Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijstebloem / Bijvoeding.

+5
Linda
Lejow
Tania
Star007
Happy
9 plaatsers

Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Happy zo 26 aug 2012 - 20:01

Over een kleine 2 weken mogen wij met bijvoeding beginnen van het cb en de kinderarts in het ziekenhuis. De termijn is tegenwoordig weer 4 maanden zelf vind ik het nog vroeg dus ik begin iets later denk ik want hij heeft hele gevoelige darmpjes. Maar ivm de reflux lijkt het me op den duur wel prettig , al helpt vast voedsel natuurlijk niet bij alle kindjes tegen spugen maar onze zoon reageert overgevoelig op jbpm dus hij spuugt de hele dag.
Maar ik dacht zelf om eerst eens rustig met rijstebloem te starten omdat dat lichtverteerbaar is , niet voor het doorslapen maar om zijn darmen te laten wennen aan iets anders , ik ga dat dan ook in de ochtendfles doen.

Mijn vragen zijn daarom
Krijgen jullie kindjes rijstebloem en vanaf wanneer begonnen jullie daarmee?
Wanneer zijn jullie begonnen met groen en fruit? En eerst groente of eerst fruit? En welke?

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Star007 zo 26 aug 2012 - 20:05

Mijn dochter kreeg vanaf 3,5 maand rijstebloem door de laatste fles en vanaf 4 maanden groente en fruit.
Ik ben begonnen met wortel , bloemkool ,sperzieboontjes en banaan ,peer, mango. In het begin apart van elkaar , na een tijdje deed ik soms verschillende groenten of verschillend fruit mengen. Het spugen werd er niet heel veel beter van trouwens ( hier ook een kindje met reflux).
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Tania zo 26 aug 2012 - 20:10

Volgens mij is de officiele termijn voor bijvoeding nogsteeds zes maanden. Ook al zeggen ze bij veel cb's dat je met vier maanden moet/mag beginnen.

Bij mijn dochter ben ik met 4,5 maand met rijstebloem begonnen maar ze kreeg hier behoorlijk last van haar buikje van. Met ruim 5 maanden ben ik met groente en fruit begonnen en dat gaat wel goed. Rijstebloem verdraagt ze nogsteeds niet goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 20:12

Wij hebben geen rijstebloem gebruikt en zijn met zes maanden begonnen met bijvoeden, eerst met groente maar al heel snel ook met fruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Lejow zo 26 aug 2012 - 20:18

Tania schreef:Volgens mij is de officiele termijn voor bijvoeding nogsteeds zes maanden. Ook al zeggen ze bij veel cb's dat je met vier maanden moet/mag beginnen.

Bij mijn dochter ben ik met 4,5 maand met rijstebloem begonnen maar ze kreeg hier behoorlijk last van haar buikje van. Met ruim 5 maanden ben ik met groente en fruit begonnen en dat gaat wel goed. Rijstebloem verdraagt ze nogsteeds niet goed.

Nee, het is echt 4. Dat zei onze kinderarts ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Tania zo 26 aug 2012 - 20:24

Lejow schreef:
Tania schreef:Volgens mij is de officiele termijn voor bijvoeding nogsteeds zes maanden. Ook al zeggen ze bij veel cb's dat je met vier maanden moet/mag beginnen.

Bij mijn dochter ben ik met 4,5 maand met rijstebloem begonnen maar ze kreeg hier behoorlijk last van haar buikje van. Met ruim 5 maanden ben ik met groente en fruit begonnen en dat gaat wel goed. Rijstebloem verdraagt ze nogsteeds niet goed.

Nee, het is echt 4. Dat zei onze kinderarts ook.

Ja maar elke arts zegt weer wat anders, toen ik met J. in het ziekenhuis lag zei de kinderarts ook al vier maanden en toen was het toch echt 100% nog het advies vanaf zes maanden. Hier zeggen ze bij het cb nogsteeds zes maanden maar goed iedereen moet toch doen wat ze denken dat goed is voor je eigen kindje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Linda zo 26 aug 2012 - 20:58

Het advies van de world health organisation is nog steeds om bijvoeding te geven vanaf 6 maanden. Dat advies is al jaren zo en is sindsdien niet meer veranderd.

Daarnaast zijn er altijd al discussies geweest hierover. Het ene onderzoek geeft aan dat het beter is om te wachten tot 6 maanden, terwijl het andere onderzoek zegt dat het beter is om al met 4 maanden te starten.

Babies die kv krijgen starten gemiddeld een maand eerder dan kinderen die bv krijgen.

Ik heb me aan de 6 maanden gehouden, omdat ik de mening van de WHO belangrijk vind.

Edit: rijstebloem valt ook onder bijvoeding. Ik heb het zelf nooit gegeven, maar als ik het wel zou doen, dan zou ik wachten tot 6 maanden. Eerder dan 4 maanden zou ik echt niet doen, daar zijn de darmen nog niet klaar voor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Gast zo 26 aug 2012 - 21:28

Wij hebben nooit rijstebloem gegeven bij zoon, bij dochter gaan we dat ook niet doen.
Bijvoeding zijn we met zoon met 6 maanden echt begonnen met 5,5 maand af en toe is een hapje fruit, maar dat was meer van wat ik had en dan een hapje laten proeven.
Met dochter wil ik ook pas met 6 maanden beginnen, nog een maandje geduld dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  *Lookie* zo 26 aug 2012 - 21:49

Wij zijn met 4 maanden begonnen met rijstebloem in de laatste fles, en fruit. Met 4, 5maand ook af en toe wat groente.

Inmiddels heb ik de rijstebloem weer geschrapt, ik merk geen verschil qua slaap terwijl hij de fles nu wel beter leeg drinkt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Happy zo 26 aug 2012 - 23:31

Over 2 weken ga ik ook nog niet beginnen met groente en fruit ik wil eerst rustig beginnen met het laten wennen aan iets anders door zijn melk, en ook absoluut niet om beter te slapen want hij slaapt het klokje rond. Of het nu 4 of 6 maanden is geen idee maar de kinderarts die hem behandeld zegt met 4,maanden beginnen.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Annie24 zo 26 aug 2012 - 23:34

Tiramisu schreef:Wij hebben geen rijstebloem gebruikt en zijn met zes maanden begonnen met bijvoeden, eerst met groente maar al heel snel ook met fruit.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Happydobby ma 27 aug 2012 - 0:03

Wij zijn met 5 en halve maand begonnen met rijstebloem bij de borstvoeding (rijstebloem van biobim) Onze zoon sliep daarna sneller dan op alleen borstvoeding. Rond de 6 maanden begonnen met fruit en groente.
Mij werd ook bij het cb aangeraden met 4 maanden te beginnen maar ik het het WHO advies aangehouden.

Overigens toonde onze zoon weinig interesse in eten. Dus met 4 maanden vond ik hem er ook nog niet aan toe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Liadan ma 27 aug 2012 - 8:13

Annie24 schreef:
Tiramisu schreef:Wij hebben geen rijstebloem gebruikt en zijn met zes maanden begonnen met bijvoeden, eerst met groente maar al heel snel ook met fruit.

+1
Hier hetzelfde. En verder wat Linda zegt, de WHO adviseert nog steeds om met 6 maanden te beginnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem / Bijvoeding. Empty Re: Rijstebloem / Bijvoeding.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum