.. zeg maar.. 

Dat naast het feit dat het er zó verschrikkelijk naar uit ziet dat ik bij de gedachte dat ik het weer ga zien, alweer misselijk wordt...

Wat zouden jullie doen?

Nog even laten zitten, of verschonen?

Laatst aangepast door Beessie op vr 2 aug 2013 - 10:44; in totaal 1 keer bewerkt
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Edit: voet verkleurd, help!  Zou dat kwaad kunnen? Empty Re: Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?

Bericht  Mida4you vr 2 aug 2013 - 3:18

Aiiijj wat pijnlijk zeg..... :S Maar ik zou het wel verschonen en vooral met deze warmte. Ondanks dat er verband om zit zal het toch warm worden en misschien gaan smetten. Ik zou het heeeel voorzichtig gaan proberen en echt even doorbijten. Succes!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Edit: voet verkleurd, help!  Zou dat kwaad kunnen? Empty Re: Edit: voet verkleurd, help! Zou dat kwaad kunnen?

Bericht  Maple vr 2 aug 2013 - 3:22

Is hij niet gebroken?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Sadie_ vr 2 aug 2013 - 3:31

Ik zou het weken in een badje, eventueel met soda. Kijken hoe dat gaat, misschien laat het verband dan makkelijker los.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Bericht  Gympie vr 2 aug 2013 - 3:36

Oeh blugh, waarom lees ik dit topic. pale 

Weken lijkt me inderdaad een goed idee. Laten zitten lijkt me ook niks! Sterkte ermee!
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 3:39

Ik heb het geluk koud bloedig te zijn.. (en stil te zitten.. want bewegen doet zeer! Laughing ) en een ventilator op me gericht, dus echt warm heb ik het niet! Dus ik denk (hoop!! en praat mezelf even aan..) dat het smetten wel mee valt!

Ik zie er gewoon zó tegen op.. omdat het gewoon echt zo'n naar gezicht is en zo'n pijn doet!

En ik denk niet dat mijn teen gebroken is Maple, maar zeker weten doe ik het niet. Het is ook echt vooral rond om m'n nagel waar het zeer doet. En dan met name aan de onderkant. Maar dat is ook niet zo gek natuurlijk...

Zondag komt m'n moeder langs.. ik heb serieus de neiging om tot dan te wachten. Niet dat zij de pijn verzacht..maar nou ja.. dan is mama er gewoon.. erg he? Laughing
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  banjer49 vr 2 aug 2013 - 3:54

Ik denk als het vast aan de wond zit dat het veel pijnlijker word als je het nog laat zitten dan zit het er misschien nog vaster aan, zou dan toch met je voet in water gaan zitten en proberen het eraf te halen. Sterkte in ieder geval ermee
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast vr 2 aug 2013 - 4:14

Misschien kun je het verband met wat water losweken? Pijn gaat het toch doen maar dan zit het in ieder gebal niet vast geplakt meer.

Gast
Gast

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 4:15

Mijn vriend kwam net met het geniale idee om gewoon even de assistente van de huisarts te bellen! Die zijn er tot 5u dus was nog net op tijd. Het kon geen kwaad het nog een dag langer te laten zitten, maar echt uiterlijk zondag moet ik het gaan vervangen. Zij gaf ook de tip van het weken (en dat weet ik zelf ook..maar dan moet m'n voet naar beneden hangen..en dat is al ondragelijk op het moment..) 

En mocht ik maandag nog zo'n last hebben, kon ik weer bellen en dan werd er even naar gekeken.
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  kwak vr 2 aug 2013 - 6:39

Neem je pijnstillers?
Anders neem je een half uurtje voordat je met je teen bezig gaat pijnstillers in, PCM oid.
Doet ook wonderen Wink!.

Als het verband vast zit niet los trekken!los weken!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Atelier Madame vr 2 aug 2013 - 7:02

Door knippen met een verbandschaar sowieso als het kan.
En idd flink pijnstillers slikken, probeer dat sowieso 3x of 4x dd 1000 mg paracetemol te doen, dan bouw je een spiegel op wat veel beter werkt bij de pijnstilling.

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  widko vr 2 aug 2013 - 7:27

Omdat je aan geeft dat weken lastig word ivm pijn bij het laten hangen kan je het misschien los weken doormiddel van natte lappen. het losse verband kan je eraf knippen. zou niet te lang ermee wachten.

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 7:49

Lief dat jullie zo meedenken! Maar ik kan echt niks op die teen(nagel) verdragen! Wijzen doet bij wijze van al zeer! Zit al aan de max ibuprofen en paracetamol dus de spiegel is wel mooi opgebouwd! Ach.. morgen gaat vast beter :-)
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  JustMeDaan vr 2 aug 2013 - 7:53

Met een bekertje ofzo telkens nat maken je verband, of een washandje natmaken en dat uitknijpen, zo doe ik het ook op mijn werk. En als het daarna kan inderdaad een pleister erop, en zonder iets als dat kan, dan bv alleen een pleister als je naar bed gaat. Aan de lucht laten is beter. En liever ook geen betadine oid erop.
Beterschap.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 8:04

Dat is wel nog een idee idd JustMeDaan! Dan krijg je er niks concreets op. Kan ook met spuitje natuurlijk! Ik ga dat morgen ochtend idd doen. Hou ik het vannacht nog even zo!
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 8:05

Och, ik heb dit ook eens gehad aan mijn duim, je ziet gewoon sterretjes van de pijn! Ik viel van mijn scooter op de stoeprand met mijn hand met acrylnagel en al vloog mijn duimnagel eraf en bleef bij de inzet hangen pale  Ik weet dus hoe verrekte zeer t doet en hoeveel pijn jij hebt! Het beste is om t laatste verband nat te maken met schoon afgekoeld gekookt water dan gaat t verband makkelijker! Heel veel sterkte!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Victoria- vr 2 aug 2013 - 8:06

Auww! Ik heb geen tips maar het lijkt mij pijnlijk. In jou geval zou ik ook liever het verband laten zitten.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 8:52

Ik zag idd ook sterretjes! Tis dat ik mn neefje (6 maand jong!) Bij me had anders was ik out gegaan.. maar zijn big smile en pret oogjes leidde goed af! AlEn dat alleen omdat ik met hem in badje wilde gaan en nog wat schaduw wilde creëren! Had alles al klaar liggen! Badje gevuld, wipstoel erbij, spelletjes, stapel handoeken. Mn zwempak al aan.. *zucht!* godzijdank gaan we pas eind augustus op vakantie. Anders had ik nog meer gebaald :-( Is jouw nagel er ook vanzelf afgevallen PC? Daar maak ik me ook veel zorgen om.. de dokter heeft hem terug geklapt en ik weet niet in hoeverre de onderkant nog vast zit.. blughh :'(

Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown vr 2 aug 2013 - 9:01

Ik viel dus tegen 23:00 en moest naar de eerste hulp, foto's maken etc en toen t niet gebroken was kwam eens even de hele afdeling die toen dienst had kijken naar het 17 jarige meisje met nepnagel en die dus aan de eigen nagel vastzat en eraf lag.. Ik heb echt heel erg gehuild en op een handdoek gebeten toen ze het gingen schoonmaken. :shock: Maar mijn nagel is eerst van vies geel naar lichtblauw, blauw, donkerblauw, paars en zwart gegaan, toen moest ik nog eens langs en hebben ze een gaatje in mijn nagel gemaakt waar het bloed uit kon (dat zwarte, en stank!!!) en toen paar weken later liet het pijnloos los! Groeit heel gauw weer aan en je ziet er niets meer van, ze halen de nagel niet er alvast vanaf omdat je nagelbed dan doordat je je hand toch gebruikt niet mooi meer heelt en je nagel gewoon lelijk teruggroeit. Wel is die nagel gevoeliger.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Stuiterbal vr 2 aug 2013 - 9:15

Ahhhhh getver ! Ik zie van alles op mijn werk van grote decubitus wonden tot weet veel wat voor een ranzige dingen. Ik kan het allemaal heel goed hebben. Maar kom niet aan met een teennagel die er half af hangt want dan moet ik bijna kokhalsen.
Ik heb eenmalig de nagel eraf moeten laten halen..... bah als ik er weer aan terug denk krijg ik kippenvel over mijn hele lichaam. Wat een hell was dat.
Die reclame met de schimmelnagel ook zoiets.... brrrrrrrrrrrrr dat poppetje wat even de nagel openklapt..... jakkie bah..

Nu ontopic:
Kan vast geen kwaad maar ik denk wel dat je rekening moet gaan houden dat het verband vast zit in de wond. En hoe langer je het laat zitten, hoe groter de drempel word het dadelijk eraf te gaan halen.
Ik heb geweekt en geweekt in de soda en badendas maar uiteindelijk hebben ze me vast gehouden en heeft 1 iemand het eraf gehaald. Geen pretje maar eenmaal eraf is eraf. Miss kun je het beter even laten luchten en dan na het baden en schoonmaken, idd alleen een pleister erop.
Succes.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 9:21

Mijn nagel is echt helemaal omhoog gegaan vanaf de wortel en verkleurde heel snel wit/as grauw. Hij zit volgens mij ook nog maar aan klein stukje vast... je vinger nagels schijnen wel een stuk harder te groeien dan je teen nagels... ach ik zie het wel... morgen eerst het verband er af zien te halen en niet out te gaan bij de pijn en het aangezicht! En dan hou ik het lekker open! Ga er niks aan doen!!!

Tis verder niet schoongemaakt gelukkig (dan had ik die arts geschopt denk ik!) Maar heb vriendinnetje haar handen wel blauw geknepen tijdens het terugklappen en daarna verbinden... brrr
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 9:22

Thanx Stuiterbal! Jij geeft de burger moed ;-)
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  _Poppy_ vr 2 aug 2013 - 9:48

Ik heb onlangs met mn voet in het verband gezeten en ik ging het vrolijk afwikkelen en toen zat het vast :shock:   Ik heb echt gegild in mijn eentje thuis!!! Gauw in bad gaan zitten en toen liet het al snel los. 

Ik voel met je mee!
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 9:54

Thanx Poppy! :-)
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Beessie vr 2 aug 2013 - 10:12

Pfff zit nu op de wc met beide voeten op de grond zie ik ineens dat mijn voet met gewonde teen helemaal bruin is! Echt heel veel donkerder dan mijn gezonde (witte) voet... schrik er beetje van.. zal toch bod ernstigs zijn?
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: