rijstebloem en bijvoeding
+3
mauwmauw
Teddyaapje
duckie
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: rijstebloem en bijvoeding
meisjesmama schreef:Toch blijft apart dat de ene arts of cb zegt met reflux moet je eerder beginnen met bijvoeding.
En bij mij 1 met verborgen reflux en 1 met erge reflux dat het juist niet geadviseerd word om eerder te beginnen maar dat zal ook wel mede mee spelen dat ze KMA hebben.
Want de 1 ste fruithappen zijn toch ook als purree gemaakt en dus dun.
Het hangt misschien van de totale situatie af.
H. dronk enorm slecht toen ze nog reflux had en een vermeende KMA.
Wij moesten toen ook met 4 maanden gaan beginnen. Ik heb er toen wel vaak liga doorheen gedaan (niet in het allerbegin maar later wel).
Verschil is wel dat H. alleen spuugde als je haar neerlegde of te druk met haar deed.
Als ze gewoon in de wipstoel lag of bij je op schoot hing of tegen je aan viel het reuze mee.
Gast- Gast
duckie schreef:@ Ekjir@m - wat fijn dat hij nu minder last heeft van de reflux zeg, daarom zit ik ook te denken om al te gaan beginnen met vastere voeding, dus ben benieuwd wat de KA zegt daarover.... waarom stoom je een peer eigenlijk? en stoom je alle fruit?
.
Alleen in het begin stoomde ik de peer zodat hij wat zachter werd, nu pureer of prak ik het gewoon door z´n banaan. Appels stoomde ik trouwens ook verder niets qua fruit. Af en toe stoom ik een stuk courgette en dan sneed ik die in de lengte in 4en en dan geef ik hem een stuk.
Zijn er trouwens meer kindjes die niet zo goed tegen tomaat of sinaasappel kunnen? Iedere keer als ik J. een potje geef met tomaat of sinaasappel erin dan schreeuwd hij het uit van het zuur heb ik het idee. Maar zonder tomaat of sinaassappel blijft er voor het fruit nog maar 1 potje over bij onze supermarkt en 2 soorten groentepotjes...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
ekjir@M schreef:duckie schreef:@ Ekjir@m - wat fijn dat hij nu minder last heeft van de reflux zeg, daarom zit ik ook te denken om al te gaan beginnen met vastere voeding, dus ben benieuwd wat de KA zegt daarover.... waarom stoom je een peer eigenlijk? en stoom je alle fruit?
.
Alleen in het begin stoomde ik de peer zodat hij wat zachter werd, nu pureer of prak ik het gewoon door z´n banaan. Appels stoomde ik trouwens ook verder niets qua fruit. Af en toe stoom ik een stuk courgette en dan sneed ik die in de lengte in 4en en dan geef ik hem een stuk.
Zijn er trouwens meer kindjes die niet zo goed tegen tomaat of sinaasappel kunnen? Iedere keer als ik J. een potje geef met tomaat of sinaasappel erin dan schreeuwd hij het uit van het zuur heb ik het idee. Maar zonder tomaat of sinaassappel blijft er voor het fruit nog maar 1 potje over bij onze supermarkt en 2 soorten groentepotjes...
Nou, dat is dan nog maar weinig inderdaad!
H. kan tegen beide. Maar geef je enkel potjes dan? Als je zelf vers maakt zijn er natuurlijk veel meer variaties mogelijk.
Ik weet wel dat ze hier bij de drogisterij een grotere keus hebben dan bij de supermarkten!
Gast- Gast
Wij zijn begonnen met bijvoeden (rijstebloem) toen T. 3 maanden was op advies van het CB. Hij had contrinue verschrikkelijke honger en dronk soms wel meer als 200cc en dat 6 flessen. Maar het hielp niet. Daarom zijn we met 3 maanden en 3 weken met groente en fruit begonnen, daar reageerde hij erg goed op en liet eindelijk de 6e fles vallen en drinkt niet al zijn flessen meer leeg. Sinds dien is hij veel tevredener. Dat wss overigens ook op advies van de KA van het CB. T. heeft nergens last van gehad toen we begonnen met rijstebloem en groente en fruit, het leek erop dat hij er dus aan toe was.
Gast- Gast
Ik ben begonnen met rijstenbloem toen S. 4,5 maanden was. Hij kreeg dan 2 schepjes (schepje van Nutrilon) rijstenbloem in zijn avondfles
Met 4 maanden ben ik begonnen met bijvoeding. Ik ben begonnen met groente en een maand later kreeg hij fruit erbij
Met 4 maanden ben ik begonnen met bijvoeding. Ik ben begonnen met groente en een maand later kreeg hij fruit erbij
Gast- Gast
Ik ben begonnen met bijvoeding (fruithap en rijstebloem door de laatste fles) toen B. 5 maanden was. Groenten wil ik over een tijdje gaan aanbieden. Ik maak trouwens alles vers. Als ik bijv. op zondag een fruithapje maak om direct te geven dan gooi ik er nog een paar extra bananen of peren bij en dan vries ik het per bakje van 100 gram in. Is echt een kleine moeite en stukken goedkoper dan potjes uit de winkel! (en ik vind het ook leuk om te doen haha)
Gast- Gast
als jullie rijstebloem door de fles doen, hoeveel doen jullie er dan door? echt zoveel als op het pak staat? dus als papfles? ik doe nu soms 2 x per dag, de 2e en de laatste voeding wat rijstebloem door de fles (1 tot 1,5 theelepel)
mn flessen + spenen worden er wel heel viezig van
mn flessen + spenen worden er wel heel viezig van
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik begon met een half maatschepje van de flesvoeding (1 maatschepje is gelijk aan 1 eetlepel). Elke twee dagen hoogde ik dit op met een half schepje. Tot ik op 3 maatschepjes zat. Qua fles gebruik ik avent met de orginele avent 3 standen speen. Met de difrax vond ik het zo'n geknoei. Ik heb geen 3 standen ring, dus schakelen naar een andere stand was een ramp.
Gast- Gast
Ik doe 3 eetlepels (afgestreken, zoalso op het pak staat) door 200 cc melk. Dus het wordt dan wel een papfles.
Gast- Gast
ik heb nu wel een 3 standen speen van avent gekocht maar omdat ik er maar heel weinig rijstebloem in doe word het nog geen pap zeg maar en dan gaat dat veel te hard. doe het nu met een 2 speen en de gewone voedingen krijgt ze altijd met de 1 speen.
misschien voor de laatste fles maar eens wat meer er in gaan doen en beetje opbouwen.
misschien voor de laatste fles maar eens wat meer er in gaan doen en beetje opbouwen.
duckie- Ratel
Ik geef alleen bij de eerste fles wat rijstebloem erdoor, als een soort stevige basis voor de dag zeg maar. Later wil ik dan gewoon Bambix granenpap gaan geven in de ochtend, met een lepel. Bij de eerste begon ik met 8 maanden hiermee, nu wil ik dat denk ik ook zo gaan doen.
Ik doe er trouwens 2 eetlepels van bij.
Groente en fruit maak ik altijd zelf (alleen de allereerste hapjes om uit te proberen heb ik uit een potje gedaan). Dat zijn we in de vierde maand gaan oefenen en nu gaat het zo goed dat ze van beide ongeveer 200 gram eet.
Ik doe er trouwens 2 eetlepels van bij.
Groente en fruit maak ik altijd zelf (alleen de allereerste hapjes om uit te proberen heb ik uit een potje gedaan). Dat zijn we in de vierde maand gaan oefenen en nu gaat het zo goed dat ze van beide ongeveer 200 gram eet.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Dat is inderdaad nog te weinig, de 3 standen speen gaat dan inderdaad nog veel te hard. In het begin gebruikte ik een M speen op mijn difrax. Daarna heb ik het met een bibi 3 standen speen geprobeerd op een avent, maar die speen is heel zacht, die werd daardoor vacuëm gezogen. De orgine avent speen is veel harder, hierdoor kan ik de pap ook dikker maken en kan T. het toch wegkrijgen.
Gast- Gast
vanavond misschien maar eens weer wat meer er door doen, beetje opbouwen
duckie- Ratel
Wij zijn met een maand of 5 met rijstebloem door de laatste fles. Wij doen twee lepels rijstebloem door de fles, dan wordt het inderdaad een papfles. Wij doen dit met speen nr. 3 van avent. 3-standenspeen werkt hier niet.
Gast- Gast
Voor elk kindje werkt weer iets anders.... het is even zoeken en uitproberen! (en heel veel speentjes kopen... hahaha)
Gast- Gast
Zomersproetjes schreef:Voor elk kindje werkt weer iets anders.... het is even zoeken en uitproberen! (en heel veel speentjes kopen... hahaha)
hahaha heb n hele verzameling 1 spenen 2 spenen en nu ook al 3 standen spenen hahaha tis soms echt even zoeken welke moet er op
duckie- Ratel
gisteravond in de laatste fles om 23.15 weer iets meer rijstebloem gedaan, denk slaapt ze ook lekker op (ze slaapt zo goed als elke nacht door) word mw om kwart over 3 wakker en heeft ze honger.... toen maar n klein flesje van 100 cc gegeven en vannacht maar weer eens kijken hoe het dan gaat als ik nog weer iets meer toe voeg. heb t idee dat ze meer honger begint te krijgen... steeds op dr vuistjes sabbelen, smakken en soms vrij kort tussen de fles laat
duckie- Ratel
zijn weer terug van de KA, advies was om johannesbroodpitmeel door de voeding te doen. ze groeit goed dus het was ook niet zo dat de voeding niet goed zou zijn (gelukkig) het kon wel zijn dat ze misschien aan vast voedsel toe was dus mochten we wel beginnen met fruit als we dat wouden. dus hebben paar potjes peer gehaald en vanmiddag even gekeken wat ze er van vond.... nou heb echt dubbel gelegen zo leuk om te zien... ze vond er niets aan alles ging er weer uit maar gewoon die gezichtsuitdrukkingen... zo heerlijk
duckie- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: