Vraagjes over snoozzz
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagjes over snoozzz
Omdat mijn zoontje een voorkeurshouding had, hebben we destijds een zij-liggingskussen aangeschafd. Door fysiotherapie en osteopathie is hij nu van zijn voorkeurshouding af. Allen betrap ik hem er nu regelmatig op dat hij slaapt op zijn achterhoofd (ik draai hem dan wel, maar weet niet hoe lang hij dan blijft liggen en in het zij-liggingskussen lukt het hem ook om op zijn achterhoofd te gaan liggen), met als resultaat dat ik nu zie dat zijn achterhoofd een beetje gaat afplatten. Ik zat er aan te denken om dan nu een snoozzz aan te schaffen.
Mijn vraagjes hierover zijn:
Als je een kind op zijn zij in de snoozzz legt, lukt het hem dan niet om alsnog op zijn achterhoofd te slapen?
Kunnen kinderen zich niet uit een snoozzz wurmen?
Gebruiken jullie de snoozzz ook ´s nachts?
Mijn vraagjes hierover zijn:
Als je een kind op zijn zij in de snoozzz legt, lukt het hem dan niet om alsnog op zijn achterhoofd te slapen?
Kunnen kinderen zich niet uit een snoozzz wurmen?
Gebruiken jullie de snoozzz ook ´s nachts?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Vraagjes over snoozzz
.
Laatst aangepast door ekjir@M op za 13 aug 2011 - 20:30; in totaal 1 keer bewerkt
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Zie nu pas je reactie. Als je er strak in ligt, lijkt het me inderdaad niet mogelijk om je op je rug te draaien. Heeft J nooit moeite gehad om in slaap te komen in de snoozzz? Zag je trouwens snel resultaat dat de afplatting minder werd toen je J alleen nog op zijn zij liet slapen?
Kat1980- Kletskop
Ik heb de snoozzz ook een tijd gebruikt voor mijn jongste. Ze had een duidelijke voorkeurshouding en die is met gebruik van de snoozzz helemaal weggegaan. En ik heb verschil gezien tussen een afplatting en na gebruik van de snoozzz.
We gebruikte hem zowel overdag als snachts en ze kon er wel iets in draaien dus ik legde nog 1 handdoekrol achter haar rug. Er uit wurmen kon ze zeker niet.
De fysio van haar vind het een super doek.
We gebruikte hem zowel overdag als snachts en ze kon er wel iets in draaien dus ik legde nog 1 handdoekrol achter haar rug. Er uit wurmen kon ze zeker niet.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Kat1980 schreef:Zie nu pas je reactie. Als je er strak in ligt, lijkt het me inderdaad niet mogelijk om je op je rug te draaien. Heeft J nooit moeite gehad om in slaap te komen in de snoozzz? Zag je trouwens snel resultaat dat de afplatting minder werd toen je J alleen nog op zijn zij liet slapen?
J. heeft nooit moeite gehad om in slaap te komen in de Snoozzz, hij slaapt nu zelfs niet zonder hihi. Hij mocht omdat hij plat hoofd aan de rechterkant had alleen nog maar op zijn linkerzij liggen. Na een week zag je al een heel duidelijk verschil. Ik zou alleen wel iets in z´n rug liggen als een handdoek of het kleine kussen van je zijligkussen zodat hij moeilijker terug kan draaien. Als ze willen kunnen ze op een gegeven moment even goed nog draaien maar daar moeten ze wel een hoop moeite voor doen.
ekjir@M- Prater
ekjir@M schreef:Kat1980 schreef:Zie nu pas je reactie. Als je er strak in ligt, lijkt het me inderdaad niet mogelijk om je op je rug te draaien. Heeft J nooit moeite gehad om in slaap te komen in de snoozzz? Zag je trouwens snel resultaat dat de afplatting minder werd toen je J alleen nog op zijn zij liet slapen?
J. heeft nooit moeite gehad om in slaap te komen in de Snoozzz, hij slaapt nu zelfs niet zonder hihi. Hij mocht omdat hij plat hoofd aan de rechterkant had alleen nog maar op zijn linkerzij liggen. Na een week zag je al een heel duidelijk verschil. Ik zou alleen wel iets in z´n rug liggen als een handdoek of het kleine kussen van je zijligkussen zodat hij moeilijker terug kan draaien. Als ze willen kunnen ze op een gegeven moment even goed nog draaien maar daar moeten ze wel een hoop moeite voor doen.
Ja, dat lukt hier dus ook in het zijliggingskussen. Heb hem zelfs wel eens met zijn hoofd de andere kant op, dan ik hem had gelegd, zien liggen. De fysio zei ook dat kids gewoon op een gegeven moment te beweeglijk zijn om te blijven liggen in een zij-liggingskussen. Maar hopelijk gaat het beter als je vastligt in zo'n snoozzz.
Super dat je na een week al verschil zag. Ik let er ook wel heel erg op als T wakker is hoe hij ligt en draai zijn hoofdje in zijn slaap. Maar ja, 's nachts zit ik er natuurlijk niet naast en dan kan hij dus heel wat uurtjes op zijn achterhoofd slapen.
Kat1980- Kletskop
meisjesmama schreef:Ik heb de snoozzz ook een tijd gebruikt voor mijn jongste. Ze had een duidelijke voorkeurshouding en die is met gebruik van de snoozzz helemaal weggegaan. En ik heb verschil gezien tussen een afplatting en na gebruik van de snoozzz.
Hier zegt de fysio juist dat ze zulke dingen niet mag aanraden van de stichting veilig slapen. Maar ja, met alleen de oefeningen van de fysio zal het niet goed komen. ik heb meer vertrouwen in de behandelingen van de osteopaat. Maar goed, die is nog niet uitbehandeld en ik wil gewoon voorkomen dat het erger wordt.
Kat1980- Kletskop
Ik moet er ook wel bij zeggen dat wij zelf ook alles ´opnieuw` hebben moeten leren. Bij het verschonen en voeden zorgen dat hij mij met zijn linkerkant aan moet kijken.
Bedje zo gedraaid dat hij met de niet-voorkeurskant naar de deuropening en het licht kijkt en aan de voorkeurskant een zwarte deken over de rand van z´n bedje (wel goed onder z´n matrasje weggestopt en met veiligheidsspelden tussen de spijlen vast gemaakt zodat hij er niets mee kon doen)
Box verplaatst naar het midden van de kamer zodat hij naar links moest kijken om naar bijvoorbeeld de televisie te kijken.
Als ik het allemaal zo typ dan denk ik: Wat een circus, voor z'n voorkeur moesten we alles zo doen dat hij naar links kijkt en voor z'n reflux moeten we alles ophogen... Maar hij is nu wel helemaal van zijn afplatting af. We waren vorige week bij de KA en die zag in het dossier dat hij een plat hoofdje zou hebben, daar kon hij niks meer van zien zei hij.
Bedje zo gedraaid dat hij met de niet-voorkeurskant naar de deuropening en het licht kijkt en aan de voorkeurskant een zwarte deken over de rand van z´n bedje (wel goed onder z´n matrasje weggestopt en met veiligheidsspelden tussen de spijlen vast gemaakt zodat hij er niets mee kon doen)
Box verplaatst naar het midden van de kamer zodat hij naar links moest kijken om naar bijvoorbeeld de televisie te kijken.
Als ik het allemaal zo typ dan denk ik: Wat een circus, voor z'n voorkeur moesten we alles zo doen dat hij naar links kijkt en voor z'n reflux moeten we alles ophogen... Maar hij is nu wel helemaal van zijn afplatting af. We waren vorige week bij de KA en die zag in het dossier dat hij een plat hoofdje zou hebben, daar kon hij niks meer van zien zei hij.
ekjir@M- Prater
Kat1980 schreef:meisjesmama schreef:Ik heb de snoozzz ook een tijd gebruikt voor mijn jongste. Ze had een duidelijke voorkeurshouding en die is met gebruik van de snoozzz helemaal weggegaan. En ik heb verschil gezien tussen een afplatting en na gebruik van de snoozzz.
Hier zegt de fysio juist dat ze zulke dingen niet mag aanraden van de stichting veilig slapen. Maar ja, met alleen de oefeningen van de fysio zal het niet goed komen. ik heb meer vertrouwen in de behandelingen van de osteopaat. Maar goed, die is nog niet uitbehandeld en ik wil gewoon voorkomen dat het erger wordt.
Wij zijn niet eens bij de fysio geweest. Alleen bij de Osteopaat, die heeft alleen wel gezegd dat wij hem zelf ook moeten blijven stimuleren en benaderen van links.
ekjir@M- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» pap vraagjes.....
» Vraagjes over babyzwemmen
» Een paar vraagjes
» Zwangerschapspiercing vraagjes
» Facebook vraagjes
» Vraagjes over babyzwemmen
» Een paar vraagjes