Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik heb een huis, nu nog meubels.

+13
Starla
Live Laugh Love
Jerry
Atelier Madame
JD
nijntje4
Kathi
Olijfje
Error
Zwoesj
Curious
Pien
VanillaRose
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  VanillaRose ma 11 apr 2011 - 3:23

Na lang reageren ben ik eindelijk nr. 1 geworden op een woning en heb deze geaccepteerd.
Nu moet ik dus gaan shoppen voor meubels.
Ik moet nog een bed, een bank, eetkamerstoelen een gardarobekast en ook nog witgoed zoals koelkast, combimagnetrom en kookplaat.
Alleen heb ik een erg klein budget dus moet het allemaal niet te duur. Weten jullie nog zaken waar je goedkoop kan shoppen? Leenbakker en ikea enzo weet ik allemaal wel maar ik heb een iets andere smaak. Ik moet ook matrassen, zijn deze van ikea een beetje goed? Misschien kan iemand me helpen met sites en plaatjes enz? Very Happy
Ik houd van riviera maison stijl en een beetje landelijk. Heb al een oude grenen eettafel en salontafel op de kop kunnen tikken en deze verf ik wit. Voor de rest houd ik van neutrale kleuren en ook van rotan/riet.
Een beetje deze sfeer:

Ik heb een huis, nu nog meubels. P1ay

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Pien ma 11 apr 2011 - 3:37

ow leuk!! vind zoiets altijd een uitdaging om voor zo weinig mogelijk zo leuk mogelijke spullen uit te zoeken! je hebt dus niks tegen marktplaats? zou je misschien je eetkamerstoelen daar ook vandaan kunnen halen? eens kijken of ik zo kan zien waar je ergens woont, dan ga ik even marktplaats afspeuren... wat ik op het plaatje erg leuk vind is de combinatie van een houten bankje met rieten stoelen. misschien zou zoiets mogelijk zijn?

qua matrassen van de ikea weet ik het niet... ik heb wel ervaring met leenbakker en kwantum matrassen en deze bevalllen erg goed!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  VanillaRose ma 11 apr 2011 - 4:18

Pien schreef:ow leuk!! vind zoiets altijd een uitdaging om voor zo weinig mogelijk zo leuk mogelijke spullen uit te zoeken! je hebt dus niks tegen marktplaats? zou je misschien je eetkamerstoelen daar ook vandaan kunnen halen? eens kijken of ik zo kan zien waar je ergens woont, dan ga ik even marktplaats afspeuren... wat ik op het plaatje erg leuk vind is de combinatie van een houten bankje met rieten stoelen. misschien zou zoiets mogelijk zijn?

qua matrassen van de ikea weet ik het niet... ik heb wel ervaring met leenbakker en kwantum matrassen en deze bevalllen erg goed!!

Welke matrassen heb je dan Pien? Ik wil wel graag een binnenveringsmatras en hardheid stevig tot medium. Marktplaats is zeker mogelijk, daar kijk ik al de hele week, geen stoelen naar me smaak gevonden helaas. Woon in de omgeving van amsterdam maar ga niet verder dan 25 km. rijden. Moet er namelijk iemand voor vragen ivm geen eigen auto. Het bankje heb ik ook over gedacht maar denk niet dat het past. Heb helaas de sleutel nog niet dus ook nog geen maten.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Curious ma 11 apr 2011 - 5:13

Kringloop en dingen verven!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 5:28

Heb je een richtlijn wat je max. aan een bank, stoelen etc. uit wilt/kunt geven?
En welke dingen je niet tweedehands zou willen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  VanillaRose ma 11 apr 2011 - 6:30

Coco schreef:Heb je een richtlijn wat je max. aan een bank, stoelen etc. uit wilt/kunt geven?
En welke dingen je niet tweedehands zou willen?
Wil graag een nieuwe bank en ook een nieuwe koelkast enzo. De rest maakt me niet uit. M'n totaal ligt rond de 1500 voor alles(geen vloer en behang/verf).

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Zwoesj ma 11 apr 2011 - 6:31

Lang leve marktplaats, zeker als je het zelf wilt gaan opknappen smile
Leuke uitdaging!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Error ma 11 apr 2011 - 6:52

ik heb een matras van de Ikea en die bevalt me wel goed opzich!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Olijfje ma 11 apr 2011 - 7:17

Ken je Noppes? Dat is een kringloopwinkel in Purmerend. Daar kun je eens gaan kijken, er staan best leuke dingen tussen!
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 7:19

Marktplaats! Daar hebben ze té leuke dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Kathi ma 11 apr 2011 - 7:22

Ik heb mijn matras bij de Leen Bakker gekocht, bevalt prima en niet duur. Ik weet niet of je een matras hebt die je nu heel goed bevalt? Dan moet je even opzoeken wat voor een matras het is, zit vast ergens wel een label, hard/zacht koudschuim, binnenvering etc. Dan weet je een beetje in welke richting je moet zoeken, omdat het al lekker ligt. Dan hoef je niet tig matrassen te testen. Zo heb ik het iig wel gedaan.

En voor meubeltjes zou ik bij de kringloop gaan kijken. Vriendin van mij heeft daar ook haar eetkamersetje vandaan, beetje in dezelfde stijl als het geposte plaatje. Deze heeft ze wit gemaakt en de stoeltjes opnieuw bekleed, super leuk.
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:03

Kathi schreef:
En voor meubeltjes zou ik bij de kringloop gaan kijken. Vriendin van mij heeft daar ook haar eetkamersetje vandaan, beetje in dezelfde stijl als het geposte plaatje. Deze heeft ze wit gemaakt en de stoeltjes opnieuw bekleed, super leuk.

Dat heb ik ook gedaan toen ik voor het eerst op mijzelf ging samen met een vriendin. We hebben toen bij de kringloop echt foeilelijke stoeltjes gekocht die ontzettend lekker zaten, voor 4 euro per stuk of samen, dat weet ik niet meer.
Ik heb het hout zilver gespoten en de zitten bekleed met een zwarte barokstof (was echt bejaardenstof, groen met bruin brrr). Ik heb ze nog steeds in gebruik op het terras en vind ze nog steeds superleuk. Ik denk dat ik ze zelfs net zolang meeneem tot ze helemaal kapot zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  nijntje4 ma 11 apr 2011 - 8:17

Wat grappig! Ik heb nog geen huurhuis maar wel op zoek, en ik zoek precies dezelfde stijl!
Ik heb zelf een berekening gemaakt wat ik aan apparaten, laminaat en meubels nodig heb en kom zo rond de 1500 euro uit. Ik heb berekend op wat er gemiddeld op Marktplaats te vinden is. Als je zoekt op landelijk, brocante, barok

Ik ga het allemaal een beetje zoeken in wit, grijs en heel lichtbruin tinten. En als een tafel dan een houtkleur heeft bijvoorbeeld is het ook niet zo erg. En accessoires kun je altijd later weer kopen. Ik heb wel allemaal leuke dingen mn hoofd, zoals een bankje aan één kant van de eettafel, een kist als salontafel, verschillende eetkamerstoelen om de tafel enz. Nou nog allemaal vinden. Naast Marktplaats ook nog maar eens rommelmarkten en kringlopen af als het zover is.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 8:17

Ikea heeft overigens wel betaalbare stoelen voor bij een eettafel varierend van € 20,- tot € 50,- euro. Een vriendin van mij heeft deze bij een witte tafel en dat vind ik best leuk lijken. Alleen heeft zij er - als ik het mij goed herinner - iets overheen gespoten waardoor de stoelen net een tintje donkerder werden. Zodat het bij de onderste zou passen.

Ik heb een huis, nu nog meubels. Harola-stoel-beige-rotan__76442_PE193323_S4

en deze bij het zitgedeelte bij verder een wit interieur ivm redelijk kleine ruimte.

Ik heb een huis, nu nog meubels. Hulto-fauteuil-rotan__0089756_PE222702_S4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  VanillaRose ma 11 apr 2011 - 8:38

nijntje4 schreef:Wat grappig! Ik heb nog geen huurhuis maar wel op zoek, en ik zoek precies dezelfde stijl!
Ik heb zelf een berekening gemaakt wat ik aan apparaten, laminaat en meubels nodig heb en kom zo rond de 1500 euro uit. Ik heb berekend op wat er gemiddeld op Marktplaats te vinden is. Als je zoekt op landelijk, brocante, barok

Ik ga het allemaal een beetje zoeken in wit, grijs en heel lichtbruin tinten. En als een tafel dan een houtkleur heeft bijvoorbeeld is het ook niet zo erg. En accessoires kun je altijd later weer kopen. Ik heb wel allemaal leuke dingen mn hoofd, zoals een bankje aan één kant van de eettafel, een kist als salontafel, verschillende eetkamerstoelen om de tafel enz. Nou nog allemaal vinden. Naast Marktplaats ook nog maar eens rommelmarkten en kringlopen af als het zover is.

Mag ik vragen hoe jij dat hebt berekend voor zo'n laag bedrag? En wat je allemaal nodig hebt dan? mag ook via pm anders? Doe ik toch iets verkeerd, kom nu al bijna niet uit en heb nog eens laminaat apart berekend.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  JD ma 11 apr 2011 - 11:22

ik weet niet waar je woont, maar de Woonoutlet in Alkmaar heeft héél erg veel landelijke meubels en is niet duur. Zo kosten buffetkasten vaak rond de 1200 euro, bij de woonoutlet rond de 400... het is een beetje Loods5 idee, maar dan veel leuker en goedkoper!

en inderdaad marktplaats, even zoeken en dan vind je echt veel mooie dingen!

o en als je van landelijke stijl houd even een tip voor accessoires: Intratuin! verslavend!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Atelier Madame ma 11 apr 2011 - 19:20

Is dat bedrag ook inclusief wasmachine, fornuis en koelkast?

Ik zou je eigen creativiteit loslaten op meubels van de kringloop/andere mensen die je mag hebben. Op die manier kan je voor weinig geld toch een leuke inrichting maken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Jerry ma 11 apr 2011 - 19:31

Bij Leen Bakker en Ikea hebben ze toch verschillende stijlen? Ik snap niet zo goed dat je kunt zeggen dat wat ze daar hebben, jou stijl/smaak niet is.

Misschien kun je ook eens kijken bij de Kwantum smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Live Laugh Love ma 11 apr 2011 - 20:53

Ik heb over een paar weken een gasfornuis/ oven/ koelkast/ magnetron/ inbouvaatwasser te koop! Very Happy
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Pien ma 11 apr 2011 - 21:14

*Marietje* schreef:ik weet niet waar je woont, maar de Woonoutlet in Alkmaar heeft héél erg veel landelijke meubels en is niet duur. Zo kosten buffetkasten vaak rond de 1200 euro, bij de woonoutlet rond de 400...

maar als je voor 1500 óók nog witgoed, een bank, een bed, matrassen etc moet kopen, dan is 400 euro voor een buffetkast echt té veel!

*Marietje* schreef:o en als je van landelijke stijl houd even een tip voor accessoires: Intratuin! verslavend!
alleen past intratuin bij haar echt niet in haar budget!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 21:18

Ikea heeft ook echt wel een romantische stijl.

Wat dacht je van de Liatorp serie? Zomaar wat voorbeeldjes daar van:



Ik heb een huis, nu nog meubels. Liatorp-boekenkast-wit__72904_PE189154_S4

Ik heb een huis, nu nog meubels. Liatorp-wand--verbindingsplank-wit__72911_PE189161_S4

Ik heb een huis, nu nog meubels. Liatorp-eettafel-wit__34728_PE124882_S4

Ik heb een huis, nu nog meubels. Liatorp-buffet-wit__72909_PE189159_S4




En ik heb deze twee uit de Aspelund serie, staat ook heel romantisch in mijn slaapkamer

Ik heb een huis, nu nog meubels. Aspelund-garderobekast-met--deuren-wit__0099344_PE241249_S4

Ik heb een huis, nu nog meubels. Aspelund-ladekast--lades-wit__0098939_PE240328_S4


Je zou dus best een paar basis dingen daar kunnen kopen en goed combineren met kringloop bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Starla ma 11 apr 2011 - 22:11

Wat Marin zegt smile En als je het niet heeeel leuk vind van de ikea/kringloop/vrienden, kun je altijd nog sparen voor nieuwe meubels die wel zijn zoals je wil. Zo doe ik het zelf ook, en ik vind het juist leuk om mijn huisje zo stapje voor stapje in te richten. Maar gefeliciteerd met je huisje, en veel plezier met shoppen!
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Sweety ma 11 apr 2011 - 22:25

Het laminaat kan je bij de gamma, praxis of roobol kopen. En wat Marin hier zet van de ikea vind ik wel leuk eigenlijk. Komt landelijk over iig.

En nog gefeliciteerd trouwens!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  minoessepoes ma 11 apr 2011 - 22:45

Wij hebben toen voor 50 euro een koelkast van 2 jaar oud overgenomen van een studente die ging verhuizen naar een kamer waar ze hem niet meer kwijt kon. Bonnetjes, garantie, boekje, alles erbij. We hebben het ding goed uitgesopt en hebben er nu al weer 2 jaar veel plezier van.

Als je de tijd hebt om een beetje te zoeken dan kan je dat soort dingen echt wel vinden.

Verder hebben wij inderdaad ook alleen maar opgeknapte meubels, op de markt kan je goede stevige meubelstoffen halen voor een mooi prijsje. Ik weet niet of je iemand kent die een beetje handig is met de naaimachine, maar zoek eens op marktplaats op " rookstoel". Geen idee of het je smaak is, maar die zijn makkelijk te pimpen.

Ook lampenkapjes kan je makkelijk opnieuw met stof beplakken bijvoorbeeld, ook Ikea heeft mooie meubelstoffen trouwens. Rietenstoelen kan je ook overspuiten, op internet is er vast wel ergens een werkbeschrijving te vinden, zo kan je van lelijke rieten stoelen mooie, vergrijsde rieten stoelen maken bijvoorbeeld.

Verder is het misschien een idee, bij de Praxis kan je 10% korting krijgen door met airmiles te betalen. Misschien ben je nog een keer jarig of straks tijdens je housewarming kan je Ikea, Hema, Intratuin enz bonnen vragen en daar dan de assecoires van kopen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Pien ma 11 apr 2011 - 22:54

een bed: incl matrassen, 2 matrassen SULTAN HARESTUA van 80 bij 200 totaal 110 euro
1 matras van 140 bij 200 is 100 euro, 1 matras van 160 bij 200 is 120 euro
bedombouw Leirvik, 140 bij 200 is 90 euro, 160 bij 200 is 100 euro.

een bank:
3 zits, 349 euro
Ik heb een huis, nu nog meubels. Ektorp--zitsbank-bruin__0107612_PE257387_S4

eetkamerstoelen 20 euro per stuk
Ik heb een huis, nu nog meubels. Ivar-stoel-grenen__20329_PE105494_S4

uiteindelijk zou je de stoelen leuker en comfortabeler kunnen maken met een kussentje, deze zijn 9 euro per stuk bij de leenbakker:
Ik heb een huis, nu nog meubels. 34103101_Landscape_XL

gardarobekast: ikea 150 euro
Ik heb een huis, nu nog meubels. Aspelund-garderobekast-met--deuren-wit__0099344_PE241249_S4

koelkast: nieuw, 193 euro www.bobshop.nl
Ik heb een huis, nu nog meubels. Product_image

combimagnetron: nieuw , 89 euro gamma folder, achterste pagina

kookplaat: marktplaats, max 100 euro

met dit alles in totaal zit je rond de 1200 euro!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik heb een huis, nu nog meubels. Empty Re: Ik heb een huis, nu nog meubels.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum