Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijstebloem

5 plaatsers

Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Rijstebloem

Bericht  Twellie zo 22 apr 2012 - 8:02

Mijn jongste dochter drinkt op dit moment 800ml voeding voor hongerige baby's en daar bovenop nog borstvoeding. Ze komt dus ruim boven de liter uit en dat kan niet voor langere tijd. We hebben al geprobeerd meer kleinere voedingen te geven, maar dat werkte niet: ze dronk er net zoveel om.

Bijvoeden in de zin van beginnen met groente en fruit wil ik nog vermijden, ze is nog maar 4,5 maand en ik heb echt niet het idee dat ze daar al aan toe is. Daarom wilde ik eens met rijstebloem beginnen: daar heb ik vanavond een fles van aangemaakt, maar na een eerste teug trok ze een zeer verschrikte blik en daarna mocht ik niet eens meer met de fles in de buurt komen.

Hoe ging het beginnen met rijstebloem bij jullie kindjes? Lustten ze het meteen of heeft iemand ideeen hoe ik haar er het beste aan kan laten wennen? En hoe weet ik of het gat van de speen niet te groot of te klein is?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Star007 zo 22 apr 2012 - 8:06

D. vond het in het begin ook helemaal niks! wilde toen de fles ook niet meer drinken. Na 2 x proberen heb ik eens rijstebloem vanille aangeboden. Nou dat ging er in 10 minuten in ! Maar als ze zoveel wil drinken, is haar zuigbehoefte misschien zo groot?

Edit: Ik gebruik hier de 1-2-3 speen en staat met rijstebloem in de fles ( 3 el) op standje 3.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Twellie zo 22 apr 2012 - 10:35

Dan ga ik eerst eens een andere speen halen, ik heb nu een speen met Y-gat erin van Avent.

Geloof niet dat het zuigbehoefte is, afgezien van voedingen wil ze eigenlijk nooit ergens op zuigen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  chipa zo 22 apr 2012 - 17:25

Wij gebruiken ook de y speen. F vond rijstebloem vanaf het begin wel lekker. Mss even wennen aan een nieuwe smaak.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  studiebol zo 22 apr 2012 - 17:42

Hier heb ik nooit gemerkt dat ze door hadden dat er iets bij in zat Rijstebloem 561177 De fles ging prima leeg de eerste keer, en nu nog steeds.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Lookie* zo 22 apr 2012 - 22:44

Onze zoon dronk de rijstebloem meteen zonder problemen. Wij hebben die met vanillesmaak, misschien scheelt dat? Maar zit er dan echt zoveel smaak aan rijstebloem of komt het door de structuur?

Als speen hebben we een 3-standenspeen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud