Ik heb een huis, nu nog meubels.
+13
Starla
Live Laugh Love
Jerry
Atelier Madame
JD
nijntje4
Kathi
Olijfje
Error
Zwoesj
Curious
Pien
VanillaRose
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.
Ik weet niet waar je woont maar wij hebben onze koelkast en vrieze bij een winkel gehaald die witgoed verkoopt wat schade tijdens transport heeft opgelopen. Dus die mogen niet meer bij de witgoed winkels verkocht worden. Zo waren wij voor een koelkast en vriezer samen 300 euro kwijt.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
En dan kan het nog veel goedkoper Pien, want witgoed hoeft helemaal niet duur te zijn en vaak zijn er in de buurt wel koelkasten enzo gratis af te halen of voor 2 tientjes omdat er mensen gaan samenwonen ofzo..
Ik heb m`n vriezer en koelkast ook al.. De eigenaresse van de vriezer is overleden en een vriend van me heeft een koelkast over..
Ik heb m`n vriezer en koelkast ook al.. De eigenaresse van de vriezer is overleden en een vriend van me heeft een koelkast over..
Gast- Gast
Bijna iedere witgoed zaak heeft wel zulke exemplaren staanShallY schreef:Ik weet niet waar je woont maar wij hebben onze koelkast en vrieze bij een winkel gehaald die witgoed verkoopt wat schade tijdens transport heeft opgelopen. Dus die mogen niet meer bij de witgoed winkels verkocht worden. Zo waren wij voor een koelkast en vriezer samen 300 euro kwijt.
Gast- Gast
Toen ik op mezelf ging wonen en niet zoveel te besteden had, durfde ik niet eens te denken aan een mooie inrichting Ik was al blij dat ik een inrichting had: een bank bij de kringloop met 'n kleed erover en hop; een mooie bank
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
ik meen gelezen te hebben dat ze de bank én de koelkast nieuw wilde. vandaar dat ik voor nieuw gekeken heb!_Donnaa schreef: want witgoed hoeft helemaal niet duur te zijn en vaak zijn er in de buurt wel koelkasten enzo gratis af te halen of voor 2 tientjes omdat er mensen gaan samenwonen ofzo..
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Oh, dat heb ik niet gelezen.. Die bank kan ik me voorstellen, maar met zo`n budget zou ik dankbaar gebruik maken van die tientallen advertenties met super goedkoop witgoed..Pien schreef:ik meen gelezen te hebben dat ze de bank én de koelkast nieuw wilde. vandaar dat ik voor nieuw gekeken heb!_Donnaa schreef: want witgoed hoeft helemaal niet duur te zijn en vaak zijn er in de buurt wel koelkasten enzo gratis af te halen of voor 2 tientjes omdat er mensen gaan samenwonen ofzo..
Gast- Gast
Die buffetkast van de woonoutlet was even een voorbeeld waar ik persoonlijk van geprofiteerd heb...
banken, salontafels etc is daar ook niet duur.
en wat intratuin betreft....ja die hebben riviera mason en riverdale wat duur is, maar ze hebben ook superleuke andere dingen die echt ontzettend meevallen....
daarbij heb ik hier nog steeds de hele serie frederique van de leenbakker staan. Staat al 4 jaar, kwalitatief gewoon prima, en landelijker dan dit vind je het niet....
banken, salontafels etc is daar ook niet duur.
en wat intratuin betreft....ja die hebben riviera mason en riverdale wat duur is, maar ze hebben ook superleuke andere dingen die echt ontzettend meevallen....
daarbij heb ik hier nog steeds de hele serie frederique van de leenbakker staan. Staat al 4 jaar, kwalitatief gewoon prima, en landelijker dan dit vind je het niet....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
*Marietje* schreef:ik weet niet waar je woont, maar de Woonoutlet in Alkmaar heeft héél erg veel landelijke meubels en is niet duur. Zo kosten buffetkasten vaak rond de 1200 euro, bij de woonoutlet rond de 400... het is een beetje Loods5 idee, maar dan veel leuker en goedkoper!
en inderdaad marktplaats, even zoeken en dan vind je echt veel mooie dingen!
o en als je van landelijke stijl houd even een tip voor accessoires: Intratuin! verslavend!
Oh dat klinkt erg leuk Marietje! Heb foto's gezien van jouw huis in het andere topic en houd ook erg van die stijl. Alkmaar is erg dichtbij voor mij, kom uit zaandam en hebben hier dus loods5 maar die is weer erg duur soms. Wil er graag eens naartoe. Waar zit hij ongeveer?
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Pien schreef:een bed: incl matrassen, 2 matrassen SULTAN HARESTUA van 80 bij 200 totaal 110 euro
1 matras van 140 bij 200 is 100 euro, 1 matras van 160 bij 200 is 120 euro
bedombouw Leirvik, 140 bij 200 is 90 euro, 160 bij 200 is 100 euro.
een bank:
3 zits, 349 euro
eetkamerstoelen 20 euro per stuk
uiteindelijk zou je de stoelen leuker en comfortabeler kunnen maken met een kussentje, deze zijn 9 euro per stuk bij de leenbakker:
gardarobekast: ikea 150 euro
combimagnetron: nieuw , 89 euro gamma folder, achterste pagina
kookplaat: marktplaats, max 100 euro
met dit alles in totaal zit je rond de 1200 euro!
Bedankt voor het meedenken pien. De garderobekast had ik zelf ook ontdekt bij ikea en vind ik erg leuk. Denk dat ik die wel ga halen. De bank is ook helemaal mijn smaak! Alleen vind ik hem vreselijk zitten. Er zit geen steun in, dus geef aan een bank liever wat meer uit. Voor de magnetron en kookplaat ga ik even kijken bedankt!
VanillaRose- Fluisteraar
Uit ervaring kan ik zeggen dat ik die kleding kast heel prettig vind! Alleen wel beetje klein, want twee deuren zijn hang dingen, en de rest is plankjes, dus niet veel ruimte. Maar ik heb dus dezelfde ladekast en nu past het wel. In het woonaccesssoires topic kan je zien hoe ik met Ikea meubelen toch veel gezelligheid heb gecreeerd door accessoires.
Gast- Gast
@ Marin: Heb jouw huis idd gezien ja. Vind het heel gezellig ogen idd. Alleen ik hou toch wel van iets meer landelijker. Meer riviera maison achtiger zeg maar. Ik vind met ikea altijd dat je het er zo aan afziet dat het ikea is en daarom zou ik zoiets nooit in m'n woonkamer willen hebben. Dan heb ik liever een oud kastje van de kringloop met een bepaalde sfeer/uitstraling. Maar dat is gewoon smaak. De meubels die jij liet zien vond ik kwa stijl wel leuk alleen typies ikea dus haha
Vaak vind ik ook met "goedkopere" meubels van leenbakker en ikea dat het niet echt hele goede kwaliteit heeft. Je hoeft maar te stoten en er is een blus af. Dat heb je met meubels van bijvoorbeeld grenen of echt eikenhout minder snel dus daar zoek ik dan liever naar(kringloop/marktplaats) met een likje verf bijvoorbeeld. Maar vind het lief van jullie dat jullie allemaal meedenken. Misschien heb ik ook wel te hoge eisen hoor
Vaak vind ik ook met "goedkopere" meubels van leenbakker en ikea dat het niet echt hele goede kwaliteit heeft. Je hoeft maar te stoten en er is een blus af. Dat heb je met meubels van bijvoorbeeld grenen of echt eikenhout minder snel dus daar zoek ik dan liever naar(kringloop/marktplaats) met een likje verf bijvoorbeeld. Maar vind het lief van jullie dat jullie allemaal meedenken. Misschien heb ik ook wel te hoge eisen hoor
VanillaRose- Fluisteraar
wij hebben een tafeltje van de ikea en de rest allemaal van leenbakker. het tafeltje van ikea is idd 1 keer stoten en kapot,de meubels van leenbakker echter niet. die staan hier nu bijna 5 jaar (zijn zelfs een keer verhuisd) en nog hebben we maar 1 beschadiging! en dat lag maar het het lomp doen van mijn man als aan de meubels...VanillaRose schreef:Vaak vind ik ook met "goedkopere" meubels van leenbakker en ikea dat het niet echt hele goede kwaliteit heeft. Je hoeft maar te stoten en er is een blus af.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik hou ook wel heel erg van dat landelijke, maar kon het inderdaad ook slecht betalen. Maar ik heb ook een tafeltje van een brocanterie, en een oud bureautje van m'n oma. Misschien zijn die brocante winkels of markten nog wat voor je! Dat is toch weer anders dan de kringloop. Volgens mij zijn er met de paasdagen wel vaak brocante markten!
Gast- Gast
En zelfs dan vind ik Ikea/Kwantum soms nog duur voor nieuwe dingen (is het niet, maar kan nog minder bedoel ik). Ik weet zeker dat ik een goedkopere bank kan vinden die toch net even wat unieker is, en idd, een kleed erover kan ook nog
Apparatuur moet ook goed te doen zijn. Een koelkast vind je voor 100 euro, fornuis/kookplaat en/of (combi)magnetron heb je ook zo voor 75 euro. Wasmachine idem. Gewoon goed kijken dat het niet 8 jaar oud is en vies. De mensen die gaan samenwonen kan je het beste hebben want die willen er snel vanaf en het is vaak nog nieuw
Tip trouwens, er is NU een woonblad te koop met als thema Brocante (Ariadne at Home). Staan ook superveel adresjes en markten in, ga ik ook nog even uitpluizen.
Voor diegene die zei dat Intratuin e.d. duur is, je moet af en toe eens een dingetje eruit vissen, idd niet je hele inrichting want dat loopt aardig op. Ik heb hier ook t tuincentrum Overvecht en daar is het helemaal die stijl, kan me daar uren vermaken.
Apparatuur moet ook goed te doen zijn. Een koelkast vind je voor 100 euro, fornuis/kookplaat en/of (combi)magnetron heb je ook zo voor 75 euro. Wasmachine idem. Gewoon goed kijken dat het niet 8 jaar oud is en vies. De mensen die gaan samenwonen kan je het beste hebben want die willen er snel vanaf en het is vaak nog nieuw
Tip trouwens, er is NU een woonblad te koop met als thema Brocante (Ariadne at Home). Staan ook superveel adresjes en markten in, ga ik ook nog even uitpluizen.
Voor diegene die zei dat Intratuin e.d. duur is, je moet af en toe eens een dingetje eruit vissen, idd niet je hele inrichting want dat loopt aardig op. Ik heb hier ook t tuincentrum Overvecht en daar is het helemaal die stijl, kan me daar uren vermaken.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
nijntje4 schreef:
Dat blad ligt hier nu ook op tafel, vind het helemaal geweldig die stijl al zou ik niet m'n hele huis zo willen hebben. Maar sommige dingen zijn erg leuk en doe er ook ideeën op.
VanillaRose- Fluisteraar
VanillaRose schreef:
Dat ligt er ook maar net aan hoe je met meubels omgaat.. Als je ze vaak verplaatst ofzo oke, maar ik heb vooral kastjes van simpel spaanplaat van de leen bakker en op 4 gaatjes na omdat m'n vader die er in geboord had, zien die er nog zo goed als nieuw uit na een jaar of 5... (Maar ik verplaats ze normaal dus niet, op 1 verhuizing na)
Ze zijn ook niet gammel oid.
Mijn kookplaat was nieuw trouwens 75 euro, gewoon 4 pits, dus ik zou zelf voor een 2e handse nooit 75 euro betalen!
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
VanillaRose schreef:*Marietje* schreef:ik weet niet waar je woont, maar de Woonoutlet in Alkmaar heeft héél erg veel landelijke meubels en is niet duur. Zo kosten buffetkasten vaak rond de 1200 euro, bij de woonoutlet rond de 400... het is een beetje Loods5 idee, maar dan veel leuker en goedkoper!
en inderdaad marktplaats, even zoeken en dan vind je echt veel mooie dingen!
o en als je van landelijke stijl houd even een tip voor accessoires: Intratuin! verslavend!
Oh dat klinkt erg leuk Marietje! Heb foto's gezien van jouw huis in het andere topic en houd ook erg van die stijl. Alkmaar is erg dichtbij voor mij, kom uit zaandam en hebben hier dus loods5 maar die is weer erg duur soms. Wil er graag eens naartoe. Waar zit hij ongeveer?
hij zit op het bedrijventerrein waar oo de leenbakker,karwei etc zit. anders moet je voor het precieze adres even op de website kijken, woonoutlet.nl
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
VanillaRose schreef:
Mijn ex had de hoekbank van de Ektorp serie van Ikea. Hij heeft hem nu alweer 3 jaar en hij zit nog steeds geweldig. Een heerlijke bank die ik zeker kan aanraden. Zijn tante heeft dezelfde bank alweer 7 jaar ( dacht ik ) en is er ook nog steeds tevreden mee. En het gaat er ook om hoe je ermee omgaat.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb dat ook hoor, ik hou ook niet van een Ikea huis, dat is gewoon mijn smaak niet, ik wil geen meubels die ook bij al mijn vrienden in huis staan. Dus wij hebben er ook voor gekozen om 2de handsmeubels op te knappen. Alleen de bank hebben we nieuw en bij de Ikea gekocht.
Ons salontafeltje is een antiek tafeltje wat mijn moeder van iemand gekregen heeft toen ze op kamers ging, die heb ik geschilderd. Mijn kledingkast en boekenkastje van bij mijn ouders thuis heeft mijn oom gemaakt (timmerman) en hij heeft me geholpen om die nu om te bouwen tot een eetkamer kast, het boekenkastje staat de tv op. De oude rookstoel waar mijn vriend altijd bij zijn opa op schoot heeft gezeten heeft een nieuw stofje en een likje verf, vrienden van mijn schoonouders deden alles weg wat in de opslag stond, daar hebben wij een stoel uit gehaald en ook die heeft een nieuw stofje en een likje verf. Het oude schemerlampje van mijn oom en tante heeft een nieuw kapje en het bureau van mijn vriend, wat hij op kamers had heeft nieuwe poten gekregen en is geverfd en dient nu als eettafel, wij hadden het geluk dat mijn schoonouders net een nieuwe eettafel met stoelen hadden gekocht en die stoelen hebben we ook geschuurd en geverfd. En ik ben heel blij met ons interrieur en wij krijgen er ook veel leuke reacties op.
Bij ons werkte het ook echt om bij familie te roepen dat we nog opzoek waren naar opknap meubeltjes. Opeens bleek iedereen nog spullen op zolder te hebben staan waar ze op zich wel vanaf wilde. Dus laat het eens vallen bij familie en vrienden. Op internet kan je ook beschijvingen vinden hoe je een white-wash effect kan maken op meubels, dat past misschien ook wel in de stijl die je omschrijft. Op de site van eigenhuisentuin, staan bijvoorbeeld handige tips! Bij de Xenos hadden ze eerst hele mooi deurknopjes voor op kasten ed, ik weet niet of ze die nog hebben, anders op de Albert Cuijp ook en vast nog wel op meer plekken (internet). Zo kan je een kast voor weinig geld een hele andere uitstraling geven.
Wij hebben de verf ook allemaal gekocht als er zo'n sticker plak actie of iets dergelijks was, scheelde elke keer toch weer iets van 15% en al die kleine beetjes zijn toch mooi meegenomen. Van de restjes stof die ik over had heb ik kussenhoesjes voor op de bank gemaakt.
Je kan bijvoorbeeld ook hele simpele goedkope kussens bij de Ikea kopen en daar lintjes aan maken in een beige/ grijs tint en ze zo geschikt maken voor op eetkamer stoelen, zo kan je het zelf een beetje naar je smaak aanpassen.
Wij hebben toen we er net woonde Hemabonnen, Ikea, Gamma en van de Intratuin gekregen, dat vond ik heel leuk, toen ben ik later accesoires gaan kopen om het een beetje aan te kleden.
Ons salontafeltje is een antiek tafeltje wat mijn moeder van iemand gekregen heeft toen ze op kamers ging, die heb ik geschilderd. Mijn kledingkast en boekenkastje van bij mijn ouders thuis heeft mijn oom gemaakt (timmerman) en hij heeft me geholpen om die nu om te bouwen tot een eetkamer kast, het boekenkastje staat de tv op. De oude rookstoel waar mijn vriend altijd bij zijn opa op schoot heeft gezeten heeft een nieuw stofje en een likje verf, vrienden van mijn schoonouders deden alles weg wat in de opslag stond, daar hebben wij een stoel uit gehaald en ook die heeft een nieuw stofje en een likje verf. Het oude schemerlampje van mijn oom en tante heeft een nieuw kapje en het bureau van mijn vriend, wat hij op kamers had heeft nieuwe poten gekregen en is geverfd en dient nu als eettafel, wij hadden het geluk dat mijn schoonouders net een nieuwe eettafel met stoelen hadden gekocht en die stoelen hebben we ook geschuurd en geverfd. En ik ben heel blij met ons interrieur en wij krijgen er ook veel leuke reacties op.
Bij ons werkte het ook echt om bij familie te roepen dat we nog opzoek waren naar opknap meubeltjes. Opeens bleek iedereen nog spullen op zolder te hebben staan waar ze op zich wel vanaf wilde. Dus laat het eens vallen bij familie en vrienden. Op internet kan je ook beschijvingen vinden hoe je een white-wash effect kan maken op meubels, dat past misschien ook wel in de stijl die je omschrijft. Op de site van eigenhuisentuin, staan bijvoorbeeld handige tips! Bij de Xenos hadden ze eerst hele mooi deurknopjes voor op kasten ed, ik weet niet of ze die nog hebben, anders op de Albert Cuijp ook en vast nog wel op meer plekken (internet). Zo kan je een kast voor weinig geld een hele andere uitstraling geven.
Wij hebben de verf ook allemaal gekocht als er zo'n sticker plak actie of iets dergelijks was, scheelde elke keer toch weer iets van 15% en al die kleine beetjes zijn toch mooi meegenomen. Van de restjes stof die ik over had heb ik kussenhoesjes voor op de bank gemaakt.
Je kan bijvoorbeeld ook hele simpele goedkope kussens bij de Ikea kopen en daar lintjes aan maken in een beige/ grijs tint en ze zo geschikt maken voor op eetkamer stoelen, zo kan je het zelf een beetje naar je smaak aanpassen.
Wij hebben toen we er net woonde Hemabonnen, Ikea, Gamma en van de Intratuin gekregen, dat vond ik heel leuk, toen ben ik later accesoires gaan kopen om het een beetje aan te kleden.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Dan ook ons nieuwe huis! Update 4 oktober, meubels zijn er!
» witte meubels op witte muur?+ verschillende kleuren meubels?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Meubels peuterkamertje?
» witte meubels op witte muur?+ verschillende kleuren meubels?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Verschil tussen ouderlijk huis en huidig huis
» Meubels peuterkamertje?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: