Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kan ik hier nog meer aan doen?

+2
Jezzie
Melis_je
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:21

Weet niet zo goed bij welke pijler deze hoort dus maar even hier.

Wij wonen in een flat en die worden gerenoveerd. Dat doet een bedrijf, niet de woonmaatschappij. Nu zijn er al flink wat dingen misgegaan, gevaarlijke dingen ook. Vorige week donderdag toen ik mijn woning verliet lag de loopplank van de steiger op de galerij, maar was er verder nog niets gebeurd. Toen ik die middag rond 17u thuiskwam met mijn kinderen van 3 en 1,5 jaar oud, liep mijn oudste dus ook zoals altijd al vooruit richting onze voordeur, terwijl ik met mijn jongste kind in de buggy achter hem liep. Hij ging bij de loopplank van de steiger staan, die er ook al lag toen ik wegging. Toen ik dichterbij kwam zag ik tot mijn grote schrik dat de galerij helemaal open lag, er was een stuk van de glazen afscheiding weggehaald van ongeveer 1,5 meter lang. Mijn zoon stond op ongeveer 20cm van de afgrond. Was hij op dat moment gevallen, wat gebeurd zou zijn als hij maar 1 stap naar voren had gedaan, dan was hij 3 meter naar beneden gevallen en daar terecht gekomen op de betonnen palen die daar op dat moment stonden.
Ik heb daarover meteen een brief geplakt op de deur van het kantoor wat ze hier gemaakt hebben, en ik had ook om half 8 die volgende ochtend iemand aan de deur die het zou maken. Vrijdag was de doorgaan naar de steiger toch de hele dag open, en de maandag erna ben ik zelf maar weer naar de aannemer gestapt omdat het de hele tijd open stond. Hij heeft hier toen een deurtje van gemaakt. Ging 1 dag goed maar toen ik dinsdag thuiskwam stond het deurtje weer open terwijl het bouwpersoneel al weg was. En ik ben dan niet alleen, maar met de kinderen. Woensdag hetzelfde dus naast dat ik die lui er weer op aan heb gesproken heb ik ook maar de woonmaatschappij gebeld. Die zouden er achteraan gaan.
Nu kom ik net thuis met mijn dochter en we zagen tegelijk iets op de grond liggen maar zij was sneller, pakte het op en deed het in haar mond. Is het het afgebroken mesje van een stanleymes!!!!!! Ik schrok me kapot! Uiteraard heb ik nu weer een brief op de deur geplakt en ik hang morgen meteen met de woonmaatschappij aan de lijn, maar wat kan ik nou nog meer doen???? Dit kan toch niet zomaar, zulke dingen zijn gewoon echt gevaarlijk. Ik ga sowieso nog een klachtenbrief sturen naar het hoofdkantoor van het bedrijf maar als dit zo doorgaat gebeuren er echt een keer ongelukken, zo slordig allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Melis_je zo 10 apr 2011 - 6:25

Je huurt bij de woningmaatschappij, dus zij moeten dit oplossen. Vanwege de ernst zou ik ook een brief sturen naar dat bedrijf zelf (of bellen). En praat met het bouwpersoneel zelf (als je thuis bent) of vraag je buren als zij overdag wel thuis zijn. Maak eventueel foto's.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Jezzie zo 10 apr 2011 - 6:29

Wat slordig en gevaarlijk allemaal!
Wel goed dat je wel steeds er iets van zegt en brieven schrijft.
Ik zou een brief schrijven naar dat bedrijf.
En inderdaad contact houden met de woningmaatschappij, want zij huren dat bedrijf in...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Laquisia zo 10 apr 2011 - 6:35

Ik vind het schrikbarend om te lezen dat er zo onvakkundig met deze situatie om wordt gegaan. Ik ben van mening dat de bouwlui wel een beetje meer rekening met de woonomgeving van de bewoners mogen houden. Al helemaal wanneer er zo in jullie geval kinderen betrokken bij zijn.

Verder ben ik het helemaal eens met Melis_je. Maak inderdaad foto's zodat je een duidelijk beeld van de situatie schept.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 6:50

Foto's heb ik inderdaad gemaakt toen die wand van de galerij er helemaal aflag. Maar ook dat mesje, man man ik ben echt pissig. Ik had m bij dat briefje geplakt maar toch maar weer weggehaald, ik wil m zelf hebben als 'bewijs'. Ik ben toen even gaan kijken en heb ook wat rondslingerende schroeven ed weggehaald.
Ik heb ook aangegeven aan de woonmaatschappij dat ze op verdiepingen boven ons nog steeds gaten van meer dan 20cm in de galerijafscheidingen hebben zitten, zowel verticaal als horizontaal. Maar daar hebben ze ook niks mee gedaan. Daar kan een kind zich makkelijk doorheen wurmen. Ik weet dat nu maar als er hier mensen op bezoek zijn met kinderen bijv dan kunnen er echt wel ongelukken gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 7:05

Melis_je schreef: Maak eventueel foto's.

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 7:27

Ik zou ook het mesje fotograferen en iets ernaast leggen (een pen ofzo) zodat je goed kan zien hoe groot het is. Eventueel kan je de woningbouw misschien mailen met de foto's erbij (en een ontvangstbevestiging), zo hou jij het mesje maar kan je het toch laten zien.

Ik vind het ook heel gevaarlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 9:03

Ik heb het gefotografeerd met een pen ernaast RYW, dat was wel een goede. Moet er niet aan denken dat ze het door had geslikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 9:26

Lagen die schroeven en het afgebroken stanleymesje echt óp de galerij of meer op het gras/zand? Helemaal in het laatste geval (en misschien ook wel in het eerste geval) denk ik niet dat dit te voorkomen is op een bouwplaats, ook bouwvakkers hebben niet de tijd om alle kleine dingetjes weg te halen.
Dat van het hek op de galerij vind ik wel heel erg gevaarlijk en m.i. ook terecht dat je daarover geklaagd hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  sonly zo 10 apr 2011 - 10:35

Op zich is het vrij normaal op de bouw zulke dingen, alleen dan staan er hekken om het gebouw heen en is het verboden voor onbevoegden. Maar ik vind toch echt dat bij een renovatie daar wel op gelet mag worden! Daar mag iedereen in principe gewoon nog naar binnen.. Dikke klachtenbrief schrijven naar de woningbouw én het bouwbedrijf! Misschien dat de gemeente schrijven ook nog iets uithaalt, die moeten er geloof ik ook opletten of alles volgens de regels gaat.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 18:00

Nee echt op de galerij, we wonen op de 1e verdieping, het bouwterrein is op de begane grond, en dit is afgesloten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Prosecco zo 10 apr 2011 - 18:40

Maar hoe kan het dat jouw dochter dingen van de straat oppakt en in haar mond steekt? zeker na wat er eerder al gebeurd is tijdens de renovatie zou je denken dat kinderen nu even niet alleen, of alleen vooruit op de gallerij zouden moeten lopen. En al helemaal geen dingen van de straat (waar dan ook) in hun mond zouden moeten steken, dat is namelijk altijd smerig.

Dat mesje is niet zo veel aan te doen of van te zeggen. het blijft een werkplek voor die bouwvakkers en die gaan dat echt niet elke dag stofzuigen omdat jouw dochter alles in haar mond steekt.

die galerij is wel echt een serieus issue, zoiets is heel makkelijk op te lossen en zou dus niet hoeven gebeuren. de foto's daarvan zou ik inderdaad noor de woningbouw en de organisatie mailen met een pittige klachtenbrief.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 19:06

Ik was er gewoon bij en we zagen dat ding tegelijk liggen, maar zij was sneller. En dat was niet op straat, maar op de galerij. Ze steken zelden iets van de straat in hun mond, maar blijkbaar dacht zij dat dit iets was om te eten ofzo, dus dit deed ze wel.

Prosecco ik vind het nogal een vervelende reactie eerlijk gezegd, je eerste twee alinea's zijn erg aanvallend naar mij toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  RYW zo 10 apr 2011 - 20:33

Prosecco schreef:Maar hoe kan het dat jouw dochter dingen van de straat oppakt en in haar mond steekt?

Omdat dat meisje 1,5 jaar oud is. Kinderen van die leeftijd stoppen dingen in hun mond en zijn nog niet oud genoeg om te begrijpen dat dat niet slim is soms. Bovendien vind ik dat je een kind daar gewoon moet kunnen laten rondlopen, je mag er op vertrouwen dat er binnen het pand (want het was op de galerij) geen gevaarlijke dingen rondzwerven. Als ze zelf met haar slippers in dat mesje gaat staan is het ook gevaarlijk, of als een hond het opeet.

Ik vind je hierin ook een beetje 'eigen schuld dikke bult, had je je kind maar beter in de gaten moeten houden' overkomen. Vind ik niet terecht.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 21:14

RYW schreef:
Prosecco schreef:Maar hoe kan het dat jouw dochter dingen van de straat oppakt en in haar mond steekt?

Omdat dat meisje 1,5 jaar oud is. Kinderen van die leeftijd stoppen dingen in hun mond en zijn nog niet oud genoeg om te begrijpen dat dat niet slim is soms. Bovendien vind ik dat je een kind daar gewoon moet kunnen laten rondlopen, je mag er op vertrouwen dat er binnen het pand (want het was op de galerij) geen gevaarlijke dingen rondzwerven. Als ze zelf met haar slippers in dat mesje gaat staan is het ook gevaarlijk, of als een hond het opeet.

Ik vind je hierin ook een beetje 'eigen schuld dikke bult, had je je kind maar beter in de gaten moeten houden' overkomen. Vind ik niet terecht.

Nou, idd zeg. Het is een kind van 1,5, die steken nu eenmaal soms dingen in de mond, en dat gaat in een fractie van een seconde, hoe goed je ook oplet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 23:15

Arden schreef:Ik was er gewoon bij en we zagen dat ding tegelijk liggen, maar zij was sneller. En dat was niet op straat, maar op de galerij. Ze steken zelden iets van de straat in hun mond, maar blijkbaar dacht zij dat dit iets was om te eten ofzo, dus dit deed ze wel.

Prosecco ik vind het nogal een vervelende reactie eerlijk gezegd, je eerste twee alinea's zijn erg aanvallend naar mij toe.

Ik vind het ook een belachelijke reactie hoor Arden, trek het je vooral niet te veel aan. Kinderen van die leeftijd zijn ten eerste heel snel en ten tweede nog erg onbezonnen. Je kunt helaas niet altijd alles voor zijn!

Het lijkt mij trouwens wel een nare situatie met die bouwomstandigheden. Het lijkt mij ook niet meer dan normaal dat zulke dingen opgeruimd worden aan het eind van de dag. Het is al lastig genoeg je kinderen in een normale situatie in de gaten te houden, laat staan onder zulke omstandigheden. Ik ben benieuwd hoe ze op je klacht gaan reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 23:50

Ik heb de woonmaatschappij nog niet te pakken gekregen (althans, niet degene die ik hiervoor moet hebben). Ik vond het raar dat ik niks op mijn briefje heb gehoord dus net even op de voordeur gekeken, zat daar een brief teruggeplakt. Van de uitvoerder, dat hij al zijn werklui bij elkaar heeft geroepen vanmorgen met mijn briefje en dat ze onder de indruk waren en hun rommel gaan opruimen. Wat ik nu denk ik ga doen is een brief sturen naar de woonmaatschappij met foto's van de situatie zoals die was op de galerij en foto's van het mesje, en ook foto's naar het hoofdkantoor van dat bouwbedrijf. Allemaal leuk en aardig dat het nu 'opgelost' is, maar mijn vertrouwen in die lui is toch echt weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik hier nog meer aan doen? Empty Re: Wat kan ik hier nog meer aan doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum