Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een paar vraagjes

+8
woezel
Happydobby
Floor
Novalee
Susan
mickey
Parisienne
SarahKey
12 plaatsers

Ga naar beneden

Een paar vraagjes Empty Een paar vraagjes

Bericht  SarahKey wo 14 maa 2012 - 21:35

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan?
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje?
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer?

Voor de kindjes die eerst in een wieg lagen:
Wanneer ging je kindje over naar een ledikant?

Ik heb Siem nu al een paar keer met zijn hoofd pal tegen de bovenkant van de wieg aan gevonden. Hij kruipt zover omhoog en begint dan te krijsen als hij dus botst met het wiegje. Nu wil ik hem eigenlijk nog niet overdoen naar een ledikant maar als hij dit blijft doen zal dat wel moeten denk ik? Of zal hij in een ledikant ook omhoog kruipen?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Een paar vraagjes Empty Re: Een paar vraagjes

Bericht  Parisienne wo 14 maa 2012 - 21:41

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Eigenlijk deed ik dat als N. kleding aan had waar ze niet mee naar bed kon. Vanaf een maand of 2/3 ben ik haar elke avond een pyjama aan gaan doen. Daarvoor had ze meestal soepele en zachte kleding aan overdag waarin ze ook kon slapen
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? We hebben voor N. eerst de Puckababy gebruikt. Toen ze een maand of 4 was paste deze niet meer en kreeg ze een slaapzak aan.
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Geen, N. heeft eigenlijk altijd zonder laken/deken geslapen.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? Toen N. zo'n 2 maanden was
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  mickey wo 14 maa 2012 - 21:46

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Sinds een maand ofzo. Vóór zijn laatste voeding doe ik hem zijn pyjamashirt aan en de slaapzak, dan voeden en dan gaat hij naar bed.
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Ook sinds een maand dus. Vóór die tijd lag hij ingebakerd. Eerst in een Swaddle Me, toen die te klein werd heb ik een Puckababy gekocht. Daar heeft hij welgeteld 1 week in geslapen, toen had hij het niet meer nodig... (Hoezo zonde van het geld...)
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Dat weet ik nog niet. Hij ligt nu dus in een romper met pyjamashirtje in een slaapzak. Daarover heen een lakentje en deken dubbel.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? F heeft nooit in een wieg gelegen, dus dit kan ik niet antwoorden.

Wat het omhoogkruipen betreft: dat zou je eens moeten proberen. Toen F nog ingebakerd lag, kreeg hij het iedere keer voor elkaar om scheef in bed te liggen. Nu hij de slaapzak aan heeft, doet hij dat niet meer.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan wo 14 maa 2012 - 21:47

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Vanaf het begin, ik trok dan 's avonds na het verschonen een pyjama aan.
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Ook meteen, ik had van die slaapzakjes in het kleinste maatje van de Hema.
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Ik kijk altijd hoe warm het is en daar pas ik het op aan, ik kijk dus niet per seizoen of per maand, maar echt wat de temperatuur is die ruimte. Het vakantiehuisje van mijn ouders staat bijvoorbeeld in het bos, daar kan het in de zomer best heel fris zijn, zeker als het niet zo'n hete zomer is. Dan kan het best gebeuren dat Yrsa in juli of augustus een winterslaapzakje en/of een dekentje heeft omdat het maar 16 of 17 graden is in haar kamer.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? Ezra met twee maanden, Yrsa met een half jaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Novalee wo 14 maa 2012 - 21:48

De eerste keer dat ze een pyjamaatje aankreeg was de nacht dat ze voor het eerst op haar eigen kamertje sliep. Maar toen was het nog niet nodig. We beginnen er eigenlijk nu pas mee omdat ze nu na het avondeten zichzelf en haar kleren vaak zo ondergesmeerd heeft dat ze toch gewassen en omgekleed moet worden.

Slaapzakje zijn we gaan gebruiken toen ze 's nachts meerdere keren de deken van zich af had getrapt.

Hoeveel lakentjes en dekentjes je gebruikt in de lente/zomer, weet ik niet zo goed. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de temperatuur buiten en op de slaapkamer.

N. is met ruim 2 maanden over gegaan naar het ledikantje en haar eigen kamertje. Ze begon zich ook af te zetten in de wieg waarbij ze ook tegen de bovenkant aankwam. En de wieg kraakte dan ook hard waardoor we alledrie wakker werden. Qua lengte begon het ook wat krap te worden. We hebben toen besloten haar in het ledikantje te leggen. Daarin kroop ze ook wat omhoog maar dat bedje is natuurlijk een stuk langer dan de wieg. Je kan je kindje helemaal onderin het ledikantje leggen, dit moet sowieso als je een dekentje gebruikt, dus voordat hij dan helemaal bovenaan is, dat duurt wel even smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Floor wo 14 maa 2012 - 21:53

[quote="SarahKey"]Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Geen idee hij draagt nog steeds gewoon een shirt/trui die hij dan aan had op het moment dat hij naar bed ging.
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Slaapzakjes gebruik ik al vanaf een week of 6/8, onze zoon woelt veel te veel en kruipt heel zijn bed door.
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Hij heeft nu een slaapzak en dekentje.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? Toen hij 2.5 maand was, hij was/is zo vreselijk druk in bed dat hij toen over ging naar zijn eigen kamer in de hoop dat ik wat meer slaap kreeg (mijn man slaapt overal doorheen).

Ik heb Siem nu al een paar keer met zijn hoofd pal tegen de bovenkant van de wieg aan gevonden. Hij kruipt zover omhoog en begint dan te krijsen als hij dus botst met het wiegje. Nu wil ik hem eigenlijk nog niet overdoen naar een ledikant maar als hij dit blijft doen zal dat wel moeten denk ik? Of zal hij in een ledikant ook omhoog kruipen?
Ik denk dat Siem in zijn ledikant ook gewoon omhoog zal kruipen, tenminste onze zoon blijft dat gewoon doen, hoe groot zijn bedje ook is (ook draait hij zich om, ligt hij met z'n benen tussen de spijlen en met zijn hoofd bij zijn voeteneind Suspect ) dat doet hij allemaal overdag als hij geen slaapzak aan heeft maar 's nachts ligt hij in een slaapzak en gaat het een stuk beter dan blijft hij op zijn plek liggen en slaapt hij netjes.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Happydobby wo 14 maa 2012 - 22:07

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Toen hij naar maat 62 ging en spijkerbroeken ging dragen ipv die zachte pakjes.
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Vanaf 2 maanden, M. traptje de deken van zich af.
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Nog geen idee.

Ik heb Siem nu al een paar keer met zijn hoofd pal tegen de bovenkant van de wieg aan gevonden. Hij kruipt zover omhoog en begint dan te krijsen als hij dus botst met het wiegje. Nu wil ik hem eigenlijk nog niet overdoen naar een ledikant maar als hij dit blijft doen zal dat wel moeten denk ik? Of zal hij in een ledikant ook omhoog kruipen? M kruipt iets omhoog in bed. Pas lag hij met zijn hoofd tegen de bovenkant.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  woezel wo 14 maa 2012 - 22:14

SarahKey schreef:Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan?
Vrij gauw was het hier savonds een pymatje aan.

Met 1 maand denk ik.

Als ze een slaapzak hebben gebruik ik geen deken/lakentjes.

M met 2 weken, c en e rond de 3 4 maanden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Didi wo 14 maa 2012 - 22:27

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Toen hij spijkerbroekjes ging dragen. Vanaf maat 62. Hij krijgt nu elke avond voor de laatste fles zijn pyama aan.

Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Hij slaapt al vanaf dat hij 4 weken is in een Puckababy.

Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Geen idee nog. Hij ligt nu onder en laken en een dekentje. Als het kouder is dan 2 dekentjes.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? Sinds vorige week. Hij heeft 4 maanden in zijn wieg op onze kamer geslapen. Hij werd te groot voor de wieg. ( ik moet er nog wel wat aan wennen dat hij nu niet meer naast me slaapt ) Hij kruipt ook wat naar boven in z'n ledikantje. Ik vind hem s ochtends wel altijd recht in bed en zijn dekentje is dan ongeveer op heuphoogte.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Tania wo 14 maa 2012 - 23:26

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? J. na een week toen hij uit het ziekenhuis was en M. vanaf dag 1
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Bij J. zijn we heel snel de puckababy gaan begruiken, M. slaapt in de slaapzak als ze bij mij in bed ligt zodat ze het niet koud krijgt.
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? J. sliep in de puckababy en afhankelijk van hoe warm het was een lakentje eroverheen en een pyjama of alleen een romper.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? J. ging met ongeveer 3,5 maand over naar zijn ledikant omdat hij toen steeds wakker werd van ons (maar hij sliep alsnog de helft van de tijd bij ons in bed).

Mijn zoontje kroop in zijn ledikant ook helemaal naar boven en dat doet hij nu nogsteeds vaak. Hij vindt het gewoon prettig om de bovenkant te voelen denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Liadan wo 14 maa 2012 - 23:31

Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan? Toen hij 4 maanden was ongeveer.
Wanneer gebruikte jij een slaapzak voor je kindje? Vanaf 5 of 6 weken.
Hoeveel lakentjes/dekentjes gebruik jij in de lente/zomer? Ligt eraan hoe warm het is. Als het heel warm is alleen een lakentje, anders gewoon een laken en enkele deken.

Wanneer ging je kindje over naar een ledikant? Yara met 8 maanden, Kian met 3 maanden geloof ik. Yara ging na 8 maanden naar haar eigen kamer, Kian ligt in een ledikant (die we omgebouwd hebben tot co-sleeper) naast ons bed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  blondje1313 wo 14 maa 2012 - 23:49

SarahKey schreef:Wanneer kreeg jou kindje een pyama aan?
Af en toe als ze stugge kleertjes aan heeft, maar bijna nooit

Na de eerste week, ze kroop toen omhoog in haar ledikantje en werd daar wakker van.

Nog niet meegemaakt, tot nu toe altijd in het ledikantje een winterslaapzak met mouwen, laken en deken (en haar gewone kleren). In de wagen geen slaapzak, alleen een laken en een deken

Ze heeft alleen de eerste week in de wieg (wagen) gelegen.

Ik denk dat hij in een ledikant dan net zo goed naar boven kruipt. Lotte kroop in de wagen ook altijd naar boven, daar hebben we niks aan gedaan, ze lag nog goed onder de dekens en sliep ook goed verder.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 1:05

Pyjama bij de jongste 2 nu pas. Eerder lagen ze meestal gewoon in de kleertjes, mits deze schoon waren uiteraard. Tegenwoordig redden we dat niet meer omdat ze nu sneller vies worden, dus nu hebben ze pyjama's aan.

Slaapzakjes gebruikten wij bij de oudste 2 al heel snel, omdat ze ook omhoog kropen in bed. Rond de 2 weken al. Helaas hadden ze dat met slaapzak ook zo door.

Gewoon 1 dekentje en lakentje. Al denk ik dat ik ze deze zomer alleen in slaapzak leg. De oudste 2 lagen rond de 6 maanden alleen in slaapzak, die gingen het hele bed door en dat vond ik wat eng. De meiden lagen tot een paar weken terug nog samen dus die bleven netjes liggen. Nu liggen ze apart en gaan ze ook het hele bed door. Dus ik denk dat ik de dekens er maar uit haal.

Mijn zoontje ging met 9 maanden over in een ledikant. Dochter lag meteen al in een ledikant, en ook zij kroop altijd naar boven, dus ik denk niet dat het uitmaakt of ze nu in een wieg of ledikant liggen. Misschien als ze echt dwars in de wieg gaan liggen en klem komen te liggen dat ik hem er dan uit zou halen, maar dat heeft mijn zoontje volgens mij niet echt gedaan in de wieg. Ik weet het eigenlijk niet eens meer..

Gast
Gast

Bericht  SarahKey di 20 maa 2012 - 5:26

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb eens opgelet de laatste week en hij kruipt alleen omhoog als hij een bepaald soort boxpakje aan heeft als pyama. Als hij zijn gewone pyama aan heeft of andere kleertjes doet hij dat niet. Dus oplossing gevonden Laughing
(had al een slaapzak gekocht op jullie aanraden)

leuk om te lezen wanneer jullie kindjes een pyama enzo aankregen. Hier vanaf 4 weken om een soort ritme erin te krijgen, ook voor mezelf. Bevalt me prima.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud