Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijstebloem

+3
CCC
Happydobby
piene1983
7 plaatsers

Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Rijstebloem

Bericht  piene1983 zo 21 okt 2012 - 8:12

Mijn zoontje is nu 4,5 maand. In "de boekjes" lees je dat kindjes aangeven toe te zijn aan ander voedsel dan melkvoeding alleen doordat ze meer honger krijgen of in de nachten wakker worden. Tsja, mijn zoon gaat eigenlijk alleen maar minder eten ( van 6x150cc naar 5x180 cc naar nu 4x180cc...) en geeft niet aan behoefte te hebben aan iets anders dan melkvoeding. Prima, in principe wilden wij toch wachten met bijvoeding tot 6 maanden. Nu is het wel zo dat ik misschien wil gaan oefenen met eten van een lepeltje, dit zou ik willen/kunnen doen met rijstebloem. Maar, kan dit? Kun je rijstebloem zo verdikken dat het met een lepeltje te geven is en is dat dan ook goed? Bijvoorbeeld bij de ochtendfles 90 cc melk met rijstebloem geven en 90 cc uit de fles erna? Naar mijn mening hoort pap van een lepel, honger heeft hij niet dus stel dat het niet kan dan laat ik het pak dicht en wacht ik tot we groente en fruit gaan geven. Graag advies, ideeën, ervaringen en/of tips!?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Happydobby zo 21 okt 2012 - 8:54

Rijstebloem is bijvoeding, je geeft zelf aan dat je wil wachten tot 6 maanden. Ik zou het dus nu nog niet geven. Als je pap geeft van een bordje hoef je niet apart nog een fles melk erbij te geven.

Je kan met rijstebloem pap maken zo dik als jij wil.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  CCC zo 21 okt 2012 - 8:59

Wij hebben N. vanaf het begin met een lepel vit. D en K gegeven. Dat was blijkbaar al genoeg om te oefenen, toen we begonnen met 4 maanden bijvoeden had ze het door wat z emoest doen als de lepel eraan kwam.

Rijstebloem is wel bijvoeding, dus als je dat niet wilt tot 6 maanden zou ik dat niet doen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  piene1983 zo 21 okt 2012 - 9:04

Dat rijstebloem bijvoeding is dat weet ik inderdaad, laatst nog discussie over gehad met de consultatiebureauarts. Volgens haar is rijstebloem geen bijvoeding namelijk, "Zit rijstebloem in borstvoeding? Nee? Nou dan!". Vitaminedruppels krijgt B. ook van een lepeltje inderdaad. Ik zit in dubio, wel alvast beginnen of niet. Een reden om te wachten heb ik niet direct, meer gevoelsmatig eigenlijk.


Laatst aangepast door piene1983 op zo 21 okt 2012 - 18:58; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : bijvoeding moest borstvoeding zijn.)
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Darius zo 21 okt 2012 - 9:16

piene1983 schreef:Dat rijstebloem bijvoeding is dat weet ik inderdaad, laatst nog discussie over gehad met de consultatiebureauarts. Volgens haar is rijstebloem geen bijvoeding namelijk, "Zit rijstebloem in bijvoeding? Nee? Nou dan!".

Wat een rare cb-arts.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Linda zo 21 okt 2012 - 16:15

Darius schreef:
piene1983 schreef:Dat rijstebloem bijvoeding is dat weet ik inderdaad, laatst nog discussie over gehad met de consultatiebureauarts. Volgens haar is rijstebloem geen bijvoeding namelijk, "Zit rijstebloem in bijvoeding? Nee? Nou dan!".

Wat een rare cb-arts.

Nou inderdaad. Iets anders dan melkvoeding is bijvoeding, dat lijkt me een handigere stelregel.

Ik zou als ik jou was gewoon wachten tot 6 maanden. Het leren van een lepel te eten komt vanzelf wel. Het eerste jaar is melk de hoofdvoeding, pas na dat jaar is het belangrijk om ook andere dingen binnen te krijgen. Tijd zat dus als je gewoon met 6 maanden begint.
Rijstebloem is iets wat sommige gebruiken, maar het hoeft niet, er zijn er ook genoeg die dat niet geven. Je kan pap ook op een gegeven moment van granen geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  CCC zo 21 okt 2012 - 18:35

piene1983 schreef:Dat rijstebloem bijvoeding is dat weet ik inderdaad, laatst nog discussie over gehad met de consultatiebureauarts. Volgens haar is rijstebloem geen bijvoeding namelijk, "Zit rijstebloem in bijvoeding? Nee? Nou dan!". Vitaminedruppels krijgt B. ook van een lepeltje inderdaad. Ik zit in dubio, wel alvast beginnen of niet. Een reden om te wachten heb ik niet direct, meer gevoelsmatig eigenlijk.

Raar zeg... Maar ik zou gewoon je gevoel volgen. Wij wilden ook pas met zes maanden starten, maar uiteindelijk met vier mnd gestart. Ik merkte dat n. Minder ging drinken. Al kan hetr zijn dat ze ook sneller drinkt ( wil geen discussie starten haha) uiteindelijk gaat het super en heb ik het idee dat ze,er aantoe was.


Laatst aangepast door chococupcake op zo 21 okt 2012 - 18:37; in totaal 2 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Gast zo 21 okt 2012 - 18:36

Je baby is 4,5 maand. Die hoeft nu toch nog niet van een lepel te leren eten..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  piene1983 zo 21 okt 2012 - 19:27

Rijstebloem is geen must. Hij heeft ook nog genoeg aan zijn flessen op het moment. Toch ga ik soms twijfelen door wat ik in " de boekjes" lees. Stom misschien, mijn gevoel volgen is uiteindelijk tot nog toe steeds het beste gebleken. Eten van een lepel is goed voor de ontwikkeling van de mondmotoriek, dat is wel zo. Maar of ik daar dan nu al mee moet beginnen weet ik niet. Eigenlijk wil ik bijvoeden a la rapley, dan is een lepel niet eens nodig in het begin en juist rapley is goed voor de ontwikkeling. Twijfelen, dat is wat ik doe...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Lonely Goatherd zo 21 okt 2012 - 19:32

Wacht lekker rustig af joh... dat eten van een lepeltje komt vanzelf, met 4,5 maand hoeft dat echt nog niet. Jij ziet geen reden om te wachten, ik zie absoluut geen reden om te beginnen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Puggle zo 21 okt 2012 - 19:43

Ik zou ook gewoon flessen blijven geven als dat nog gewoon prima gaat.
Ik wil ook pas bijvoegen vanaf 6 maanden en ga dat ook gewoon doen. Ik zie dan wel hoe of wat.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijstebloem Empty Re: Rijstebloem

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum