Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hier meer meiden met rugklachten?

+4
Thunder
Blueschick
Minx
claudiaveronique
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  claudiaveronique ma 22 jul 2013 - 22:54

Ik loop al ruim 2 jaar met rugklachten (begonnen met spit) maar nu is het wel echt op een hoogtepunt, compleet met overgeven van de pijn wat ik nog niet eerder gehad heb en uitstraling naar mijn knieen. Ik heb ook diclofenac genomen maar zelfs dat verlicht de pijn niet. Gister ben ik weer bij de fysio geweest voor een behandeling ook met dry needling erbij. Vandaag ben ik naar huis gegaan van mijn werk en heb ik mij ziek gemeld omdat ik nog beroerder ben dan gister. Ik moet morgen naar de huisarts omdat ik mij ziek gemeld heb met rugklachten. Ik ben nu echt op een punt dat ik er een beetje moedeloos van wordt want ze hebben op foto's niks afwijkends kunnen vinden. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? De fysio bellen of zo'n heftige reactie normaal is of gewoon de huisarts morgen afwachten?
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Minx di 23 jul 2013 - 0:12

Ik zou het prettig vinden als mijn patiënten me met dit verhaal op zouden bellen. Je fysio weet wat die gedaan heeft en wat de reactie kan zijn. Kan voor jezelf al heel geruststellend werken. Gewoon even bellen dus.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Blueschick di 23 jul 2013 - 0:17

Hier meld zich een mede slachtoffer laughcry 
Ik zou idd je fysio even bellen,dan weet hij of zij wat er speelt en kan daarop inspelen.
Vervelend dat je klachten zo ernstig zijn nu,weet er helaas alles van. heb je al een mri scan gehad of nog niet?
Sterkte!
Blueschick
Blueschick
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 307
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Thunder di 23 jul 2013 - 1:14

Ja, herkenbaar. Ook hier (nog) geen oplossing.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Floor di 23 jul 2013 - 2:27

Ik heb jaren terug toen ik over was gestapt van fysio ook een heftige reactie gehad, echt heel ziek en veel pijn. Ik heb dit de week erna wel gezegd tegen hem en sindsdien behandeld hij minder zwaar/diep, hij had nog niemand gehad die er zo heftig op reageerde maar als hij het weet kan hij er rekening mee houden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Ella di 23 jul 2013 - 8:41

Ik zou aan de huisarts om een MRI vragen, op een foto zie je namelijk niet zo heel veel.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Caramba di 23 jul 2013 - 11:00

Ook ik meld mij, pijn straalt bij mij ook tot mijn knie. Nu word mijn bekken om de zoveel weken op zijn plek geduwd, maar pijn blijft door stralen. Ook mede de oefeningen. Nu Werk ik weer volledig, melden op mijn werk liever niet meer. Heb een 2 maand in de ziektewet gezeten, kon niet al mijn werk verrichten. Tuurlijk moet ik aan mezelf denken, maar weet nu al, moet dan weer naar arbo-arts, dat ik om ander werk moet gaan zoeken en niet in de zorg! Vind het rot en moeilijk!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Minx di 23 jul 2013 - 11:28

Ella schreef:Ik  zou aan de huisarts om een MRI vragen, op een foto zie je namelijk niet zo heel veel.

Mri geven ze gelukkig niet zo maar, als iedereen met uitstraling een mri zou krijgen dan rezen de zorgkosten de pan uit. Een groot deel van de mensen met rugklachten heeft namelijk uitstraling. Tot de knie is het vaak niet eens doordat er iets klem zit maar is het referred pain. Een pijn die veroorzaakt word doordat de zenuw overprikkeld raakt en daardoor naar het hele gebied pijnprikkels gaat sturen. Die overprikkeling klinkt zo heftiger dan het is, dat valt te vergelijken met de rugpijn tijdens de menstruatie. Een andere veel voorkomende reden van uitstraling (vaak lager dan de knie) is dat een bilspier vast is gaan zitten. Die klachten kunnen vaak lijken op de klachten van een hernia maar dan is het dus eigenlijk een spier.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Ella di 23 jul 2013 - 22:06

Minx schreef:
Ella schreef:Ik  zou aan de huisarts om een MRI vragen, op een foto zie je namelijk niet zo heel veel.

Mri geven ze gelukkig niet zo maar, als iedereen met uitstraling een mri zou krijgen dan rezen de zorgkosten de pan uit. Een groot deel van de mensen met rugklachten heeft namelijk uitstraling. Tot de knie is het vaak niet eens doordat er iets klem zit maar is het referred pain. Een pijn die veroorzaakt word doordat de zenuw overprikkeld raakt en daardoor naar het hele gebied pijnprikkels gaat sturen. Die overprikkeling klinkt zo heftiger dan het is, dat valt te vergelijken met de rugpijn tijdens de menstruatie. Een andere veel voorkomende reden van uitstraling (vaak lager dan de knie) is dat een bilspier vast is gaan zitten. Die klachten kunnen vaak lijken op de klachten van een hernia maar dan is het dus eigenlijk een spier.

Gelukkig geven ze een MRI niet zomaar nee, maar iemand die 2 jaar met klachten loopt behoort het zeker tot de mogelijkheden.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  claudiaveronique wo 24 jul 2013 - 4:19

Ik ben terug van de huisarts heb hartstikke spit weer... Moet nu 7 tot 10 dagen ontspannen en mag niet werken. Ook niet sporten en naar de fysio. 8 Augustus heb ik een afspraak bij de manueel therapeut en zij zou mij met 3 behandelingen moeten kunnen helpen. Er zitten 3 wervels naar binnen die naar buiten zouden moeten en daardoor geeft het weer extra druk op de spieren (als ik goed geluisterd heb nerd ) ben in iedergeval blij dat er nu wat duidelijkheid is en probeer het niet kunnen werken nu maar los te laten!
claudiaveronique
claudiaveronique
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 986
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  studiebol wo 24 jul 2013 - 6:54

 ik heb een zwakke plek in mijn rug en daar heb ik regelmatig, maar soms ook een hele poos geen last van. Er is vaak wel een aanleiding waarom het weer zeer gaat doen. Ik ga dan naar de chiropractor, door dat wat hij doet, komt het weer los, gaat het weer goed zitten en heb ik geen pijn meer.

Ik lees nu dat er spit is geconstateerd daar kan een chiropractor denk ik niks aan doen maar goed ik wilde even laten weten wat ik doe bij rug pijn smile 
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier meer meiden met rugklachten? Empty Re: Hier meer meiden met rugklachten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum